Magico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    Roysen

    Gjest
    Første uken i oktober.

    Mvh
    Roysen
    Blir spennende, nærmer seg nå Roysen :)
    Må være spennende og vente på noe som er regnet for av mange kjente skribenter til å være noe av det mest ekstreme som er i dag.
    Og ikke glem at du har lovet meg en lytt (og det brennkvikt etter at de er i hus) :)
    Mvh: Espen L
    Du skal selvsagt få en lytt prompte de står her. Det kan se ut som Alon Wolf himself kommer til å foreta installasjonen. Kanskje du hadde hatt lyst til å være her når han kommer. Det blir nok på en ukedag, så jeg ser jo selvsagt konfliktutfordringer i forhold til jobbsituasjon.

    Ellers har det foregått mye i mitt liv de siste månedene, så Magico Q7 har havnet i kategorien for ting jeg ikke har hatt mulighet til å tenke så mye på. Av den grunn blir vel oppturen kanskje enda større enn dersom jeg hadde bygget meg opp enorme forventninger.

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Magico Reference laget kun i 4 par fullstendig aktivt delt fra topp til bunn.

    Vis vedlegget 210941

    Mvh
    Roysen
    Ser ut til at de brukte Raven R2 den gang. Hvis det er det, så brukes det et ''passivt'' beskyttelsesfilter ved elektronisk deling også.Sikkert ikke noe å utsette på register balansen her:) mvh Guit

    beskyttelses
    Jepp, det er Raven. Jeg tror også det er en Morel båndiskant.

    Mvh
    Roysen
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.995
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Skien
    Første uken i oktober.

    Mvh
    Roysen
    Blir spennende, nærmer seg nå Roysen :)
    Må være spennende og vente på noe som er regnet for av mange kjente skribenter til å være noe av det mest ekstreme som er i dag.
    Og ikke glem at du har lovet meg en lytt (og det brennkvikt etter at de er i hus) :)
    Mvh: Espen L
    Du skal selvsagt få en lytt prompte de står her. Det kan se ut som Alon Wolf himself kommer til å foreta installasjonen. Kanskje du hadde hatt lyst til å være her når han kommer. Det blir nok på en ukedag, så jeg ser jo selvsagt konfliktutfordringer i forhold til jobbsituasjon.

    Ellers har det foregått mye i mitt liv de siste månedene, så Magico Q7 har havnet i kategorien for ting jeg ikke har hatt mulighet til å tenke så mye på. Av den grunn blir vel oppturen kanskje enda større enn dersom jeg hadde bygget meg opp enorme forventninger.

    Mvh
    Roysen
    Hadde vært knall gøy å vært der dagen de blir innstallert så det vil jeg gjerne :) gir du meg beskjed litt i forkant hvem dag det blir så skal jeg gjøre alt jeg kan med tanke på å rydde plass i forhold til jobb (Skal være et jæv... viktig møte vis jeg ikke kommer)
    Forstår godt at du har hatt tanker på andre ting den tiden du har vært gjennom Roysen, desto større blir gleden når disse gigantene blir plassert i din stue. Artig at Alon Wolf kommer hjem til deg når de skal på plass, snakket litt med han på messen i Munchen og han virket som en veldig imøtekommende og hyggelig person :)
    Mvh: Espen L
     

    Muteki

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2010
    Innlegg
    109
    Antall liker
    38
    Torget vurderinger
    2
    Første uken i oktober.

    Mvh
    Roysen
    Blir spennende, nærmer seg nå Roysen :)
    Må være spennende og vente på noe som er regnet for av mange kjente skribenter til å være noe av det mest ekstreme som er i dag.
    Og ikke glem at du har lovet meg en lytt (og det brennkvikt etter at de er i hus) :)
    Mvh: Espen L
    Du skal selvsagt få en lytt prompte de står her. Det kan se ut som Alon Wolf himself kommer til å foreta installasjonen. Kanskje du hadde hatt lyst til å være her når han kommer. Det blir nok på en ukedag, så jeg ser jo selvsagt konfliktutfordringer i forhold til jobbsituasjon.

