lovemusikk
Hi-Fi freak
Jepp, sant det. Pga Burmester Cd spiller må jeg og prøve noe lengre opp, f.eks krell. Noe jeg og har lyst til.JD skrev:Dette er vel ingen bombe. At en forsterker ti 10k ikke henger med et sett til flere ganger prisen, er jo ikke annet å forvente. Anbefalte deg tidligere å teste Krell, tror den kunne gitt deg endel av det du søker. Bladelius er også et alternativ. Ellers har det jo ligget en Chapter integrert på brukten som nok vil være et skritt opp.lovemusikk skrev:Jada.. men nei.. Roksan er ikke god nok, med mindre det skulle skje noe mer med den i dei nærmeste dagene.cybervision_ skrev:Jeg bare forstod ikke valgene. Vienna er jo gode og match om roksan er og god så du kan jo velge en dynamisk dac med litt kald balanse for å sprite det opp i toppen? Hvorfor burmester, må da være mye bedre med en billig transport og en god dac istedet. Å vinkle høyttalere mot lyttepos og ta dem fremover vil også gi mer oppover.
Håper
Var lydkvalitetmessig klart bedre med hegel.
Selv om trøkket i slagverket er bedre og mer rytmisk driv så hjelper det lite, vis ikke den er god nok.
Sikkert bare blitt for kresen på lyden ;D
Men får forske litt mer fremover på plassering av høyttalere og slikt.
Hvilken DAC tenker du på da, kom gjerne med forslag..
Før du konkluderer med at høyttalerene ikke er gode nok/noe for deg, bør du jo teste noe som matcher de, og er i stand til å få ut det meste av potensialet. Roksan er sikkert en grei match, men en forsterker til 10k har jo sine begrensninger. Det finnes jo flere forhandlere som vil låne ut, og må du sende, risikerer du jo bare frakten på noen hundrelapper.
Chapter har jeg lite erfaring med..mot f.ek Krell?
Dårligere så er det ikke intressant.
Joda kan se på dei andre som naim osv, men er dei så mye bedre? F.eks mot Krell?cybervision_ skrev:Hvis du allikevel har et drivverk så er jo en DAC langt lettere å komme ut av sakene med. F.eks. en brukt Rega til 4 laken på brukten. En svært god sak med masse innganger og flott dynamikk.
Forsterker er jo ikke så lett, det kommer jo an på om du gjør alvor med å bytte fronter, men Roksan spiller jo ganske så bra, men er jo ikke på høyde med dine Hegel-komponenter som jo koster mye mer.
Hva med å se på andre merker som Sugden, Naim og annet engelsk? Bør gi god synergi med Vienna. Du får jo 20% på Sugden nå og det ser ut som utlån er lett å få til på Norsk Hifi-Center