Målrettet reklame via mail

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.605
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Jeg lurer på pm vi som brukere har godtatt å få tilsendt reklame på våre mail kontoer når vi opprettet brukerstatus her inne. Jeg fikk tilbud om den nye blekka "Watt" direkte tilsendt til min mail. Forsåvidt greit nok, men hva blir det neste ? Har jeg signert en avtale hvor HFS kan sende tilbud til min mail etter forgodtbefinnende ?
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
30.280
Antall liker
24.867
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Skumleste regelverket og kan ikke se at du har signert noe avtale der de ikke kan det...
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.570
Antall liker
1.486
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Ventet på det! Det ble vel for fristende å bruke alle e-postkontaktene "sine". Det er jo bransjefolk som er primus motor bak denne satsningen. Mulig jeg er på tynn is, men det er slik jeg oppfatter det. “Bra tiltak åkke som”.
 
N

nb

Gjest
Jeg synest uønsket reklame på e-post er en uting på prinsipielt grunnlag. Det sagt, så klarer jeg ikke irritere meg særlig om det dukker opp noe en gang på fem år eller så...
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.858
Antall liker
8.173
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg reknar med dette er i svært god meining, at Hovdingen har vurdert dette ut frå at vi alle er tente med ein mangfald innan vår favorittsjanger.
Eg vil iallfall ta ein kik på kva dette vert opp i, det ligg i høgste grad innan interessefeltet som gjer at eg er innom sentralen. Men dersom eg får tilsvarande mail om tilbod om nytt TV-apparat......
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.907
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg reagerte negativt på dette. Hos meg havner de som sender slik uønsket e-post på en permanent svarteliste - helt uaktuelt å handle det aller minste med dem som driver med slikt.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.605
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Spørsmålet er hvilke aktører som skal få sende , hvorfor de skal sende og mengden ? Som nb sier har ikke dette vært noe problem, men det kan fort bli det når ulike aktører ser det enorme markedspotensialet som ligger i en komplett mail database over alle brukerne her inne...
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.502
Antall liker
11.463
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tror aldri jeg har vært medlem av noe forum eller lignende der jeg faktisk har mottatt så lite "reklame"..
Denne reklamen var et tilbud til alle medlemmer. Ser ikke noe negativt i det.
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.133
Antall liker
6.713
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Ikke bare er det ulovlig å sende ut slike eposter direkte uten å ha samtykket i første omgang, men det skal også være mulighet til å melde seg av en slik liste direkte - det er det ikke her.

Dersom den var sendt til vår PM så har man i regelverket her på HFS en paragraf som tillater dette - pkt 7.

Driver med dette som fagfelt og kunder som gjør slike overtramp kaster vi rett og slett ut av systemet vårt uten advarsel.
 
N

Nifelheim

Gjest
bambadoo skrev:
Tror aldri jeg har vært medlem av noe forum eller lignende der jeg faktisk har mottatt så lite "reklame"..
Denne reklamen var et tilbud til alle medlemmer. Ser ikke noe negativt i det.
Det kreves samtykke for at man skal kunne bruke innsamlet informasjon til reklame, spesielt når det er reklame fra/om en 3. part.

Det at du mottar masse reklame et annet sted gjør ikke dette akseptabelt. Man skal selv godkjenne bruk av kontaktinformasjonen.
Dette er et forum, ikke en interesseorganisasjon eller kundeforhold der brukerne ønsker nyheter og gode tilbud.

Jeg reagerte negativt på eposten som er å betrakte som spam. Hvis Hifisentralen får et godt tilbud de ønsker å formidle videre så må det gjøres på en annen måte enn å sende epost til alle brukerne!
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jeg har mottatt mitt første tilbud om noe som helst fra HFS siden jeg ble med her og så lenge det går like lenge til neste gang har ikke jeg noen problemer med det. Hadde dette vært noe som skjedde ofte ville det vært verre, og hadde det vært et medlemstilbud på et hi-fi produkt ville det vært feil. Det er snakk om et blad - i oppstartsfasen - og skal bladet komme seg opp i kritisk masse hva gjelder salg så gjør ikke det meg noe.

Fidelity har hatt "monopol" lenge her inne, og de fleste av oss har plass til to blader i måneden. Fint tiltak - men ikke misbruk det.
 
C

Cyber

Gjest
Ohoi, glad jeg ikke stresser opp blodpumpa over slikt småtteri. :)

Skjønner poengene over, men nå kan ikke jeg huske å ha fått epost fra HFS før i min "karriere" her og regner med det blir lenge til neste gang så jeg skal klare meg gjennom den eposten også. :)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.605
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Ser endel henger seg opp i MENGDE.. Det er forsåvidt IKKE diskusjonen, men at det er gjort en feil på prinsippielt grunnlag og overtramp ifht medlemmene her inne både etisk og sett med lovens øyne. Derav er det intr å få en beklagelse samt en garanti for at ens mailadr ikke blir brukt evt solgt til 3 part. Bladet Watt er å regne som 3.part og jeg har ikke behov ønske om reklame ifra en 3 part, uansett formål eller "gode" tanker..


Forøvrig, helt lugn her.. :)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.926
Antall liker
5.965
Torget vurderinger
2
Hei alle sammen!

Aller først vil jeg beklage hvis noen reagerte negativt på denne utsendelsen. På 12 år har vi sendt ut mail til medlemmene 2 ganger, og jeg har sagt konsekvent nei til alle tilbud jeg har mottatt opp gjennom årene.

Helt siden starten av Hifisentralen har det vært ønskelig at brukerne på vårt forum skal kunne ha litt påvirkningskraft ovenfor journalistene i hi-fi bladene, og etter litt dialog frem og tilbake så har Hifisentralen og Watt blitt enige om å samarbeide slik at dette skal bli mulig. Selv om Watt er en videreføring av gamle "Hjemmekino", så blir det på mange måter en ny start, og når Watt kom med et godt abbonementstilbud til våre medlemmer så håpet jeg at dette ville være noe som ville interesse våre brukere.

Jeg valgte å sende ut tilbudet pr. email for å nå flest mulige medlemmer. På nye Hifisentralen så har vi laget et oppsett hvor medlemmene selv kan velge om de ønsker tilbud pr. email, og det vil i fremtiden ikke bli sendt ut email uten at du selv har bedt om det.

Avslutningsvis kan jeg nevne at vår email-database aldri vil bli solgt eller misbrukt på noen som helst måte.

Mvh
Høvdingen
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Det kan virke smått og tanken bak er jo god, tilsynelatende godt tilbud uten at eg veit kva bladet vil koste i butikk.
Men, å på forhånd spørre om lov til å sende epost til privat epostadresse burde være det minste.
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.133
Antall liker
6.713
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Hadde man sendt dette til PM så ville det ha havnet i vår epost uansett, og da innenfor regelverket til hfs og da ville dette vært lovlig markedsføring - selv uten mulighet for å melde seg av lister.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg er alt annet enn begeistret for denne typen salg. Jeg unngår det etter beste evne. Jeg har klistremerke på postkassa, klistremerke på døra, reservasjon i brreg. Jeg ringte nylig et bilverksted som sendte gjentatte påminnelser om forestående EU-kontroll for å be dem slutte (bilen var solgt for lenge siden). Jeg går store runder for å unngå gateselgere for diverse dill, unngår aktivt øyekontakt med alle som ser ut som gateselgere. Jeg har bedt både L&B, Hjemmekino og Aftenposten om å slette meg fra deres lister sikkert 10 ganger hver. At HFS nå kaster seg på bølgen er rett og slett provoserende. Det er ingen unnskyldning at WATT/HFS gjorde dette for første gang. Dette er enda et bidrag til en totalstøy som allerede er voldsom.

Som "straff" kommer jeg ikke til å kjøpe eller lese WATT.

Ellers ville jeg sikkert plukket opp et eksemplar på Narvesen og vurdert produktet, kanskje til og med tegnet abonnement hvis det falt i smak.

Kort fortalt: Jeg finner informasjonen jeg trenger på egen hånd. Bedrifter som trenger seg på får en kald skulder og intet salg.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.420
Antall liker
1.146
Torget vurderinger
4
Zomby_Woof skrev:
Kort fortalt: Jeg finner informasjonen jeg trenger på egen hånd. Bedrifter som trenger seg på får en kald skulder og intet salg.
Samme her, liker ikke mas.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.926
Antall liker
5.965
Torget vurderinger
2
H.R skrev:
Ikke bare er det ulovlig å sende ut slike eposter direkte uten å ha samtykket i første omgang, men det skal også være mulighet til å melde seg av en slik liste direkte - det er det ikke her.
Når du registrerte deg som medlem av Hifisentralen så godtok du at du kan motta emailer fra administrasjonen i Hifisentralen, så vi er i vår fulle rett til å sende ut informasjon eller reklame. Det fremgår også av registreringserklæringen at du kan melde deg ut av Hifisentralen hvis du ikke ønsker slike emailer.

