Lytteinntrykk: Nye Coanda fra Whistler Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jahe68

    Medlem
    Ble medlem
    21.06.2018
    Innlegg
    45
    Antall liker
    13
    Sted
    Førde, Sogn og Fjordane
    Begge kabelsetta fungerer kjempebra enno. Ingen problem med kontakt eller kontaktene i nokon av setta. Begge selgarane oppga at dei hadde vore veldig fornøgd med dei. Eg meiner du gjorde ein svært god jobb med å utvikle og produsere desse. Eg hørte Coanda på Musical Innovation klasse A og eit sett med Båsundhøytalarar i Førde for nokre år sidan. Det var eit ganske gjennomsiktig oppsett med rein lyd og ut frå det eg meinte å høyre likte eg lyden av Coanda den gangen, men var litt usikker om Coanda var oppløyst nok til Båsundhøytalarane (Steinhøgtalarar og Focalelementer). Eg ville uansett prøve desse sjølv etterkvart. So eg var svært fornøgd då lyden satt slik eg håpte på dacen med xlr, synes det låter ganske tett på vinyl.No har eg akkurat flytta rca over frå litt innspilling på ein multispelar og over til vinyl. Eg kunne då direkte samanlikne med dacen og Coandacabelen plukka lyden på multispelaren i frå kvarandre og viste kor dårlig multispelaren var i forhold til dac på musikk. Coandaen vart umidelbart flytta til vinyl og der blir den værande.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Eg hugsar også den seansen... :)

    Du kom meg for øvrig såvidt i forkjøpet på den XLR-Coandaen! :)
    Mvh Arild

    Begge kabelsetta fungerer kjempebra enno. Ingen problem med kontakt eller kontaktene i nokon av setta. Begge selgarane oppga at dei hadde vore veldig fornøgd med dei. Eg meiner du gjorde ein svært god jobb med å utvikle og produsere desse. Eg hørte Coanda på Musical Innovation klasse A og eit sett med Båsundhøytalarar i Førde for nokre år sidan. Det var eit ganske gjennomsiktig oppsett med rein lyd og ut frå det eg meinte å høyre likte eg lyden av Coanda den gangen, men var litt usikker om Coanda var oppløyst nok til Båsundhøytalarane (Steinhøgtalarar og Focalelementer). Eg ville uansett prøve desse sjølv etterkvart. So eg var svært fornøgd då lyden satt slik eg håpte på dacen med xlr, synes det låter ganske tett på vinyl.No har eg akkurat flytta rca over frå litt innspilling på ein multispelar og over til vinyl. Eg kunne då direkte samanlikne med dacen og Coandacabelen plukka lyden på multispelaren i frå kvarandre og viste kor dårlig multispelaren var i forhold til dac på musikk. Coandaen vart umidelbart flytta til vinyl og der blir den værande.
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Begge kabelsetta fungerer kjempebra enno. Ingen problem med kontakt eller kontaktene i nokon av setta.
    Så sant de ikke blir mishandlet, holder kontaktene en livstid.
    Av omlag 100 sett, har jeg bare fått ett sett i retur for reparasjon. Det skyldtes imidlertid at eieren hadde forsøkt å flytte forforsterkeren uten å koble fra kablene først.;)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.114
    Antall liker
    2.648
    Ser nå at tråden ble løftet frem i sommer. Morsomt! :)
    Jeg bruker selv mine Coanda RCA den dag i dag, og har foreløpig ingen planer med å bytte dem ut.

    På det tidspunktet jeg kjøpte Coanda hadde jeg 2 sett med Black Magic Revelation, hvor da det ene settet ble byttet ut med Coanda, med stort hell. Og sånn har det vært, inntil 3 måneder siden da det siste settet med B M Revelation ble byttet ut til fordel for min Ultimate uskjermede DIY sølvkabel. Og tror det ble full klaff på første forsøk! ;)
    Skal lage en egen tråd på disse kablene.

    En ting er i hvertfall sikkert; kombinasjonen med mine uskjermede RCA DIY og Coanda RCA med karbon-skjerm virker i mitt oppsett å gi en "beksvart" gjengivelse uten antydning til noe støyplager.
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Ser nå at tråden ble løftet frem i sommer. Morsomt! :)
    Jeg bruker selv mine Coanda RCA den dag i dag, og har foreløpig ingen planer med å bytte dem ut.

