plasma
Overivrig entusiast
Har ikke roon i dag, men det er absolutt aktuelt. Ser ellers at Qobuz kommer med stadig flere album som har pdf booklet om artisten og musikken. Det er veldig bra greier. Nesten som roon…
Ikke i nærheten, men jeg har Qobuz gjennom roon. I motsetning til min Devialet så har jeg lagt merket til at det er veldig bra support fra Lumin på roon forum. Virker som om det er noe de bruker endel resurser på.Har ikke roon i dag, men det er absolutt aktuelt. Ser ellers at Qobuz kommer med stadig flere album som har pdf filer om artisten og musikken. Det er veldig bra greier. Nesten som roon…
Som sagt i min kommentar, er jeg veldig fornøyd med å bruke P1 som pre. I mine ører er den tapsfri på lavt volum og utrolig gjennomsiktig og musikalsk, hvis det er lov å bruke et slikt uttrykk. Men, igjen som sagt, jeg har ikke kjørt noen ab-tester, så jeg vil ikke komme med noen sammenligninger. Jeg kan bare si at jeg er superfornøyd.Ja. Forforsterkeren, eller LEEDH volumkontrollen skal iflg alt jeg leser være så god at den gjør de aller fleste forforsterkere overflødig. Blir spennende dette…Big Swifty kan kanskje utdype..
Jeg har skrevet litt om hvordan @GentleGiant og jeg opplevde det, her: https://www.hifisentralen.no/forume...lser-i-stua-til-atlerovik.100590/post-3323821Er det noen som har testet LAN-STØYFILTER SELLARZ på Lumin?
Tillykke med din P1 er sikker på du bliver glad for den. Da jeg fik min X1 var den rigtig god lige ud af æsken , men så vendte det og blev dårligere i nogen timer inden den blev bedre og bedre og endte omkring 500 timer inden den var helt på plads.Da er P1 på plass! Utrolig bra rett fra esken, men må høre noen uker før jeg kan beskrive noenlunde inntrykkene. Vis vedlegget 809334
Takk for svar. Leste meg også frem til at Lumin D2 bruker 12-13v (ofte Sbooster), men er ikke så bevandret på spenning, og tenke kanskje 16v kunne funke. Men er vel kanskje best å følge anbefalingene.Lumin bruker 12 V, så jeg ville ikke koblet den til D2. Sbooster har noen som passer bra, men man må da ha et kit i tillegg.
Ja, jeg bruker LEEDH rett inn i poweramp.Det var interessant. Har P1 jeg og. Har også bare kjørt med native innstilling. Skal prøve ditt tips i kveld. Er dette bare aktuelt om du bruker LEEDH? Pr i dag bruker jeg ikke det, men snart kommer nytt effekt trinn og da skal jeg bruke Lumin direkte til effekt. Da må jo LEEDH brukes…
Ja, har noe for seg de innstillingene. Opplever mye det samme som deg. De er kommet for å bli.Hei Luminvenner!
Jeg har en Lumin P1, som jeg er sjukt fornøyd med. Er det fjerde Lumin-produktet jeg har eid - og det beste, IMO. I tillegg til Lumin-lyden, som jeg er blitt spesielt glad i (den riktige måten å beskrive det på er vel "den måten Lumin gjengir lyden på", dvs uten å legge til eller trekke fra noe) er jeg begeistret for Lumin-appen, som jeg faktisk foretrekker fremfor f.eks Roon. En av de mulighetene oppe gir (mulig at også andre kan dette, men det er ikke så relevant i det jeg vil ha frem her), er å kunne trikse og fikse med upsampling.
Har vært skeptisk til dette og stort sett valgt native-settingen, men i dag prøvde jeg noe nytt. Forandret pcm avspilling fra native til dsd 128 og opplevde et veldig mye større lydbilde, mer definert bass og «klarere» lyd.
Andre som har gjort seg erfaringer med dette?
Dumt jeg ikke fikk testet dette Nettopp hatt P1 på lån i kombo med Vera audio 150 og Devialet 250pro.Hei Luminvenner!
