Ja byggekvaliteten er det råeste jeg har sett. Nye l590ax mkii imponerer veldig. Etter mine ører ganske mye bedre enn den gamle 590ax faktisk. Nå rocker den.Luxman sin byggekvalitet er så fantastisk da... knapper og brytere samt kabinettet er virkelig robuste greier! Kanskje mitt favorittmerke på disse punktene . Lyden er jo også helt kanon på de modellene jeg har hørt.
Jepp denne skal jeg beholde, ingen integrert jeg har hørt som lokker.Ja byggekvaliteten er det råeste jeg har sett. Nye l590ax mkii imponerer veldig. Etter mine ører ganske mye bedre enn den gamle 590ax faktisk. Nå rocker den.
Litt dumt,for da kommer den sikkert ikkje til salgs på torget på en stund :-(
Takk,ser ikke bias på det skjema ??? Tysken min er heller dårlig
Skjema finner du her:
Download the Luxman MQ-80 manuals for free - Hifi Manuals
Noe mer info her :
FORUM - Luxman MQ-80
HeiHei, ser de referer til bias 50mA som et valg i diskusjonsforumet :
ZitatWie weit kann / sollte ich in den B-Betrieb gehen? Welcher Ruhestrom wäre tendentiell empfehlenswert? Der MQ-80 liegt bei Ua 250V, Ug1 -90V @ 50mA!
HeiTrenger en liten oppklaring.
Skjemaet viser at det er to utgangsrør / kanal?
Bildet ditt viser kun to utgangsrør og teksten sier "STEREO".
Noe som ikke stemmer?
Det er 6336 A i min også.Forskjellige utgaver av MQ-80 ?
Denne versjonen benytter 6336A dobelt-triode rør som vist i dette skjema:
http://audio-heritage.jp/LUXMAN/kit/kmq80.html
Har bestilt derifraVar ikke nøye nok ser jeg.
To doble trioder blir det push pull stereo av
Da bør det gå bra.
Finn en metode for å måle rørstrømmen og juster.
Hvis du trenger nye rør finnes slike i Vestfossen til en grei pris.
Takk,Lars
Det går en sikring i multimeteret nå jeg prøver og måle på pin 3???Finner du ut av det ? kanskje målepinn 4-5 er ch L / 2-3 er ch R
målepinn 1 ( svart ) går den til jord tru ?
Vis vedlegget 390483
Kabler på multi er koblet svart til com rød til utgang Volt / diode /ohm / cap / HZ duty ?
Multi er stillet inn på V likestrøm ?
( Husk ikke kødde med ting som funker )
Snart kvitt meg står litt om bias herTakk for al hjelp Lars
O
HeiHei
Hvis du blåser opp skjemategningen som jeg linket til tidligere :http://audio-heritage.jp/LUXMAN/kit/kmq80.html
så kan man så vidt se at det er angitt 0.85 Volt målt på målepunkt 2 og 3. Dette er bias-spenningen ( dvs multimeter må stå på innstilt på Volt og ikke Ampere! ) man skal måle når bias-strømmen gjennom rørene er korrekt. Det er bare angitt for venstre kanal, men antar at målepunkt 4 og 5 er for høyre kanal.
Etter som jeg skjønner er 6336A 2 rør i ett,så da er det 0,85v på 2og 3 og 0,85v på 4 og 5.Hvordan gikk du frem under justering av MQ 80 ?
Mvh
Nå er jeg å tynn is igjenDC fikk du justert den med last ?