Lei av å bytte anlegg, kabler osv..
Lei skrikende diskant... Kjedelig lyd.. Slapp bass.. Osv.. - når anlegget egentlig burde spilt bedre utfra utstyret ?
Har et tips da..
Hos meg er det nå ikke forskjell på kabler lengre.
Men det kom ved å skifte til Musical Innovation.
Men tror det også kan bli slik at det ikke er forskjell lenger på kabler, etter dsp justert anlegg? - noen som vet dette?
For dei som lure på DSP eller om de må dempe med plater osv.. Men gruer seg til det..
Dropp dempingen i første omgang.. Du slipper sikkert det.
Det slapp jeg, og leser om flere som melder det samme.
DSP slipper du ikke unna.. Men...
Det er ikke farlig eller trenger være vanskelig.
Jeg limer inn et svar jeg skrev i tråden til ivarT
-----
Ja absolutt! Med tusen utropstegn.
Den bare er der..
Men er nå siste boksen som blir solgt.. Eller den blir bare ikke solgt.
Har tilsvarende boks som IvarT
Bare at det er et annet merke.
Etter som jeg kom frem til da jeg kjøpte, var det bare disse 2 merka som var noe for meg.
Ville ha noe som var enkelt så jeg slapp skru frekvenser selv.. For da hadde jeg vel skrudd enda
Det som gjorde at jeg ikke valgte som IvarT, var fordi det var tilbud på den jeg har. Usikker på din boks IvarT i farten, men min boks er kun digital og en må ha en dac utenom. Jeg kunne valgt en dyrere men siden jeg nettopp hadde fått en glimrende dac, falt valget på MiniDSP SHD Studio med innebygget Dirac Live. Den har og stream så den fantastiske Lumin ble solgt etter å ha testa topping dacen opp mot Lumin. De var like I lyd eller Topping var bedre. Men usikker.
Nei ingenting å lure på.
Hos meg fikk jeg bort en stående bølge på ca 47-48hz som trykket i hodet, for den var så kraftig. Ved måling kom jeg frem til at den var 15db høyere enn resten av bassen.
Og da ble jo resten bedre og.. Mulig boksen har justert en del oppover. Husker ikke I farten nå.. Men fikk også bort en tendens til skrikende diskant på noen få låter.
Eneste jobben var å koble til pc første gang og plassere mic på dei plassene Dirac Live ville ha målinger på.
Det overlever alle
Har ingen demping i stua.
Blir som med bil.. Hjelper ikke å ha anlegg til 100.000 når naboens biltema spiller bedre med DSP.
Løp å kjøp.