HTML:
Det skal da heller ikke mange taktene til for å begeistre testpanelet. Det første som slår oss er den fenomenale balansen mellom frekvensområdene. Her er det intet som stikker seg frem eller kommer i skyggen av noe annet, og dette er i det hele tatt ikke et lydbilde vi regnet med å få fra et par høyttalere til 2.000 kroner
, skriver Lyd og Bilde og der er jeg helt enig.
Videre skriver dei:
HTML:
Bassgjengivelsen er fyldig og stor, størrelsen på høyttalerne tatt i betraktning, og både kroppen på bassgitaren og raspingen av strengene kommer godt frem
, og der er jeg enig og.
Dei overrasket meg disse småtassene.
Nå kjører jo jeg dei på det rimligste til Burmester, og noen vil vel si noe slikt som at, dei vil jo aldrig bli brukt på noe slikt, så det blir feil å teste på sånt.
Jeg mener tja..nei for det vil da vise hva høyttalerne kan.
Bjørn Berges musikk er tøft og stilig vis høyttalerne kan og det kan disse Tannoyene. Dei spiller med innflytelse og gnist.
La det vere sakt med en gang, dei er nøytral men har og den naturlige varmen som er i virkligheten. Stort +, for akkurat det.
På Brian Bromberg låter det faktisk litt tøft, da dei takler kontrabassen og klarer gje ut litt trøkk.
Dei overrasker med henhold til dynamikk og flytting av luft.
En kjenner at diskanten flytter luft også når en holder hånden foran.
Nå var jeg litt overivrig kanskje på en sang og skrudde litt mye opp der bassen trøkker litt heftig og da lagde den lett hørbare blåselyder i bassporten, men det er ikke noe problem, for fikk det bare til på den sangen.
Jeg har ikke spilt svinhøyt, da jeg ikke vet hva dei toler, men jeg har spilt litt høyt, det har jeg.
Jazz låter flott, f.eks Diana Krall er nydeligt. :-D
På Buddy guy - can`t see baby, låter det helt bra uten noe skrikendes som enkelte anlegg lett får frem her, vis ikke alt er topp. Disse høyttalerne er ikke noe skrikendes på i det hele, uansett musikk, så det er bra.
Høyttalerne får frem den kraftige hese stemmen på sangen "these bones" med Fairfield Four. Trodde dei skulle komme til kort der, men gikk helt greit det.
Marcus Miller låte knall også, med stort og litt mektig lydbilde..skulle du sett..
:wink:
"Back to the Tupelo, med Mark Knopfler låter også veldig bra.
Driv/Driven med Yello låter tøft og mektig som vi kjenner det fra Bilstereo tiden og da er det fanen ikkje gale. Ivertfall noe i nærheten. :wink:
De Lillos liker dei veldig godt. :wink:
Vet ikke om eg skal skrive så mye mer, dette er jo og 1 dag med strøm innpå disse høyttalerne så kanskje di blir enda bedre?????? jaja sier jeg da..då er da kun 1 ting som gjelder: Kupp til prisen!
:-D