    På det tidspunktet jeg kjøpte Coanda hadde jeg 2 sett med Black Magic Revelation, hvor da det ene settet ble byttet ut med Coanda, med stort hell. Og sånn har det vært, inntil 3 måneder siden da det siste settet med B M Revelation ble byttet ut til fordel for min Ultimate uskjermede DIY sølvkabel. Og tror det ble full klaff på første forsøk! ;)
    Skal lage en egen tråd på disse kablene.

    En ting er i hvertfall sikkert; kombinasjonen med mine uskjermede RCA DIY og Coanda RCA med karbon-skjerm virker i mitt oppsett å gi en "beksvart" gjengivelse uten antydning til noe støyplager.

    Veldig artig at du fremdeles bruker dem. "Quality never goes out of style." :cool:

    At ingen av dine interconnects er utstyrt med kobber- og/eller folieskjerm som mange aktører gjør en stor greie av i reklamen, er sikkert et tankekors for mange. ;)

    Det er ikke bare du som "fremdeles" har Coanda i bruk. De gjør en skammelig bra jobb i mange dyre anlegg rundt om.;)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.114
    Antall liker
    2.648
    Ser nå at tråden ble løftet frem i sommer. Morsomt! :)
    Jeg bruker selv mine Coanda RCA den dag i dag, og har foreløpig ingen planer med å bytte dem ut.

    På det tidspunktet jeg kjøpte Coanda hadde jeg 2 sett med Black Magic Revelation, hvor da det ene settet ble byttet ut med Coanda, med stort hell. Og sånn har det vært, inntil 3 måneder siden da det siste settet med B M Revelation ble byttet ut til fordel for min Ultimate uskjermede DIY sølvkabel. Og tror det ble full klaff på første forsøk! ;)
    Skal lage en egen tråd på disse kablene.

    En ting er i hvertfall sikkert; kombinasjonen med mine uskjermede RCA DIY og Coanda RCA med karbon-skjerm virker i mitt oppsett å gi en "beksvart" gjengivelse uten antydning til noe støyplager.

    Veldig artig at du fremdeles bruker dem. "Quality never goes out of style." :cool:

    At ingen av dine interconnects er utstyrt med kobber- og/eller folieskjerm som mange aktører gjør en stor greie av i reklamen, er sikkert et tankekors for mange. ;)

    Det er ikke bare du som "fremdeles" har Coanda i bruk. De gjør en skammelig bra jobb i mange dyre anlegg rundt om.;)
    At "quality never goes out of style" er veldig sant, i mange sammenhenger :)

    For ca 13 år siden fikk Robert Blindheim (som da gikk høyskole i Narvik) beskjed om å lage meg et sett med bi-wiering høyttalerkabler med "monitor egenskaper"; nøytral, transparent...osv. Dette ble da et sett med pure silver kabler med gode spader. Den gangen kostet settet rundt 20k. Sikkert det dobbelte i dag.
    Men jeg er også i dag svært godt fornøyd med kablene.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hiver meg på her da jeg har to sett med Coanda RCA i oppsettet. De har vært der i drøye seks år og blir der kanskje seks nye;) Byttet fra Audience AU24 (første versjon) den gang for drøye seks år siden.
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Noen her som har testet de nye Cimbura signalkablene til Whistler?

    557CA519-21E0-43AF-B61D-BEC47344AE27.jpeg
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.866
    Antall liker
    13.733
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er så vakkert, som alltid fra Whistler :cool: (y)
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Bildet ovenfor viser RCA-modellen med ETI KRYO plugger. Når det gjelder XLR-versjonen, måtte jeg få produsert plugger etter egen spek. (Platina-belagte kontaktpinner med skrutilkobling.)



    PICT0235.jpg PICT0256.JPG
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Se info, priser og bilder på Torget.
    Kun ett sett XLR-igjen fra første runde.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    U

    utgatt27022

    Gjest
    Det er flotte kabler og er sikkert vellydende ogsaa. Har eid Coanda some var meget bra.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hva skiller Whistler Coanda fra Cimbura? Kort oppsummert førsteinntrykk så er det små nyanser som skaper mer musikk. Det første jeg bemerket meg var diskanten som har blitt enda litt mer finmasket og oppleves også som litt mer livlig. Har fått en enda bedre overtonestruktur. Neste jeg la jeg merke til var at det har blitt enda litt mer snert i mellomtonen som kan høres på f.eks basstrenger (litt mer fart/hurtighet). Det tredje er at lydbildet har blitt enda mer frigjort fra høyttalerene og oppleves litt større og roligere. Det er førsteinntrykket, men det kan sikkert være flere smånyanser etterhvert. Mulig det også blir bedre etterhvert som kabelen blir spilt inn. Jeg er også veldig glad Cimbura har den samme lydsignaturen som Coanda, ikke lysere eller mørkere😁
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Takk for "godord"! Det har vært veldig viktig å beholde samme signatur som Coanda. Man får ikke dobbelt ytelse av å doble prisen, men man kan dra kvalitetene enda et hakk videre. Tror vi er på et nivå nå hvor ytterligere store forbedringer er vanskelige... uansett pris. :)
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Har fått spørsmål om link til webside. Jeg hadde en ganske omfattende webside med "handleløsning" for en god tid tilbake når Cerise-kablen var i produksjon. Den ble tatt ned, og har vel aldri gjenoppstått. Vurderer om jeg nå i stedet skal opprette en FaceBook-side, siden det er minste motstands vei. Denne vil å så fall primært være engelskspråklig. Akkurat nå er det imidlertid nok av annet å henge fingrene i. ;)
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Etter lanseringen av Cimbura har det kommet spørsmål fra flere vedr. mulighetene for en rimeligere kabel. Ikke alle har mulighet til å avsette rundt 10k. I september kommer Silvia. Dette er en rimeligere kabel, men med mye av det samme DNAet som man finner i Cimbura (og i den tidligere Coanda). Med en enklere isolasjon, noe mindre sølv og rimeligere plugger lander man på et prisnivå som burde tilfredstille mange. Silvia er bygget opp av monokrystall OCC sølv med svært høy renhet, naturfiber, PTFE, samme karbonskjerm som i Cimbura... og ikke minst en solid dose entusiasme. Kablen i bildet er utstyrt med Xhadow-plugger. Produksjonsversjonen vil ha RCA-lavmasseplugger fra AECO. Utsalgsprisen er hhv. 6 450,- for 1m RCA, og 6 850,- for XLR-versjonen. (Eksportprisen ligger på omlag EUR 800,-.)

    Send gjerne en mail til info [at] whistleraudio.com eller PM for ytterligere info eller reservasjon.


    IMG_0013.JPG
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som vil fortelle noe om erfaringer med Silvia-kabelen? Vurderer å anskaffe en mellom dac og pre.
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    @larkrla
    Det er levert flere sett av både Cimbura og Silvia. Bortsett fra ou812rh tror jeg ikke noen av brukerene frekventerer HFS.

    Lett å glemme at mange entusiaster har forlatt HFS eller aldri vært her. Flere av landets heftigste anlegg eies av personer utenfor vår lille HFS-verden. ;)

    Silvia er for øyeblikket tilgjengelig kun i balansert utførelse. Jfr. annonsen på Torget. RCA-versjonen av både Silvia og Cimbura vil være tilgjengelig igjen over Påske.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Etter lanseringen av Cimbura har det kommet spørsmål fra flere vedr. mulighetene for en rimeligere kabel. Ikke alle har mulighet til å avsette rundt 10k. I september kommer Silvia. Dette er en rimeligere kabel, men med mye av det samme DNAet som man finner i Cimbura (og i den tidligere Coanda). Med en enklere isolasjon, noe mindre sølv og rimeligere plugger lander man på et prisnivå som burde tilfredstille mange. Silvia er bygget opp av monokrystall OCC sølv med svært høy renhet, naturfiber, PTFE, samme karbonskjerm som i Cimbura... og ikke minst en solid dose entusiasme. Kablen i bildet er utstyrt med Xhadow-plugger. Produksjonsversjonen vil ha RCA-lavmasseplugger fra AECO. Utsalgsprisen er hhv. 6 450,- for 1m RCA, og 6 850,- for XLR-versjonen. (Eksportprisen ligger på omlag EUR 800,-.)

    Send gjerne en mail til info [at] whistleraudio.com eller PM for ytterligere info eller reservasjon.


    Vis vedlegget 654918
    Hadde de Xhadow-pluggene på min tidligere Coanda RCA, meget gode kontakter👍🏼☺
    Hadde vært topp å testet Silvia eller Cimbura i eget oppsett☺..... time will show😉

    gismo
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Cimbura leveres med lavmasseplugger fra ETI, mens det benyttes lavmasseplugger fra AECO på Silvia . (Det var en del som ikke kunne benytte Xhadow RCA pga. at de var så fysisk store.) Både Cimbura XLR og Silvia XLR er utstyrt med platina-belagte, loddefrie plugger designet av undertegnede.

    Det er ikke tatt noe endelig valg vedr. produsent når det gjelder plugger på den kommende strømkabelen.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.114
    Antall liker
    2.648
    Cimbura leveres med lavmasseplugger fra ETI
    Lavmasseplugger må det være. Og gjerne fra ETI. Og så gjør det ingen skade at plugger og kontakter er cryo-behandlet. Men det får være en kostbar add-on for de mest gærne, ha ha 😅
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Jeg får prøve å holde litt liv i tråden med å si at jeg akkurat har bestilt et par Silvia. Blir spennende å prøve. Har vel aldri opplevd at kabler generelt har utgjort noen "dag og natt" forskjell men for meg er det mest slik at jeg ønsker å ha god kvalitet rund baut når alle komponentene ellers er såpass kostbare som de er.. Mange bekker små som de sier;-)
    Og Whistler virker som gjennomtenkte saker til høy kvalitet og i forhold til mye annet: en fornuftig pris gitt kvalitet på materialer og utførelse.
     
    Sist redigert:

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.114
    Antall liker
    2.648
    Jeg får prøve å holde litt liv i tråden med å si at jeg akkurat har bestilt et par Silvia. Blir spennende å prøve. Har vel aldri opplevd at kabler generelt har utgjort noen "dag og natt" forskjell men for meg er det mest slik at jeg ønsker å ha god kvalitet rund baut når alle komponentene ellers er såpass kostbare som de er.. Mange bekker små som de sier;-)
    Og Whistler virker som gjennomtenkte saker til høy kvalitet og i forhold til mye annet: en fornuftig pris gitt kvalitet på materialer og utførelse.
    Grattis! Din foreløpige konklusjon støtter jeg, det at kabler ikke utgjør en «natt og dag» forskjell, men at mange bekker små…osv. Summen av disse små bekkene av detaljer utgjør en klar forskjell, Imo.

    Litt om innspilling av kabler. For min del var det litt interessant at en fyr «down under» på et audioforum har gjort akkurat de samme erfaringer som meg selv. Altså generelt om kabler.
    Helt ny spiller kabelen de første timene åpent og generelt godt. Det gir deg et godt inntrykk av kvalitetene. Så «lukker» lyden litt sånn til rundt 70 timer spilling, for deretter langsomt å åpne seg mer og mer til ca 2-300 spilletimer. Spesielt merkes det i øvre presens området. Dette fenomenet var i mine ører spesielt merkbart på bi-wiering høyttalerkablene i sølv. Sannsynligvis fordi mengden av metaller og lengdene er mye større enn signalkablene.

    Uansett, gi en feedback på hva du hører :)
     
    Sist redigert:

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Grattis! Din foreløpige konklusjon støtter jeg, det at kabler ikke utgjør en «natt og dag» forskjell, men at mange bekker små…osv. Summen av disse små bekkene av detaljer utgjør en klar forskjell, Imo.

    Litt om innspilling av kabler. For min del var det litt interessant at en fyr «down under» på et audioforum har gjort akkurat de samme erfaringer som meg selv. Altså generelt om kabler.
    Helt ny spiller kabelen de første timene åpent og generelt godt. Det gir deg et godt inntrykk av kvalitetene. Så «lukker» lyden litt sånn til rundt 70 timer spilling, for deretter langsomt å åpne seg mer og mer til ca 2-300 spilletimer. Spesielt merkes det i øvre presens området. Dette fenomenet var i mine ører spesielt merkbart på bi-wiering høyttalerkablene i sølv. Sannsynligvis fordi mengden av metaller og lengdene er mye større enn signalkablene.