Jeg har en Lumin P1, som jeg er sjukt fornøyd med. Er det fjerde Lumin-produktet jeg har eid - og det beste, IMO. I tillegg til Lumin-lyden, som jeg er blitt spesielt glad i (den riktige måten å beskrive det på er vel "den måten Lumin gjengir lyden på", dvs uten å legge til eller trekke fra noe) er jeg begeistret for Lumin-appen, som jeg faktisk foretrekker fremfor f.eks Roon. En av de mulighetene oppe gir (mulig at også andre kan dette, men det er ikke så relevant i det jeg vil ha frem her), er å kunne trikse og fikse med upsampling.
Har vært skeptisk til dette og stort sett valgt native-settingen, men i dag prøvde jeg noe nytt. Forandret pcm avspilling fra native til dsd 128 og opplevde et veldig mye større lydbilde, mer definert bass og «klarere» lyd.
For en newbie; er dette noe som kan og bør prøves også på en D2? Også når signalet tas ut til den integrerte dac`en i Devialet?Hei Luminvenner!
Anbefalingen fra Lumin/wklie - er vel å bruke Leedh om jeg har skjønt det riktig……Når jeg får den nye Luxman M10X effekt så vil(må) jeg bruke P1 som preamp(LEEDH). Har stor tro ut i fra det jeg har lest og Big Swifty’s erfaringer at det spiller fenomenalt. Så blir det nok til at jeg låner en C900U preamp for å teste ut litt. Men det tror jeg blir en gang neste år. I et så pass kompetent system så vil jeg anta at preampen som evt skal gi bedre lyd enn P1 direkte i poweramp må være av ypperste kvalitet. Men da er det godt at Luxman har dette, sammen med noen andre. Liksom helt umulig å gå feil med Luxman og Lumin. Fantastiske produkter begge to.
Ja de sier det, og derfor er det jo greit å dele det når erfaringen nettopp er så åpenbar motsatt som den er i mitt tilfelle. Jeg har Accuphase 3850, og det er en dyr preamp men likevel, det er ingen tvil om at Leedh kontrollen er god, men da ikke optimal som det er fort gjort å få inntrykk av.Anbefalingen fra Lumin/wklie - er vel å bruke Leedh om jeg har skjønt det riktig……
Jeg bruker save and load som beskrevet her. https://www.luminmusic.com/manual/app-playlist.htmlEr det noen her som kan fortelle hvordan en får «spikret fast» en spilleliste i Lumin-appen once and forever (skal brukes til quiz i gutteklubb-møte snart). Har laget spilleliste flere ganger, men når jeg bruker appen til vanlig spilling etterpå, og så går tilbake til spillelisten igjen, så er den borte. Syns ikke Lumins egen oppskrift funker eller er helt til å stole på, - eller er det meg som ikke skjønner noe, kanskje?
Ole G
Når jeg leser lenger nede at du har Accuphase c 3850 pre så kan man kanskje forstå bedre argumentet for å bruke pre kontra å kjøre direkte til poweramp. Den pre’en er jo virkelig av ypperste verdensklasse! Så kan man jo diskutere om forbedringen er verdt prisen for en topp pre. Er jo ikke helt gratis den Accuphasen.Har for tiden Lumin X1, og har tidligere hatt T2 og U1 mini. Erfaringen så langt har vært at både T2 og X1 fungerer desidert best med en god pre, og når volumkontrollen er koblet bort. For min del er det stor forskjell på lydopplevelsen. Har også testet ut ulike MQA alternativer, og kommet til at pass trugh gir mest oppløsning. Min opplevelse er likevel at 9 av 10 innspillinger fungerer bedre gjennom Lumin app sammenlignet med Tidal Connect.
Hvilke erfaringer har dere andre med disse tingene med X1?
Har også lyst til å ta med at jeg kjøpte et aktivt strømfilter med tanke på å ha et eget et til digitale komponenter. Jeg ble veldig overrasket over hvor stor forbedring det ble på X1 når modem og ruter også ble plugget inn. For de som liker det så ble den mer nøytral og litt lysere i klangen?
Er det noen andre som har testet ut og gjort seg noen erfaringer?