Dette er helt i tråd med markedsføringsloven. Du får gratis tilgang til våre tjenester (forum, bruktbørs m.m.), og til gjengjeld har vi lov til å sende ut info til våre medlemmer. God etikette vil vært å ha en "Unsubscribe" i bunn av selve emailen, men vi har ikke i dag noe system for å skille ut emailer som ikke ønsker info fra oss, og vi sender heller ikke ut jevnlige nyhetsbrev. Vi har sendt ut totalt 2 emailer på 12 år, og det er kun den ene som inneholdt kombinasjon av informasjon/reklame.

Til tross for regler så er det ikke ønskelig fra vår side å provosere brukerne på noen måte, og som nevnt ovenfor så kommer vi med et nytt system som gjør at det i fremtiden kun vil bli sendt ut emailer til de som velger å motta nyhetsbrev. 

Vi kan her ta hensyn til alles ønsker, og da gjør vi også det.

Mvh
Høvdingen
 
V

vredensgnag

Gjest
Det var jo et fremragende og ytterst relevant tilbud.

;)
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.133
Antall liker
6.713
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Høvdingen skrev:
H.R skrev:
Ikke bare er det ulovlig å sende ut slike eposter direkte uten å ha samtykket i første omgang, men det skal også være mulighet til å melde seg av en slik liste direkte - det er det ikke her.
Når du registrerte deg som medlem av Hifisentralen så godtok du at du kan motta emailer fra administrasjonen i Hifisentralen, så vi er i vår fulle rett til å sende ut informasjon eller reklame. Det fremgår også av registreringserklæringen at du kan melde deg ut av Hifisentralen hvis du ikke ønsker slike emailer.

Dette er helt i tråd med markedsføringsloven. Du får gratis tilgang til våre tjenester (forum, bruktbørs m.m.), og til gjengjeld har vi lov til å sende ut info til våre medlemmer. God etikette vil vært å ha en "Unsubscribe" i bunn av selve emailen, men vi har ikke i dag noe system for å skille ut emailer som ikke ønsker info fra oss, og vi sender heller ikke ut jevnlige nyhetsbrev. Vi har sendt ut totalt 2 emailer på 12 år, og det er kun den ene som inneholdt kombinasjon av informasjon/reklame.

Til tross for regler så er det ikke ønskelig fra vår side å provosere brukerne på noen måte, og som nevnt ovenfor så kommer vi med et nytt system som gjør at det i fremtiden kun vil bli sendt ut emailer til de som velger å motta nyhetsbrev.

Vi kan her ta hensyn til alles ønsker, og da gjør vi også det.

Mvh
Høvdingen
7) Det er ikke tillatt å drive oppsøkende salg av produkter eller tjenester via Hifisentralens Private Meldingstjeneste (forkortelse=PM). Slik virksomhet må først fremlegges og deretter godkjennes av Høvdingen.

Jeg antar vel at det ikke er denne regelen du mener, for her står det da helt klart PM?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.926
Antall liker
5.965
Torget vurderinger
2
H.R skrev:
7) Det er ikke tillatt å drive oppsøkende salg av produkter eller tjenester via Hifisentralens Private Meldingstjeneste (forkortelse=PM). Slik virksomhet må først fremlegges og deretter godkjennes av Høvdingen.

Jeg antar vel at det ikke er denne regelen du mener, for her står det da helt klart PM?
Dette er regel 7 for bruk av forumet, og denne er ment mot bransjeaktører eller medlemmer som har tenkt å bruke forumet som markedskanal. Den har ingen relevans i denne saken.

Jeg sikter til vilkårene som brukerne må godta når de registrerer seg.

Mvh
Høvdingen
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
6.000
Antall liker
6.243
Torget vurderinger
32
Zomby_Woof skrev:
Jeg er alt annet enn begeistret for denne typen salg. Jeg unngår det etter beste evne. Jeg har klistremerke på postkassa, klistremerke på døra, reservasjon i brreg. Jeg ringte nylig et bilverksted som sendte gjentatte påminnelser om forestående EU-kontroll for å be dem slutte (bilen var solgt for lenge siden). Jeg går store runder for å unngå gateselgere for diverse dill, unngår aktivt øyekontakt med alle som ser ut som gateselgere. Jeg har bedt både L&B, Hjemmekino og Aftenposten om å slette meg fra deres lister sikkert 10 ganger hver. At HFS nå kaster seg på bølgen er rett og slett provoserende. Det er ingen unnskyldning at WATT/HFS gjorde dette for første gang. Dette er enda et bidrag til en totalstøy som allerede er voldsom.

Som "straff" kommer jeg ikke til å kjøpe eller lese WATT.

Ellers ville jeg sikkert plukket opp et eksemplar på Narvesen og vurdert produktet, kanskje til og med tegnet abonnement hvis det falt i smak.

Kort fortalt: Jeg finner informasjonen jeg trenger på egen hånd. Bedrifter som trenger seg på får en kald skulder og intet salg.
Jeg håper du lar nåde gå for rett, og gir bladet en sjanse til tross for at du opplevde at vi tråkket deg på tærne på første forsøk. Det er jo litt synd om det dårlige førsteinntrykket utelukker deg fra et blad som du kanskje kunne satt stor pris på.

Du kan jo finne en kompis som abonnerer og sjekke det ut der først :)

Håper vi ikke har ødelagt dagen din helt.

Roy
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.605
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
R.E.S. skrev:
Zomby_Woof skrev:
Jeg er alt annet enn begeistret for denne typen salg. Jeg unngår det etter beste evne. Jeg har klistremerke på postkassa, klistremerke på døra, reservasjon i brreg. Jeg ringte nylig et bilverksted som sendte gjentatte påminnelser om forestående EU-kontroll for å be dem slutte (bilen var solgt for lenge siden). Jeg går store runder for å unngå gateselgere for diverse dill, unngår aktivt øyekontakt med alle som ser ut som gateselgere. Jeg har bedt både L&B, Hjemmekino og Aftenposten om å slette meg fra deres lister sikkert 10 ganger hver. At HFS nå kaster seg på bølgen er rett og slett provoserende. Det er ingen unnskyldning at WATT/HFS gjorde dette for første gang. Dette er enda et bidrag til en totalstøy som allerede er voldsom.

Som "straff" kommer jeg ikke til å kjøpe eller lese WATT.

Ellers ville jeg sikkert plukket opp et eksemplar på Narvesen og vurdert produktet, kanskje til og med tegnet abonnement hvis det falt i smak.

Kort fortalt: Jeg finner informasjonen jeg trenger på egen hånd. Bedrifter som trenger seg på får en kald skulder og intet salg.
Jeg håper du lar nåde gå for rett, og gir bladet en sjanse til tross for at du opplevde at vi tråkket deg på tærne på første forsøk. Det er jo litt synd om det dårlige førsteinntrykket utelukker deg fra et blad som du kanskje kunne satt stor pris på.

Du kan jo finne en kompis som abonnerer og sjekke det ut der først :)

Håper vi ikke har ødelagt dagen din helt.

Roy
Dagen er på ikke ødelagt... Men satte lite pris på dette "stuntet"... Og prinsippet om å få tilbud sendt på mail UTEN noen form for godkjenning er ikke juridisk holdbart.
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Om dagen blir ødelagt av en ellers hyggelig mail burde du heller slutte å fyre med sur ved, Zomby. Du pleier da ellers å være en jovial type.

(Og som Høvding har redegjort for så har han ikke brutt reglene, men enkelte vil kanskje hevde at man har presedens på "fritak" etter 12 år og to mailer.)

Lite å gjøre ramaskrik ut av.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Dagen er på ingen måte ødelagt. Mailen er elegant flyttet til søppelpost, det er ren rutine. På samme måte er det rutine å ikke handle med firmaer som sender søppelpost.

Ærlig talt: Ikke vri dette til å handle om meg eller min reaksjon. Det kan virkelig ødelegge dagen. Dette handler om WATT/HFS og at de sendte ut uønsket reklame. En gang er ikke noe problem, men de er som nevnt bare en av mange som gjør det. Den totale mengden er et problem.
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.923
Antall liker
108.004
Torget vurderinger
23
Det er nesten utrolig hvordan enkelte, som ved andre anledninger er rett så flinke til å sable ned og hogge rundt seg (i de mest forrykende tråder) brått blir til følsomme og sarte sjeler som til alt overmål kanskje ikke har lest regelverket en gang...

Hadde det vært en ren reklame for et fysisk hifi-produkt så kunne man jo tenke seg en slags reaksjon, men et nytt bransjeblad er vel såpass på siden OG burde uansett være interessant nok når en frekventerer dette forumet.

Høvding, du og jeg er ikke altid enige men dette kan da ikke være stort å kverulere om. Keep on truckin'!!

Om bladet er bra og har leverett, det er en helt annen sak og gjenstår å se!
 
N

Nifelheim

Gjest
tore_v1 skrev:
Om dagen blir ødelagt av en ellers hyggelig mail burde du heller slutte å fyre med sur ved, Zomby. Du pleier da ellers å være en jovial type.

(Og som Høvding har redegjort for så har han ikke brutt reglene, men enkelte vil kanskje hevde at man har presedens på "fritak" etter 12 år og to mailer.)

Lite å gjøre ramaskrik ut av.
Reklame er ikke det samme som "en ellers hyggelig mail".

Å bruke ord som ramaskrik er overdrivelse (som ikke er unormalt her inne på HFS). Folk reagerer på at de blir tilsendt reklame på eposten sin. Noen synes at slik reklame er greit en gang i blant. Andre tolererer det ikke i det hele tatt (og har lovverket på sin side).

Magasinet som ber om nåde burde i forkant vite at mange reagerer negativt til oppsøkende salg. Man får ut budskapet til mange flere, men enkelte potensielle kunder vil nekte å ta i produktet grunnet reklameformen.
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.923
Antall liker
108.004
Torget vurderinger
23
Se bort fra mitt innlegg over, Høvdingen burde selvsagt hatt bedre vett og utvist mye bedre skjønn.
 
N

Nifelheim

Gjest
pengesluk skrev:
Det er nesten utrolig hvordan enkelte, som ved andre anledninger er rett så flinke til å sable ned og hogge rundt seg (i de mest forrykende tråder) brått blir til følsomme og sarte sjeler som til alt overmål kanskje ikke har lest regelverket en gang...

Hadde det vært en ren reklame for et fysisk hifi-produkt så kunne man jo tenke seg en slags reaksjon, men et nytt bransjeblad er vel såpass på siden OG burde uansett være interessant nok når en frekventerer dette forumet.

Høvding, du og jeg er ikke altid enige men dette kan da ikke være stort å kverulere om. Keep on truckin'!!

Om bladet er bra og har leverett, det er en helt annen sak og gjenstår å se!
Av nysgjerrighet; hva er forskjellen sånn egentlig? Et magasin er også en salgsvare på lik linje med en høytaler. De er flere konkurrenter der ute også.

edit: se bort fra innlegget ditt? Vet ikke om du er sarkastisk eller ei. Foreslår at du bruker edit-funksjonen hvis du virkelig mener det.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
2mailer sendt på 12år,visst ein er medlem i feks 40 år,så blir det 6,6mailer.

Viss det er "stress",blir mange filleting vanskelig her i livet.

mvh.
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.161
Antall liker
779
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Jeg er igrunnen enig med de som synes dette er utidig. Jeg får igrunnen nok søplepst om ikke HFS skal begynne med det samme. Det første jeg tenkte når jeg mottok søplemailen var at jeg har vel ikke godtatt utsendelse av slikt fra HFS... Når bladet atpåtil kommer med ubrukelige utsagn som 'Min er større enn din...' så får jeg avsmak så det holder.

Og når ble mail fra admin på forumet sidestilt med et bransjeblad de ønsker å markedsføre?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg hadde ikke giddet å bry meg det aller minste hvis ikke dette ble tatt i forsvar. Men siden det altså er en diskusjon kan jeg godt utdype mitt synspunkt. Problemet er ikke 6,6 mailer pr. 40 år. Problemet er 6,6 mailer pr. 40 år ganger noen tusen bedrifter.

Dermed skulle det muligens være til å forstå?
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.605
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
samlanes skrev:
2mailer sendt på 12år,visst ein er medlem i feks 40 år,så blir det 6,6mailer.

Viss det er "stress",blir mange filleting vanskelig her i livet.

mvh.

Det handler ikke om MENGDE....... :p... Men det prinsippet om å kunne bruke medlemmens private mailadr UTEN TILLATELSE, er den intr diskusjonen.

Sekundært kan en spørre seg om HFS her driver med konuransedreining ifht Fidelity siden Fidelity som blad ikke har sendt ut noen mail a'la denne som ble gjort av WATT. Ufint av Watt, og rotete av Høvdingen i sin håndtering!
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.923
Antall liker
108.004
Torget vurderinger
23
Nifelheim skrev:
pengesluk skrev:
Det er nesten utrolig hvordan enkelte, som ved andre anledninger er rett så flinke til å sable ned og hogge rundt seg (i de mest forrykende tråder) brått blir til følsomme og sarte sjeler som til alt overmål kanskje ikke har lest regelverket en gang...

Hadde det vært en ren reklame for et fysisk hifi-produkt så kunne man jo tenke seg en slags reaksjon, men et nytt bransjeblad er vel såpass på siden OG burde uansett være interessant nok når en frekventerer dette forumet.

Høvding, du og jeg er ikke altid enige men dette kan da ikke være stort å kverulere om. Keep on truckin'!!

Om bladet er bra og har leverett, det er en helt annen sak og gjenstår å se!
Av nysgjerrighet; hva er forskjellen sånn egentlig? Et magasin er også en salgsvare på lik linje med en høytaler. De er flere konkurrenter der ute også.

edit: se bort fra innlegget ditt? Vet ikke om du er sarkastisk eller ei. Foreslår at du bruker edit-funksjonen hvis du virkelig mener det.
Jeg er en splittet personlighet - og det er JEG også. Tro hva du vil. Det har du all rett til.
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.161
Antall liker
779
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
HCS skrev:
samlanes skrev:
2mailer sendt på 12år,visst ein er medlem i feks 40 år,så blir det 6,6mailer.

Viss det er "stress",blir mange filleting vanskelig her i livet.

mvh.

Det handler ikke om MENGDE....... :p... Men det prinsippet om å kunne bruke medlemmens private mailadr UTEN TILLATELSE som er den intr diskusjonen.

Sekundært kan en spørre seg om HFS her driver med konuransedreining ifht Fidelity siden Fidelity som blad ikke har sendt ut noen mail a'la denne som ble gjort av WATT. Ufint av Watt, og rotete av Høvdingen i sin håndtering!
Det er vel ikke første gangen Høvdingen utviser dårlig skjønn...
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.161
Antall liker
779
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Hvorfor har aldri Fidelity fått lov til sende ut reklamemail til brukernes adresser? At Høvdingen har kompiser som heter Roy Ervin og Håvard skal vel ikke gi dem fordeler som andre bransjeblad ikke får benytte seg av?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.926
Antall liker
5.965
Torget vurderinger
2
HCS skrev:
Det handler ikke om MENGDE....... :p... Men det prinsippet om å kunne bruke medlemmens private mailadr UTEN TILLATELSE,  er den intr diskusjonen.

Sekundært kan en spørre seg om HFS her driver med konuransedreining ifht Fidelity siden Fidelity som blad ikke har sendt ut noen mail a'la denne som ble gjort av WATT. Ufint av Watt, og rotete av Høvdingen i sin håndtering!
Vi har lov til å sende ut emailer til våre medlemmer, jfr. innlegg ovenfor.

Når det gjelder Fidelity - når de startet opp så lagde vi stor nyhet, hadde 46 bannere for dem over mange år, og vi har forsøkt i alle år og få til et tettere samarbeid med dem. De er hjertlig velkommen her på forumet, og ønsker de backup så får de det.

Når det gjelder Lyd & Bilde - vi kommer snart til å vise siste nyheter og tester fra deres hjemmeside slik vi gjorde i mange år tidligere.

Vi støtter alle hifibladene, og vi har ingen intensjon om å dreie brukerne i retning av et gitt magasin. Vi ønsker tett samarbeid med dem alle sammen. Dette er et lite samfunn, og jeg synes det er viktig å holde på interessen så langt det er mulig. Hvis noen tror det foreligger noen avtale på bakrommet som gir den ene noen fordeler fremfor den andre, så er det helt feil.

Mvh
Høvdingen
 
Topp Bunn