Musikkmannen
Musikk i fokus
Er det EverSolo du sikter til? I så fall utdyp.Mye hyping av de kina greian her.... De er nok ikke så gullkanta lengere etter å ha brukt de en stund.
Er det EverSolo du sikter til? I så fall utdyp.Mye hyping av de kina greian her.... De er nok ikke så gullkanta lengere etter å ha brukt de en stund.
Blandt annet EverSolo, Kinki, Topping osv. Trenger ingen utdypning, tiden vil vise. Vi får se om par år hvor ettertraktet disse produktene er...Er det EverSolo du sikter til? I så fall utdyp.
Ok - faktaorientert der altså, flott.Blandt annet EverSolo, Kinki, Topping osv. Trenger ingen utdypning, tiden vil vise. Vi får se om par år hvor ettertraktet disse produktene er...
Hva er det som gjør at du er skeptisk til disse? "Trenger ingen utdypning" er vel litt lettvindt når du slenger ut en slik uttalelse.Blandt annet EverSolo, Kinki, Topping osv. Trenger ingen utdypning, tiden vil vise. Vi får se om par år hvor ettertraktet disse produktene er...
Nettopp det jeg skrev, At jeg tror dette er overhypede produkter som ikke kommer til å gå inn i HIFI historien som noen klassikere akkurat.Hva er det som gjør at du er skeptisk til disse? "Trenger ingen utdypning" er vel litt lettvindt når du slenger ut en slik uttalelse.
Hjelpes..Nettopp det jeg skrev, At jeg tror dette er overhypede produkter som ikke kommer til å gå inn i HIFI historien som noen klassikere akkurat.
En påstand som kanskje bør underbygges litt?????Mye hyping av de kina greian her.... De er nok ikke så gullkanta lengere etter å ha brukt de en stund.
Jeg tror det kan slå begge veier.Og kanskje også gjør noe med bruktverdien på det "etablerte" eller "ordentlig hifi" utstyret.
Helt enig.Jeg tror det kan slå begge veier.
Jeg har både Eversolo og Topping og jeg synes byggekvaliteten virker god. De har god funksjonalitet, de har høy teknisk ytelse og de har lav pris. Hvordan tenker du det er overhypet?Nettopp det jeg skrev, At jeg tror dette er overhypede produkter som ikke kommer til å gå inn i HIFI historien som noen klassikere akkurat.
Fordi de tror at produktet deres er fri fra komponenter fra Kina, og da automatisk mye bedre. Godt de kan slappe av med den misforståelsen.-For hvorfor ellers snakke ned "kina greier".
Du savner den høye prisen på produktet........som skiller en ekte audiofil........ og mannen i gata som er mest opptatt av lydkvalitet ?......... jeg tror dette er overhypede produkter som ikke kommer til å gå inn i HIFI historien som noen klassikere akkurat.
På den annen side koster den mindre enn verditapet på en nyåpnet antatt "klassiker" med eldre elektronikk.Nettopp det jeg skrev, At jeg tror dette er overhypede produkter som ikke kommer til å gå inn i HIFI historien som noen klassikere akkurat.
Logitech Squeezebox/Touch/Transporter.Litt spent på hva som går under klassikere i hifi-historien av streamere...
Jo'a tenke på de jeg også, har hatt alt fra dem , minus Transporter - uansett om de er klassiske eller ikke, så hadde jeg nok ikke byttet ut a6 mot noen av dem. Husker alle årene med sb som langt i fra feilfritt, mye frustrasjon gav de meg. Hadde sb i "alle rom" (fem oppsett) byttet alt ut mot Sonos, angrer ikke.Logitech Squeezebox/Touch/Transporter.
Slik jeg tenker er disse er godt eksempel på hva man kan forvente av streamere som selges i dag. Uavhenging av merkenavn og opphavsland kan vi se for oss at det meste av streamere blir verdiløse om de ikke åpnes opp for open sourche programvare.Logitech Squeezebox/Touch/Transporter.
Det er jo supert at du er fornøyd med streameren du allerede har.Min rådyre streamer Yamaha WXC-50 til nette sum av 3000 kr gjør alt jeg har behov for pluss moms, har også flere funksjoner enn eversolo til 17000 kr. Den er allerede en klassiker. Koblet digitalt ut til EC ECD2 DAC så er nok lyden også hakket bedre enn Eversolo, og det med utstyr som er "gammelt" allerede. Men at en og annen Eversolo havner som dørstopper vil ikke forbause meg.
Tidal Connect fungerer vel ikke ?Min rådyre streamer Yamaha WXC-50 til nette sum av 3000 kr gjør alt jeg har behov for pluss moms, har også flere funksjoner enn eversolo til 17000 kr. Den er allerede en klassiker. Koblet digitalt ut til EC ECD2 DAC så er nok lyden også hakket bedre enn Eversolo, og det med utstyr som er "gammelt" allerede. Men at en og annen Eversolo havner som dørstopper vil ikke forbause meg.
Virtuelle VU metere.VU-metere!
Å WXC-50 har hvilken av de igjen?Virtuelle VU metere.
Når har jeg sagt det? Har sagt at den er mer anvendelig enn Eversolo, men det mener du kanskje ikke er mulig? Og at WXC-50 koblet med ECD2 sikkert er mye bedre lydmessig. Dumt å anklage noen for noe de ikke har skrevet.Å WXC-50 har hvilken av de igjen?
Dette blir bare for dumt, helt greit at du ikke liker eversolo, men å påstå at wxc er like god... Det blir for dumt.
Beklager, du skrev ikke like god, du har rett. Du skrev bedre.Når har jeg sagt det? Har sagt at den er mer anvendelig enn Eversolo, men det mener du kanskje ikke er mulig? Og at WXC-50 koblet med ECD2 sikkert er mye bedre lydmessig. Dumt å anklage noen for noe de ikke har skrevet.
For Å prøve å få fram ett poeng i at at "gammelt" utstyr gjerne kan ha minst samme lydkvalitet som denne Solo streameren. Men du tok visst ikke poenget. Du mener f.eks DLNA streaming digitalt ut fra Solo til ECD2 er bedre en samme via WXC-50? Hmmm, tenker du tar feil, er nok ikke en pøkk i forskjell.Beklager, du skrev ikke like god, du har rett. Du skrev bedre.
"Koblet digitalt ut til EC ECD2 DAC så er nok lyden også hakket bedre enn Eversolo"
Husk vi snakker om streamer her. Så da må du sammenligne a6 og wxc-50 digitalt ut til ecd2. Hvis ikke så blander du i kortene her.
Eversolo har mye bedre lydkvalitet (bedre DACer og lavere støynivå) fra forforsterkerutgangen enn WXC-50.For Å prøve å få fram ett poeng i at at "gammelt" utstyr gjerne kan ha minst samme lydkvalitet som denne Solo streameren. Men du tok visst ikke poenget. Du mener f.eks DLNA streaming digitalt ut fra Solo til ECD2 er bedre en samme via WXC-50? Hmmm, tenker du tar feil, er nok ikke en pøkk i forskjell.
Synsingen når stadig nye høyder....For Å prøve å få fram ett poeng i at at "gammelt" utstyr gjerne kan ha minst samme lydkvalitet som denne Solo streameren. Men du tok visst ikke poenget. Du mener f.eks DLNA streaming digitalt ut fra Solo til ECD2 er bedre en samme via WXC-50? Hmmm, tenker du tar feil, er nok ikke en pøkk i forskjell.
OK? Hva mener du er synsing her? At det er likt på digital utgangen?Synsingen når stadig nye høyder....
Når har jeg skrevet at eversolo er bedre enn wxc-50 ved digitalt ut? Jeg har kun nevnt Du som påstår at Yamaha sin er bedre enn EverSolo. Dumt å anklage noen for noe de ikke har skrevet....For Å prøve å få fram ett poeng i at at "gammelt" utstyr gjerne kan ha minst samme lydkvalitet som denne Solo streameren. Men du tok visst ikke poenget. Du mener f.eks DLNA streaming digitalt ut fra Solo til ECD2 er bedre en samme via WXC-50? Hmmm, tenker du tar feil, er nok ikke en pøkk i forskjell.