Lyric.....Hva skjer?

T

Tobias_i_Taarnet

Gjest
Det er en lav terskelen for å drive butikk i Norge. Tor Aamodt er et eksempel på en av de mange i denne næringen som gjerne vil men ikke får det ikke til.

Han har holdt på siden Hi-Fi bransjens gullepoke på 70-tallet. Først med broren - så alene. Underveis har det vært gjeldssaneringer - nye driftsselskaper og nye lokaler. For liten avanse og gi-bort priser rett før forfallsdato på store regninger gjør dette til en hånd til munn butikk. Dog; -han er flink til å plukke agenturer. Det skal han ha. Er du forhandlingsvant så er Tor den som skaffer deg varene til kunstig lav pris.

Går du til et av de andre hifi center’ne - med økonomistyring og kontroll på kalkyler og inntjening, så betaler kunden en høyere kalkyle.

Make your choice…

Dette innlegget er redigert av bjornh, grunnet brudd på Hifisentralens regel 1. Unngå formuleringer som er egnet til å bli oppfattet som krenkende.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
En artig tråd syntes jeg...som sikkert ikke Tor har tid til å lese selv i disse hektiske dager.... ;)

Jeg går heller til en av de småbedriftene å får litt service,og jeg betaler gjerne litt for det og ;)....enn å møte opp i ei kjedesjappe,når jeg skal ha noe,som feks sist,da jeg tok turen til en butikk i oslo,etter 3-4 e-mail,og påfølgende tlf for å få kjøpt noe deler til ett hifi produkt,for så etter å ha parkert,gått(i regn)..og kommet frem,forespør på delene til på produktet,og får dette svaret " nei,det småtteriet der,gidder vi ikke å rote med"....det var i allefall dritseriøst av ei eminert sjappe,med fine lokaler,ansatte i hytt og vær,og sikkert logistikk oppetter øra,og vel så det..........som sitter med eneimport (for aktuellt produkt)på det ene og det andre...

Jeg går ikke dit mer i allefall...

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.112
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Kjenner Tor fra midten på 80-tallet, har handlet både Proton, TDL, ProAc og JMLab pluss diverse.
To gode venner av meg har jobbet der, både på 80- og 90-tall. Kunne skrevet en masse om det som har skjedd der siden den gang, hadde nok ertet på meg mange og gjort Tor forlegen..
Mitt poeng her er at Tor har jobbet livet av seg for denne bedriften, lange dager og netter, alltid hjelpsom mot seriøse kunder. Det er helt riktig at han noen ganger har vært uheldig med ansatte..
Opp i alt dette har han prøvd å holde hjulene i gang. Han bor enkelt og lever spartansk, vil med alle midler holde butikken gående. Vet litt om hans planer nå, håper han får det realisert!

Og til slutt; tror nok mange av dere hadde blitt overrasket hadde dere sett de siste tre års regnskapstall, både omsetning og overskudd..
Stå på Tor! Men ikke glem å ta vare på helsen.

M

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
sundkoien skrev:
Kjenner Tor fra midten på 80-tallet, har handlet både Proton, TDL, ProAc og JMLab pluss diverse.
To gode venner av meg har jobbet der, både på 80- og 90-tall. Kunne skrevet en masse om det som har skjedd der siden den gang, hadde nok ertet på meg mange og gjort Tor forlegen..
Mitt poeng her er at Tor har jobbet livet av seg for denne bedriften, lange dager og netter, alltid hjelpsom mot seriøse kunder. Det er helt riktig at han noen ganger har vært uheldig med ansatte..
Opp i alt dette har han prøvd å holde hjulene i gang. Han bor enkelt og lever spartansk, vil med alle midler holde butikken gående. Vet litt om hans planer nå, håper han får det realisert!

Og til slutt; tror nok mange av dere hadde blitt overrasket hadde dere sett de siste tre års regnskapstall, både omsetning og overskudd..

M

Ta en prat med kona hans, da forstår du alt så meget bedre!

Det er vel ikke alle som treffer slike damer, men tror nok Tor traff spikeren på hodet i sin tid.

Innlegget er moderert av bjornh, grunnet brudd på Hifisentralens regel 1.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Glemte i forbifarten og ønske han lykke til videre!

