Lyric.....Hva skjer?

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Jeg synes det er flott at det er så mange positive erfaringer med Tor, for han er en dyktig og trivelig hi-fi pusher.
Det er også langt hyggeligere å gå innom butikken etter at han kvittet med Kim og den andre selgeren.
Som butikk er dog Lyric en katastrofe. Lapp på døra med at du kommer kun inn hvis du har tenkt til å bruke mer enn 2000 på en halv time osv. er helt uakseptabelt, åpningstider som mangler et fast mønster må være veldig irriterende for folk som kommer langveisfra osv.
Tor kunne brukt nettet bedre til å informere om åpningstider, ferie osv.
At han trenger et større lokale eller eventuelt kvitter seg med enormt mye av det han har stående nå gjennom et kjempe salg eller finn.no er åpenbart.
Jeg er dog uenig i at butikkens beliggenhet er dårlig. Den ligger jo midt i oslo sentrum. Hva dere har mot torggt skjønner jeg ikke, jeg synes det er en hyggelig gate jeg. Mye texas på fredag og lørdag kveld, men dere handler vel ikke hi-fi da?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Er det seriøst det med 2000 på en halvtime???? :)Håper ikke det....at man må ringe for å komme inn,kan jeg forstå i dagens kaos...hvis det derimot blir sånn i en ny butikk,er det litt betenklig,....det bør være sånn at man ikke trenger å bevise noe for å gå i en forretning,uavhengig av bransje syntes jeg...

C

Cyber

Gjest
Tor er hyggelig på tlf, men ble litt pissed da jeg ringte for å få pris på en forsterker; "12 000 skal du får den for" - ringte opp dagen etter med kjøpeplaner - da var prisen plutselig 14 000 uten rom for forhandlinger. Snodig synes jeg da. Han har dog mye snadder i porteføljen.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
ixos_76 skrev:
Er det seriøst det med 2000 på en halvtime????
Ja klart det er seriøst ment. Jeg bor på løkka og går ofte den veien. Jeg og kona holdt på å besvime av latter når vi så den lappen.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.247
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
trikko skrev:
Etter det jeg vet, så skal Lyric flytte til Sandvika til Nor Radios nåhverende lokaler og det er like greit slik jeg ser det. Det er ganske sluksete i den delen av gaten som Lyric ligger i og Nor Radio har ingen egne agenturer så ingen går glipp av noe som helst når Joakim blir borte
Hvis Joacim forsvinner, så vil det være synd. Han hadde merker som Revel, Kef, Parasound pluss mange mange fler gode produkter/merker. En seriøs og engasjert hifi sjappe som VIL bli husket og sårt savnet :'(

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.247
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Tror Tor bruker mye tid på tlf med kunder over hele europa, da jeg TROR han sitter på noen agenturer som gjelder for flere land enn kun norge. Det betyr mange store bestillinger fra butikker og kunder utenfor landets grenser.

Skulle vel tro at han fint kunne solgt produkter kun pr tlf/mail ordre, men det er vel entusiasten i Tor som vil gi kundene en opplevelse :D

Enig med KW at Lyric burde ha et lite <lokke> vindu i Sanvika storsenter.

H

hobby

Gjest
Lokalene i Sandvika tror jeg ikke blir noe av likevel. Tor jobber med andre lokaler nå, sentralt Oslo... Mer kan jeg vel ikke si...

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Huff da....jeg har bare gode erfaringer med Lyric og Tor, har handlet der flere ganger, og alltid fått den beste og raskeste service.
Men dette høres ikke bra ut...antar Tor har vært presset og stresset så det holder.

Får håpe dette løser seg - denne butikken har fortsatt svært mange interessante og gode produkter!

O.
wotg skrev:
ixos_76 skrev:
Er det seriøst det med 2000 på en halvtime????
Ja klart det er seriøst ment. Jeg bor på løkka og går ofte den veien. Jeg og kona holdt på å besvime av latter når vi så den lappen.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har bare trivelige erfaringer med Lyric.

Hvis futen godkjenner selvangivelsen blir det Scoutmaster til sommeren. Gode priser hos Tor også.

Jeg må likevel si at det er litt skremmende at han krever forskuddsbetaling. Jeg skjønner at situasjonen med lokalene umuliggjør lagerføring av mange platespillere. Sånn sett er det forståelig at han bare vil ta inn solgte produkter. Men med den voldsomme omveltningen som foregår for tiden blir butikken ganske sårbar.

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
166
Sted
Nes Romerike
Tor er en god gammeldags forretningsmann. Er du ordentlig mot ham så fikser han det meste for deg med sine produkter.
Butikken er et rot, men det har vel blitt klarlagt lenger oppe i tråden hvorfor. Det som bekymrer meg er vel hvor lenge han kan klare dette tempoet med alt som nå foregår. Lite søvn, mange idèer i hodet, drive butikk og kanskje et dårlig kosthold? Ja, jeg bare spør og han har vel allerede fått noen signaler på at det bør roes noe ned. Tvi, tvi. Vi får håpe han kan få orden på butikken et eller annet sted med noen ansatte som han kan stole på og det kan jammen være vanskelig nå i dag.

B

bts

Gjest
Jag har det siste år förskottsbetalt större belopp till Tor i samband med köp av Accuphase-utstyr, detta har gått helt fint och allt har blivit som Tor sagt.
Detta är inte unikt när det gäller köp av Accuphase i skandinavien, flera butiker
kräver förskottsbetalning, Alingsås Hifi-Consult i Sverige är ett exempel.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg tror heller ikke at det er uvanlig med forskuddsbetaling. Problemet er at det ser rotete, uoversiktlig og risikabelt ut hos Lyric nå. Bedre blir det ikke at Lyrics hjemmeside bruker ordet "opphørssalg" om tilbudene sine...

Er det noen som vet hva slags rettigheter man har hvis man forskuddsbetaler en vare, og selger går på ryggen i ventetiden?

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Zomby_Woof skrev:
Er det noen som vet hva slags rettigheter man har hvis man forskuddsbetaler en vare, og selger går på ryggen i ventetiden?
Ingen spesielle rettigheter. Det gjelder hovedsaklig å være tidlig ute med å melde krav til konkursboet og stå langt fram i køen når det skal deles ut penger.

En ting man kan gjøre ved forskuddsbetaling er å ta ut en annen vare i mellomtiden, som sikkerhet. På kvittering kan det f.eks. stå: Ubrukte Wireworld Gold høyttalerkabler byttes i VPI Scoutmaster når denne ankommer. Tror ikke Tor har noe mot å låne bort lagervare som sikkerhet.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Kanskje jeg heller bruker Cresco. Det er et gebyr på noen hundrelapper, men da er jeg i hvert fall sikker. Betaler jeg ned hele summen så snart spilleren er i hus, så slipper jeg jo renter og månedsgebyr.

Edit: Når det gjelder å ta en lagervare som "garanti" er det lite hjelp med mindre det lar seg selge på bruktmarkedet for det jeg har lagt ut.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Zomby_Woof skrev:
Kanskje jeg heller bruker Cresco. Det er et gebyr på noen hundrelapper, men da er jeg i hvert fall sikker. Betaler jeg ned hele summen så snart spilleren er i hus, så slipper jeg jo renter og månedsgebyr.
Cresco er såvidt jeg forstår ingen sikkerhet. Om du ikke får varen har du allikevel et pengekrav fra Cresco. De står ikke ansvarlig for at du får varen.

Må for ordens skyld si at jeg stoler 100% på Tor. Han har for tiden bedre økonomi enn på veldig lenge. Men, når det er sagt, så vet man jo aldri hva som kan skje med penger og mennesker, og når. Men det gjelder jo alt og alle, ikke bare Tor.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Åkei... Ikke som med Amex og sånn, altså.

For ordens skyld. Jeg har ingen grunner til å mistro Tor. Det er bare dette rotet og bevegelsen. Hele greia virker litt "shaky".

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.310
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Cappuccino skrev:
Lokalene i Sandvika tror jeg ikke blir noe av likevel. Tor jobber med andre lokaler nå, sentralt Oslo... Mer kan jeg vel ikke si...
Det har han preiket om jevnlig siden slutten av 90-tallet. Vi får se hva som skjer.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Hvorfor forlange forskuddsbetaling på dyre ting.?
Er nok mange av oss som drømmer om bedre utstyr og venter på Lotto gevinsten, så kommer ikke den og han sitter der med skjegget i postkassa, skjønner mannen godt jeg, siden det er så mange som ikke er helt seriøse når det kommer til å betale for drømmene sine..

Som nevnt før i tråden, Tor har fått varsler om å roe seg ned, derfor vet jeg at ting kan være litt skjevt for tiden ang, Tor..
Han er ingen robot og han har vært litt uheldig med sine valg av medarbeidere, så jeg tror han sliter veldig med å finne seg nye og seriøse medarbeidere som kan hjelpe han, ergo så sitter han med alt alene og det er ikke småtteri som den mannen der holder på med, jobber helt sikkert 100 timer i uka uten noe form for hjelp, klart slikt tærer på.!

Er det noen av dere som har prøvd å jobbe 100 timer i uka, hver uke året gjennom.?
Det er faktisk ganske mange av de som jobber så mange timer for å overleve, dette gjelder stort sett alle småbutikker som vi handler fra, så ha det litt i bakhodet før dere roper, hyler å skriker for at dere ikke får viljen deres akkurat der og da..
Kjell

O

Omar

Gjest
Prata med han om Sandvika. Men han har vel funnet ut at lokaler på Oslo Vest er det optimale.

Lyric Hifi ligger rett i nærheten av p22 som er en avrusnings avdeling. Det er mye rart som foregår i Torgata som ikke lenger den teknisk utstyr gata som det en gang var for 20 år siden. Audioscan, Hifiklubben Hi-fi hjørnet osv har startet der.
Et frekkt tyveri er nok hovedgrunnen til at du bør nesten kjenne Tor for å komme inn i butikken.
Har vert oppi situasjoner hvor Tor må fungere som vakt og sosialarbeider i egen butikk. Det kommer mange merkelige folk og kverulanter i den butikken inkludert meg selv ;D

O

OldBoy

Gjest
Sitat fra Brønnøysundregistrene:

LYRIC HI FI & BILSTEREO AS med organisasjonsnummer 970 601 473 ble slettet 16.12.2003.

Altså eksisterer ikke Lyric Hi-Fi & Bilstereo AS lenger som firma.

Derimot lever T. Aa. Import AS i beste velgående.

Jeg tror at det kan være lurt å vite hvem man snakker om og hvem man handler med her.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Tror de fleste som handler stort hos Tor vet at det er T.AA. Import som gjelder. Man sier likevel Lyric av gammel vane. Det er Tor man handler med, enten man kaller butikken det ene eller det andre. Slettingen av Lyric Hifi i registeret hadde vel praktiske årsaker da det var snakk om en fullstendig omorganisering av driften inkl. fjerning av ansatte.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.918
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Ringte Tor kl 11.30 i dag og spurte om han var tiljengelig kl 12.30 ............. og det var han...... ittno prob, det står da visserligen på døra om at du må ringe på forhånd for avtale og gjør du det så er det som tidligere sagt ........ ittno prob ;)

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.554
Torget vurderinger
4
Påfallende hva mange kan godta og bortforklare når det gjelder denne butikken. "Midlertidig" trange lokaler, overarbeidet, stresset, uheldig med de ansatte, dårlig kosthold faktisk, uklare priser. Saken er at det er en hifi-entusiast som driver en bakgårdssjappe fra hånd til munn på en til tider svært lite proffesjonell måte. (Joda, han er sikkert en likandes kar med mye kunnskap og gode agenturer. Selv har jeg både fått en halvtime alene med millionanlegget og nærmest blitt hjulpet ut fordi jeg ikke viftet med sparepengene).

Har en anelse om hvordan tilsvarende tråd ville vært om den gjaldt OHFC....
Forøvrig har jeg fått servert like mye bullshit om konkurrenter og konkurrenters merker i begge butikkene. Det er like patetisk og nerdrig uansett hvem som spyr slik galle.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Skjønner hva du mener, Trane. Jeg synes likevel at det er naturlig å stille større krav til logistikken og profesjonaliteten hos Rema 1000 enn hos grønnsakshandleren på hjørnet.

Lyric er en liten entusiastbutikk. Litt rot må vi forvente. Å jage ut potensielle kunder fordi de ikke vifter med 1000-lapper høres fullstendig uspiselig ut. Jeg har aldri opplevd det.

U

utgatt60135

Gjest
Trane skrev:
Har en anelse om hvordan tilsvarende tråd ville vært om den gjaldt OHFC....
Forøvrig har jeg fått servert like mye bullshit om konkurrenter og konkurrenters merker i begge butikkene. Det er like patetisk og nerdrig uansett hvem som spyr slik galle.
Jeg synes Lyric og OHFC er som natt og dag unntatt bullshit om andre merker. Det liker vi ikke. Ellers har jeg kun meget positive erfaringer med Lyric. Jeg synes heller vi kan vise litt medfølelse for at han har mistet halve butikken. Det var i allefall min reaksjon til han :). Men jeg er mindre glad for at han påstår at listeprisene hans på WW er riktig selv om rabbettene gir gunstige kjøp (neppe halv pris).

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Birdman skrev:
Zomby_Woof skrev:
Cresco er såvidt jeg forstår ingen sikkerhet. Om du ikke får varen har du allikevel et pengekrav fra Cresco. De står ikke ansvarlig for at du får varen.

Må for ordens skyld si at jeg stoler 100% på Tor. Han har for tiden bedre økonomi enn på veldig lenge. Men, når det er sagt, så vet man jo aldri hva som kan skje med penger og mennesker, og når. Men det gjelder jo alt og alle, ikke bare Tor.
Litt OT..

Om du betaler med kredittkort er de "ansvarlig" for at du ikke blir lurt, altså at du får det du har kjøpt. Slik er det hvertfall når du handler fra utlandet, og bør vel være lik praksis her i Norge. Men man bør være obs på at det er en reklamasjonsfrist her på 3-4 mnd, husker ikke helt. Holdt på å måtte ta kravet denne veien selv en gang, det var da jeg ble opplyst om tidsfristen..

Geir_Johnsen

Medlem
Ble medlem
05.04.2002
Antall liker
0
Mye har vært skrevet om Lyric og Tor her på forumet gjennom åra.
Selv har jeg igjennom flere år vært innom titt og ofte og har opplevd litt av hvert, men en ting er sikkert, Tor er egentlig en kjernekar som brenner for det han holder på med. Det gjelder bare å ta han for det han er.
Husker første gangen jeg var innom butikken i Torggata. Skulle ikke ha noe. Var bare i strøken og stakk innom for å ta butikken i nærmere øyesyn. Den gang ei. I det jeg kommer inn i butikken og starter min vandring retning demo rommet hører raske tunge skritt bak meg og en stemme som sier. ”Og hvor har du tenkt deg”? ”Nei tar bare en titt” svarer jeg. ”En titt” svarer han og fnyser og peker på utgangsdøren. Fikk jo litt bakover sveis og lusket slukøret ut av butikken hvor inngangsdøra ble omhyggelig låst bak meg. ”Mannen må være gal” tenkte jeg. Vil bare påpeke at jeg verken ser ut som en narkoman eller alkis, men er en middelaldrende mann men rekkehus, Volvo og hund og går normalt kledd.
Et ½ år senere var jeg på jakt etter ny forsterker. Hadde sett meg ut en av modellene til Cary.
Til nå hadde jeg skydd butikken i Torggata, men hadde ikke noe valg. De var jo de eneste som førte Cary her i landet. Før jeg går inn titter jeg igjennom vinduene for å se om jeg kan se han derre ”gærningen” jeg møtte sist. Han var ikke å se. Jeg går inn og blir ekspedert av Kim.
Dessverre viste det seg at de ikke hadde inne den forsterkeren jeg var ute etter, men han skulle høre med sjefen. Bra tenkte jeg. Etter et par minutter kommer han tilbake med hvem andre enn han ”gærningen” jeg traff sist. ”Å neiiiii, ikke nå igjen” tenkte jeg. Men han ”gærningen” jeg traff sist var ikke til å kjenne igjen. Han beklaget at han hadde sendt den siste eksemplaret av denne modellen til Sverige noen dager i forveien, men at han hadde inne modellen over.
Denne kostet 50 000. Altså 20 000 mer enn hva jeg hadde tenkt meg. Ikke hadde jeg 20 000 tilfeldig liggende heller. ”Ikke noe problem” sa Tor. ”Du får den for samme pris som modellen under”.
Etter avsluttet handel og en hyggelig prat (tror jeg var der i over 1 time) dro jeg hjem med ny forsterker og et stort glis. Etter dette har jeg flere ganger vært innom og gjort en god handel hos Tor.
Håper han snart får tak i noen egnede lokaler. Uansett, Tor er en institusjon i seg selv.

Geir.

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Antall liker
6
Har bare gode erfaringer med Lyric, forskuddsbetaler og det har ikke vært noe problem med leveringen av varen.
Merkelig att noen sværter forhandlere og personer, har selv hatt dårlig erfaring med enkelte men legger det ikke ut p.g.a kansje jeg har vært uheldig. Tenk dere godt om før man kommer med eder og galle....

Mvh Helge

U

utgatt60135

Gjest
Tor har fortalt meg at han har hatt "litt av hvert" innom pga beliggenheten. High-end i torggata passer ikke helt kanskje :). En dag jeg var innom hadde en narkoman ødelagt noe dagen før. Kan være at han tolker feil noen ganger.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.588
Hmm..under "Diverse salg" finner vi:

THETA DIGITAL
DATA laser og CD drivverk

Nypris ca
kr 26000 Selges for kunde kr 9900

..Hmm..snakker vi her om noe som spiller Laserdiscer ?, ..og hvilket årstall på produktet snakker vi om da? ::) ;D

N

nb

Gjest
Espen R skrev:
Hmm..under "Diverse salg" finner vi:

THETA DIGITAL
DATA laser og CD drivverk

Nypris ca
kr 26000 Selges for kunde kr 9900

..Hmm..snakker vi her om noe som spiller Laserdisc, ..og hvilket årstall på produktet snakker vi om da? ::) ;D
Heller laber oppdatering av websider er vel ikke helt uvanlig i denne bransjen...

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.588
Her er det ikke snakk om opprydding hvert 10-ende år.. ;D

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Geir J. skrev:
Mye har vært skrevet om Lyric og Tor her på forumet gjennom åra.
Selv har jeg igjennom flere år vært innom titt og ofte og har opplevd litt av hvert, men en ting er sikkert, Tor er egentlig en kjernekar som brenner for det han holder på med. Det gjelder bare å ta han for det han er.
Husker første gangen jeg var innom butikken i Torggata. Skulle ikke ha noe. Var bare i strøken og stakk innom for å ta butikken i nærmere øyesyn. Den gang ei. I det jeg kommer inn i butikken og starter min vandring retning demo rommet hører raske tunge skritt bak meg og en stemme som sier. ”Og hvor har du tenkt deg”? ”Nei tar bare en titt” svarer jeg. ”En titt” svarer han og fnyser og peker på utgangsdøren. Fikk jo litt bakover sveis og lusket slukøret ut av butikken hvor inngangsdøra ble omhyggelig låst bak meg. ”Mannen må være gal” tenkte jeg. Vil bare påpeke at jeg verken ser ut som en narkoman eller alkis, men er en middelaldrende mann men rekkehus, Volvo og hund og går normalt kledd.
Et ½ år senere var jeg på jakt etter ny forsterker. Hadde sett meg ut en av modellene til Cary.
Til nå hadde jeg skydd butikken i Torggata, men hadde ikke noe valg. De var jo de eneste som førte Cary her i landet. Før jeg går inn titter jeg igjennom vinduene for å se om jeg kan se han derre ”gærningen” jeg møtte sist. Han var ikke å se. Jeg går inn og blir ekspedert av Kim.
Dessverre viste det seg at de ikke hadde inne den forsterkeren jeg var ute etter, men han skulle høre med sjefen. Bra tenkte jeg. Etter et par minutter kommer han tilbake med hvem andre enn han ”gærningen” jeg traff sist. ”Å neiiiii, ikke nå igjen” tenkte jeg. Men han ”gærningen” jeg traff sist var ikke til å kjenne igjen. Han beklaget at han hadde sendt den siste eksemplaret av denne modellen til Sverige noen dager i forveien, men at han hadde inne modellen over.
Denne kostet 50 000. Altså 20 000 mer enn hva jeg hadde tenkt meg. Ikke hadde jeg 20 000 tilfeldig liggende heller. ”Ikke noe problem” sa Tor. ”Du får den for samme pris som modellen under”.
Etter avsluttet handel og en hyggelig prat (tror jeg var der i over 1 time) dro jeg hjem med ny forsterker og et stort glis. Etter dette har jeg flere ganger vært innom og gjort en god handel hos Tor.
Håper han snart får tak i noen egnede lokaler. Uansett, Tor er en institusjon i seg selv.

Geir.

Ja, han kan være litt humør syk, men en kremmer har han alltid vært ;D

areh

Fersking
Ble medlem
17.05.2006
Antall liker
0
Hovedproblemet er for meg at en blir møtt av ei låst dør, ganske irriterende
når en har tatt turen fra Hamar til Oslo med forventning av å høre på og evt handle
nye ProAc høyttalere - slik jeg skulle for noen uker siden.

Forskuddsbetaling?
Aldri i livet om jeg hadde gitt fra meg noen av mine midler, til ei sjappe som i beste
fall skriker opphørssalg, i verste fall ser ut som noe namsmannen har minst en finger i.
Skulle firmaet gå over ende i ventetiden vil slike uprioriterte krav aldri bli dekket.

Hvordan han kan klare å beholde agentur for anerkjente merker forstår
jeg egentlig ikke. Sannsynligvis vet fabrikkene lite om hvilken profil firmaet holder nå.

Når det er sagt: Som andre har jeg sterkt positivt inntrykk av Tor som salgsmann og
hifi-person. Han er levende, interessert, annerledes, og har aldri vært annet enn høflig
mot meg.

Gi den mannen en logistikkansvarlig.

K

KindOfBlue

Gjest
Jeg vil faktisk støtte areh i hans vurdering.
Har vært forbi Lyric flere ganger, og var innom én.
Pent antrukket, nyvasket og med gredd hår.
Mottagelsen kunne tyde på at det nettopp hadde vært innbrudd i butikken. Siden jeg aldri hadde vært der før hadde jeg lyst til å kikke litt, men ble avkrevd svar på hva jeg var ute etter. Da jeg fortalte at jeg ville se meg om fikk jeg beskjed om at jeg kastet bort tiden til innehaveren og det kunne jeg bare glemme.

Lysten til å bruke penger der forsvant, og jeg brukte heller tid til å undersøke om Cary via nettet. Da jeg fant ut at han var eneste forhandler i Norge så droppet jeg å kjøpe.
Jeg tviler ikke på at han er entusiast og at mange har fine opplevelser med ham, men jeg er også ganske sikker på at en litt mer moderne kundebehandling kunne gjort underverker for omsetningen.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
...temmlig intr å lese denne tråden...

Tor er Tor... God kunnskap om hifi og med mange gode agenturer...Men ikke like god på butikk drift... Når det er sagt synes jeg det er bra at Tor som er så lite strømlinje formet etter dagens krav til butikkdrift får det til... Ære være han for det! :)

Dette innlegget er redigert av bjornh. Hvis aktsomhet jamførende Hifisentralens regel 1.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.370
Torget vurderinger
1
Noen innlegg i denne tråden er slettet grunnet brudd på Hifisentralens regel 1. Ikke gi kommentarer egnet til å oppfattes som ufine.

bjornh, moderator

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Bare så det er sagt, jeg er ingen Lyric-fan på noen måte, men jeg har ting derfra og er meget fornøyd med kvalitet i forhold til pris..
Ikke har jeg et personlig forhold til Tor Aamot heller..
Men jeg ser på meg selv om en som har en god del innsikt i dette med små hjørnestensbedrifter i Norge, de små men absolutt ikke ubetydelige aktørene som faktisk står på for at vi skal oppfylle drømmene våre..
Det er ikke få av de hjørnestensbedriftene her i kalde nord, det er på grunn av at de kan servere oss helt andre kvaliteter enn de store aktørene kan, de sitter med vesentlig større fortjenester enn de små, de har mange ansatte og pøser ut utstyr i hytt å gevær, bare for å se at noen uker senere så ligger det "nytt" utstyr til salgs for halv pris på børsen..
Prøv å se for dere folk som jobber 100 timer i uka for å overleve, slik som tilfellet er med Lyric og veldig mange andre som jeg kjenner personlig, hva er takken for at de ofrer seg selv så vi får akkurat det vi peker på.?

Syns faktisk at det er en del utakknemlige beist her på HFS, som bare forlanger å forlanger bare for at dem har penger.!
Synd å skam, spør du meg.!
Det er ingen robot som "du" herjer med, det er et menneske som deg selv.!
Forskjellen er at noen jobber mange timer for småpenger, ikke se ned på dem er dere snille............

Nå håper jeg det er nok blest om Lyric og alle de andre små hjørnestensbedriftene, om du kan gjøre en så jævlig mye bedre jobb selv, så start for deg selv.!
I rest my case å tar meg en kald Hansa..
Kjell

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Har bare gode opplevelser med Lyric og Tor. Har det vært feil på produkter, har det blitt rettet. får alltid låne før kjøp. Han har alltid tatt telefonen eller ringt opp igjen. Det er ikke tilfelle med en del andre butikker/forhandlere jeg har hatt kontakt med. Håper han snart får skikkelige lokaler, gjerne med parkering

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
areh skrev:
Hovedproblemet er for meg at en blir møtt av ei låst dør, ganske irriterende
når en har tatt turen fra Hamar til Oslo med forventning av å høre på og evt handle
nye ProAc høyttalere - slik jeg skulle for noen uker siden.

Forskuddsbetaling?
Aldri i livet om jeg hadde gitt fra meg noen av mine midler, til ei sjappe som i beste
fall skriker opphørssalg, i verste fall ser ut som noe namsmannen har minst en finger i.
Skulle firmaet gå over ende i ventetiden vil slike uprioriterte krav aldri bli dekket.

Hvordan han kan klare å beholde agentur for anerkjente merker forstår
jeg egentlig ikke. Sannsynligvis vet fabrikkene lite om hvilken profil firmaet holder nå.

Når det er sagt: Som andre har jeg sterkt positivt inntrykk av Tor som salgsmann og
hifi-person. Han er levende, interessert, annerledes, og har aldri vært annet enn høflig
mot meg.

Gi den mannen en logistikkansvarlig.
Han beholder agenturene fordi han selger bra!!

Pt 2....denne sjappa er nok mer solid enn du tror,selv om den i hør og bør har slitt før,Taa import selger bra,med fornøyde kunder(inkl. m,eg selv),joda etter 13 mil fra Hamar er det no dritt å ikke komme inn)...hadde du derimot ringt først hadde det nok ordna seg....

Sjønner skepsisen til å betale,men jeg kan si,at når jeg har venta på varer derifra,er eiern grei å få tak i,,,,,,,,store summer derimot skjønner jeg,....

Trur de fleste vil bli meget fornøyd med taa import nå etterhvert.....ps jeg har ikke bare bra opplevelser jeg heller,MEN jeg har gitt han en ny sjanse,og fått en god behandling....taa import skal jeg definitivt handle mer hos......!

Topp Bunn