Mæncaven til na_X

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.696
    Torget vurderinger
    1
    Tilfeldig knepping = sync problemer
    Det er litt det jeg mistenker i mitt hode de siste dagene også, kneppingen er litt mer lignende LP spraking så man får litt LP wibes når man spiller fra Spotify. 🤪 Men den er ikke hele tiden, og merkes mest på stille partier og mest i starten på et spor.
    Bare aktiverte Dante, da kom den støyen og deaktiverer Dante så forsvinner det og man trenger ikke være koblet på Dante nettverket heller. Men det er visstnok ikke mulig å endre master klokke på JBLn, som jeg har forstått det. Men får kanskje prøve å undersøke og teste litt nærmere på det der selv tror jeg istedet for å "stole på internett".

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.696
    Torget vurderinger
    1
    Har du mulighet til å justere bufferne?
    Har ikke tatt i bruk Dante enda, bare merket det var noe krøll med lyden bare jeg aktiverte det på JBLn. Kjører bare alt direkte i ampene som er integrert enda på SDR-35, også RCA ut til subbene. Så litt merkelig at det skal slå ut på lyden bare på det også. Men den kan jo ta imot lyd over Dante, så selv uten kabel tilkoblet så roter vel klokken som er integrert i JBLn tipper jeg.
    Men mulig det kan endres noe i Dante på både buffere og klokkingen når jeg starter å konfigurere litt med Dante controller:

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.696
    Torget vurderinger
    1
    Forresten så bruker Dante klokke fra PTP v1.

Så man kan i realiteten kjøre med en switch eller router som støtter PTP, som grandmaster klokke for Dante så lenge man har en noenlunde moderne switch som støtter det. Min er derimot utdatert, så den støtter det ikke.

PTP er en protokoll som er laget for større datastrømmer for større nøyaktighet på tiden for å sjekke logger på et mer nøyaktig nivå med korrekt rekkefølge på ting, PTP har de siste 10 årene startet å ta over for NTP litt etter litt og NTP ble designet på 80 tallet og for 10mbit nettverk. PCer og det meste av nettverk selv idag går over NTP med alt som har tid/dato i seg, i datasentere kjøres det gjerne PTP idag.

Sist redigert:

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    48.034
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    7
    Bruker femtoklokka mi jeg...:cool: Lydbildet har aldri vært raskere

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.094
    Jeg har en Garmin klokke som akkurat nå viser at jeg har utført 0 skritt og har puls. Jeg har formulert en hypotese at skrittelleren enten jobber parallelt med hjerneaktivitet eller feilaktig teller kun denne.

Mer intressant. Er det behov PTP om det kun er en mottager? Eller er all Dante koding basert på at det er et synkronisert nett?

Sist redigert:

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.696
    Torget vurderinger
    1
    Bruker femtoklokka mi jeg...:cool: Lydbildet har aldri vært raskere
    Vet ikke om noe slikt fungerer med Dante direkte her, man må ha tilkobling til nettverk der Dante står for å velge der Grande uhren for å bruke PTP. Ingen bajonett koblinger tilgjengelig for å putte inn noe annen kilde, da må man ha en annen Dante enhet isåfall som tar imot denne og settes til master i Dante.

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    48.034
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    7
    Her er det jo Nova som setter takten, men jeg opplevde sa irriterende tikking en gang etter uvøren leking med klokkefrekvenser. Løste seg ikke før jeg rebootet boksen. Ikke vært noe problem siden. Ikke relevant for annet at jeg har opplevd samme fenomen

1741393637005.png

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.696
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var en Garmin klokke som akkurat nå viser at jeg har utført 0 skritt og har puls. Jeg har formulert en hypotese at skrittelleren enten jobber parallelt med hjerneaktivitet eller feilaktig teller kun denne.

Mer intressant. Er det behov PTP om det kun er en mottager? Eller er all Dante koding basert på at det er et synkronisert nett?
    Det er det som er litt uklart med JBL og endel av de bugs som muligens kan komme av det. Den burde klare å kjøre master selv alene, men ettersom det er en bug der så kan det hende det er det som er problemet (om det ikke er noe annet da) og at man må sette en annen kilde som master klokke rett og slett. Mulig JBLn prøver å finne en annen klokke selv, men når den ikke finner noen så blir det støy istedet.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.696
    Torget vurderinger
    1
    Her er det jo Nova som setter takten, men jeg opplevde sa irriterende tikking en gang etter uvøren leking med klokkefrekvenser. Løste seg ikke før jeg rebootet boksen. Ikke vært noe problem siden. Ikke relevant for annet at jeg har opplevd samme fenomen

Vis vedlegget 1103890
    Tenker jeg skal se litt nærmere på Dante contoller senere en dag, så kanskje jeg finner noe feil der forhåpentligvis eller noe jeg kan endre på.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.696
    Torget vurderinger
    1
    Fikk koblet til Dante donglen ihvertfall, og mappet den opp. Men ble ikke klokere på Dante controller, den støttet ikke å kjøre PC på et annet subnett enn Dante enhetene ihvertfall. Den bruker vel bare ren lag 2 broadcast på interfacet PCn står på og ikke IP for enhetene.
    JBL står som prefered klokke by default, men nå får den jo IP og snakket med gateway etc. så kanskje det endres noe da. Får teste mer senere en dag..

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    48.034
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    7
    Heldigvis mer eller mindre p&p her, men så er ikke jeg en nettverksnerd og kjører mine tre rutere som et nettverk og diller ikke med tøv. KISS!

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.696
    Torget vurderinger
    1
    Heldigvis mer eller mindre p&p her, men så er ikke jeg en nettverksnerd og kjører mine tre rutere som et nettverk og diller ikke med tøv. KISS!
    Man blir tvunget til å kjøre Dante stupid ihvertfall! 🤪
    Jeg gidder ikke å dille med kabel hver gang man skal gjøre noe heller..

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    48.034
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    7
    Må du gjøre så mye? Se nå å koble skiten riktig og len deg tilbake og nyt musikk! 😁

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.696
    Torget vurderinger
    1
    Må du gjøre så mye? Se nå å koble skiten riktig og len deg tilbake og nyt musikk! 😁
    Jeg koblet det jo til slutt "feil", så skiten faktisk fungerer. Så får jeg nyte musikk når man får tid, mest sannsynlig tidligst på hjemmekontor på mandag.
    Får vel mappe om subbene senere også, og ny kalibrering etter hvert for DLBC for å se hvor bra det blir med det.
    Så ikke bare å lene seg tilbake og nyte musikk for tiden i hjemmekinoen, men det blir vel mer av det etter hvert. Har jo heldigvis flere alternativer, stereoen er bare lytting og eneste fiklingen der er lyd opp og ned og bytte sang så der kan man heldigvis bare lene seg tilbake og høre musikk.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.696
    Torget vurderinger
    1
    Etter Dante fikk nettverk og IP etc. Så kan det virke som de artifaktene forsvant faktisk!
    Får sjekke mer i morgen på akkurat det der, fikk bare noen min å sjekke litt nå.
    Det ble lavere nivå med Dante og XLR inn imot subbene, så får kjøre en ny kalibrering i morgen men da med DLBC istedet for å ha singel sub oppsett.
    Nå kan man bare endre routingen i Dante controller istedet for å bytte kabler bak noe sted, for å bytte fra sub kanalen til kanal 13, 14, 15 og 16 for DLBC. Også kan man ha en preset for singel sub og en for DLBC i Dirac. Fiffig!

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.696
    Torget vurderinger
    1
    Da fikk jeg kalibrert med to individuelle subber, som går over Dante. Tar en halvtime å måle, så fikk bare tatt en kjapp lytt idag, får satse på roligere dag i morgen. Det virker som JBL mixer litt fetere i bunnen enn hva NAD gjør, så ingen grunn til å justere opp i bunnen lengre i Dirac som man følte man måtte på NAD er mitt inntrykk.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.696
    Torget vurderinger
    1
    Men neida, LP knittringen fortsetter den.
    En bug et sted er det nok, får håpe det løser seg med en ny firmware som visstnok skal være rundt hjørnet (selv om jeg ikke har alt for store forhåpninger om det).

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn