Lytteinntrykk: Nye Coanda fra Whistler Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Har på det nærmeste bestemt meg for å kjøpe meg en 1,5 meter XLR og kan nå velge plugger fra Oyaide. Spørsmålet er om det har noe hensikt? Prisforskjellen er ikke så stor hvis man kan regne med en forbedring synes jeg. Noen som har prøvd begge, eller som kan si noe fornuftig om hva man kan forvente ved å velge Oyaide fremfor carbon?
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Har på det nærmeste bestemt meg for å kjøpe meg en 1,5 meter XLR og kan nå velge plugger fra Oyaide. Spørsmålet er om det har noe hensikt? Prisforskjellen er ikke så stor hvis man kan regne med en forbedring synes jeg. Noen som har prøvd begge, eller som kan si noe fornuftig om hva man kan forvente ved å velge Oyaide fremfor carbon?

    Nå er vel ikke jeg den rette til kommentere spørsmålet ditt, siden jeg sitter i "glasshus", men jeg prøver meg...:)

    Det er ikke veldig stor forskjell mellom de to pluggene, men dersom man har et oppsett hvor man generelt merker forskeller ved kabel/utstyrsbytte, vil man fornemme at OYAIDE-pluggene er en smule mer analoge i gjengivelsen. Carbon-pluggen kan oppleves som litt lysere og litt lettere i klangen.
    Når det gjelder mekanisk utførelse, er det ingen sammenligning. OYAIDE-pluggene er som et LEICA kamera i utførelse og bruk!
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Er det noen planer om å lage phono-kabler?

    Roy
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Har på det nærmeste bestemt meg for å kjøpe meg en 1,5 meter XLR og kan nå velge plugger fra Oyaide. Spørsmålet er om det har noe hensikt? Prisforskjellen er ikke så stor hvis man kan regne med en forbedring synes jeg. Noen som har prøvd begge, eller som kan si noe fornuftig om hva man kan forvente ved å velge Oyaide fremfor carbon?

    Nå er vel ikke jeg den rette til kommentere spørsmålet ditt, siden jeg sitter i "glasshus", men jeg prøver meg...:)

    Det er ikke veldig stor forskjell mellom de to pluggene, men dersom man har et oppsett hvor man generelt merker forskeller ved kabel/utstyrsbytte, vil man fornemme at OYAIDE-pluggene er en smule mer analoge i gjengivelsen. Carbon-pluggen kan oppleves som litt lysere og litt lettere i klangen.
    Når det gjelder mekanisk utførelse, er det ingen sammenligning. OYAIDE-pluggene er som et LEICA kamera i utførelse og bruk!
    Jeg kunne selvsagt tatt spørsmålet direkte med deg, men tenkte det var relevant for andre også. Det er ingen tvil om at min bestilling vil være med Oyaide. Ord som analog og Leica er lette å falle for;-)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Når kommer domenet til whistler opp?
    Blir alltid litt skeptisk når jeg ikke engang kan finne produktene på nettet......
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Når kommer domenet til whistler opp?
    Blir alltid litt skeptisk når jeg ikke engang kan finne produktene på nettet......

    Det nye domenet har vært oppe lenge, men jeg har ikke lagt ut noe info der. Hadde masse info på de gamle websidene, men de så veldig amatørmessige ut siden jeg hadde "mekka dem sjæl". Se bildet nedenfor.
    Du finner masse info på tråden; bilder priser mm. Lurer du på noe, er det bare å sende en pm slik de andre gjør. Blir sikkert lenge til det blir oppdatering på websiden.;)
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Det er det flere som har spurt om. Har også hatt noen forespørsler vedr. USB-kabler.
    Vi får se hva som skjer utover. Det er for tiden mye aktivitet på interconnect-siden.
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Whistler hodetelefon kabler til Audeze, da?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.500
    Antall liker
    15.323
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Snart høst og det begynner å krible litt i oppgraderingsnerva. Da jeg har Coanda signalkabel mellom alle ledd så lurer jeg litt på Coanda høyttalerkabelen. Noen som har erfaringer å dele og hvor mye koster evt. 2x2 meter Coanda Reference LSP?

    OU812
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.655
    Antall liker
    32.618
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det er det flere som har spurt om. Har også hatt noen forespørsler vedr. USB-kabler.
    Vi får se hva som skjer utover. Det er for tiden mye aktivitet på interconnect-siden.
    Skulle gjerne hatt en digitalkabel (rca) jeg, noen planer om dette?
    Har jo kjørt 2 sett Coanda signalkabler med meget stor fornøydfaktor i et par/tre år nå;)

    gismo
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Snart høst og det begynner å krible litt i oppgraderingsnerva. Da jeg har Coanda signalkabel mellom alle ledd så lurer jeg litt på Coanda høyttalerkabelen. Noen som har erfaringer å dele og hvor mye koster evt. 2x2 meter Coanda Reference LSP?

    OU812
    Som nevnt i en annen tråd i vinter, viste det seg at sølvet som jeg fikk spesialprodusert etter en bestemt profil var sterling sølv!
    Fikk en liten mistanke når jeg mottok sølvet, og jeg kjørte derfor røntgenanalyse. Produsenten la seg helt flat og har ryddet opp. (Husker ikke hvilken tråd det var, men jeg la også ut bildet av analysen.)
    Jeg har derfor utsatt dette prosjektet.
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Det er det flere som har spurt om. Har også hatt noen forespørsler vedr. USB-kabler.
    Vi får se hva som skjer utover. Det er for tiden mye aktivitet på interconnect-siden.
    Skulle gjerne hatt en digitalkabel (rca) jeg, noen planer om dette?
    Har jo kjørt 2 sett Coanda signalkabler med meget stor fornøydfaktor i et par/tre år nå;)

    gismo

    Phonokabler kommer nok evt. før andre typer kabler.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.655
    Antall liker
    32.618
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det er det flere som har spurt om. Har også hatt noen forespørsler vedr. USB-kabler.
    Vi får se hva som skjer utover. Det er for tiden mye aktivitet på interconnect-siden.
    Skulle gjerne hatt en digitalkabel (rca) jeg, noen planer om dette?
    Har jo kjørt 2 sett Coanda signalkabler med meget stor fornøydfaktor i et par/tre år nå;)

    gismo
    Bare spør, jeg maser ikke Tommy;)

    gismo
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    He..he.:)
    Som jeg skriver litt lenger opp, er det nok phono(platespiller)-kabler som slippes først.

    De begynner å nærme seg klare, men det gjenstår en del når det gjelder det ytre. Håper å være ferdig litt ut på nyåret.
    Slipper dem ikke før jeg vet at folk kommer til å nappe ut phonokablene med samme navn som den øverste guden i norrønn mytologi og erstatte dem med Coanda Laboratory Reference.;)
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Det Coanda Labratoriet skulle jeg gjerne sett.:cool:
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Har fått flere henvendelser vedr. USB-kabler de sist ukene...

    Det skal mye til for at man skal komme opp med en USB-kabel som fungerer veldig mye bedre enn en kvalitetskabel fra f.eks. Belden.
    Grunnen til det er at USB-kabelstandarden har gitte spesifikasjoner som skal følges (f.eks. 90 ohms impedanse). Enten er man innenfor, eller så er man det ikke.
    Man kan sikkert oppnå "artige" resultater ved å flette, tvinne osv. uten tanke på at man skal ligge innenfor standarden.
    Jeg er 100% sikker på at mange av de dyre audiofile USB-kablene om tilbys, er fullstendig feil konstruert med tanke på spesifikasjonene. Det betyr ikke nødvendigvis at de låter dårlig. Kort sagt; det er svært vanskelig å komme opp med en topp USB-kabel uten å ha en kabelfabrikk.:eek:
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.500
    Antall liker
    15.323
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    He..he.:)
    Som jeg skriver litt lenger opp, er det nok phono(platespiller)-kabler som slippes først.

    De begynner å nærme seg klare, men det gjenstår en del når det gjelder det ytre. Håper å være ferdig litt ut på nyåret.
    Slipper dem ikke før jeg vet at folk kommer til å nappe ut phonokablene med samme navn som den øverste guden i norrønn mytologi og erstatte dem med Coanda Laboratory Reference.;)
    Kan du antyde prisen på phonokabelen Tommy?

    OU812
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Legger ut info eller sender pm når den er klar, men materialkostnadene er betydelig høyere enn på COANDA interconnectene.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.655
    Antall liker
    32.618
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har fått flere henvendelser vedr. USB-kabler de sist ukene...

    Det skal mye til for at man skal komme opp med en USB-kabel som fungerer veldig mye bedre enn en kvalitetskabel fra f.eks. Belden.
    Grunnen til det er at USB-kabelstandarden har gitte spesifikasjoner som skal følges (f.eks. 90 ohms impedanse). Enten er man innenfor, eller så er man det ikke.
    Man kan sikkert oppnå "artige" resultater ved å flette, tvinne osv. uten tanke på at man skal ligge innenfor standarden.
    Jeg er 100% sikker på at mange av de dyre audiofile USB-kablene om tilbys, er fullstendig feil konstruert med tanke på spesifikasjonene. Det betyr ikke nødvendigvis at de låter dårlig. Kort sagt; det er svært vanskelig å komme opp med en topp USB-kabel uten å ha en kabelfabrikk.:eek:
    Men en "liten digitalkabel/rca" til meg kunne du vel lage...:cool::cool:

    gismo
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Legger ut info eller sender pm når den er klar, men materialkostnadene er betydelig høyere enn på COANDA interconnectene.
    Vil de også komme i kun strandar lengde på 80 cm?
    Nei, her blir standardlengden 1.20m.

    85cm som er standardlengden på COANDA interconnectene, blir i korteste laget for de fleste vinylentusiaster.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.655
    Antall liker
    32.618
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har fått flere henvendelser vedr. USB-kabler de sist ukene...

    Det skal mye til for at man skal komme opp med en USB-kabel som fungerer veldig mye bedre enn en kvalitetskabel fra f.eks. Belden.
    Grunnen til det er at USB-kabelstandarden har gitte spesifikasjoner som skal følges (f.eks. 90 ohms impedanse). Enten er man innenfor, eller så er man det ikke.
    Man kan sikkert oppnå "artige" resultater ved å flette, tvinne osv. uten tanke på at man skal ligge innenfor standarden.
    Jeg er 100% sikker på at mange av de dyre audiofile USB-kablene om tilbys, er fullstendig feil konstruert med tanke på spesifikasjonene. Det betyr ikke nødvendigvis at de låter dårlig. Kort sagt; det er svært vanskelig å komme opp med en topp USB-kabel uten å ha en kabelfabrikk.:eek:
    Men en "liten digitalkabel/rca" til meg kunne du vel lage...:cool::cool:

    gismo
    Kremt....har du ennå itte fått lagd denne Tommy..;);)

    gismo
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Heehee.., kremt, nei, har hatt mer enn nok med de vanlige analoge kablene.;)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.500
    Antall liker
    15.323
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Kan man driste seg til å spørre om hvor langt i prosessen man har kommet med phonokablene?

    OU812
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.323
    Torget vurderinger
    49
    Har lest gjennom hele tråden, og må få prøvd disse kablene .
    Legger inn bestilling på 2 sett Coanda Xlr med Oyade plugger .
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Kan man driste seg til å spørre om hvor langt i prosessen man har kommet med phonokablene?

    OU812
    Alt er forsåvidt klart bortsett fra en del kosmetisk. Mye som skjer om dagen, så jeg har nedprioritert dette litt akkurat nå.
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Har lest gjennom hele tråden, og må få prøvd disse kablene .
    Legger inn bestilling på 2 sett Coanda Xlr med Oyade plugger .
    Har du byttet fra Xhadow pluggene Whistler? Eller er dette spesialbestilling?
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Bruker OYAIDE nå.
    Hadde en del tilfeller hvor innmaten i Xhadow-pluggene roterte seg i fht. resten av huset, slik at de ble umulige å plugge inn.
    Måtte derfor modifisere dem. (Byttet til OYAIDE skyldes ikke lydmessige forhold.)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.655
    Antall liker
    32.618
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har lest gjennom hele tråden, og må få prøvd disse kablene .
    Legger inn bestilling på 2 sett Coanda Xlr med Oyade plugger .
    Tror du bare skal glede deg E.I.A.:)
    Hadde et sett XLR tilbake i tid + 2 sett RCA.
    I dag har anlegget blitt så forenklet at jeg sitter kun igjen med et sett RCA Xhadow.
    Så lenge det er nødvendig med kabler i anleggene blir disse aldri byttet;);)

    gismo
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Bruker OYAIDE nå.
    Hadde en del tilfeller hvor innmaten i Xhadow-pluggene roterte seg i fht. resten av huset, slik at de ble umulige å plugge inn.
    Måtte derfor modifisere dem. (Byttet til OYAIDE skyldes ikke lydmessige forhold.)
    Det gjør faktisk mine også. Første gen Cerise. Gjett om jeg lurte første gangen de snurret og ikke gikk inn!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn