Og så var det DAC testen.
Heed Obelisk DA vs BMC Puredac
Tror jeg må ta en mer seriøs test alene senere.
Dette var også før Soundcare føtter ble montert.
Begge dacene var varme.
BMC kan en stille nivå på. Så der fikk vi likt nivå vs Heed. På Heed kjørte jeg "direkte" ut som har litt lavere volt ut. Føler den utgangen er best. Den andre gir nok 2v
BMC er det sagt i mange tester at den balanserte utgangen er klart best. Men det fikk jeg ikke testet da jeg nå kun har rca. Heed har og kun rca ut.
Først ut Heed som jeg kjenner.
Meget fornøyd med den.
BMC
Umiddelbart hørtes det mangel på basstrøkk nedover vs Heed.
Klangmessig opplevdes Heed mer stor rund klart rom aktig. BMC hadde rom også..
Etter å ha hørt litt så var det slik at Heed har mer trøkk nedover. BMC går lavt, men oppleves mye mindre kraft nedover, men skiller godt tonene og kanskje bedre enn Heed. Kanskje..
Ved å ha lyttet enda mer, så kan jeg tippe BMC måler best av disse to.
BMC oppleves mer riktig og mindre mørk lyd.
Den spiller helt klart godt.
Men hadde folk rundt meg og unger, så vi må komme tilbake til denne testen, og da med føtter på høyttalerne.
Ja etter montering av føtter, spilte vi litt på BMC og den imponerte da vertfall med trøkk i lyden og kvalitet. Den andre personen reagerte positivt så jeg.
Blir spennende når jeg får teste de senere i fred og ro.
Men skjønner godt Håkon Rognlien, da han skrev i test, at Heed Obelisk er helt oppe ilag med de øverste.
BMC har noe jeg liker. Den har Power knapp fremme! Ja hærlig.
Den har og vanlig og balansert hodetelefon utgang som skal testes etter hvert. Tester på nett lover godt.
Den har eget opplegg til dette på høyre side.
Mens dac delen er venstre side.
Fjernkontroll er dette motsatt og litt irreterendes, da det er to volum kontroller, en for dac og en for hodetelefoner.
Men ser og oppleves seriøs ut.
Passer bedre med MI også.
Vi får se når jeg får teste de opp mot hverandre.