    Ellers har det foregått mye i mitt liv de siste månedene, så Magico Q7 har havnet i kategorien for ting jeg ikke har hatt mulighet til å tenke så mye på. Av den grunn blir vel oppturen kanskje enda større enn dersom jeg hadde bygget meg opp enorme forventninger.

    Mvh
    Roysen
    Hadde vært knall gøy å vært der dagen de blir innstallert så det vil jeg gjerne :) gir du meg beskjed litt i forkant hvem dag det blir så skal jeg gjøre alt jeg kan med tanke på å rydde plass i forhold til jobb (Skal være et jæv... viktig møte vis jeg ikke kommer)
    Forstår godt at du har hatt tanker på andre ting den tiden du har vært gjennom Roysen, desto større blir gleden når disse gigantene blir plassert i din stue. Artig at Alon Wolf kommer hjem til deg når de skal på plass, snakket litt med han på messen i Munchen og han virket som en veldig imøtekommende og hyggelig person :)
    Mvh: Espen L
    Blir misunnlig av å lese det der :p

    Gleder meg til å se bilder når de kommer Roysen! Du må lage en detaljert bilde repotasje fra fra første feste på kassa blir løsna til de står i sin fulle prakt på gulvet hvor de sånn ca skal stå :p

    Muteki
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Så dagens toppmodell Magico Q7 - her et bilde som er tatt fra helgens pågående hifi messe i Hong Kong med Constellation Audio forsterkeri og dCS Vivaldi som digital kilde, Avid Acutus som analog kilde og med Nordost Odin som kabling.

    Q7_Hong_kong.jpg


    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Tror nok man så langt må få demo hjemme eller hos en annen eier. Men det er jo en fordel fremfor butikkdemo.

    Mvh
    Roysen
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    1.002
    Antall liker
    1.046
    Sted
    Porsgrunn
    Renaissance Audio i Bergen har utstilt den minste modellen S1 i butikken sin, så de er vel de eneste i landet tror jeg som har Magico i butikken sin.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.995
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Skien
    Hey Roysen
    Ser at flere å flere bruker Constellation Audio sammen med Magico, men har du hørt Jeff Rowland med Magico noen gang? Ser på utenlandske nettforumer at det er en del som bruker Jeff R på Magico og mange som skriver at det er en fantastisk match. Hørte at Jeff selv også bruker Magico når han utvikler utstyret sitt. Leste at han selv hadde 2 stk forskjellige Magico høyttallere ?(usikker på hvilken modell)
    Mvh: Espen L
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Nei, jeg har aldri hørt Jeff Rowland sammen med Magico. Jeg har vel ikke hørt Jeff Rowland forsterkere i det store og hele siden de sluttet med batteridrevne strømforsyninger og begynte med SMPS i stedet.

    Mvh
    Roysen
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.995
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Skien
    Renaissance Audio i Bergen har utstilt den minste modellen S1 i butikken sin, så de er vel de eneste i landet tror jeg som har Magico i butikken sin.
    Hei Jabba Jabba
    Er det lenge til du for den nye forsterkeren du har bestillt ?

    Mvh: Espen L
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.284
    Antall liker
    3.369
    Torget vurderinger
    49
    Renaissance Audio i Bergen har utstilt den minste modellen S1 i butikken sin, så de er vel de eneste i landet tror jeg som har Magico i butikken sin.
    Fikk hørt litt på S1 , han brukte Devialet 110 på dem og det låt veldig bra. 110 hadde heller ingen problemer med å drive dem :)
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Tror nok man så langt må få demo hjemme eller hos en annen eier. Men det er jo en fordel fremfor butikkdemo.

    Mvh
    Roysen
    Det er jo rart om ikke importen i Norge kan ha en demomodel, slik at man må slipper å oppsøke privatpersoner for å høre et oppsett:confused: Kanskje man får høre dem på en eller annen messe snart? mvh. Guit
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Ikke ta mine ord for den endelige fasit uten å spørre importøren selv. Det kan være at jeg tar feil. Ellers begynner jeg å glede meg nå når det nærmer seg leveranse med stormskritt.

    Mvh
    Roysen
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Renaissance Audio i Bergen har utstilt den minste modellen S1 i butikken sin, så de er vel de eneste i landet tror jeg som har Magico i butikken sin.
    Fikk hørt litt på S1 , han brukte Devialet 110 på dem og det låt veldig bra. 110 hadde heller ingen problemer med å drive dem :)
    Var innom Renaissance Audio idag og hørte S1 koblet opp med Audio Research ref 210. Overbevisende. En lite perle denne Magico S1 :)
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    1.002
    Antall liker
    1.046
    Sted
    Porsgrunn
    Renaissance Audio i Bergen har utstilt den minste modellen S1 i butikken sin, så de er vel de eneste i landet tror jeg som har Magico i butikken sin.
    Fikk hørt litt på S1 , han brukte Devialet 110 på dem og det låt veldig bra. 110 hadde heller ingen problemer med å drive dem :)
    Var innom Renaissance Audio idag og hørte S1 koblet opp med Audio Research ref 210. Overbevisende. En lite perle denne Magico S1 :)
    Fikk en ekstra dag på land ved utreise offshore pga tåke. Benyttet muligheten og reiste med flybussen til Bergen. Når jeg fant frem via kart og GPS på telefonen, viste det seg at han hadde sommerstengt. Dermed fikk jeg kun muligheten til å vindusshoppe, og da så jeg at S1 var koblet opp mot Audio Research. Syndt jeg ikke fikk muligheten til lytte, hadde vært skikkelig artig.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    1.002
    Antall liker
    1.046
    Sted
    Porsgrunn
    Renaissance Audio i Bergen har utstilt den minste modellen S1 i butikken sin, så de er vel de eneste i landet tror jeg som har Magico i butikken sin.
    Hei Jabba Jabba
    Er det lenge til du for den nye forsterkeren du har bestillt ?

    Mvh: Espen L
    Eneste informasjonen som vi har fått er oktober. Til gjengjeld blir mitt eksemplar det første ut til en kunde. :cool: Før sommeren fikk vi vite at gutta bak Ypsilon mener at den vil gi 90% av lyden til PST-100/Aelius, og det lover jo veldig godt.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Ikke ta mine ord for den endelige fasit uten å spørre importøren selv. Det kan være at jeg tar feil. Ellers begynner jeg å glede meg nå når det nærmer seg leveranse med stormskritt.

    Mvh
    Roysen
    Vi gleder oss på deres vegne. Dette må bli storstas:) Disse '' ungdommene'' er ivrig de også! mvh Guit
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.405
    Antall liker
    63.632
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har flyttet til Nederland. Jeg bor litt utenfor en liten by, og ble storlig overrasket da jeg fant ut at det var en kvalitetsforhandler av hifi 300 meter borti gaten. Første jeg gjorde var selvfølgelig å signe inn på nyhetsbrevet deres.

    Første event er neste helg med demo av Q3 og S1. Har hørt S1 og S5 hos Renaissance Audio i Bergen. Hva kan jeg forvente av S5 sammenlignet med Q3? Hva er prisen for Q3 i Norge?
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Har flyttet til Nederland. Jeg bor litt utenfor en liten by, og ble storlig overrasket da jeg fant ut at det var en kvalitetsforhandler av hifi 300 meter borti gaten. Første jeg gjorde var selvfølgelig å signe inn på nyhetsbrevet deres.

    Første event er neste helg med demo av Q3 og S1. Har hørt S1 og S5 hos Renaissance Audio i Bergen. Hva kan jeg forvente av S5 sammenlignet med Q3? Hva er prisen for Q3 i Norge?
    Magico q3 koster 340000,-
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.405
    Antall liker
    63.632
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker. Noen tanker om forskjellen opp mot S5? Mener å huske at de da ligger ca i samme prisleie som S5 (men jeg kan ta feil).
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    PrisS5, kr 279.000.- M-Cast // 299.000.- High-Gloss

    Men hvordan dette låter tomz veit jeg ikke , har ikke fått anledningen enda men den kommer vel.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.405
    Antall liker
    63.632
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har i dag vært en tur i nabolaget og lyttet til Q3. Har tidligere hatt gleden av å høre S5 på D'Agostino. S5 var utrolig bra, men dagens opplevelse var nok enda et par hekk bedre. Hvorvidt det skyldes Q3 Vs. S5, dagsform, rom, oppsett eller musikken som ble spilt er selvfølgelig høyst usikkert. En veldig ålreit lytteopplevelse var det i hvertfall for å si det mildt :)

    I følge eier har han allerede solgt to sett Q7, og det var langt fra umulig at det byr seg en mulighet i nærmeste fremtid til å få lyttet til dem. Definitivt utenfor min divisjon, men det hadde vært skikkelig moro. I følge eier er det for ham verdens beste høyttaler.

    Et skår i gleden. Bor for tiden i Nederland, og har mulighet til å handle momsfritt :) hjelper forøvrig lite sammenlignet med Norge når de priser Q3 til nesten 50K Euro :(
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Har du et hus hvor hele konstruksjonen inklusive vegger er laget av stål og sveiset fast til bærebjelkene?

    Ikke det?

    Da bør du tenke deg om to ganger før du installerer Magicos nye subwoofer i Q-serien ellers blåser den vegger og tak av huset ditt.

    Magico QSub-18:
    Aluminum kabinett
    Lukket kasse
    2x 18 tommer bass elementer
    8000W innebygget forsterker
    256 kg
    95cm x 65cm x 65cm

    Magico QSub-15:
    Aluminum kabinett
    Lukket kasse
    2x 15 tommer bass elementer
    6000W innebygget forsterker
    170kg
    70cm x 65cm x 65cm

    http://www.ultraaudio.com/index.php...two-most-important-subwoofer-launches-of-2013

    Magico_QSub-18_1.jpg

    Magico_QSub-182.jpg

    Magico_QSub-183.jpg


    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:
    T

    tce-teams

    Gjest
    Har du et hus hvor hele konstruksjonen inklusive vegger er laget av stål og sveiset fast til bærebjelkene?

    Ikke det?

    Da bør du tenke deg om to ganger før du installerer Magicos nye subwoofer i Q-serien ellers blåser den vegger og tak av huset ditt.

    Magico QSub 18:
    Aluminum kabinett
    Lukket kasse
    2x 18 tommer bass elementer
    8000W innebygget forsterker
    256 kg
    95cm x 65cm x 65cm

    Jeg tar to stk, takk.

    Mvh
    Roysen
    Vist ikke at magico lagde subwoofere , har du bilde eller noe av dem roysen. Du hadde 2 stk av disse.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Magico QSub 18:
    Aluminum kabinett
    Lukket kasse
    2x 18 tommer bass elementer
    8000W innebygget forsterker
    256 kg
    95cm x 65cm x 65cm

    Jeg må si roysen med di specsne på di subwoofrene , så kan man jo rive både hus og folk :) Må jo være enormt trykk i disse subwoofrene , håper jeg virkelig får sjangsen ein dag og komme for ein lytt hos deg :)
     
    R

    Roysen

    Gjest
    "And boy, the QSub-18’s woofers themselves are massive and, by all accounts, immensely powerful, with specs impressive enough to be sure to drive gearheads nuts: the 18-inch driver weighs a backbreaking 90 pounds! With 34mm of linear excursion and a power-handling capability of 8000W -- for all intents and purposes, unreachable -- this drive-unit is a sight to behold. I would also imagine that it is astonishing to hear and feel -- especially as there are twoin each cabinet! And thanks to its Herculean 7000VA power supply, the digital amplifier powering this monster can deliver 6000W; the drivers should be operating well within their comfort zone, which keeps distortion low. In fact, the QSub-18 is claimed to be able to produce “136dB of sound pressure level with less than 1% total harmonic distortion at 20Hz.” That’s just crazy."

    En liten atombome dette, men av det hyggeligere slaget.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:
    R

    Roysen

    Gjest
    Magico QSub 18:
    Aluminum kabinett
    Lukket kasse
    2x 18 tommer bass elementer
    8000W innebygget forsterker
    256 kg
    95cm x 65cm x 65cm

    Jeg må si roysen med di specsne på di subwoofrene , så kan man jo rive både hus og folk :) Må jo være enormt trykk i disse subwoofrene , håper jeg virkelig får sjangsen ein dag og komme for ein lytt hos deg :)
    Jeg har de IKKE!

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    For å gi et litt bedre inntrykk av hva vi snakker om her med proposjonelle sammenligninger, legger jeg ut dette bildet. :cool:

    Magico_QSub-18_4.jpg


    Strøm er vel innlagt, men legger man også inn vann og kloakk kan den jo leies ut som studenhybel når den ikke er i bruk.

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Nei, det må avtales med Alon Wolf og Yair Tammam først og så vidt meg bekjent er det ikke helt klart ennå. Det ser ut som første eller andre uken i oktober i øyblikket.

    Mvh
    Roysen
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Har du et hus hvor hele konstruksjonen inklusive vegger er laget av stål og sveiset fast til bærebjelkene?

    Ikke det?

    Da bør du tenke deg om to ganger før du installerer Magicos nye subwoofer i Q-serien ellers blåser den vegger og tak av huset ditt.

    Magico QSub-18:
    Aluminum kabinett
    Lukket kasse
    2x 18 tommer bass elementer
    8000W innebygget forsterker
    256 kg
    95cm x 65cm x 65cm

    Magico QSub-15:
    Aluminum kabinett
    Lukket kasse
    2x 15 tommer bass elementer
    6000W innebygget forsterker
    170kg
    70cm x 65cm x 65cm

    SoundStage! Ultra | SoundStageUltra.com (UltraAudio.com) | The Two Most Important Subwoofer Launches of 2013

    Vis vedlegget 214329
    Vis vedlegget 214330
    Vis vedlegget 214331

    Mvh
    Roysen
    Blir ikke veldig overrasket dersom det viser seg at Magico bruker 2x Aurasound NS18 i QSub-18, likheten er slående i hvert fall og Magico har også tidligere brukt Auradsound element.
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Såg en veil pris på $36000 pr sub ett sted...
     

    Bjorn_I

    Medlem
    Ble medlem
    25.01.2006
    Innlegg
    14
    Antall liker
    3
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Det blir vel som dem sier. "hvis du må spørre om prisen har du sannsynligvis ikke råd" :)
     
    N

    nb

    Gjest
    Pris villedende?
    36k og 22k USD ser det ut som. Vet ikke om det er pr. stk eller pr. par (subwoofere selges vel gjerne enkeltvis...). Det er sikkert også ex tax som det meste i USA.

    Så et par slike kommer vel på gal side av en halv mill her i landet.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.995
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Skien
    Da har Magico kommet med nok en høyttaler, den heter S1,5 ser ut som den er ment å henges på vegg :)
    mvh: Espen L
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    1.002
    Antall liker
    1.046
    Sted
    Porsgrunn
    Da har Magico kommet med nok en høyttaler, den heter S1,5 ser ut som den er ment å henges på vegg :)
    mvh: Espen L
    Høyttalerene får sin debut i et hjemmekinooppsett på Cedia der de skal brukes som bakhøyttalere. Tyder vel på at vi snart kan forvente at det kommer en enklere subwoofer i S-serien ut. Må være travle stunder i utviklingsavdelingen hos Magico.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn