YesJens
Musikkelsker og Livsnyter😊
Kjøpte en Teac spolebåndspiller der i 77Startet ikke han og broren i Trondheim sent 70 tall ,solgte mye kassetter bla.
Husker den ene prata til stakkato.
På kvitteringen sto det Norsk Olje
Kjøpte en Teac spolebåndspiller der i 77Startet ikke han og broren i Trondheim sent 70 tall ,solgte mye kassetter bla.
De solgte Pennzoil og egenblandet motorvask også.Kjøpte en Teac spolebåndspiller der i 77
Husker den ene prata til stakkato.
På kvitteringen sto det Norsk Olje
Dette stemmer veldig bra med min erfaring også. Med Bjørn kunne man handle hvis han hadde varen der og da, men ellers var det greit å vente med all betaling. Tor fremstod som mye ryddigere m.h.t. avtaler.Begge brødrene har alltid vært kremmere og mange handler har blitt gjennomført, noen handler til fordel for kunden og mange handler fordel brødrene, så er det jo også slik at de to brødrene langt i fra alltid var enige og de skilte lag og drev butikker hver for seg. Jeg har erfaring med Bjørn Olav siden han holdt på i Bernt Ankers gate og jeg bodde i bakgården der og lånte/byttet/kjøpte en del utstyr der hos han, personlig ble jeg ikke veldig mye lurt, men det er flere andre jeg vet som gikk litt skoa av seg i møte med Bjørn Olav for og si det slik. Jeg kuttet etterhvert ut Bjørn Olav fullstendig og har ikke hatt noe med ham og gjøre på flere ti-år før jeg sist høst plutselig fikk en melding fra ham på finn.no hvor han ønsket og skal vi kalle det slette "gamle synder" og han tilbød meg noe Accuphase utstyr til hyggelige priser og som han sa..... jeg må bli ferdig med gammelt tull, så det er jo fullt mulig at han på sine eldre dager ønsker og komme "clean", hva vet jeg. Jeg takket forøvrig nei takk til Accuphase handelen da jeg ikke ønsker yttligere kontakt med han, for meg er det mange år siden skipet forlot kaia.
Når det gjaldt Tor, så holdt vi kontakten og selv om Tor også var en kremmer av stort format, så har jeg på følelsen at han var mye flinkere til og feie foran egen dør og jeg kjøpte en god del utsyr av han opp gjennom årene, noen ganger med en god deal for meg, andre ganger som en god deal for han, forskjellen på oss var jo at han drev butikk og en butikk må tjene penger for og eksistere.
Bildet er feil.Butikken i Sandvika er dessverre nedlagt. Noen som kjenner til andre Accuphase forhandlere på Østlandet? Vis vedlegget 1018349 ?
Du har rett, jeg husket feil og tok dessverre bilde av feil inngang. Men Lyrikk var i går ikke lenger til høyre for Bowlig-hall inngangen.Bildet er feil.
Den bowling hallen ble bygget samtidig som det ble hifi butikk der. Litt lenger til høyre.
Nor-Radio helt frem til Lyric/Boahs tok over.
Jeg var med å bygge bowling banen før jeg begynte å jobbe på NOR-RADIO.
Det er en annen bedrift der butikken var.
Hva er galt med det? Da kan man kanskje gjøre gode deals.....Har egentlig ingen personlige negative erfaringer med Bjørn, men han ga meg inntrykk av å være en luring. Alltid villig (og ivrig) i å diskutere deals.
At det er noe galt med det er din tolkning. Jeg har gjort både gode (og mindre gode) innbytter både med Tor og Bjørn og satt pris på muligheteneHva er galt med det? Da kan man kanskje gjøre gode deals.....
Forøvrig er det helt vanlig i denne bransjen. Medmindre du handler på Hi-fi klubben...
Tor var også litt surrete, men jeg tror aldri jeg har hørt eller lest noen si at han forsøkte å lure noen. Om man var kynisk som kunde kunne man lurt han i stedet. Han tok delbetaling i cash, og skrev opp resten på et eller annet papir som han ga deg. "Betal resten når du kan". Så ikke at han tok kopi selv.Dette stemmer veldig bra med min erfaring også. Med Bjørn kunne man handle hvis han hadde varen der og da, men ellers var det greit å vente med all betaling. Tor fremstod som mye ryddigere m.h.t. avtaler.
Det burde man jo tro.. kun politikere det ikke gjelderI en alder av 75 år har sikkert Bjørn tatt til fornuften
Absolutt helt enig med alt som skives her!Bjørn Olaf har vært en svindle og en kjeltring i bransjen helt siden tidlig på 80 tallet da han og Tor etter å ha drevet butikk sammen begynte hver for seg.
Bjørn Olaf har tidligere sonet for økonomisk kriminalitet, den gang som nå så drev han på samme måte som nå, han tilbyr rabatter mot forskuddsbetaling, og pengene forsvinner for den som har betalt og går enten til en annen som "maser" mer eller han selger til en som betaler bedre enn deg, Det samme gjelder om du leverer innbytte eller noe til service. Da risikerer du at utstyret blir solgt, uten at du ser noe mer til det. Jeg kjenner mer en 10 mennesker som Bjørn Olaf har tatt hifi utstyr fra under påskudd om å skulle selge eller innlevert som delbetaling som dels i nyere tid eller helt siden tidlig 90 tall fortsatt ikke har fått noe som helst.
Jeg har advart om dette i en tråd tidligere i forbindelse med at Bjørn Olaf flyttet inn i butikken i Sandvika(jeg vet Bare ikke hvordan jeg søker opp mitt eget innlegg )
Det viktigste er uansett å advare alle om at det er en risikosport å involvere seg med Bjørn Olaf, han er helt skruppelløs har ingen betenkeligheter med å bruke pengene dine til noe annet det som er avtalt.
Er det noen som har kjøpt noe som helst av Bjørn Olaf som kan vise til at de har fått en kvittering som viser riktig foretaksnummer, et generert fakturanummer med riktig firmanavn fra et faktureringsprogram? Jeg kjenner ingen, og hver gang jeg har bedt om det, skylder Bjørn Olaf på regnskapsfører og sier at den kommer snart.
Jeg tidligere kjøpt for sekssifrede beløp, og har ALDRI sett ikke en eneste kvittering. I beste fall får du noe skribleri på et gjennomslagspapir med noen kruseduller som liksom skal være en.
Om du likevel vil forholde det til Bjørn Olaf, så er det i alle fall en ting som gjelder:
ALDRI BETAL PÅ FORSKUDD, ALDRI BETAL ELLER KJØP NOE SOM HELST FØR VAREN DU SKAL HA STÅR FYSISK I BUTIKKEN. DA KAN DET GÅ BRA.
Nei folkens hold dere langt unna denne mannen, ikke alt her i verden handler om en god deal, og gi beskjed til folk som er nye i gamet, de trenger ikke oppleve det samme som oss.
Det som er galt med det er at du da bidrar til å holde en useriøs kjeltring gående i bransjen, slik at han kan manipulere enda flere, noen vil.også hevde det er galt å kjøpe en vare som en annen allerede har betalt for...Hva er galt med det? Da kan man kanskje gjøre gode deals.....
Forøvrig er det helt vanlig i denne bransjen. Medmindre du handler på Hi-fi klubben...
Bjørn Olaf har også lurt Roar Malmin så langt tilbake som da han laget Audio 60. Roar kan være litt vanskelig å få tak i til tider, men Bjørn Olaf er i en helt annen Kategori.er han kompis med roar malmin?
Mener min morfar kjøpte olje til lastebilen av de.De solgte Pennzoil og egenblandet motorvask også.
Tanken er tenkt....Er det noen som har varslet Accuphase eller Legacy Audio om denne karen? Hvis ikke så burde vel de bli det. Kan ikke tenke meg at hverken pertentlige japanere hos Accuphase eller Legacy kan være interessert i å ha en kjeltring som salgsagent for dem. Det er jo ikke akkurat god reklame for noe merker når det er slik...
Han får som han fortjener og det som skrives her er for å advare folk mot å gå på hans noe finurlige måte å drive "business" på. Som forskuddsbetaling osv. Det er velment for de som ikke kjenner til BO, det er nok av de (meg inkludert) som har blitt lurt av han gjennom årenes løp. Nok er nok tenker jeg og bransjen er ikke tjent med å ha en slik aktør.Jeg har ingen som helst forhold til butikken siden Tors dager og heller ikke til B.O., men holder det ikke med personkarakteristikker og omtale av tredjeperson her nå? PM videre kanskje?
Vi snakker om en person som har utnyttet, manipulert og svindlet mage mennesker i mer enn 40 år, vi snakker om en person som veldig veldig mange har svært dårlige erfaringer vi snakker om en person som har en historikk ingen andre i hifi Norge kan matche, for min del snakker jeg om dette for å advare nye hifi entusiaster som ikke har erfaring med Bjørn Olaf fra tidligere for å advare klart og tydelig og for å bidra til å forhindre at enda flere blir lurt og mister pengene sine.Jeg har ingen som helst forhold til butikken siden Tors dager og heller ikke til B.O., men holder det ikke med personkarakteristikker og omtale av tredjeperson her nå? PM videre kanskje?