Noen som har erfaring/synspunkt på denne?
Cambridge Audio CXN 100 er en musikkstreamer med Tidal, Spotify Connect, Qobuz, AirPlay 2, ChromeCast. Enkel betjening via frontpanel, fjernkontroll eller app for Android og Apple.
www.stereofil.no
er på utkikk etter streamer med DAC for tilkobling av CD spiller.
Har lest endel bra men samtidig at den kan være litt lystklingende. Cambridge lager vel solide produkter.
Har selv en cxn v2 og er godt fornøyd.
Jeg koblet den først analogt via xlr til en McIntosh c48 og det låt fortreffelig.
Jeg har nå prøvd å koble den digitalt via optisk og mener å høre en liten forbedring, men den er forsvinnende liten. Det vitner jo om at det er en god nok dac I cambridge'n internt.
Ifølge en test jeg har sett så er ikke lyden i v2 noe bedre enn den vanlige cxn 100.
Skal også prøve digitalt via spdif når jeg har fått anskaffet riktig type kabel. Noe som visstnok skal være hakket vassere på lydsignaloverføring enn optisk

Jeg vet ikke annen måte å finne ut av det på enn å prøve det selv.
Det sies jo at det beste alltid vil være at alt slikt er i egne dedikerte komponenter altså for eksempel streamer og dac i to separate kabinetter.
Det sies også at om en har en god nok dac med egen volumkontroll så blir en forforsterker overflødig men da må visstnok dac'n isåfall levere minimum 6 volt ut.
Det hele kommer jo an på budsjett og behov.