Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.419
    Antall liker
    106.249
    Torget vurderinger
    23
    Sluket er ALLTID skyldig - make no mistake! Nait, så du ikke rolleyesen på kommentaren min?? Den betyr at din oppfatning(fantasi om du vil) av illustrasjonen var spot on og tiltenkt! Pust rolig nå og mist ikke nattesøvnen! OB er robust - han har vært fender på supertanker i sin ungdom ;)

    Dessuten skylder jeg han så mye deng så jeg bare skriver av mot-denging på kto.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Sluket er ALLTID skyldig - make no mistake! Nait, så du ikke rolleyesen på kommentaren min?? Den betyr at din oppfatning(fantasi om du vil) av illustrasjonen var spot on og tiltenkt! Pust rolig nå og mist ikke nattesøvnen! OB er robust - han har vært fender på supertanker i sin ungdom ;)

    Dessuten skylder jeg han så mye deng så jeg bare skriver av mot-denging på kto.
    Hahaha ahhh skjønner skjønner da er jeg med! Glimrende da var jeg ikke helt på bærtur allikevel ;)
    Godt å høre at det er stor takhøyde og også at OB tåler en liten støyt :p
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.419
    Antall liker
    106.249
    Torget vurderinger
    23
    Ligner på deilige hele karbonblokker, men jeg regner med at det er treverk, behørig behandlet?
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Alle analtagelser stemmer.
    Samme som de hvite - MDF, men denne gangen med Beton Ciré som topping.
    Denne gugga kommer jeg jaggu til å bade mye i - sjitartig.

    P1030065.jpg
    P1030066.jpg


    BB
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.118
    Antall liker
    3.846
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kunne det ikke vært hendig å få pressa inn et digert koaksialelement istedenfor?
     

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Alle analtagelser stemmer.
    Samme som de hvite - MDF, men denne gangen med Beton Ciré som topping.
    Denne gugga kommer jeg jaggu til å bade mye i - sjitartig.

    BB
    Stilig BB! Kan du ta noen gode nærbilder når du har fått gnukket på den betongen?
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    AndersR;
    Gudene sier "IKKE".
    BB

    Tyttus Vranglås Vangelius;
    Jeg skal - i bedre lyssetting også. Vel verdt en betraktning. Dette blir asså så fett, esse.

    Harr repparert noeen skadder, saa naar dett err tørrt, sennder jegg noeen bildildoer.

    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Tytte;
    Massevis - lassevis.
    Dro innom verkstedet i klokka ti i går kveld. Skulle egentlig skjønnhetssove men trangen til å leke med Beton ble for sterk og fikk ikke avslutta her før halv ett i natt. Natta ble litt kort når jeg i tillegg måtte må med meg en dekkare før jeg ropte på Ole. Men før det, så tenkte jeg på deg óg (gode tanker, må vite - og bare om Tyttehøyttalerne).
    Ikke greit å leve i en boble, skal jeg si deg.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Lite høyttalermekking her på berget - unnskyld - men jeg kommer sjitsterkt tilbake............

    Her fra eldstejentas nye kjøkken - skrog av MDF, skuffer i 15 mm bjørkekryssfinér og benkeplatene av spon og Beton Ciré. Nå gjenstår snart bare frontene

    1.jpg
    2.jpg

    3.jpg


    BB
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.444
    Antall liker
    3.663
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Dette skal jeg ikke vise til min datter:) Det minner veldig på kjøkkenet hun har og jeg har ikke dine ferdigheter:)

    Bra jobba!!!
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Tasen Tukk Vidar.
    Du får melde deg på OB-BB's fjortendagers kveldskurs i kjøkkenbyggeri.
    Hadde ikke baller til å kausjonere for tre huskjøpende unger så jeg har lovet in naturalia-ytelser i stedet.
    BB
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.070
    Antall liker
    2.884
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    "så jeg har lovet in naturalia-ytelser"
    avstår gladelig...til gjengjeld og det er sikkert verd : så stikker du vennligst en tur til GS cuisine i Italia og lærerbde noen basics: får nye fronter for tredje gang på 4 år nå...
    ps adapteret...horn(y)ing up these days...
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Vegard, min vandrende dårlige samvittighet.

    Tenkte med gremmelse på det senest i dag.....
    Putter det i baklomma når jeg snur nesa vestover - det blir til uka - og stikke oppom deg.
    Send PM om noen dager er foretrukket eller helt motsatt.
    Hold smekken godt tillukket til jeg er ute av døra, er su snill.
    BB
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.070
    Antall liker
    2.884
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Hm
    Var ikke klar over at jeg hadde begynt å gå igjen...
    Husker du at jeg skrev at du kunne låne adapteret så lenge du ønsket...
    Så hva har du dårlig samvittighet for?
    Jekk skuldrene ned og ut av infarktmodus og skli innom en dag du ikke kommer med stress , og vennligst slutt å fantasere om smekken min er åpen eller ikke..
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Vegard;
    Ble veldig feil det derre - seint på kvelden og haue fullt av fritt for anstendighet.
    Sletter "in naturalia" fra ordlista mi - skjønner ikke hvorfor man skal henge seg opp i sånt stadig vekk.
    Bestiller time til uka.
    BB
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.444
    Antall liker
    3.663
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Godt at Sluket var opptatt med jazz-session i jazzoteket sitt ellers kunne det ha utartet seg;)
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Vidar;
    Ja, den gutten lar ikke en eneste godbit passere - og nå snakker både det gastronomiske og det gastroskopiske.
    Puster ekstra lettet ut nå over at det fikk passere.
    BB
     

    LilleFetirLutemann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2009
    Innlegg
    369
    Antall liker
    110
    Aner du hvor jeg kan få tak i slike OB-BB? De heter "holdfast" på engelsk, og jeg prøvde å søke på feks benkehake uten hell. Kan selvsagt bestille fra utlandet, men lurer på om det er å få tak i her til lands?

