Må ha ny streamer, hva skal jeg ha?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    629
    Antall liker
    477
    Er det EverSolo du sikter til? I så fall utdyp.
    Blandt annet EverSolo, Kinki, Topping osv. Trenger ingen utdypning, tiden vil vise. Vi får se om par år hvor ettertraktet disse produktene er...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.750
    Antall liker
    36.007
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Blandt annet EverSolo, Kinki, Topping osv. Trenger ingen utdypning, tiden vil vise. Vi får se om par år hvor ettertraktet disse produktene er...
    Ok - faktaorientert der altså, flott.
    Kan være topp produkt selv om de ikke selger i bøtte og spann lenger. Er nok flere enn disse produktene her som inneholder det du kaller kina-greier. De fleste produkter har moduler fra Kina.
     
    Sist redigert:

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.182
    Antall liker
    6.740
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Blandt annet EverSolo, Kinki, Topping osv. Trenger ingen utdypning, tiden vil vise. Vi får se om par år hvor ettertraktet disse produktene er...
    Hva er det som gjør at du er skeptisk til disse? "Trenger ingen utdypning" er vel litt lettvindt når du slenger ut en slik uttalelse.
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    629
    Antall liker
    477
    Hva er det som gjør at du er skeptisk til disse? "Trenger ingen utdypning" er vel litt lettvindt når du slenger ut en slik uttalelse.
    Nettopp det jeg skrev, At jeg tror dette er overhypede produkter som ikke kommer til å gå inn i HIFI historien som noen klassikere akkurat.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    8.184
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    99.xx% av det som lages i dag er ganske sikkert glemt av 99.xx% av de som frekventerer HiFi-forum om ti års tid, så der stiller så godt som alle likt.

    Når det gjelder "Kina-greier" så er nok det meste av det som selges over disk i vesten akkurat like bra som greier fra annensteds, som uansett stort sett inneholder "Kina-greier".

    Hadde jeg handlet streamer I dag hadde det stått mellom en Eversolo og den jeg har - og valget ville trolig blitt avgjort av features og hva som passet best i racket. Lyden tenker jeg nok er hipp som happ.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.459
    Antall liker
    12.635
    Sted
    Sørlandet
    Man kjøper ikke slike dingser fordi dem utstråler eierglede. Man kjøper dem fordi dem tilbyr mye for relativt lite penger.

    At det produseres oppdaterte utgaver over en "lav sko" er en del av dagens forbruker og produksjonsmønster. At dem også sendes til "gud og en-hver-mann" for testing og internett markedsføring er også der vi er i dag. Like it or not.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Horten
    Er jo selvsagt alltid kjedelig når nye "kina greier" utkonkurerer det "etablerte".
    Og kanskje også gjør noe med bruktverdien på det "etablerte" eller "ordentlig hifi" utstyret. :rolleyes:
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Horten
    Jeg tror det kan slå begge veier.
    Helt enig.
    Men jeg våger meg til å tro at mange som eier "ordentlig hifi" etc, nok har en frykt for at det heller går den ene veien.
    -For hvorfor ellers snakke ned "kina greier". :unsure:
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.182
    Antall liker
    6.740
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Nettopp det jeg skrev, At jeg tror dette er overhypede produkter som ikke kommer til å gå inn i HIFI historien som noen klassikere akkurat.
    Jeg har både Eversolo og Topping og jeg synes byggekvaliteten virker god. De har god funksjonalitet, de har høy teknisk ytelse og de har lav pris. Hvordan tenker du det er overhypet?

    Usikker på definisjonen av klassikere. Vi er også inne i en type komponenter (DACer og streamere) som kanskje generelt ikke er noe som typisk får klassikerstatus, sammenlignet med f.eks høyttalere eller forsterkere.

    Det er kanskje også produkter som er dyre og ser fancy ut som lettere bringer frem følelsene i oss og får oss til å trekke det frem som bra eller klassisk i ettertid. Så fra det perspektivet har du helt sikkert rett. Det betyr ikke at det er dårlige produkter.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.617
    Antall liker
    3.149
    Torget vurderinger
    0
    ......... jeg tror dette er overhypede produkter som ikke kommer til å gå inn i HIFI historien som noen klassikere akkurat.
    Du savner den høye prisen på produktet........som skiller en ekte audiofil........ og mannen i gata som er mest opptatt av lydkvalitet ? :unsure:
    Nymotens produkter har ikke lang levetid så det skal godt gjøres å innfri som en klassiker, muligens som klassifisert skrot innen 10 år ?
    Teknologien utvikles og gir mer for pengene enn noen gang og ingen produsenter ønsker å lage produkter med lang levetid.......
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.750
    Antall liker
    36.007
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Logitech Squeezebox/Touch/Transporter.
    Jo'a tenke på de jeg også, har hatt alt fra dem , minus Transporter - uansett om de er klassiske eller ikke, så hadde jeg nok ikke byttet ut a6 mot noen av dem. Husker alle årene med sb som langt i fra feilfritt, mye frustrasjon gav de meg. Hadde sb i "alle rom" (fem oppsett) byttet alt ut mot Sonos, angrer ikke.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.094
    Antall liker
    2.572
    Logitech Squeezebox/Touch/Transporter.
    Slik jeg tenker er disse er godt eksempel på hva man kan forvente av streamere som selges i dag. Uavhenging av merkenavn og opphavsland kan vi se for oss at det meste av streamere blir verdiløse om de ikke åpnes opp for open sourche programvare.

    Vi kan også se for oss at Roon sammen med alle streaming selskapene sine connectorer vil se endringer kommende år. Som da krever at produsentene fortsetter støtte eldre og utgåtte modeller. Derfor er det nepper en investering å betale 140.000,- for en streamer og tro den vil bli en fremtidig klassiker når den i praksis ender med å bli en dørstopper, brevvekt eller et minne til anger.

    Selsagt kan man gjøre sin streamer til en lokal musikkenhet på samme måte som man tenker på en CD samling. Men jeg tror ikke det er slik de fleste i dag tenker på en streamer.
     
    Sist redigert:

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    629
    Antall liker
    477
    Min rådyre streamer Yamaha WXC-50 til nette sum av 3000 kr gjør alt jeg har behov for pluss moms, har også flere funksjoner enn eversolo til 17000 kr. Den er allerede en klassiker. Koblet digitalt ut til EC ECD2 DAC så er nok lyden også hakket bedre enn Eversolo, og det med utstyr som er "gammelt" allerede. Men at en og annen Eversolo havner som dørstopper vil ikke forbause meg.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.182
    Antall liker
    6.740
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Min rådyre streamer Yamaha WXC-50 til nette sum av 3000 kr gjør alt jeg har behov for pluss moms, har også flere funksjoner enn eversolo til 17000 kr. Den er allerede en klassiker. Koblet digitalt ut til EC ECD2 DAC så er nok lyden også hakket bedre enn Eversolo, og det med utstyr som er "gammelt" allerede. Men at en og annen Eversolo havner som dørstopper vil ikke forbause meg.
    Det er jo supert at du er fornøyd med streameren du allerede har.

    Jeg har tilfeldigvis en WXC-50 også, og DMP-A6 (som forøvrig koster 9,990) er bedre enn den på absolutt alle mulige måter.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    2.052
    Torget vurderinger
    8
    Min rådyre streamer Yamaha WXC-50 til nette sum av 3000 kr gjør alt jeg har behov for pluss moms, har også flere funksjoner enn eversolo til 17000 kr. Den er allerede en klassiker. Koblet digitalt ut til EC ECD2 DAC så er nok lyden også hakket bedre enn Eversolo, og det med utstyr som er "gammelt" allerede. Men at en og annen Eversolo havner som dørstopper vil ikke forbause meg.
    Tidal Connect fungerer vel ikke ?
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Horten
    Den er fin den WXC-50, men å tro at alt inni den er Yamaha sitt eget opplegg kan være feil.

    For merkelig nok, i starten så dukka Wiim-streamer her hos meg opp på nettverket som Yamaha-enhet.
    -Folket bak Wiim er åpen på at de i årevis har lagd moduler for andre støre firmaer.
    Sier ikke at wiim-folket har laget noe til akkurat WXC-50, men sannsynlig så finner man enheter fra andre firma inne i moduler fra sterke merkenavn. :cool:
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    629
    Antall liker
    477
    Å WXC-50 har hvilken av de igjen?

    Dette blir bare for dumt, helt greit at du ikke liker eversolo, men å påstå at wxc er like god... Det blir for dumt.
    Når har jeg sagt det? Har sagt at den er mer anvendelig enn Eversolo, men det mener du kanskje ikke er mulig? Og at WXC-50 koblet med ECD2 sikkert er mye bedre lydmessig. Dumt å anklage noen for noe de ikke har skrevet.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.750
    Antall liker
    36.007
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Når har jeg sagt det? Har sagt at den er mer anvendelig enn Eversolo, men det mener du kanskje ikke er mulig? Og at WXC-50 koblet med ECD2 sikkert er mye bedre lydmessig. Dumt å anklage noen for noe de ikke har skrevet.
    Beklager, du skrev ikke like god, du har rett. Du skrev bedre.
    "Koblet digitalt ut til EC ECD2 DAC så er nok lyden også hakket bedre enn Eversolo"

    Husk vi snakker om streamer her. Så da må du sammenligne a6 og wxc-50 digitalt ut til ecd2. Hvis ikke så blander du i kortene her.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.182
    Antall liker
    6.740
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Rent ytelsesmessig (lydkvalitet) gjør nok DMP-A6 rent bord sammenlignet med WXC-50. Hva gjelder funksjonalitet får jo trådstarter vurdere hva han trenger og velge basert på det. :)

    WXC-50 er helt fin den, men personlig ville jeg valgt den bort av den enkle grunn at det er et syv år gammelt produkt som ikke lenger produseres.
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    629
    Antall liker
    477
    Beklager, du skrev ikke like god, du har rett. Du skrev bedre.
    "Koblet digitalt ut til EC ECD2 DAC så er nok lyden også hakket bedre enn Eversolo"

    Husk vi snakker om streamer her. Så da må du sammenligne a6 og wxc-50 digitalt ut til ecd2. Hvis ikke så blander du i kortene her.
    For Å prøve å få fram ett poeng i at at "gammelt" utstyr gjerne kan ha minst samme lydkvalitet som denne Solo streameren. Men du tok visst ikke poenget. Du mener f.eks DLNA streaming digitalt ut fra Solo til ECD2 er bedre en samme via WXC-50? Hmmm, tenker du tar feil, er nok ikke en pøkk i forskjell.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.182
    Antall liker
    6.740
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    For Å prøve å få fram ett poeng i at at "gammelt" utstyr gjerne kan ha minst samme lydkvalitet som denne Solo streameren. Men du tok visst ikke poenget. Du mener f.eks DLNA streaming digitalt ut fra Solo til ECD2 er bedre en samme via WXC-50? Hmmm, tenker du tar feil, er nok ikke en pøkk i forskjell.
    Eversolo har mye bedre lydkvalitet (bedre DACer og lavere støynivå) fra forforsterkerutgangen enn WXC-50.

    Digitalt ut er det naturlig å anta at de er identisk fra begge (og ca alle andre streamere).
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.750
    Antall liker
    36.007
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det var du som skrev bedre enn... Ikke jeg.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.747
    Antall liker
    6.006
    Tenk om Eversolo hadde hatt sub out.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.398
    Antall liker
    3.801
    Torget vurderinger
    1
    Sonos første gen var jo en klassiker, gikk ut på support og slutt med software/hardware oppdateringer etter få år, nok oppdateringer på slutten til at den ble megatreg såklart som telefoner flest idag, fjernkontrollen holdt i to timer med batteri (når den var ny) og sirup i reaksjon og måtte lades hele tiden, Sonos hadde garantert masse deler fra kina.
    "Grei" bruker interface, såpass dårlig supportert på filtyper og treig at opplevelsen med Kodi i etterkant gjorde at Sonos ble solgt og jeg levde veldig mange år lykkelig med Kodi på en PC som styrtes igjennom mobilen istedet..
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.256
    Antall liker
    2.691
    Sted
    Liten by
    For Å prøve å få fram ett poeng i at at "gammelt" utstyr gjerne kan ha minst samme lydkvalitet som denne Solo streameren. Men du tok visst ikke poenget. Du mener f.eks DLNA streaming digitalt ut fra Solo til ECD2 er bedre en samme via WXC-50? Hmmm, tenker du tar feil, er nok ikke en pøkk i forskjell.
    Synsingen når stadig nye høyder....

    Kan du utdype hvilke funksjoner din strålende WXC-50 har, som Eversolo ikke har?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.750
    Antall liker
    36.007
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    For Å prøve å få fram ett poeng i at at "gammelt" utstyr gjerne kan ha minst samme lydkvalitet som denne Solo streameren. Men du tok visst ikke poenget. Du mener f.eks DLNA streaming digitalt ut fra Solo til ECD2 er bedre en samme via WXC-50? Hmmm, tenker du tar feil, er nok ikke en pøkk i forskjell.
    Når har jeg skrevet at eversolo er bedre enn wxc-50 ved digitalt ut? Jeg har kun nevnt Du som påstår at Yamaha sin er bedre enn EverSolo. Dumt å anklage noen for noe de ikke har skrevet....

    Les litt hva du har skrevet før du kommer med slike anklager.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn