LydKarls lyttekrok - bildetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• StereoJoe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Antall liker
    2
    Fin historie LydKarl, husker den godt... Gradient og DP er slett ingen dum kombinasjon!

Kjekt at 6.4 har funnet seg et møbelert hjem, og attpåtil like i nærheten. Platene kaller her også. Snakkes!

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Ja, takk for fin-fin julegave, StereoJoe ;D

Heilt ok også at A1b befinner seg eit begrensa antall solide steinkast unna.

Berre ei plate til no, så er det køya.

Ok, kanskje to.

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.564
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    LydKarl skrev:
    2m skrev:
    Gratulerer med nytt effektrinn. Skjønner godt at du helller vil benytte tida foran anlegget enn pcen :)
    Tusen takk for det, 2m :)

Måtte ein liten tur innom tråden igjen og dele eitt - for meg - hyggelig minne:

Er vel rundt fem år sidan eg for første gang sette mine føtter inn i PM Audios gml lokaler i KrSand. StereoJoe, som også var med, hadde fortalt litt om ei spennande sjappe her.

Det var eitt solid førsteinntrykk som møtte meg. På alteret stod bl.a.;

Gradient Revolution MkII og Dynamic Precision DPA 6.4.

Det var kjærlighet ved første lytt.

Ein drøm vart skapt. Uoppnåeleg så til de grader, sjølvsagt, men likefullt ein drøm.

:)
    Hei igjen, kjenner meg litt igjen i det du forteller. For "en del år siden" var jeg innom Asker Hifi Galleri (tror jeg det het) og hørte på DP 6,4 og Gradient (aner ikke hvilken mk...), men lyttestunden satte spor hos meg også.... ;D
    Sitter i dag med dp pre og effekt, Respons hT.
    Vet ikke hvor mye du ga for forsterkeren din (har ikke noe spesielt ønske om å vite det eller), men mener bestemt at en 6,4 evt 6,4P gir utrolig mye for pengene. Såpass mye at jeg ikke tror du får noen bedre forsterker for den summen som slike effektrinn går for (mener selvfølegelig ikke at dette er veien for alle....).
    Så igjen, gratulerer så mye med nytt effekttrinn. :)

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.021
    Torget vurderinger
    1
    Artig tråd dette. (Man får ikke mer moro enn man lager selv).

Jeg hørte også Gradient Rev. II + 6.4 hos Rune Spongberg på Asker HiFi Galleri. Pre og DAC var vel også likt med ditt anlegg nå. Han hadde ganske fint lytterom der på 90-tallet. Vi spilte bl.a. SRV CDen The Sky Is Crying. Fy fader hvor det svingte! Det var bare så vidt jeg ikke kjøpte samme HT selv der og da. (Hadde den aktive løsningen med ekstra basser vært tilgjengelig den gang, så hadde jeg nok klint til).

LydKarl skrev:
    Ein drøm vart skapt. Uoppnåeleg så til de grader, sjølvsagt, men likefullt ein drøm.
    -Til gjengjeld smaker det dess bedre når drømmen endelig kan realiseres! DP-effekttrinnene fra og med 6.4 (altså alle modellene med den nye patenterte kretsløsningen) har noen basale kvaliteter som står seg i konkurranse med "hva som helst", selv 10år etter de ble lansert. Kraft, kontroll, oppløsning og renhet. Dette gjør disse modellene til skikkelige godbiter i bruktmarkedet.

---------------

Når du er klar for en ny drøm, så kan du låne hjem en DP aktiv preamp. Jeg tror du blir overrasket over hvor mye som forbedres da, i forhold til den passive.

Flott parkett i stua, forresten. Med mindre fotoet bedrar så ser den litt lysere/mer naturell ut, enn tradisjonell lakkert rustikk eik. Hva heter den?

J

JAE

Gjest
    Heisann Karl

Fælt som du "styrer" med Gradientene nå om dagen.

Krellen ble ikke gamle karen,ser jeg.

Godt at du opplever det samme som meg,har vel sjelden hatt en musikkformidler,som gir en slik respons,både positivt/negativt som disse finnene på effekt siden.

DP og Gradient,er faktisk anbefalt fra litt tilbake i tid av P.M ;)

Sier det og har sagt det før,jo bedre effekter,jo større smil.Tror du traff,der Karl,og som vanlig fremført på en fortreffelig måte med kanon bilder.

Mvh:John

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med den nye ampen.
    DP 6.4 er virkelig en god konstruksjon, og som det nevnes så er jo DP også tidligere anbefalt til Gradientene.
    Sannsynligvis en utrolig god match. ;)

R

RoDa

Gjest
    Hepp, gratulerer med nytt!!

Hørte selv på Audio Analogue - Audio Synthesis (?) - DP 6.4 - Gradient Revolution, tror det var 2002 eller 2003?
    Husker at Paul måtte skru av varmen og tenne stearinslys for ikke å ta sikringene....
    Herlig bra lyd, husker det falt godt i smak.

Tror dette er bra match i anlegget ditt, liker også kommentarene dine om forskjellene i lyden fra de to.

Har noen tanker om lange strekk med "sytråd" som høyttalerkabler og effekten det får på basskontroll og slikt.......
    Men det kan vi sikkert holde utenom denne tråden. ;)

Mvh
    Rolf

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Moro å følge den fine tråden din LydKarl...og gratulerer med DP6.4

mvh

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    hei

gratulerer så mye. Så fine høyttalere fortjener skikkelik forsterkeri ;D ;D ;D

ydmyk hilsen

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    pedal og 2m:

Takk for hyggelige ord!

Artig at de (og fleire andre her ser eg no!) gjorde samme observasjoner som meg. Det var berre noko ved denne komboen som "stemte".

Har vel, som alle andre, til tider ei og anna nervøs rykning. Ht f.eks. Men, i dette prisleiet har eg enno ikkje funne noko som tangerer Revolution mhp min definisjon av korleis ting skal låte. Det samme kan eg vel no seie om DPA 6.4. Av det eg har sammenligna med i mitt oppsett sjølvsagt (SAT Amplifix, Doxa 70SE MkII, Doxa 70 Signature MkIIi, Bryston 4B SST (forøvrig ein flott sak!), Holfi eitt eller anna (rocka villbass) og til sist Krell KAV 250a.

pedal skrev:
    Når du er klar for en ny drøm, så kan du låne hjem en DP aktiv preamp. Jeg tror du blir overrasket over hvor mye som forbedres da, i forhold til den passive.

Flott parkett i stua, forresten. Med mindre fotoet bedrar så ser den litt lysere/mer naturell ut, enn tradisjonell lakkert rustikk eik. Hva heter den?
    Har hørt overgangen frå TVC pre til C1b hjå StereoJoe. Var overhodet ikkje forberedt på at forskjellen skulle vere såpass enorm (dette var beyond marginer).

Gulvet er eikeparkett. Jevnleg behandla, først med Faxe trerens, deretter Faxe oljepleie. Har forsøkt tidl å lakke eik (ifm lakkering av diy-ht) uten hell. Ser nesten fake ut. Får fram spillet med olje.

Vil benytte anledningen til å takke deg, pedal, for masse intr input rundt DP, bl.a. DPA 6.4. Du har meir erfaring med DP enn dei fleste og veit kva du snakker om!

Mvh. Karl :)

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    JAE (active) skrev:
    Godt at du opplever det samme som meg,har vel sjelden hatt en musikkformidler,som gir en slik respons,både positivt/negativt som disse finnene på effekt siden.

DP og Gradient,er faktisk anbefalt fra litt tilbake i tid av P.M ;)

Sier det og har sagt det før,jo bedre effekter,jo større smil.Tror du traff,der Karl,og som vanlig fremført på en fortreffelig måte med kanon bilder.
    Takker for det, John.

Joda, Revolution gir definitivt god valuta for kronasjene ved bytte av effekt.

DP-Gradient komboen vart, som du kan sjå av tidl innlegg, demonstrert hjå Asker HiFi Galleri og PM Audio for nokre år tilbake.

Føler også eg traff her. Takk for komplimenter.

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    FallenA skrev:
    Gratulerer med den nye ampen.
    DP 6.4 er virkelig en god konstruksjon, og som det nevnes så er jo DP også tidligere anbefalt til Gradientene.
    Sannsynligvis en utrolig god match. ;)
    Takk for det, FA. Det eg har lest om konstruksjonsprinsippene rundt denne fysaken er intet mindre enn overbevisande. Og yes, dette kan virke som solid match!

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Hepp, gratulerer med nytt!!

Hørte selv på Audio Analogue - Audio Synthesis (?) - DP 6.4 - Gradient Revolution, tror det var 2002 eller 2003?
    Husker at Paul måtte skru av varmen og tenne stearinslys for ikke å ta sikringene....
    Herlig bra lyd, husker det falt godt i smak.

Tror dette er bra match i anlegget ditt, liker også kommentarene dine om forskjellene i lyden fra de to.

Har noen tanker om lange strekk med "sytråd" som høyttalerkabler og effekten det får på basskontroll og slikt.......
    Men det kan vi sikkert holde utenom denne tråden. ;)

Mvh
    Rolf
    Mange som har hørt DPA 6.4 på Revolution her altså. Morro at alle (!) her likte det dei hørte.

Redd for sikringane ja? Du seier noko. Han fyrte på stearin dei kveldane eg var innom på lyttekveldar også.

Du er ikkje så verst til å kommentere lyddifferanser du heller, er ein fryd å lese artiklane dine.

Sytråd? Bruker Ø2mm kobber (inkl ganske tynt lag med lakk). Fungerer bra, faktisk. Har hørt tilsv kabler hjå andre som også bruker dette med hell. Ser pinglete ut indeed, men det funker. Desse kablane er i utg.pkt. kun eitt resultat av (midl) omprioritering; har flytta fokus tettare på aktive komponenter. Angrer så langt ikkje på det.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.986
    Torget vurderinger
    27
    Gratulerer LydKarl, dette virker spennende. Jeg er vel ikke overrasket, du er en kar som jobber mer målrettet enn etter impulse. Til lykke.

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Takker og bukker :)

Ja, dette er virkelig morro. At ting faller så på plass er nesten for godt til å vere sant, tydelig at elektronikken er produsert av samme kar og utvikla for kvarandre, meir eller mindre.

Arbeider målretta ja, planen om å prøve gjennombalansert system vart planta allerede i 03. Først i høst vart det realitet. Greitt med langsiktige mål, veien er målet.

Gi ein lyd neste gang du er sørover, må treffast snart!

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Ser at eg ikkje har kommentert det tidl, men dei nedre oktaver gjengis med ein tørrhet som neppe alle vil like, men som passer fot i hose bukse etter mine ønsker.

Ellers er vel einaste ulempen eg så langt har registrert ved denne nordmannen at kveldane har ein tendens til å strekke seg mot dei tidlige morgentimer. Vel, ein slik bieffekt får eg heller lære meg å leve med.

Men hey, etter tjue nye innlegg må det vel for svingende vere på tide med to nye bilder!! Satser på å få inn, først 1, seinare helst ein til, ekstern blitz, er litt plaga av heftige skygger her og der, samt at Revolution er nærmest håplause å få fram riktig på bilder (svart, matt stofftrekk reflekterer begrensa mengder med lys). Orkidébildet når ikkje KVs kunstverk i omtalen av DPA 6.4 i Lyd og Bilde frå 2000 (han får virkelig fram spillet i frontplata, men det får gå.

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.581
    Gratulerer med ny forsterker LydKarl!

Hadde selv meget gode resultater med min 5.52 og A5 på mk2. Føler at de aldri spilte bedre etter siste oppgradering fra P.M. Audio med Black Magic kabling - Giant Biwire og Rev IC, Rhodium. Lykke til videre på ferden. Følger med deg på denne tråden :)

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.702
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Trenger ikke å være signert KV før det skal bli et kunstverk av et bilde ;D

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    tand skrev:
    Gratulerer med ny forsterker LydKarl!

Hadde selv meget gode resultater med min 5.52 og A5 på mk2. Føler at de aldri spilte bedre etter siste oppgradering fra P.M. Audio med Black Magic kabling - Giant Biwire og Rev IC, Rhodium. Lykke til videre på ferden. Følger med deg på denne tråden :)
    Takker for det, tand

5.52 og A5.. o mama. Ikkje noko b-lag det der.

Har tidlegare benytta BM kabling i oppsettet, har aldri hatt betre kablar. (Midl) omprioriteringar har gjort at eg har flytta fokus (og midler) over på aktive komponenter. Prøver gjerne BM igjen ein dag.

Hyggelig at du følger med her. Har jo fleire ganger vurdert å avslutte tråden, men sålenge du m.fl. setter pris på den og gidder å lese, ja, så holder eg vel på litt til.

Kan forresten tilføye, utover tidl beskrivelsar, at lydbildet er ein tanke meir fint-tegnande no. Spesielt tydeleg frå bass-seksjonen, som meir enn nokonsinne opplevast som ein utstrakt del av monitor, meir enn ein basseksjon. Overgangen mellom seksjonane er i mine ører no totalt sømlaus, og er ei herlig tilføyning til eitt frå før homogent lydbilde.

Dette burde eg klare å leve med ei stund framover.

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    kaap skrev:
    Trenger ikke å være signert KV før det skal bli et kunstverk av et bilde ;D
    Takker for det, og takk det samme (kaap er ein meget kompetent fotograf!)

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Det har ikkje blitt få godord om nyervervelsen frå mi side her no.

Dette er det naturligvis ein grunn til, men det er viktig for meg å få fram at KAV 250a også er eit meget bra sluttrinn. DPA 6.4 vil slett ikkje nødvendigvis vere eit bedre alternativ for andre med andre ører/preferanser/oppsett forøvrig.

Dette er et valg gjort ut frå smak, samt matching mot øvrig utstyr. Å seie hvilken av desse to som er "best" vil for meg vere umulig. Det kan godt hende at eg hadde foretrukke Krellen i et anna oppsett.

Det er vel ikkje utenkelig at KAV 250a ville ha foretrukke aktiv pre (for all del, 6.4 trives også med aktiv pre, har hørt C1b på denne hjå StereoJoe med stort hell). Litt av grunnen til at eg nevner dette er at eg ikkje kan huske å ha sett passiv Krell pre. For meg ville det uansett vore uaktuelt å bytte pre no, då eg ikkje ønsker å svi av for mange kroner på utstyr (for tida). BPC 7.0 får duge inntil vidare.

Amerikaneren skapte eit nærmest avhengighetsskapande skyv og fundament heilt der nederst frå tolvtommarane. Eg kjem ganske sikkert til å savne dette, på enkelte opptak/genrer.

Er ikkje plagsomt opphengt i det visuelle ved komponenter, og gjer heller ikkje valg ut frå dette. Likefullt, eg skal vedgå at eg liker KAVens nokså elegante utseende (dvs, innmaten på denne tåler også dagens lys). Den lett røffe nordmannens messinginnslag glir ikkje like diskret inn ved peisveggen og er neppe alles cup of tea. Men, eg syns utseendet er heilt ok.

Resultatet av dette er at eg sitter med dp dac/pre/eff. Ja, eg var (såklart) meir enn villig til å teste ut fullt dp-oppsett i heimen. Eg vil dog påpeike at det ikkje var noko mål for meg i forkant av Krell vs DP shoot-out´en å beholde DPen for å kunne sitte med dp all the way. For å ta det som bør vere et unødvendig forsvar av eget valg: eg forstår også godt om du tenker "yeah, right" her, men dette er fakta. Eg var faktisk tvert imot forberedt på at Krellen ville få bli ståande (og at dermed slapp jobben med å bli kvitt den). Den fungerte i mine ører såpass godt hjå meg at eg vanskelig kunne tenke meg at DPen ville tangere den (tenkte aldri tanken at den kunne komme til å passe min smak bedre enn Krellen, faktisk). At eg likevel skulle oppleve ei enno nærmare tilnærming til mine preferanser er for meg rein bonus.

Så, et valg er gjort. Mellom to imo meget oppegåande sluttrinn med kvar sine fine kvalitetar. Eg hadde levd like lykkelig med den eine, som den andre.

I kveld skal eg og StereoJoe ha et gjensyn med siste Doxaen min, som no er oppgradert til 72 Signature. Hjå ny eigar nyter den opphold med bl.a. 012 pre, bygd om til passiv, og 014 dac, også denne oppgradert. Sjekk forresten gjerne doxa.no. Der har det skjedd litt i det siste.

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Ah, orkideer!
    Gratulerer med ny forsterker. En herlig tråd å følge dette her.
    Orkideer hører med!

Takker for det, V. Trivelig at du liker tråden. Den er skapt for å deles. Slik som smil. Og lidenskapen for musikk og tilh utstyr.

Reaksjon under avspeling; - å! åyy!

8)

StereoJoe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Antall liker
    2
    Karl: på tide å justere varmepumpa et par knepp opp?

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    ;D ;D

Btw, det er faktisk ikkje langt unna at eg kan justere ned varmepumpa; DPAen avgir betydeleg meir varme enn KAVen.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.986
    Torget vurderinger
    4
    Jaja, dp'en ser da ganske solid ut :)
    Hadde fungert dårlig med slike aktiviteter på 300B monoblokkene mine...spesielt hvis de var på :eek:

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Denne aktiviteten fungerer vel heller dårlig med "åpne" rørkonstruksjoner ja.

DP er ganske stødige konstruksjoner. Kassa er for tanks å regne ift Krellen (tydelig at Krell sparer betydelig inn på chassis på dei minst kostbare modellane. Fornuftig nok det, det er innmaten som teller).

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha lest om kjoeniks erfaring med å flytte riaa bort frå andre strømdingser måtte eg teste ut det samme hjå meg; eg har også til no hatt riaa ståande oppå cd-drivverket. Har heile tida vore nøye med avstand til ext psu, men dette her gjelder sjølvsagt uansett ext/int psu....

Ved tilnærma 0 demping på step-attenuatoren er det lett å registrere sus frå lyttepos. Dette uansett om det står slik som på bildet under, eller om det står drøye halvmeteren frå alle andre komponenter. Men, med cd-drivverket påslått med riaa ståande oppå, oppstår, i tillegg til suset, ei tydeleg brumming. Dette kun frå venstre kanal (ingen tendens i h.) Også dette lett hørbart frå lyttepos ved samme volum. Ikkje så rart dette forsåvidt mtp riaaens funksjon, har berre ikkje svive meg tidl at den må stå langt borte frå annen elektronikk. Riaa har kun stått plassert oppå der av praktiske årsaker.

Vel, vel. Ein lærer så lenge ein lever.

Fenomenet er dog ikkje hørbart frå lyttepos ved, for meg, normalt lyttevolum. Dette er nok også grunnen til at eg ikkje har hengt meg oppi dette tidl.

Vel nakent på veggen her fremdeles, men men. Platespelar og riaa skal opp på der etterkvart, burde hjelpe litt.

PS:
    Ser forresten at det er opptil fleire andre her på hfs som har riaa plassert, om ikkje oppå, så iallefall kloss i andre aktive komponenter/psu. Nesten godt å ikkje vere aleine om dette..

Mvh. Karl

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    pedal skrev:
    Du hadde rett, pedal.

Har for morro skyld hatt StereoJoe´s C1b på heimlån ei lita stund no.

Flott sak, nonetheless. Tilørelatende meget god match med øvrig ustyr, ikkje veldig overraskande i seg sjøl, forsåvidt.

At den i større grad enn min passive sak preserver dynamikk var omtrent som venta, sjøl om det ikkje her her dei største forskjellane er.

Det som derimot overrasker meg (ref dine spådommer), er differansen mhp oppløsning. Tenkte vel i utg.pkt. at min passive sak neppe gjorde så mykje feil (bortsett frå variabel impedanse), iallefall ikkje i så stor grad. Men, her snakkar me store forskjellar. Dessuten er den stille (hører heller ingenting frå mascoten) og tangerer så langt eg kan registrere også øvrige kvaliteter og vel så det ift BPC 7.0.

Den leverer definitivt best i flat mode, hjå meg. Men, med eq har eg muligheten til å kompensere litt på bassfattige opptak som trenger litt drahjelp.

Usikker på om eg skal konkludere med at mellomlegget vil vere verdt det, men hadde eg hatt kronasjene til ein slik liggande, hadde eg likevel vurdert sterkt å slå til. Inntil vidare nyter eg utan nevneverdige rykninger musikken min via Ernstsens første passive.

Så, inn på ønskelista med den!

JonArne

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2008
    Antall liker
    1
    Hei!!
    Veldig flott tråd å lese dette LydKarl.
    Glimmrande bileter av ditto anlegg.

mvh jap

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Takker for hyggelige kompliment, JonArne og 65finger.

Intet nytt å melde på utstyrsfronten nei, Kai.

Det var eindel som fall på plass rundt årsskiftet, når siste instans i DP-rekka inntok heimen for å mate dei finske damer.

Såvel "pre" som platespelar blir nok bytta ut ein gang, men det legg eg på is på ubestemt tid.

Så, tilbake til musikken!

R

RoDa

Gjest
    LydKarl skrev:
    Så, tilbake til musikken!
    ...og speilrefleksen....?

Det er jo fint å ta bilder i vårsola så bare peis på!! 8)

Glemmer jo nesten disse flotte høyttalerne mellom hver gang tråden din er på toppen av lista, det kan vi ikke ha noe av! ;)

R

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    ehem

Følte faktisk det var litt dårleg gjort å legge ut kommentar etter så lang tid utan bilde, men gadd rett og slett ikkje i dag.

Ser mitt overdokumenterte oppsett, kva bilder angår, ikkje er presentert med oversiktsbilde etter DPA 6.4 kom i hus. Kjem vel etterkvart, men ikkje i dag.

Men, kva gjer ein ikkje for at RoDa ikkje skal glømme Gradient Revolution hehe - her er eit par frå arkivet (for dei som ikkje gidd å bla gjennom side etter side), for det meste knipsa med jallalommekamera.

Til glede for nye lesere;

Bildetittel: Utfyllingslys Overkill

Fryktelig lite lettvint å knipse gode bilder av desse, då stofftrekket sluker lys. Det, summert med litt fattig belysning i stova, gjer at eg til tider har kompensert med litt ISO, noko som fort gir støy. Men, stort sett holder det med tilstrekkelig lang lukketid.

Og Rolf; joda, eg er godt fornøyd med kameraet, spes huset, Nikon D80. Tamronobjektivet (17-50 f/2.8 ) kunne etter mitt skjønn vore noko meir skarptegnande. Kunne kanskje vore artig å dra fram min gode gamle Nikkor 50mm f/1.8? Manuell fokus og greier, blir nesten litt som vinyl vs cd det der.

tomerik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Takk for i går kveld! Det var første gang jeg har vært hjemme hos LydKarl og det er på sin plass å takke for en hyggelig seanse med gode boller, kaffe og vakker musikk! Førsteinntrykket er at dette er et flott, velspillende og balansert musikkanlegg,- plassert i en lun og god stue. Komponentene, stort sett fra Dynamic Precision, er alle anskaffet etter godt gjennomtenkte vurderinger. Ingen tilfeldige impulskjøp her!

Verten hadde i forkant ytret ønsker om å prøve forskjellige cd-spillere, med intergrert forforsterker slik at den kan kobles direkte inn i DP-forsterkeren. Slikt er alltid moro, så Håkan og Gerdt stilte velvillig med lekkert apparatur i form av en Audio Aero Capitole og en Ancient Audio Lektor IV.

Mens de anbrakte spillerene ble slått på for å varme seg så ble tiden benyttet til å gjøre oss litt kjent med dette flotte oppsettet. Det er dessverre litt begrenset hva man rekker på en kveld som dette, men noen lytteinntrykk sitter igjen. Lydmessig synes jeg dette oppsettet spilte med et ærlig, ufargede, noe tilbaketrukket og særdeles transparent lybilde. Gradientene har sin karakter og at det er tydelig at de passer godt sammen med DP-utstyr. Lydbilde er stort og denne gangen var det ingen kamp om å få sitte midt i sofaen, da det låt så å si akkurat like godt på siden eller bak det vi normalt kaller sweet-spot. Skal jeg sette fingeren på noe så synes jeg det ble en anelse for forsiktig,- det manglet litt krydder.

Med både Capitolen og Lektor på plass, da koblet rett inn i forsterkeren, så er mitt generelle inntrykk at musikken kom mer ut i rommet. Det livnet til med flere detaljer i mellomtonen og noe mer skyv i bunnen. Suppen fikk det lille etterlengtede saltet den trengte for å frigjøre alle de gode smakene! Om dette er kvaliteter som skal tilegnes cd-spillerene direkte eller som et resultat av at signal nå fikk en mye kortere vei å gå (og færre bokser) fikk vi dessverre ikke testet. Jeg håper vi kan finne anledning til flere tilsvarende tester, gjerne over lengre tid slik at alle inntrykk for satt seg.

Det skal bli spennende å følge LydKarl på hans musikalske veier videre!

-Tom Erik

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn