Sånn er det å drive butikk...Birdman skrev:Med normal butikkdrift må han etter eget sigende bruke mye tid på å følge med ungdommer som slenger innom for å "se", og potensielle kjøpere må vente mer enn ønskelig for begge parter.
Skal Joakim legge ned?trikko skrev:Etter det jeg vet, så skal Lyric flytte til Sandvika til Nor Radios nåhverende lokaler og det er like greit slik jeg ser det. Det er ganske sluksete i den delen av gaten som Lyric ligger i og Nor Radio har ingen egne agenturer så ingen går glipp av noe som helst når Joakim blir borte
Helt enig. Man må bare glemme liste prisene hans. Skjønner ikke helt hvorfor han har de på det nivået, men likevel. Hvis du feks. tar produkter som har dollar betaling inn så er liste ca. 10 gangern mot recomended street price på mange produkter, ikke spesielt uvandlig heller..JAE (active) skrev:Har handlet en god del ting hos Lyric,både elektronikk,høytt,kabler..
Rundet av til Norsk,har du cash så får du rabatter i søkk og kav,omvendt er det vel mye det som er nevnt i denne tråd,litt lukket dør.
bobbob skrev:Helt enig. Man må bare glemme liste prisene hans. Skjønner ikke helt hvorfor han har de på det nivået, men likevel. Hvis du feks. tar produkter som har dollar betaling inn så er liste ca. 10 gangern mot recomended street price på mange produkter, ikke spesielt uvandlig heller..JAE (active) skrev:Har handlet en god del ting hos Lyric,både elektronikk,høytt,kabler..
Rundet av til Norsk,har du cash så får du rabatter i søkk og kav,omvendt er det vel mye det som er nevnt i denne tråd,litt lukket dør.
Men, som sagt; hvis du handler med cash og tyner litt.. så får du de med pris mot us rsp som jeg tror få norske forhandlere matcher. Dussuten så har han jo tross alt agentur på en god del greie produkter da som opptil flere av oss vil ha, han er ikke alene om det..
Hvis man er heldig med timing, moms oppgjør etc. så kan man gjøre riktige så gode kjøp spør du meg. At det ikke er likt 24/7 er så en annen sak, litt bazar eksotisk er det jo. En annen ting er at jeg mener at man kan ikke alltid 'kun' gjøre røver-kjøp til inn pris og la andre sørge for at leverandøren er der i morgen, spesielt i entusiast segmentet.
Uansett, så har jeg alt i alt gode erfaringer med Tor. At det koker og går over styr er nå en ting, men han har i alle fall mot meg kompansert grundig og jeg har inntrykk av at han virkelig brenner for det han driver med. Han er ikke alene om det, men han har fartstid/erfaringsgrunnlag utover det vanlige som kan være godt å få råd/synspunker fra uansett. Og ja; jeg skjønner at han skal tjene penger, men vi forbrukere har også lov til å bruke hue dvs. ha ett forhold til hva både han og andre mener.
A4 hifiklubben er det nok helt klart ikke, men jeg tror også at næringsgrunnlaget for mye av porteføljen gir visse utfordiringer rundt tilnærming til normal butikk.
Håper han får til en bra butikk i nye lokaler.
Mvh
bob
mls skrev:Deler nok ikke positiviteten mot Lyric. Han har mistet meg som kunde..........
Vennligst forklar!mls skrev:Jeg tror nok det er stor forskjell på den behandlingen man får som postordrekunde kontra oppmøte i butikken.
Vel, å gå konkret inn på hvorfor jeg ikke lenger er kunde hos Lyric vil jeg ikke på et offentlig forum, men dårligere service som telefonkunde har jeg sjelden opplevd. Siden det er mange her som er fornøyd med Lyric kan jeg bare anta at man får bedre service hvis man viser ansiktet sitt i butikken.OS skrev:Vennligst forklar!mls skrev:Jeg tror nok det er stor forskjell på den behandlingen man får som postordrekunde kontra oppmøte i butikken.