Innlegget er redigert av bjornh grunnet brudd på Hifisentralens regel 1 i et av sitatene.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.370
Torget vurderinger
1
Hallo!!! -husk Hifisentralens regel 1: vær varsomme i måten dere omtaler personer på uansett hvem de er og hva dere mener om dem. Av den grunn redigeres noen innlegg her.

bjornh, moderator

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.918
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
sundkoien skrev:

M

Helt enig med du, siste år hadde han meget gode tall og det fortjener han så mange arbeidstimer som han legger ned i butikken sin.

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
44
Jeg har handlet noe utstyr hos Lyric i løpet av det siste halvåret. Jeg har ikke vært kunde der før, men har bare positiv å si om hele konseptet. Jeg kommer garantert til å handle der igjen!!

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Må bare komme med en historie om hvordan min første opplevelse med Tor var..!

For noen år tilbake var jeg på utkikk etter et godt nettfilter, og undersøkte priser hist og pist. Så kom det en test i Lyd og Bilde av Power Pack II, som fikk veldig god kritikk.
Jeg ringte Tor å lurte på hvordan mulighetene var for å komme inn til Oslo og få låne det med hjem. "Hvor bor du da?" spurte Tor. "Drammen" svarte jeg. "Jamen, det er jo bare tull at du skal reise helt inn hit bare for å låne det med deg hjem..! Jeg sender det til deg i posten!" sa han. "Vil du ikke ha det, så sender du det bare tilbake igjen."
Vi fortsatte et minutt eller så med å prate om tillit og slikt, og to dager etterpå lå det et nettfilter til flere tusen kroner og venta på meg på posten. Uten å betale et rødt øre for å få det ut....
Enden på den visa var at jeg kjøpte et annet nettfilter, og sendte Tor sitt tilbake.

Ikke mange som ville ha gjort det som Tor gjorde her, er jeg rimelig skker på, og i tillegg har han a l l t i d tatt seg god tid til å svare på diverse spørsmål på tlf, selv om han har hatt flere baller i lufta samtidig.

Siden han har fått så mye pepper i det siste, ville jeg dra fram litt solskinnshistorier óg.. ::)

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Tobias_i_Taarnet skrev:
Det er en lav terskelen for å drive butikk i Norge. Tor Aamodt er et eksempel på en av de mange i denne næringen som gjerne vil men ikke får det ikke til.

Han har holdt på siden Hi-Fi bransjens gullepoke på 70-tallet. Først med broren - så alene. Underveis har det vært gjeldssaneringer - nye driftsselskaper og nye lokaler. For liten avanse og gi-bort priser rett før forfallsdato på store regninger gjør dette til en hånd til munn butikk. Dog; -han er flink til å plukke agenturer. Det skal han ha. Er du forhandlingsvant så er Tor den som skaffer deg varene til kunstig lav pris.

Går du til et av de andre hifi center’ne - med økonomistyring og kontroll på kalkyler og inntjening, så betaler kunden en høyere kalkyle.

Make your choice…
Dette er jo Tors problem i et nøtteskall. Det blir for mye hånd til munn. Hvis Tor sin butikk hadde sett rydigere ut, hatt en klar prisstrategi og skikkelig opplærte ansatte så ville han nok solgt mer på dagsbasis. Det er sikkert gøy å selge über high-end som Accuphase osv. men skal du overleve må du også være villig til å selge produkter til vanlige folk. Så stort er nok ikke high-end markedet i Norge at Tor bader i penger, han har jo gått på en smell et par ganger før og burde kansje ha lært av det. Dette med prissettingen er noe både Lyric og hifihuset er litt rotete på. Fordelen er jo at man får gode priser hvis man er heldig med timingen, bakdelen er at disse variarende prisene gjør vidresalg litt vanskelig.
Jeg hadde satt pris på en klar prisstrategi som var lik for alle.
Jeg håper Tor order opp i sjappa si og fortsetter som hifi pusher, lille Norge trenger mangfold.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.062
Torget vurderinger
16
Dette med "hånd til munn" er overdrevet etter min mening. Når mange nok sier det så blir det liksom en sannhet. Jeg har handlet hos Tor siden midten på 90-tallet og alltid blitt behandlet meget bra, ikke har han vært konkurs i denne perioden heller så vidt jeg vet.

Når det gjelder priser så slutt nå for guds skyld å klage over at de er for lave, OHC får kritikk for at de ikke gir gode tilbud men står på veil. priser mens Tor får kritikk for at han slår av på veil. pris. Forstå det den som kan.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Utdrag fra samtale i butikken:

Kunde: Garanterer du at disse høyttalerne er bedre enn de jeg har fra før?

Tor: Ja ja ja, mye bedre....

- kort pause -

Tor: Hvilke høyttalere var det du hadde igjen?

;D ;D ;D ;D ;D

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.056
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ser ikke ut for at han har gjort det så aller værst om man kikker på Avantgardes venner tråden ;)

Har ellers veldig godt inntrykk av Lyric. God lyd tryller han fram på messer også.

N

nb

Gjest
En av grunnene til at jeg prøver å unngå å handle i en del HiFi-sjapper er følelsen av usikkerhet på "hvor mye forhandler egentlig prøver å skru meg nå". Det er godt mulig jeg får en kjempedeal fordi det passer med penger i kassa akkurat da, eller det er mulig jeg får en dårlig deal. Men det er vanskelig å vite med mindre man har gjort en deal research på forhånd.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Støttes. Jeg syntes i det hele tatt denne tråden er merkelig, og på mange måter på kanten da det er svært mange meninger om Tor og butikken som strengt tatt er kun meninger. Men her modereres det altså ikke.

Denne bransjen er full av amatører og tullinger(skal ikke lese mye på HFS før man skjønner det, eller handlet mye for den del), jeg opplever ikke Tor som en del av det kobbelet. Sikkert ikke lett å få til alt, men har kun de beste erfaringer. Kjøp heller noen produkter av ham!

O.
HC skrev:
Dette med "hånd til munn" er overdrevet etter min mening. Når mange nok sier det så blir det liksom en sannhet. Jeg har handlet hos Tor siden midten på 90-tallet og alltid blitt behandlet meget bra, ikke har han vært konkurs i denne perioden heller så vidt jeg vet.

Når det gjelder priser så slutt nå for guds skyld å klage over at de er for lave, OHC får kritikk for at de ikke gir gode tilbud men står på veil. priser mens Tor får kritikk for at han slår av på veil. pris. Forstå det den som kan.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.056
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Moderering i en slik tråd er ikke helt enkel.
3) Ubegrunnet kritikk av produkter, eller av navngitte eller identifiserbare enkeltpersoner i magasiner, butikker og fabrikker o.l. tillates ikke, men Hifisentralen oppfordrer til kritiske produkt- og butikkerfaringer, både positive og negative, under forutsetning av saklig begrunnelse for innlegget. Det er tillatt å diskutere produkt- og lydopplevelser på godt og vondt, men vi tillater ikke dedikerte tråder som har til hensikt å oppsummere de beste og verste produktene du har hørt, av hensyn til at bransjen da lett kan stigmatiseres og uthenges.
Har slettet et innlegg og redigert et par andre som jeg fant på feil side av streken. Oppfordrer ellers til en glad og munter tone nå i solskinnet :)

Kunne egentlig godt tenke meg at man skriver Lyric i stedet for mannen, men det er flisespikkeri da alle kjenner historien uansett her inne....

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg skjønner det, men takk for forsøket.

O.
bambadoo skrev:
Moderering i en slik tråd er ikke helt enkel.
3) Ubegrunnet kritikk av produkter, eller av navngitte eller identifiserbare enkeltpersoner i magasiner, butikker og fabrikker o.l. tillates ikke, men Hifisentralen oppfordrer til kritiske produkt- og butikkerfaringer, både positive og negative, under forutsetning av saklig begrunnelse for innlegget. Det er tillatt å diskutere produkt- og lydopplevelser på godt og vondt, men vi tillater ikke dedikerte tråder som har til hensikt å oppsummere de beste og verste produktene du har hørt, av hensyn til at bransjen da lett kan stigmatiseres og uthenges.
Har slettet et innlegg og redigert et par andre som jeg fant på feil side av streken. Oppfordrer ellers til en glad og munter tone nå i solskinnet :)

Kunne egentlig godt tenke meg at man skriver Lyric i stedet for mannen, men det er flisespikkeri da alle kjenner historien uansett her inne....

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.395
Sted
Saksvik - Trøndelag
Har vårt innom Lyric en gang, og det var en "annerledes" opplevelse. ;)

Jeg hadde vært på spillejobb i Oslo med påfølgende nachspiel, men sto opp etter noen timers søvn for å myse litt på fett utstyr i denne beryktede sjappa på lørdags formiddagen. Jeg ble godt tatt i mot da jeg kom inn i butikken, ikke av Tor selv, men av en annen ekspeditør, og ble servert en kopp kaffe. Selv om jeg ganske sikkert bar preg av nattens strabaser og ga uttrykk for at jeg sannsynligvis ikke skulle handle noe, ble jeg plassert i en stol med kaffekoppen min foran et anlegg ekspeditøren mente passet bedre til min lommebok enn Avantgarde høyttalerne jeg egentlig ville høre på...

Altså en annerledes, men absolutt hyggelig opplevelse. :)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
At Tor er en fargerik person er det vel ingen tvil om. Alle kan vi vel ha en dårlig dag, og skjønner faktisk godt at han innimellom kan være lei av folk som bare skal loke rundt og aller helst syte litt, dag ut og dag inn. Har vært innom Lyric endel ganger, og skulle ønske at alle som snakker negativt om sjappa, kunne vært flue på veggen en normal dag. Hifiverdenen må være overrepresentert med angstbiterske, übernevrotiske og nesnødde nisser. Sorry, måtte bare......... ::)
Skal likevel ikke fratta noen retten til å føle seg overkjørt, og tviler ikke på at direkte dårlig kundebehandling forekommer.

Har selv hatt gleden av å legge igjen gode $$$$ i butikken, og kommer til å fortsette med det. At sjappa ser ut som et bomba gledeshus, for så være. Mannen har tross alt fått langt mindre boltreplass å leke seg på.
Noe som har slått meg all den tid butikken har vært i Torggata, er at Tor stort sett alltid er der, også sent på kvelden. Går ofte forbi på kveldsstid, ikke minst fordi mange av Oslo's konsertsteder ligger i nabolaget, Rockefeller, John Dee, Sentrum Scene, Mono etc., og hvem sitter der 22-23? Yup! Mulig han ikke har noe hjem eller liv, ikke vet jeg, mest sannsynlig er det vel interessen for det han driver med.

Vi skal være glade for at vi har såpass mange entusiast sjapper som vi faktisk har her til lands. Hvordan ville det vært hvis en håndfull markedstilpassede, glattpolerte hifikjeder var det eneste alternativ?

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Antall liker
0
Jeg har ringt å snakket med Lyric tidligere. Ikke tvil om at de har mye spennende produkter, og jeg fikk også inntrykket av at det var hyggelige priser. Problemet var bare at når jeg nevnte hvilket utstyr jeg hadde i dag, fikk jeg et et passe langt foredrag om hvor dårlig andre forhandlere (og deres produkter) var. Satt igjen med en uggen smak i munnen etter den samtalen..... definitivt ikke noe som fristet til noe kjøp. Spesielt med tanke på at de forhandlerne han snakket stygt om var de stedene der jeg med god margin har fått best service, mest ærlighet og beste priser av.

Mulig han hadde en dårlig dag, men personlig klarer jeg å styre meg for det jeg vil kalle dårlig folkeskikk selv om jeg er stresset. Jeg ble ikke fristet til hverken kjøp eller noe evn. oppmøte for demo.

Samme erfaring fikk jeg når jeg møtte opp på OHC, en masse gnåling om hvor elendig konkurrente var (helt ned på personbeskrivelser med navn), og ikke minst hvor overpriset og latterlig dårlig produktene deres var. Fikk også passet mitt påskrevet når jeg fortalte hva jeg hadde per i dag. Det var faktisk så ille at en annen selger åpnebart følte seg ukomfortabel og flau.

Greit nok at det finnes noen "orginale" og "fargerike" typer i denne bransjen som man etter sigende "må ta som de er", men det får da være grenser for hva en som kunde skal akseptere....

Jeg utelukker ikke et kjøp av Lyric i fremtiden, til tross for mine erfaringer. Det er tross alt produktet man skal leve med, ikke selgeren.... men butikken er ikke førstevalget for å si det sånn.

U

utgatt60135

Gjest
ErosLoveking skrev:
Hifiverdenen må være overrepresentert med angstbiterske, übernevrotiske og nesnødde nisser. Sorry, måtte bare......... ::)
;D

Vi skal være glade for at vi har såpass mange entusiast sjapper som vi faktisk har her til lands. Hvordan ville det vært hvis en håndfull markedstilpassede, glattpolerte hifikjeder var det eneste alternativ?
Det er det dessverre ikke alle som tenker på før de eventuelt dukker under ....

Utdrag fra samtale i butikken:

Kunde: Garanterer du at disse høyttalerne er bedre enn de jeg har fra før?

Tor: Ja ja ja, mye bedre....

- kort pause -

Tor: Hvilke høyttalere var det du hadde igjen?

;D ;D ;D ;D ;D

;D

Jeg spør aldri hva han mener om produkter, hverken sine egne eller andres. Har aldri sett han lytte selv....

Men det jeg liker best med Lyric er at det er så enkelt og med så positiv holdning til hjemlån. Det er slik det skal være etter min mening. Man bør selv finne ut av det hjemme. Har ikke følt noe som helst kjøpepress etterpå :).

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
342
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
bambadoo skrev:
Ser ikke ut for at han har gjort det så aller værst om man kikker på Avantgardes venner tråden ;)

Har ellers veldig godt inntrykk av Lyric. God lyd tryller han fram på messer også.
Tror det største salget av Avantgarde, spesielt større modeller er importert til Norge.
Er f.eks. ikke mange TRIO sett Tor har solgt. Tror det er snakk om tre sett Trio Omega eller
noe sånt....

P

pondus200

Gjest
Hvar innom Tor i dag. I utgangspunktet så skulle man ha en avtale for å komme inn (Sto skrevte på en lapp på døra). Årsaken er at sjappa er fylt til taket med nytt utstyr.
Sto å tittet inn i rotet og hvem kom frem, jo da Tor var bak der et sted. Han åpnet opp døren og lurte på om det var noe jeg ønsket. Svarte som sant var at jeg bare var en tur i byen og syntes det var på sin plass å stikke innom å se om det var noe nytt på gang. I alt virrvarret av utstyr ble jeg på sedvanlig Tor vis geleidet rundt i buttiken (selv om jeg ikke hadde noe avtale). Har ikke selv handlet der, men har vært der noen ganger sammen med andre. Tor lurte selvsagt på hva jeg hadde av utstyr (Teac Esoteric DV-50s, Krell KAV400xi og B&W625) og føyde på at jeg burde jo hatt noe Carry rørgreier da, men at jeg burde begynne med å bytte høytalere til PROAC Studio 100.
Alle selgere ønsker jo at du bruker deres produkter syntes ikke det er uvanlig. Selgere må mann uansett se med litt andre øyne. Har også handlet av OHC (DPA1 s og C1-b) hvor han rakket voldsomt ned på Krell KAV400xi, helt til sist besøk da denne også var kommet inn i hans sortiment hvor den ble skrytet opp i skyene (noe den bør etter min mening). Den gangen jeg handlet der så var det Adyton for alle penga (også selvsagt et ypperlig valg).

Hifiselgere/steder skal være like spesielle som de som handler hifi utstyret :) (ref kona)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
HifiLURIUM skrev:
Hifiselgere/steder skal være like spesielle som de som handler hifi utstyret :) (ref kona)
:)
Godt sagt!
Vil tilføye at vi får de stedene vi selv er. ;)

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.918
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
I dag var jeg innom Taa Import/Lyric og hentet noen "greier" ;D......... hvorpå Tor stolt viste frem den undertegnede kontrakten på 300 kvm nye lokaler i Sandvika, hvistnok Nor radio's gamle lokaler for den som måtte vite hvor dette ligger henne.
Så utpå høsten blir det OGSÅ butik i Sandvika som Tor med et lurt glimt sa det.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.725
Sted
Holmestrand
Har vært innom i den nå så mye omtalte butikk noen ganger i årenes løp. Har opplevd litt av alt som beskrives her, men det negative har aldri vært mere påtrengende enn at vi har ledd av det. Der i mot har entusiasme og gjestfrihet vist seg i langt større grad.

Jeg regner med at de aller fleste her ikke er så interessert i å handle på Elkjøp, Lefdal, Expert eller lignende hvor de har kølapper, betjening med like slips og null produktkunnskap og ingen interesse i kunden. Tvert i mot ønsker vi å handle på steder med en rustikk sjarm og fargerike personer bak disken. Verden ville ha vært et tristere sted uten slike fargeklatter som vi snakker om her.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Rudi skrev:
I dag var jeg innom Taa Import/Lyric og hentet noen "greier" ;D......... hvorpå Tor stolt viste frem den undertegnede kontrakten på 300 kvm nye lokaler i Sandvika, hvistnok Nor radio's gamle lokaler for den som måtte vite hvor dette ligger henne.
Hurra!
Dette var gøy og jeg hørte vel svake rykter i går ettermiddag.
Det blir nok ganske så mye tryggere med politistasjon tvers over gata ;D.
Dette ligger i gamle sentrum av Sandvika like ved jernbanestasjonen på andre siden av elva i forhold til storsenteret.
Gratulerer Tor og Lyric velkommen til Bærum, men du må tenke så det knaker på hvordan du skal skaffe deg en "veiviser" som blir sett på Storsenteret, der er det mye folk innom.
Mvh.KW

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Antall liker
727
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
Da får vi gratulere Tor med nye store lokaler, og ønske velkommen til Sandvika.
Endelig har han kommet seg bort fra Torggata, og til vest-regionen som han lenge har prøvd på.

Kjøpte forøvrig mitt første hifi-komponent hos Joakim på Nor-Radio, som etter sigende nå dyrke vindruer og bygge forsterkere. Hans forsterker-konstruksjon ryktes å være svært vellydende.

Lokalet bak Helgerud-hallen har enkel adkomst fra E-18, tog og buss. I tillegg er det flere gratis p-plasser rett foran bygget. Da slipper man kamikaze-parkeringen i sykkelfeltet i Torggata ;D. Og som KW sier, så blir greit med politistasjonen som nærmeste nabo når man selger dyr hifi.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.370
Torget vurderinger
1
Kjøpte Copland 288 og NHT 2.9 hos Joakim i 1998. Hyggelig kar, han.

Mvh. Bjørn

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Antall liker
0
Gratulere så mye med nytt lokale!
Dette trengtes ,det ble veldig trangt på slutten i Torgata....

Håper å kunne besøke den nye butikken snart ;D

Monosapiens/Bent

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.918
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Rudi skrev:

Så utpå høsten blir det OGSÅ butik i Sandvika

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.310
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
BTW: politietl flytter til Kjørbo. Bandidos tar over lokalene.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.588
KW skrev:
Rudi skrev:
Hurra!
Dette ligger i gamle sentrum av Sandvika like ved jernbanestasjonen på andre siden av elva i forhold til storsenteret.
Gratulerer Tor og Lyric velkommen til Bærum, men du må tenke så det knaker på hvordan du skal skaffe deg en "veiviser" som blir sett på Storsenteret, der er det mye folk innom.
Mvh.KW
Da bor jeg bare 3-4 minutter unna.
Men jeg har ikke planer om å handle, så da vet jeg ikke om jeg tør å gå inn.. ::) ..tror kanskje jeg heller satser på å vindusshoppe ;D

jan_arild

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
172
Det er leit at Joakim legger ned. :'( :'(
Har selv jobbet der i 5-6 år.
Forsterkerene han pusler med nå låter meget bra. 8) 8)

Møtte Tor på Horten messa for et par år siden.
Da satt han på første rad og hørte på det store Usher opsettet.
Med Bluetouth propp i det ene øret. HAHA. :eek:
Rart han ikke likte lyden???.
Likte den ikke selv heller da.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Espen R skrev:
KW skrev:
Rudi skrev:
Hurra!
Mvh.KW
Da bor jeg bare 3-4 minutter unna.
Men jeg har ikke planer om å handle, så da vet jeg ikke om jeg tør å gå inn.. ::) ..tror kanskje jeg heller satser på å vindusshoppe ;D
???
Har du flytta til Sandvika?
Mvh. KW som kanskje ikke skjønte spøken

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Antall liker
0
xerxes skrev:
Har vært innom i den nå så mye omtalte butikk noen ganger i årenes løp. Har opplevd litt av alt som beskrives her, men det negative har aldri vært mere påtrengende enn at vi har ledd av det. Der i mot har entusiasme og gjestfrihet vist seg i langt større grad.Jeg regner med at de aller fleste her ikke er så interessert i å handle på Elkjøp, Lefdal, Expert eller lignende hvor de har kølapper, betjening med like slips og null produktkunnskap og ingen interesse i kunden. Tvert i mot ønsker vi å handle på steder med en rustikk sjarm og fargerike personer bak disken. Verden ville ha vært et tristere sted uten slike fargeklatter som vi snakker om her.
Dette stedet er den hifi-sjappa jeg har opplevd minst entusiasme og gjestfrihet. Når jeg var innom sto det en ekspeditør ute på trappa mens Tor satt bak disken og skula med ett -du er ikke velkommen-ansiktsuttrykk som jeg etterhvert fulgte.

Jeg kan love at den butikken ikke skal få ei eneste krone av meg. Jeg gir pokker i om denne Tor-fyren er eksentrisk, kunnskapsrik og selger god hifi, mannen burde lære seg folkeskikk.

J

JAE

Gjest
Tja,hva skal en si

Ringt ned på kveldstid,E-post med tilbud i hytt og pine.

Useriøs-JA.

Kun for gutta med stash og store Bonuser

La MVA leve

Topp Bunn