    100_1985.jpg


    Edit: har funnet mange norske navn (killingfot, hallfast, hållfast, ronghake, hallhake) men finner ingen som selger.
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.415
    Antall liker
    12.004
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Standardutgaven er nå så enkel at enhver mekaniker med tilgang på gass og ambolt lager de der på under en halvtime.....
    tilogmeg jeg skulle komme fra det, og jeg er dessverre ingen "gaz man"....... :)
    Vinkelen på "nesen" er litt kritisk, og skaftet bør ikke være for glatt, sier de på et snikkarforum hvor jeg frekventerer.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Prøver gårsdagens på nytt......

    Ikke mye høstferie på denne stakkaren - nyttkaffemøbel til lærerværelset under oppseiling.

    WP_20161004_15_46_38_Pro.jpg


    Er blitt en sharp jævel på Beon Cire - femteeller sjette bordplata til nå. Har begynt å tenke å bruke denne gugga på egetbad og grugler meg egentlig litt til å tapetsere veggene i dusjhjørnet meddette. Det blir litt av en øvelse - veien rett inn i helvete er kållåpen hvispastaen begynner å sige. Henne kommer til å kille OB-BB.

    BB
     

    LilleFetirLutemann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2009
    Innlegg
    369
    Antall liker
    110
    LilleFetir;
    Har ikke vært innom på ei stund nå - sorry for sein respons.
    Genial dings - vår venn Dieter i Deutschland har mye rart - kan du bruke noen av disse - vet ikke om noen i Norwegen:
    https://www.feinewerkzeuge.de/holdfast.html

    BB
    Har ikke bygget benken enda, så jeg har god tid. Skal kikke litt mer i gamlelandet før jeg eventuelt bestiller fra "ytlandet".

    Var å henta litt nedplukket gammel laft for noen mnd siden. Reiste med sommerfugler i magen, for jeg tenkte at nå får jeg kanonmaterial gratis.... Viste seg at det hadde ligget ute uten skikkelig beskyttelse i såpass mange år at 90% var pillråttent... Tok med noen stokker for å se om de kunne reddes. Starta med å kappe i dag, men borebillene har gjort såpass jobb at jeg er usikker på om jeg gidder å høvle/frese meg forbi for å komme til noenlunde skikkelig treverk. Godt mulig jeg bare laminerer totomfire fra byggevaren istedet.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    LFL (faen, det nicket ditt er ikke enkelt!);
    Synd når det går sånn - Råte er ikke særlig kult hvis man ikke støper det inn i feks epoxy. Ved å tenke litt uttafor, kan det bli et gromt møbel eller annet av det mest håpløse. Gjenbrukstanken har åpnet for mange nye tanker.

    Hvis du ska bruke to-fire, vil jeg anbefale deg turen innom et snekkerverksted for å få vekk det ytterste laget oksydert ved og overflatekvae. Men dra ikke inn gran, da kan det hende du åker ut i samme momang. Kjøp deg noen furuplanker som er godt tørket.

    Du får da en stødig og tung benk hvis du gjør saken dine riktig. Vekt er viktig og det fins få erstatninger for tyngde.

    Trøsta i alt det triste, er jo at de plankestubbene du trenger, sannsynligvis ikke drar deg til futen.

    BB
     

    LilleFetirLutemann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2009
    Innlegg
    369
    Antall liker
    110
    image.jpg


    Har noe 2x6 og 2x8 som har ligget her og tørket i sommer som jeg får rippe til rett tykkelse. Var rester etter bord og benker jeg bygget til verandaen. Har kjøpt tykkelseshøvel som jeg må lære meg å bruke. Den hadde kommet godt med da jeg bygget før i sommer. Men nok OT i tråden din. :)

    Edit. jeeeesus det ble mange redigeringer... :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Lille;
    Deilig oppsats - fin-fine dimensjoneringer og flott "tyngde" nederst. Grattis.

    Odd;
    Begge er jo flotte. Hvem hadde du valgt til slutt?

    BB
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    2.030
    Antall liker
    2.651
    Sted
    Portugal
    Så ikke ut som egnet vinter bil, så med tanke på kommende inne sesong er valgt lett.

    Er du snart tilbake til High Fy på lofte?
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Odd;
    Snart tilbake - trykkokeren er satt på plata men dessverre kiler andre gjøremål seg inn uavbrutt.
    Store ting på gang - lover!

    Dette har kilt seg inn...

    WP_20160928_17_43_53_Pro.jpg
    WP_20160928_17_44_19_Pro.jpg



    - og dette tok høstferien i et jafs - skuffefrontene kommer på i dag

    WP_20161005_19_53_47_Pro.jpg
    WP_20161007_10_08_03_Pro.jpg
    WP_20161007_10_11_18_Pro.jpg


    - pluss litt til...but I'll bi bækk!

    BB
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn