|
Jeg har hatt mitt på stor lenge jeg, med stor er jeg sikret trodde jeg ;DBrasse skrev:Tips, sett streaming-bufferstørrelse til maks!
Ikke annet. Men hvis du kopier programmet vcdmanager til skrivebordet og kjører programmet fra skrivebordet kan du deaktivere smartwareKW skrev:Tilbake til WD og den SmartWare som dukker opp, hva er egentlig det reelle problemet ??? Bare at dette vinduet dukker opp på skjermen?
Ikke annet, jeg fikk bare med meg at noen ikke likte det?
iTunes 2 kan det være mange grunner til er der. Men utifra filstørrelsene er det ikke dette biblioteket du bruker, så sannsynligvis kan du ignorere det, med mindre det er masse musikk i underkatalogene i katalogen iTunes 2.Tenkte at jeg nå skal overføre alt (av lagret iTunesmusikk) fra iMac til denne WD
Hva bør jeg tenke på........hvordan gjør jeg det uten at det blir noe feil?
Legger inn bilde av hvordan det ser ut hos meg.
iTunes2 ??? Hva er nå det?
Har jeg fått med fra forrige iMac da jeg overførte alt til denne nye?
Hvilken mappe tar jeg og drar inn på WDHD og hva følger da med inn på HD?
Tror ikke jeg helt skjønner denne delingen mellom bibliotek, selve musikken og så tags :-[
Fint om noen kan hjelper til med teskje, jeg tror vel at jeg bare tar tak i den som heter iTunes Music og drar den inn i WDHD og så blir alt overført........eller?
Har koblet med Firewire 800.
Mvh.KW
Nja, fint lite i så fall, med tanke på hastigheten på hjemmenettverk nå om dagen. Om det i det hele tatt påvirker streaming innenfor LAN. Jeg finner intet annet enn at det justerer bufferstørrelsen opp mot iTunes Store sine features.Brasse skrev:Mulig, men har noko å sei for filer som ikkje ligg lokalt (usb-disk, NAS, nettverk).
Kjøpte disse umiddelbart og kan bare bekrefte at disse virker i min Mini, kjap som et lyn nå! Takk for tipset Man!Man skrev:Denne går også fint http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=441043
699,-
Prisene lå på det dobbelte inntil ganske nylig. Da var bare Apple Store "dobbelt så dyrt". De tviholder på prisen, men blir nok nødt til å sette den ned etterhvert.
Da er tilsvarende bestillt hos datakjeden til 644.-Sting skrev:Kjøpte disse umiddelbart og kan bare bekrefte at disse virker i min Mini, kjap som et lyn nå! Takk for tipset Man!Man skrev:Denne går også fint http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=441043
699,-
Prisene lå på det dobbelte inntil ganske nylig. Da var bare Apple Store "dobbelt så dyrt". De tviholder på prisen, men blir nok nødt til å sette den ned etterhvert.
Bare hyggelig. Blir nesten litt satt ut av hvor billig enkelte ting har blitt. Bare synd Minien støtter max 8GBSting skrev:Kjøpte disse umiddelbart og kan bare bekrefte at disse virker i min Mini, kjap som et lyn nå! Takk for tipset Man!Man skrev:Denne går også fint http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=441043
699,-
Nemlig!KW skrev:Jeg er full av beundring over slike personer, særlig når en ikke egentlig kjenner hverandre heller.
Igjen tusen takk til Man![]()
Ja 8) Om du trodde at jeg var i mål nå så................. ;Djohnnygrandis skrev:Godt det ordnet seg KW,- kunnskapsrik den der Man profilen
Hvordan ble det til slutt ? ripper du musikken inn til musikkmappen med iMacen og kopler deg opp med Skjermdeling fra iMacen til din mini og legger den rippede cd`en inn til iTunes lokalt her ?
Har du bootet opp i 64 kernelen i tillegg ?KW skrev:Macmini ble en god investering for meg, da lyden ble bedre her grunnet kabling fra den til dac istedet for det trådløse (AE) jeg har brukt til nå.
Trodde ikke at forskjellen skulle være såpass tydelig, men her snakker vi virkelig om et slør som er fjernet.
Det gjelder nok hele området, men for meg blir det tydeligst i det området jeg sjøl har vært klar over ikke har fungert helt godt.
Det dreier seg om diskantområdet, hvor jeg jo har savnet litt åpenhet.
Flott mikrodynamikk her nå og fine små detaljer står klarere frem i lydbildet.
Mvh.KW
Fin info der vreden dette var ukjent for meg...!vredensgnag skrev:Det er riktig, Pure Music har en en egenutviklet 64-bits Kernel som programmet kjører i, og den kjører identisk uansett hva Minien er bootet i. Samme brukes også ved upsampling.
Nei, jeg har ikke foretatt meg annet enn å få det opp ved anlegget.johnnygrandis skrev:Har du bootet opp i 64 kernelen i tillegg ?KW skrev:Macmini ble en god investering for meg, da lyden ble bedre her grunnet kabling fra den til dac istedet for det trådløse (AE) jeg har brukt til nå.
Trodde ikke at forskjellen skulle være såpass tydelig, men her snakker vi virkelig om et slør som er fjernet.
Det gjelder nok hele området, men for meg blir det tydeligst i det området jeg sjøl har vært klar over ikke har fungert helt godt.
Det dreier seg om diskantområdet, hvor jeg jo har savnet litt åpenhet.
Flott mikrodynamikk her nå og fine små detaljer står klarere frem i lydbildet.
Mvh.KW
Ellers er jeg unektelig fornøyd med min Mini også, kanskje vi skal åpne en Mini club.... ;D
Når operativsystemet kjører i 64-bit vil det også bruke registrene i prosessoren i 64-bit, altså 64-bit instruksjonssett. Dette gir ganske sikkert en ytelsesforbedring i tillegg til det utvidede adresseområdet. Den eventuelle lydforbedringen kan også skyldes at driverne blir mer effektive i 64-bit.Man skrev:Man trenger selfølgelig ikke 64bit addressering for å regne ut verdier som 8 bytes representerer. (8 bytes = 64 bits)
Et program booter da vitterlig ikke sin egen kernel for å kjøre - kernelen finnes jo i OSet og den kjører enten i 32 eller 64 bit. Hvor stor presisjon et program operer med internt har fint lite med hvor mange bits modus programmet kjører i. Man kan da ha hvilkensomhelst flyttallspresisjon man vil uavhengig av hvor mange bits OSet kjører i.vredensgnag skrev:Det er riktig, Pure Music har en en egenutviklet 64-bits Kernel som programmet kjører i, og den kjører identisk uansett hva Minien er bootet i. Samme brukes også ved upsampling.
Om du ser generelt på det er det en del fordeler med å kjøre 64 bit (med mulighet for mere RAM som den mest åpenbare). Eneste bakdel jeg kan komme på i farten er at noe programvare ikke funker på 64-bit eller av drivere ikke finnes,men dette er muligens et større problem i Windows enn på Mac (jeg kjører selv Windows 64 bit).Sting skrev:Ikke sikker på om jeg forstod den forklaringen nb, har man noe å vinne på 64 i OS eller ikke da?
PM booter selvfølgelig ingen kernel. Programmet kjører 32-bit, men bruker 64-bit presisjon for real-time up-sampling og dithering. Jeg vet ikke om dette har noen praktisk betydning ettersom 32-bit (float) er nok for 24-bit (25?) oppløsning. Det er mulig dette blir annerledes med en 32-bit DAC, altså trunc til 32 i stedet for 24. Litt som å redigere en bildefil i full oppløsning før nedskalering til feks 1600x1200. Man beholder mer av informasjonen på denne måten enn når redigeringen skjer på det allerede nedskalerte bildet. Oblivion har vel jobbet litt med 32-bit og dithering og kan sikkert svare på dette.nb skrev:Et program booter da vitterlig ikke sin egen kernel for å kjøre - kernelen finnes jo i OSet og den kjører enten i 32 eller 64 bit. Hvor stor presisjon et program operer med internt har fint lite med hvor mange bits modus programmet kjører i. Man kan da ha hvilkensomhelst flyttallspresisjon man vil uavhengig av hvor mange bits OSet kjører i.