    Uansett, gi en feedback på hva du hører :)
    :)
    For meg er det i grunn ganske enkelt. Jeg bruker penger på alle aspekter som jeg tror påvirker lyden uansett hva den ene eller andre mafiaen sier, i forhold til hva jeg tror betyr noe for min personlige lytteopplevelse, og så vet jeg veldig godt at jeg hele tiden gjør feil prioriteringer men så lenge det blir subjektivt bedre i det lange løp sier jeg meg fornøyd til tross for dårlige valg i ny og ne. Men generelt vil det si bedre rom, akustikktiltak inkludert bassfeller og gardiner (undervurdert), DSP/romkorreksjon fra øverste hylle, de beste komponentene jeg har råd til (som ekskluderer billig kina-mikk selv om det måler strålende), tilstrekkelig med headroom (ikke noe pinglegreier, 18" er passe så lenge det er nok av dem) og til slutt en liten slump til strøm og kabler (selv om den lille slumpen ikke er så liten når man begynner å legge sammen). Ser ut til å funke for meg :D

    PS: Ja jeg har allerede utfordret @whistler ift HT-kabler i sølv. Bare må ha :)
     
    Sist redigert:

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    PS: Ja jeg har allerede utfordret @whistler ift HT-kabler i sølv. Bare må ha :)
    Utfordringen her ligger i at dette lett blir kostbart dersom man behøver litt "gods" i kablen, og ikke klarer seg med tynne lisser, fordi man har et meget lettdrevent system. I tillegg må det tas høyde for at det må lages diverse prototyper.
    Det finnes ikke veldig mange HT-kabler på markedet i rent sølv (99.99% eller bedre), og forsølvet kobber synes jeg ikke funker i signal- og HT-kabler. Sistnevnte har gitt sølv et dårlig rykte mhp. at det låter lyst og frempå.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.114
    Antall liker
    2.648
    Det finnes ikke veldig mange HT-kabler på markedet i rent sølv (99.99% eller bedre), og forsølvet kobber synes jeg ikke funker i signal- og HT-kabler. Sistnevnte har gitt sølv et dårlig rykte mhp. at det låter lyst og frempå.
    Forsølvet kobber har aldri vært et alternativ for meg. Da tar jeg heller rent kobber.
    Så enig med whistler.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Hmm... som gammel ikke-praktiserende siving i elektro må jeg innrømme at jeg er skeptisk til eksotiske og sinnsykt prisede signal- og høyttalerkabler.
    Men uansett om jeg kan forklare det eller ikke: Ørene mine forteller meg at Silvia er en ikke ubetydelig oppgradering fra Wireworld Eclipse 8 som koster omtrent det samme. Koblet mellom en dCS Bartok og en ASR Emitter II Excl.

    Det jeg merket meg ganske umiddelbart var at opptaksrommet blir enda mer veldefinert enn tidligere, større plass mellom stemmer i et kor for eksempel og hvor jeg enda bedre enn tidligere kan plassere vokalistene i både bredde og dybde. Jeg er mildt sagt litt overrasket. Om det er forventningsbias? Jeg forventet egentlig ingen forskjell og alle gener i kroppen min sier at ned det bør ikke være noen hørbare forskjeller mellom godt sammenskrudde kvalitetskabler.
    Så som vanlig, jeg vet... ikke helt :cool: Det er jo ikke enkelt å A/B-teste eller blindteste og jeg er egentlig ikke så interessert i å bruke tid på det heller. Men det jeg SKAL gjøre er å la dem stå i et par uker og så switche tilbake og sjekke om jeg da går glipp av noe.

    Opprinnelig hadde jeg tenkt å prøve Wireworld Eclipse Gold (mest for å ha prøvd) men jeg syntes det ble helt hinsides dyrt og droppet det... Men nå kan kabelskeptikerne (som meg selv) bare flire av meg... for jeg skal ha flere kabler fra Whistler!! Gjerne det grommeste @whistler kan lage for meg :)

    PS: Her er et av mine favorittopptak for kor som ganske enkelt skiller gode og dårlige anlegg etter min mening:
    1658233113559.png
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Så hyggelig at du er fornøyd. :) Ser også at du har et ganske heftig anlegg, så da er det ekstra gøy.
    "Topp of the line"-kablen Quant er på tegnebordet. Vi få se hva som skjer utover høsten. ;)
     

    Janander

    Fersking
    Ble medlem
    12.05.2022
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Sted
    Tønsberg
    Det ser ut som intr kabler og kanskje aktuelle for meg. Har du forskjellige modeller og eventuelt en nettside? Ser at du du står som bransjeaktør så da er du registrert med org.nr?
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Det ser ut som intr kabler og kanskje aktuelle for meg. Har du forskjellige modeller og eventuelt en nettside? Ser at du du står som bransjeaktør så da er du registrert med org.nr?
    Hadde en webside med put-in-basket for mange år siden.
    Lenge til det blir noen bærekraftig business ut av dette. ;)
    Har dessverre ingen kabler å tilby for øyeblikket. Tomt for stort sett det meste av materialer. Vi få se til høsten.
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Da er et sett SILVIA GRAND HT-kabler på vei til en entusiast her på HFS.
    99,999% rent single crystal sølv (OCC) i naturfiber.
    PTFE-folie holder geometrien på plass samtidig som den beskytter mot omgivelsene.
    Passiv karbonskjerm.
    Ytterstrømpe av basalt (lavafiber). Denne er både antistatisk og ikke hydroskopisk.
    En kabel pr. pol. Omlag 18mm tykke, men fleksible slik som alle Whistler Audio produkter.
    Platinabelagte spader fra Oyaide.


    IMG_0082 3.jpg
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Spennende kabler👍🏼
    Hva ligger sånne på i 3m utførelse med banan koblinger i begge ender?
    Send gjerne PM😉

    gismo
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.114
    Antall liker
    2.648
    Da er et sett SILVIA GRAND HT-kabler på vei til en entusiast her på HFS.
    99,999% rent single crystal sølv (OCC) i naturfiber.
    PTFE-folie holder geometrien på plass samtidig som den beskytter mot omgivelsene.
    Passiv karbonskjerm.
    Ytterstrømpe av basalt (lavafiber). Denne er både antistatisk og ikke hydroskopisk.
    En kabel pr. pol. Omlag 18mm tykke, men fleksible slik som alle Whistler Audio produkter.
    Platinabelagte spader fra Oyaide.


    Vis vedlegget 861133
    Vel, jeg får avsløre for alle her på HFS at denne entusiasten nok ikke er meg😉
    But I wish…

    Kan Whistler si noe om hva som var målet med konstruksjon av denne kabelen og hva man kan forvente å høre hvis den kobles opp mot komponenter av aller ypperste kvalitet?
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Vel, jeg får avsløre for alle her på HFS at denne entusiasten nok ikke er meg😉
    But I wish…

    Kan Whistler si noe om hva som var målet med konstruksjon av denne kabelen og hva man kan forvente å høre hvis den kobles opp mot komponenter av aller ypperste kvalitet?
    Jeg kan godt avsløre at bestiller og kjøper er meg, etter positiv erfaring med et par XLR-kabler som det står litt om tidligere i denne tråden. Disse HT-kablene skal kobles opp mellom en ASR Emitter II Exclusive HV amp og et par Tannoy Westminster Royal GR-OW, så kabelbudsjettet er fortsatt godt innafor noen få usle prosent ;-)

    Dette er fullt og helt @whistler sin konstruksjon selv om jeg har hatt mange muligheter til å gi innspill underveis. Veldig hyggelig og spennende kjøpsopplevelse har det vært, med masse info underveis i prosessen!

    Nå får jeg sikkert kjeft av kabelpolitiet for å kjøpe noe i en annen prisklasse enn Biltema men det plager meg ikke på noen som helst måte for jeg bruker gjerne litt penger på så flotte kabler i ekte sølv og med det beste av materialer for øvrig, som entusiasten @whistler har brukt så mye tid på å lage for meg. Jeg forstår også litt teori rundt kabler og forventer ikke ENORME forskjeller slik enkelte kabelpushere proklamerer. Men det blir nok vakker lyd og selv bittesmå forskjeller i krydder settes stor pris på her nå som alt annet stort sett er på stell. Dette er nok bortimot "siste tweak"på et anlegg som allerede låter strålende...
     
    Sist redigert:

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.114
    Antall liker
    2.648
    Fornuftige og veloverveide ord fra deg. Det er riktig at det ikke er enorme forskjeller på kabler, men forskjeller er det!
    Tipper dette er en kabel som er designet for å skape minst mulig «brems» på signalet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn