Luxman !

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei, den D-08u forsvant fort🙋‍♂️noen her som er heldig😇🙈
     

    traum6

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    95
    Antall liker
    28
    Sted
    mo i rana
    Er det noen som har testet luxman E 200 og E 250, og har synspunkter på eventuelle forbedringer med E 250. Har nettopp kjøpt et strøkent eks. E 200, og opplever en drastisk forbedring i forhold til mitt project rs phonotrinn. Oppløsning, støy, kontroll, ja på alle parametre er E 200 klart bedre.
    Mvh. Jon
    15981662767431467595303525942255.jpg
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Vil tro det største hoppet allerede er gjort, iom at Luxman har lagt seg på et generelt vesentlig høyere nivå for sine produkter enn det Pro-Ject har gjort.
    Mulig du finner noen videoer med Luxman-folk på jutub som snakker om E-200/250, som med dacene deres.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    En evt. oppgradering til E-250 vil nok kun gi deg en fraksjon av opplevelsen du fikk ved å gå fra Pro-Ject til Luxman. E-200 er allerede en svært kompetent RIIA og videre derfra er det langt mindre å hente. Du kan lett bruke flere hundre laken på neste RIIA uten å oppleve en tilsvarende hevning av kvalitetsnivået.
     

    traum6

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    95
    Antall liker
    28
    Sted
    mo i rana
    En evt. oppgradering til E-250 vil nok kun gi deg en fraksjon av opplevelsen du fikk ved å gå fra Pro-Ject til Luxman. E-200 er allerede en svært kompetent RIIA og videre derfra er det langt mindre å hente. Du kan lett bruke flere hundre laken på neste RIIA uten å oppleve en tilsvarende hevning av kvalitetsnivået.
    Kvaliteten jeg opplever nå er meget tilfredsstillende i forhold til de øvrige komponenter i lydkjeden , tror jeg videre søken er hensiktsløs både kvalitemessig og kostnadsmessige.
    Takk for tilbakemeldingen, og som er i samsvar med mine antagelser.
    Mvh. Jon
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    For den som er i kjømda for en D-10X. Steve Guttenberg mener den er uten konkurranse og at det er den beste diskspinneren han noen sinne har testet.

     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Begynner å bli dyrt og med en veil pris på 17 kEuro
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Da er det bare å komme med bud på min D-06u på PM 😎👍
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har ikke tenkt over det før, men denne har anderledes front enn mange andre lux. Avrundet bakover. Merkelig med Lux, de ligner, men er likevel forskjellige.
    Ikke så merkelig egentlig. D-08u matcher de andre toppmodellene, C og M 900u. Kabinettene på denne serien er betydelig mer påkostet. D-06u ser feks. betydelig enklere ut enn D-08u. Synes dog det er litt rart at EQ-500 ikke leveres med samme type kabinett som resten av toppserien.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Ikke så merkelig egentlig. D-08u matcher de andre toppmodellene, C og M 900u. Kabinettene på denne serien er betydelig mer påkostet. D-06u ser feks. betydelig enklere ut enn D-08u. Synes dog det er litt rart at EQ-500 ikke leveres med samme type kabinett som resten av toppserien.
    Luxman har flere inkonsekvenser med kabinettene sine, små-knappene og lysdiodene mht plassering og farger.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.783
    Antall liker
    2.767
    Torget vurderinger
    1
    Siden vi er i avdelingen for litt småpirk: synd at Luxman ikke har konstruert skuffen på d-10x slik at den går noe lenger ut i åpen stilling. Nå må en manøvrere litt av plata forsiktig inn i lukeåpningen i stedet for å bare legge den rett ned. Dette har ofte vært en forskjell på hiend spillere og vanlige spillere.

    Forøvrig er sikkert lyden helt enomt naturlig og fin. Skal bli interessant å se om den nye Dacen i spilleren blir banebrytende. Forfriskende at man ser lenger enn til Ess og AKM.

    Det litt mer kantede designet er kanskje et frampek mot nye modeller som kommer? Det er vel et hundreårsjubileum om ikke altfor lenge også.
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Nå kan du gi et bud eventuelt, vurderer nå D-10x 😜
    Da får vel jeg slenge meg på med en oppfordring til bud på en pent brukt d-05u :)

    Men seriøst; vet ikke om det er veldig aktuelt. Mye vil ha mer, men akkurat her vet jeg ikke om det er så mye forskjell på de to produktene? Noen som har hørt både 05 og 06 i samme oppsett?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Luxman har flere inkonsekvenser med kabinettene sine, små-knappene og lysdiodene mht plassering og farger.
    Luxman har mange varianter over den samme designen. Jeg har 5 apparater fra de og har omtalt flere avvik i egen tråd. Kan nevne farge på frontplate, plassering av powerknapp, høyde, tykkelse på frontplate mm.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei igjen. Nå ligger det en D-08u på finn, igjen.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen. Nå ligger det en D-08u på finn, igjen.
    Den er sikkert verd 55k, men synes ikke den er verd 55k likevel etter at jeg fikk meg D-06 og trenger kun et drivverk. 55k, liksom. Dét kan man faen meg kjøpe mye softis for, og noe så inni granskævven mye Fox og HubbaBubba. :cool:
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei igjen.

    Jeg har fått den derre 1 fot syken, men på hifi he he. Har lagt ut igjen PD-171 og skal legge ut D-06u da jeg sikler på D-10x, fått et tilbud som man egentlig ikke skal si nei til ................time will show 😂💰😬
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Hva tenker du å ta for 06? 30-35k?
     
    U

    Utgatt33029

    Gjest
    Den er sikkert verd 55k, men synes ikke den er verd 55k likevel etter at jeg fikk meg D-06 og trenger kun et drivverk. 55k, liksom. Dét kan man faen meg kjøpe mye softis for, og noe så inni granskævven mye Fox og HubbaBubba. :cool:
    Du er nok kun misunnelig AOC. 🤢. D-06 rekker den ikke opp til knærne. Du vet ikke hva du snakker om. Eg vet, for eg har hatt i eie begge to.Tenk på tannlege utgifter og hjerteproblemer du kan unngå med en D-08u i forhold til softis,fox,hubbaBubba og:poop: . Eg vet, for eg har hatt begge de problemene før eg kjøpte D-08u.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Du er nok kun misunnelig AOC. 🤢. D-06 rekker den ikke opp til knærne. Du vet ikke hva du snakker om. Eg vet, for eg har hatt i eie begge to.Tenk på tannlege utgifter og hjerteproblemer du kan unngå med en D-08u i forhold til softis,fox,hubbaBubba og:poop: . Eg vet, for eg har hatt begge de problemene før eg kjøpte D-08u.
    Eg veit, at han Mohican må bringe med seg 'How to Understand Irony for Dummies' når han skal sjå noko som ikkje er nådelaust alvorleg.
     
    U

    Utgatt33029

    Gjest
    Lyd er nådelaust alvorlig for meg når eg legger ut 100000 vis av kroner. Ironi bruker eg i andre sammenheng.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Hallah! Nå er det Luxman M-700u på finn, bror. Den billig, mann. Nå få ræva i gir ikk'sant. Med den kan du rocke hele Håugenstoa, bror. Løøø om den ikke går fort. Jeg lover, serriøst mann! 59k lægs er chmø pris for schpa lyd, jeg lover. Jalla, før den blir borte. Wallah.

     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Da vil jeg gratulerer kazan med et investerings kjøp 🙋‍♂️😇😎
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    20201016_111642.jpg

    Tar du vare på eskene dine, uansett str?
    Jeg må innrømme at når esker nærmer seg kubikkmeteren for sub og ht blir esken partert og lagt i papirdunken...
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Gammelt hus og flust med boder i kjelleren samt garasje med bod gjør at det blir mye lagringsplass :)
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Vis vedlegget 668760
    Tar du vare på eskene dine, uansett str?
    Jeg må innrømme at når esker nærmer seg kubikkmeteren for sub og ht blir esken partert og lagt i papirdunken...
    Hei. Jeg har heldigvis en stor låve å lagre i, sikkert 500m2+ lagring inkludert diverse rom med egne dører osv. Installert mange elektroniske musejager der he he. Tar vare på alt av emballasje til potensielt salgbare ting, mye lettere å få solgt da😄😌🤪🤣
     

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    313
    Antall liker
    438
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    Måtte sette den på et provisorisk bord,turte ikke henge den på vegg.25kg😬
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn