skorob
Hi-Fi freak
Sorry. Jeg som så feil. Leste 2017
Kjent feil på c02. Bruk spray på rekkebryteren.Deler til preamp C02? Min input selector er dårlig, noen som vet hvor jeg kan få tak i en erstatning?
Det som skjer er høy forvrengning i venstre kanal når input kjøres gjennom Input selector, når jeg leder input på tape in 1 eller tape in 2, er alt normalt.
Dvs. Stereofil har den inne nåVar å lyttet til 509x i dag. Den låt rett og slett helt fantastisk, hadde full kontroll på Graham Votu på høyt volum.
Kan du prøve å beskrive hva du synes 509X gjør bedre enn 590AXII?Jepp meget lekker, bedre headrom enn 590ax..
Dette varierer vel litt, men den vanlige oppfatningen er vel at Luxman låter temmelig nøytralt, men med en liten helning mot det varme. Sugden f. eks. - klasse A - låt på mitt anlegg klart skarpere enn Luxman kl A.Hva slags klangbalanse har disse transistorforsterkerne til Luxman?
Voldsomt storforlangende du er nå da!^ Relevant tilleggsinfo burde jo være hvilke Sugden - og hvilke Luxman
Du kan jo høre med Audiomix her på hifisentralen han holder til i Kongsberg, jeg vet han reparerer rørforsterkere er usikker på om han tar ss. Men du kan som sagt alltid spørre ham.Jeg har et sett C-02/M-02 hvor effektforsterkeren er defekt. Lønner det seg å reparere denne? Finnes det eventuelt et verksted som kan gjøre dette? Jeg bor på Rjukan, så Kongsberg, Notodden ligger nærmest. Det er ikke så lett å pakke denne forsvarlig.
På forhånd takk for tips.
590AIIFint anlegg! Hvilken integrert Luxman er det?
Tenkte det nesten. Ikke småtterier i nr.2-anlegget. Men tviler ikke et sekund på at det spiller bra.590AIIFint anlegg! Hvilken integrert Luxman er det?
Klasse A og varm flott lyd
BUMP! Huhei, dette var spreke planer hvis du virkelig snuser på den muligheten.Luxman PD-310 med vakuum stabilisator, men uten tonearm. Hvilken pris kan en forvente at disse ligger på?
Ligger en på bukten til rett over 11.000 kr og jeg ser på haien at det er svært varierende priser.
Pen den A-versjonen med sekundærfunksjonene bak klapplokk. Vi som har x-versjon har x-ponerte knapper...... pling! Men byggekvaliteten og x-faktoren er nok den samme.
På sikt trenger jeg mer kompakt hardware og jeg lurer derfor på om noen her i Luxmangjengen har eller har prøvd M200?
Den veier bare 7 kg og det er mulig å bruke 2 hvis det trengs mer krefter. Noe det sannsynligvis gjør på mine stativhøyttalere fra Dynaudio.
Jeg har alltid hatt en dragning mot smått og godt. Og denne ser fin ut synes jeg
Vis vedlegget 492657
Slik som enkelte av oss har gjort ..........., men i 100k klassen så får dem ikke short of competition! i den klassen hadde jeg heller kjøpt blindt en Luxman L509x
mvh
Allikevel, og det er sikkert debattert tidligere, hva gjør at man ender opp med dette merket fremfor Accuphase?Slik som enkelte av oss har gjort ..........., men i 100k klassen så får dem ikke short of competition! i den klassen hadde jeg heller kjøpt blindt en Luxman L509x
mvh