Hallo Lumin-venner, i dag hadde jeg en ganske ekkel opplevelse. Det hele endte heldigvis bra, men jeg vil gjerne fortelle hva som hendte: I dag, onsdag 2. oktober 2024 åpnet jeg Lumin-appen på nettbrettet mitt. Der sto det at en ny firmware-versjon (v.18) var tilgjengelig for min Lumin D3 streamer, og om jeg ønsket å oppgradere. Jeg trykket "ja", og oppgraderingen gikk raskt og smertefritt. Så åpnet jeg appen, og så til min forskrekkelse at alle mine Qobuz spillelister var borte! Skrekk og gru, tenkte jeg. Her blir det mye jobb å gjøre om igjen. Så slappet jeg av, og begynte å undersøke menyene i appen nærmere. Og heldigvis, det viste seg at mine spillelister hadde blitt flyttet et hakk ned i Qobuz-menyen, og lagt under en ny gruppe "Favorites". Der lå alle sammen og glitret, og jeg kunne trekke et lettelsens sukk. En bagatell selvfølgelig, men jeg vil allikevel opplyse om dette. Sånn at dere kan oppgradere uten frykt.....
I ettertid ser jeg at denne meny-forandringen sannsynligvis har skjedd i selve Lumin-appen, som også kom med ny oppdatering i dag. Og ikke i den nye versjonen av firmware for Lumin D3. Men hovedsaken er jo at alle spillelistene var intakte!
Mvh Salty