I beg to differ, for once; Naim-bølgen som du kaller det (blant UK's mest suksessrike hififirma de siste 30 år i alle bøker) slo vel til lenge før Tor mistet agenturet. Han la vel ikke agenturet på hylla av egen fri vilje tror jeg.FZ skrev:Synd for ham at ikke Naim-bølgen slo til før han mistet agenturet, der kunne både han og kundene gjort det bra.
I følge mine kilder, så har han (Joakim) lyst til å satse på og bli vinbondebjornh skrev:Skal Joakim legge ned?trikko skrev:Etter det jeg vet, så skal Lyric flytte til Sandvika til Nor Radios nåhverende lokaler og det er like greit slik jeg ser det. Det er ganske sluksete i den delen av gaten som Lyric ligger i og Nor Radio har ingen egne agenturer så ingen går glipp av noe som helst når Joakim blir borte
Det jeg mener er "Naim-bølgen" i Norge, Vidar, ikke internasjonalt. Så vidt jeg har fått med meg er det mange som har hoppet på Naim de siste par årene, ikke minst p.g.a. omtalen på sentralen, hvor du har vært en effektiv "innpisker"Vidar P skrev:I beg to differ, for once; Naim-bølgen som du kaller det (blant UK's mest suksessrike hififirma de siste 30 år i alle bøker) slo vel til lenge før Tor mistet agenturet. Han la vel ikke agenturet på hylla av egen fri vilje tror jeg.FZ skrev:Synd for ham at ikke Naim-bølgen slo til før han mistet agenturet, der kunne både han og kundene gjort det bra.
Og når sant skal sies; til tross for at vi naimister ikke alltid var like begeistret for Tor's "distribusjon", så er vi ikke det spøtt mer fornøyd med nåværende distributør. Ja, vi savner faktisk Tor litt
Mvh Vidar P
Nei, Ivor er nok fornøyd med at noen skremmer de som hadde tenkt å kjøpe en brukt Lingo1 slik at de kommer på andre tanker og kjøper en ny Lingo2 istedet 8)Vidar P skrev:Nok om det; til uhyrlige insinuasjoner om Lingo 1; jubelombrust når den kom, i all presse som besto hørselstest for førerkort klasse B; negative omtaler fra din side (i likhet med evt samme fra min side) vil neppe bekymre Linn; de solgte mer enn de klarte å produsere av den; mye på demoer; så den kan da umulig ha vært så ille![]()
Som seg hør og bør. Iom at den er enda mye bedreFZ skrev:Nei, Ivor er nok fornøyd med at noen skremmer de som hadde tenkt å kjøpe en brukt Lingo1 slik at de kommer på andre tanker og kjøper en ny Lingo2 istedet 8)Vidar P skrev:Nok om det; til uhyrlige insinuasjoner om Lingo 1; jubelombrust når den kom, i all presse som besto hørselstest for førerkort klasse B; negative omtaler fra din side (i likhet med evt samme fra min side) vil neppe bekymre Linn; de solgte mer enn de klarte å produsere av den; mye på demoer; så den kan da umulig ha vært så ille![]()
Har ikke veldig dårlig samvittighet iom at det var jeg som startet tråden. Du er også tilgitt, übernaimistmeister VidarPVidar P skrev:EDIT; ser at det trengs kun to Linnister/naimister som har tilstrekkelig skrivekløe til å vri hele denne Lyric-tråden til langt mer vesentlige og allmennt interessante diskusjoner, herunder evaluering av evnene til ymse Linn og Naim psu'er; beklager OT
Mvh Vidar P
mls skrev:Vel, å gå konkret inn på hvorfor jeg ikke lenger er kunde hos Lyric vil jeg ikke på et offentlig forum, men dårligere service som telefonkunde har jeg sjelden opplevd. Siden det er mange her som er fornøyd med Lyric kan jeg bare anta at man får bedre service hvis man viser ansiktet sitt i butikken.OS skrev:Vennligst forklar!mls skrev:Jeg tror nok det er stor forskjell på den behandlingen man får som postordrekunde kontra oppmøte i butikken.