Mac Mini

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kommer sansynligvis til å anskaffe meg en Mac Mini til uka.
    Satser da på den billigste versjonen og med tanke på å legge til mer ram sjøl etterhvert.

Det er nå langt enklere å gjøre dette sjøl (altså komme til).

Grunnet ny utforming på macmini mot tidligere versjoner.
    Må si jeg blir rimelig forundret over prisforskjeller her og lurer litt på grunner til det.
    Ved kjøp av både løst og eventuelt som valg (på applestore) koster 8gb 5100.- ekstra.

Jeg har funnet denne på komplett til 899.-

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620006

Dette er en prisforskjell på over 3K, hva er forklaringen her?

Jeg tror jeg har funnet frem til et rett alternativ, men er det kvalitetsforskjeller ute og går, eller annet som jeg ikke forstår?

Mvh.KW

Vedlegg

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    550
    Torget vurderinger
    1
    Denne går også fint http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=441043

699,-

Prisene lå på det dobbelte inntil ganske nylig. Da var bare Apple Store "dobbelt så dyrt". De tviholder på prisen, men blir nok nødt til å sette den ned etterhvert.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Bortsett at Apple er grådige på prisene på ekstra minne; er ikke Applemaskinene også litt kresne på eksakt rett minnebrikker?

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    550
    Torget vurderinger
    1
    Har aldri vært borti kresne Apple-maskiner, og jeg har vært borti endel:)

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ok. Da forstår jeg det slik at disse rambrikkene stort sett er like stabile fra merke til merke?

Den jeg linket til er denne.
    Crucial DDR3 SO-DIMM 1066MHz 8GB KIT CL7

Dem Man linket til er denne.
    Corsair Value DDR3 SO-DIMM 1066MHz 8GB

Og den som apple selger er? .........og fåes billigere hvor?

Men trolig ikke grunn til å spekulere videre på dette, skulle det gå så ille at det ryker så er jo i alle fall prisen grei.

Hvor kan en kjøpe slikt over disk i Oslo/Bærum av de nevnte?

Når det først snakkes om Macmini (som jeg kun skal bruke til musikkavspilling) hvilken god og driftsikker stillegående HD på 1GB (kanskje2) bør jeg satse på og eventuelt vanlig USB eller firewire?

Hva bør jeg tenke på for lett tilkobling (noen må formateres andre ikke) :-\

Mvh.KW

V

vredensgnag

Gjest
    Har aldri hatt problem med minnebrikker fra andre. Crucial, Kingston osv er hva det går i.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    KW skrev:
    Hva bør jeg tenke på for lett tilkobling (noen må formateres andre ikke) :-\
    Formatering gjør du enkelt med diskverktøy som ligger latent i OS`et.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    KW skrev:
    Jeg kjøpte mine ved Eplehuset i Operapassasjen- 2X2GB brikker kostet dengang (2 år siden) 900kroner.

Humac i Dronningmaudsgate nedenfor Oslo hi-fi center kan også muligens ha slikt inne, de svarer ihverfall på telefonen. Det kan en langtfra si at Eplehuset gjør.

Edit; Kanskje denne kan være noe for deg KW: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575733

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Har vel sett den der, men jeg tror jeg foretrekker noe som "ligger"

Denne har jeg kikket på og vet at den ikke har annet enn USB tilkobling, men minst mulig støy/lyd er kanskje det viktigste her.

Denne ser jo litt ok ut da og er jo kjempebillig (699.-) uten at prisforskjeller på noen hudrelapper i så måte betyr noe for meg, da er støy/driftsikkerhet mye viktigere.

http://www.elkjop.no/product/data/l...ents-2-tb-ekstern-harddisk#tProductTabcontent

Mvh.KW

Vedlegg

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    550
    Torget vurderinger
    1
    KW skrev:
    Veit ikke helt jeg :-\

http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=254598

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=873075

Virker som det kan fikses, men alt det som skal til er ikke helt det jeg har lyst på/til, samt at dette displayet som skal stå og lyse :-\

Men tips om noe lignende som både ligger og har firewire er velkomment, alternativ om dette er et ikkeproblem nå siden linkene vel er litt gamle.

Ellers takk.

Mvh.KW
    Det stemmer. Det tar ca 10sekunder å fjerne dette.
    Displayet er bare å ignorere. Det "står ikke og lyser", og disken trenger ikke nødvendigvis å være synlig. Men bruker du ikke smartware begrenser tegnruten til å vise hvor mye plass som er igjen på disken med vanlig sort-på-grått LCD display. Faktisk ganske praktisk..

Jeg snakker av personlig erfaring.

N

nb

Gjest
    @KW

RAM hos Apple er, som nenvt av andre, bare dyrt.

De dyre RAM-brikkene du finner på ymse nettbutikker rutomkring er primært beregnet for overklokkere og lignende. Med mindre man skal presse frekvenser, minnetimings og slikt veldig langt så funker hvasomhelst. Ville kjøpt fra en merkeleverandør, men om den er Kingston, Crucial eller Corsair spiller nok ingen rolle.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    KW skrev:
    Denne har jeg kikket på og vet at den ikke har annet enn USB tilkobling, men minst mulig støy/lyd er kanskje det viktigste her.

Denne ser jo litt ok ut da og er jo kjempebillig (699.-) uten at prisforskjeller på noen hudrelapper i så måte betyr noe for meg, da er støy/driftsikkerhet mye viktigere.

Mvh.KW
    Du så at den jeg linket til var på 2Tb ?

Jeg bestilte denne billige disken du linker til KW, uheldigvis tok den kvelden etter 1 dag og jeg måtte sende den tilbake til Komplett dagen etter men min kompis har en slik og han opplever ingen problemer.

Dårligere og gode tester om produkter kan en google seg til om alt, ingen snurredisker vil være helt lydløse,- gjelder bare å finne den som støyer minst og fungerer best, ofte kan jo det i seg selv være en utfordring :D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Eller du kan kople deg en nettverkshardisk mot ruteren din og gjemme denne inne på ett kott eller noe og lagre musikken din her, da slipper du en boks mindre i racket ditt. De er blitt svært billige disse Nas diskene om dagen. KW, skal opplegget du driver med kables eller skal det kjøres trådløst ? Med Nas for du jo også en RAID mulighet samt endel andre fasiliteter.

Denne hadde sikkert holdt om det bare skal lagres musikk på denne i hovedsak.

Vedlegg

Eivind E

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2007
    Antall liker
    3
    KW skrev:
    RAM kan man kjøpe over disk bl.a. hos Datakjeden eller Digital Impuls, begge ligger i Møllergata i Oslo.

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Man skrev:
    Denne syns jeg du skal gå for: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575733
    Du har tross alt en FW800 port, hvorfor ikke utnytte den?
    Støtter forslaget om FW-disc, bruker den det er linket til selv og er meget fornøyd. Det er ikke noe lys i displayet. Og disken er stille, ihvertfall sammenliknet med de andre 2Tb usb jeg bruker som backup (iomega select).

Ang. ram, så kjøper du bare det billigste du kommer over, endte selv med Kingston til min iMac, ingen problemer der. 2x2Gb til 257dkk+moms.

:)

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Eivind E skrev:
    KW skrev:
    RAM kan man kjøpe over disk bl.a. hos Datakjeden eller Digital Impuls, begge ligger i Møllergata i Oslo.
    Takker så mye!
    Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Man skrev:
    KW skrev:

Virker som det kan fikses, men alt det som skal til er ikke helt det jeg har lyst på/til, samt at dette displayet som skal stå og lyse :-\

Men tips om noe lignende som både ligger og har firewire er velkomment, alternativ om dette er et ikkeproblem nå siden linkene vel er litt gamle.

Ellers takk.

Mvh.KW
    Displayet er bare å ignorere. Det "står ikke og lyser", og disken trenger ikke nødvendigvis å være synlig. Men bruker du ikke smartware begrenser tegnruten til å vise hvor mye plass som er igjen på disken med vanlig sort-på-grått LCD display. Faktisk ganske praktisk..

Takker for info, men 10 sekunder for deg kan bety timer for meg dersom det først skjærer seg :-\
    Men jeg vil sikkert få hjelp her om jeg trøbler.
    Støy?
    Kommer nok til å ta meg en tur til Møllergata til uka.

@JohnnyGrandis

Slike Nasgreier skjønner jeg meg ikke på og heller ikke vitsen.
    Backup har jeg på min Timecapsule og med ny minimac og eksternhd. så får jeg vel alt (av musikk) lagret på tre steder.

En ting jeg nå kom til å tenke på er hvordan det funker med delt skjerm, dersom jeg nå har eget avskilt system
    med all musikk lagret på denne eksterne HD.
    Jeg har lyst til å styre det hele fra iMac (bakerst i stua fordi jeg jo sitter en del der når jeg er her på HFS)
    da veksler jeg jo bare mellom vinduet iTunes og HFS.
    Dersom jeg nå faktisk får et helt eget avspillersystem der borte ved anlegget, med iTunes,macmini og lagret musikk (altså også et eget bibliotek) hvordan veksler jeg da mellom de to programmene på min iMac?

Ja, jeg vet at jeg kan bruke min Touch eller kjøpe meg en iPad, men jeg synes faktisk det er helt ok og styre musikken fra kroken min.

Mvh.KW

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.666
    Sted
    Holmestrand
    Loevhagen skrev:
    Bortsett at Apple er grådige på prisene på ekstra minne; er ikke Applemaskinene også litt kresne på eksakt rett minnebrikker?
    Har fora mac-er med tredjeparts RAM siden tidlig på nittitallet. Aldri hatt problemer med dette.

V

vredensgnag

Gjest
    Aldri hatt problemer med hverken minnebrikker, nye harddisker, eller andre oppgraderinger.

Prisene på Apples tar høyde for at noen manuelt har montert ny harddisk eller minnebrikke, i Norge.

Men er man bittelitt bevandret i hvordan man følger de meget detaljerte instruksjonene som finnes på nett (nettsider, YouTube, osv), så går det unna uten problemer.

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    550
    Torget vurderinger
    1
    KW skrev:
    Man skrev:
    KW skrev:

Ellers takk.

Mvh.KW

Takker for info, men 10 sekunder for deg kan bety timer for meg dersom det først skjærer seg :-\
    Men jeg vil sikkert få hjelp her om jeg trøbler.
    Støy?
    Kommer nok til å ta meg en tur til Møllergata til uka.

@JohnnyGrandis

Slike Nasgreier skjønner jeg meg ikke på og heller ikke vitsen.
    Backup har jeg på min Timecapsule og med ny minimac og eksternhd. så får jeg vel alt (av musikk) lagret på tre steder.

En ting jeg nå kom til å tenke på er hvordan det funker med delt skjerm, dersom jeg nå har eget avskilt system
    med all musikk lagret på denne eksterne HD.
    Jeg har lyst til å styre det hele fra iMac (bakerst i stua fordi jeg jo sitter en del der når jeg er her på HFS)
    da veksler jeg jo bare mellom vinduet iTunes og HFS.
    Dersom jeg nå faktisk får et helt eget avspillersystem der borte ved anlegget, med iTunes,macmini og lagret musikk (altså også et eget bibliotek) hvordan veksler jeg da mellom de to programmene på min iMac?

Ja, jeg vet at jeg kan bruke min Touch eller kjøpe meg en iPad, men jeg synes faktisk det er helt ok og styre musikken fra kroken min.

Mvh.KW
    Hvis du søker litt kan det jo hende du finner en helt basic fw800 disk, men firewire er jo idag (som alltid) et slags premium. Og premium ting er sjeldent basic. Men denne er veldig stilren, mer enn bildene forteller, og den er overraskende stille. De trådene du linker til er ganske gamle. Kanskje var det et reelt problem da, men det er ikke det idag ihvertfall.

På den virtuelle disken er et program som heter vcdmanager. Du kopierer dette til desktopen (du kan ikke kjøre det fra den virtuelle disken iogmed programmet fjerner den virtuelle disken og dermed seg slev), kjører det og velger disable, og thats it.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Vel,vel, det klippet gjorde bare at jeg ble helt surrete i hue og fikk angst ;D
    For det første er jeg ingen racer i engelsk, for det andre heller ikke i data og generelt så har jeg også problemer med konsentrasjonen.... og med den farten han holdt........har jeg mest lyst på et par tre øl ;)

Nok om det, jeg har da klart å pakke ut min nye Mac Mini om ikke annet, men så.......................hvordan får jeg fra start, brukt/gjort noe som jeg kan se på min iMac?
    Føler allerede at jeg har masse trøbbel foran meg, jeg må jo ha en skjerm å forholde meg til..............
    Uffa meg.. har strøket noe her, driter meg nok ut som det er ;)

Ekstern harddisk og ram er nok et stykke frem i tid vil jeg tro ;D

Mvh.KW

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    He He.

Power knappen er bak og til høyre når du ser den forfra. Du må kople på en skjerm ved 1 gangskonfigurering.
    --
    Du kan dele musikkmappen som du har på iMacen og spille/streame musikk igjennom minien direkte fra denne. Uansett kan du ha iTunes bibloteket lokalt på minien og selve musikkfilene lagret på iMacen, skal gå fint det.

Syntes nå en iPad hadde gjort seg hos deg KW, så slipper du all den trimmingen frem og tilbake ;D

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Så den i manualen, men ikke før det :-[ ;D
    Trodde jeg hadde nok av kabler til å koble den til iMacen, men det var noen USB kabler ikke like i enden, en firewirekabel som jeg fikk med meg fra jobben den gang jeg trengte det, men det er en 400 (lik) i begge ender.
    Heiv meg i bilen for å rekke elkjøp på smartklubb, men den stengte 1 time før jeg trodde og kom dit, og smartklubb hadde ikke USB med like ender :-\
    Ikke har jeg ethernetkabel heller, så da er det vel kun en måte igjen å få til et skjermbilde og det er å bruke den medføgende HDMItil Dvi adapteret og en hdmikabel derfra til en LG LCD TV jeg har i kjeller.....................
    om det funker da og ikke minst om jeg gidder og om det fører til at jeg får gjort noe.
    Den skal vel kunne "snakke" med iMacen over airportnetverket.............eller?

Når dette er oppe og går om et par måneders tid ::) ;D, så kan jeg vel slå minimac av og på via min iMac eller må jeg slå den av fysisk der den kommer til å stå litt kronglete til bak anlegget.......eller oppe i karnappet.

Mvh.KW

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    KW skrev:
    Den skal vel kunne "snakke" med iMacen over airportnetverket.............eller?

Når dette er oppe og går om et par måneders tid ::) ;D, så kan jeg vel slå minimac av og på via min iMac
    Ja og ja.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    <Du kan dele musikkmappen som du har på iMacen og spille/streame musikk igjennom minien direkte fra denne. Uansett kan du ha iTunes bibloteket lokalt på minien og selve musikkfilene lagret på iMacen, skal gå fint det.> skrev Johnny.

Skal vi se om jeg skjønte dette da.
    Første setning skjønner jeg forsåvidt også at jeg på denne måten kan få nyttigjort meg HiRez, selv om det ikke er noen hast, da jeg ingen har.
    Den andre sliter jeg nok med :-\ selv om jeg ser hva som står.
    Hva er pointet med det siste som alternativ til det første?

Skal (når jeg kommer så langt) macmini settes som klient i det trådløse systemet, jeg har ikke nettet trådløst i heimen, har koblet modemet rett i iMac.

Noen av mine beveggrunner til å anskaffe macmini er bl.a. mulighet for annen tilkobling til dac enn AE/trådløst (for å få sjekket om det er lydmessige forskjeller, en annnen er om ønskelig å få prøvd dacer som ikke har optisk inn, det tredje er eventuelt hirez og det fjerde er at det kan være greit nok i tillegg og spare HD i iMacen da jeg spiller timesvis hver dag.

Mvh.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Kort forklart; du starter iTunes på minien og browser deg frem til musikkmappen som du har delt fra iMacen din legger den til og importerer den uten at den skal legge til filene lokalt på miniens HD. Når du så skal rippe inn ny musikk ville jeg gjort det fra iMacen og deretter logget meg på minien og lagt de til her uten å kopiere filene til musikkmappen, selvfølgelig. * Sjekk skjermbilde nedenfor *

Vedlegg

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jaggu kom jeg et steg videre.
    Koblet mini til LG tv i kjeller via HDMI fikk konfigurert, men det går fort surr for meg med div. navnsettinger .....
    men passord bør jeg nok begrense til et par ;D
    Mens jeg jobba på LG i kjeller så skulle jeg jo tilbake til div. hjelp her og heldigvis så hadde jeg jo tastaturet/mus fra forrige iMac (herregud så gammaldags det virker nå ;D )
    Så knotet jeg meg frem til at jeg fikk macmini opp under deling på iMac, men så fikk jeg ikke åpnet..........
    fordi jeg surra med navnene..... men så kom jeg videre........og nå er det skrevet ned ;)
    Jeg får nå opp macmini på iMac..............tror jeg sier meg fornøyd for i kveld og tar meg et glass rødvin.
    Takker for hjelp...................så langt.

Mvh.KW

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    så kan jeg vel slå minimac av og på via min iMac

Det gikk litt fort her men når du skal skru av maskinen (Minien) kan du gjøre dette fra iMacen derimot når du skal skru den på må du fysisk trykke på power knappen. En løsning er jo at du ikke skrur av minien helt men lar den gå i dvale. Selv liker jeg og ha ting avskrudd når de ikke er i bruk så jeg skrur alt av - men jeg har jo lett for å komme til også.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    johnnygrandis skrev:
    så kan jeg vel slå minimac av og på via min iMac

Det gikk litt fort her men når du skal skru av maskinen (Minien) kan du gjøre dette fra iMacen derimot når du skal skru den på må du fysisk trykke på power knappen. En løsning er jo at du ikke skrur av minien helt men lar den gå i dvale. Selv liker jeg og ha ting avskrudd når de ikke er i bruk så jeg skrur alt av - men jeg har jo lett for å komme til også.
    ;D
    Dette fant jeg ut i natt ;)
    Litt dumt å måtte skru den på fysisk, siden den vil bli plassert bak anlegget, altså litt kronglete å komme til.
    Dvale kan jo være en løsning da, på jobben (jeg hadde) sto macen på døgnet rundt og året rundt (utenom i påsken) og det gikk jo greit så langt jeg kan huske.
    Den bør vel ikke stå for nære anleggskomponenter vil jeg tro (vil i såfall dreie seg om enten riia (ASR) eller linestage (styringsdelen) noen meninger om det her og eventuelle avstander en bør ha?

Hva med å ha Macmini der ved siden av riiaen?
    Da får jeg rimelig kort kabling til dacen ihvertfall, men som sagt litt kronglete å komme seg bak anlegget, men det blir jo kun ved påsetting.

Mvh.KW

Vedlegg

V

vredensgnag

Gjest
    Min står plassert på lydkortet - har stått der i tre år. Vært avslått når jeg drar på lange ferier, ellers bruker jeg bare dvalefunksjonen. Den er stilt så den vekkes av screen-sharing eller bluetooth tastatur.

Må bruke av/på knappen ved veldig sjeldne anledninger. Om du vil kan du stille den slik at den slår seg på ved strømbrudd, om du så har den tilkoblet en padde med bryter ... husk bare å slå den av via betjeningsvinduet under Eplet i menylinjen før du slår av strømmen.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Da er WD My Book Studio (1,5 GB) i stua (de hadde ikke inne 2GB, men jeg tror dette rekker i så lang tid for meg at kanskje snurredisker er ute innen jeg trenger mer plass.
    Handlet på Datakjeden og ikke visste jeg at prisen var høyere der enn i samme netbutikk, men det gikk i orden slik at jeg fikk den til 1061.-
    Cerucial minnebrikka 2x4 Gb hadde de ikke inne og da gikk jeg til Digital Impuls 100 meter unna.
    De hadde men der ville den koste over 1300.- så dette med butikk og netbutikkpriser er verdt å være obs. på.
    Han var villig til å gå ned til 1200.- men når den koster 644.- i den andre (kan bestille å hente der) så gjør jeg jo det.

Tilbake til WD og den SmartWare som dukker opp, hva er egentlig det reelle problemet ??? Bare at dette vinduet dukker opp på skjermen?
    Ikke annet, jeg fikk bare med meg at noen ikke likte det?

Tenkte at jeg nå skal overføre alt (av lagret iTunesmusikk) fra iMac til denne WD
    Hva bør jeg tenke på........hvordan gjør jeg det uten at det blir noe feil?
    Legger inn bilde av hvordan det ser ut hos meg.

iTunes2 ??? Hva er nå det?
    Har jeg fått med fra forrige iMac da jeg overførte alt til denne nye?

Hvilken mappe tar jeg og drar inn på WDHD og hva følger da med inn på HD?
    Tror ikke jeg helt skjønner denne delingen mellom bibliotek, selve musikken og så tags :-[

Fint om noen kan hjelper til med teskje, jeg tror vel at jeg bare tar tak i den som heter iTunes Music og drar den inn i WDHD og så blir alt overført........eller?
    Har koblet med Firewire 800.

Mvh.KW

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Kopier over musikkmappen din til WD disken, hvordan mappestruktur du vil ha er jo opp til deg selv men bare kopier den over. Kople så til din WD disk til Minien> start opp Minien og itunes > naviger i menyen til avansert> og pek på din mappe som du har kopiert fra din iMac, pass på at du huker bort avmerkingen "kopier filer til iTunes media mappen....bla bla..bla"

Husk og autoriser iTunes på Minien og logg på med din bruker.

iTunes 2 er nok bare ett gammelt biblotek som ligger der, finn ut hvilken mappe musikken ligger i det er bare denne du trenger og kopiere over - se på størrelsen. Går utifra at du har musikken liggende på 1 plass ?
    ------

Edit; det finnes en annen måte om du ønsker å ta med deg spillelister slik at bibloteket blir 100% identisk slik du har det på iMacen, spørs hva du ønsker. Den over er vel den enkleste slik jeg ser det.
    Ellers kan du kopiere over hele iTunes med alt innhold og gjøre noen grep i etterkant for å få det til ...

Vedlegg

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    550
    Torget vurderinger
    1
    se vekk fra JG sitt svar :) Kommer med et innlegg straks, MED teskje :p

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Tips, sett streaming-bufferstørrelse til maks!

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Tips, sett streaming-bufferstørrelse til lav. Sett opp ved behov hvis du opplever hakking over iTunes Store/iTunes U.

Denne funksjonen har fint lite å si med tanke på avspilling av filer du allerede har på maskinen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn