Magico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Noe sier meg at M-Project høyttalerne er det egentlige flaggskipet til Magico Tand :cool:
    Gratulerer så meget - nyyyyyyyyyyyyt...
    Takk for det Powerpoint! M Pro ble sammenlignet med en Consept Car av Alon Wolf og vil forbli like sjelden som en høne med tenner! (Høres bedre ut på engelsk :)). Sånn sett så vil jo Q7Mk2 være det flaggskipet som er tilgjengelig i dag. Det hadde vært moro å sett en direkte sammenligning men jeg tror at under visse forutsetninger, dvs normale rom mot amerikanske stuehangarer at du kan ha rett ;)
    etter det jeg har lest har jeg gått for m project over q7mk2 , di sier jo selv på testen at m project er en bedre høyttaler over heile fjøla alt fra diskant , mellom tone , basser osv osv , + di er utrolig fint bygd :)

    Imagine
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Noe sier meg at M-Project høyttalerne er det egentlige flaggskipet til Magico Tand :cool:
    Gratulerer så meget - nyyyyyyyyyyyyt...
    Takk for det Powerpoint! M Pro ble sammenlignet med en Consept Car av Alon Wolf og vil forbli like sjelden som en høne med tenner! (Høres bedre ut på engelsk :)). Sånn sett så vil jo Q7Mk2 være det flaggskipet som er tilgjengelig i dag. Det hadde vært moro å sett en direkte sammenligning men jeg tror at under visse forutsetninger, dvs normale rom mot amerikanske stuehangarer at du kan ha rett ;)
    etter det jeg har lest har jeg gått for m project over q7mk2 , di sier jo selv på testen at m project er en bedre høyttaler over heile fjøla alt fra diskant , mellom tone , basser osv osv , + di er utrolig fint bygd :)

    Imagine
    Sant som sagt Imagine! ;)
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    717
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Gratulere så mye igjen, Tand. Virkelig lekre høyttalere.

    Hvordan har de koblet lydmessig til rommet ?

    De har jo mye mer bassmembran enn både Q3 og Q5, og det kan gi noen akustiske utfordringer i forhold til lytterommet.

    PS: Gleder meg å lese Robert Harley omtalen av Q7 MKII (etter Jonathan Valin sin omtale av M Project blir det som å hoppe etter Wirkola).
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Aha, derfor "det ikke er noen diskant som stikker seg ut.." ;)
    Å, nå skjønner jeg også. Hehe
    Fra spøk til alvor.

    Jeg tror nok at sammenheng i lydbilde her, er noe ganske annet enn hva de fleste er vant med.. ;)

    Og forresten, gratulerer med fantastisk flotte skulpturer! :D

    Mvh
    Takk for det Elo. Enig, tror det rett og slett er mangelen på artifakter/forvregning i diskanten som gjør utslaget. Det finnes ikke antydning til lyttetretthet hos undertegnede selv etter 3-4 timers økter og etter kun 20-25 timers innspilling. Gleder meg til å få av hjula på høyttalerne, regner med det blir ett løft da :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Elo

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Gratulere så mye igjen, Tand. Virkelig lekre høyttalere.

    Hvordan har de koblet lydmessig til rommet ?

    De har jo mye mer bassmembran enn både Q3 og Q5, og det kan gi noen akustiske utfordringer i forhold til lytterommet.

    PS: Gleder meg å lese Robert Harley omtalen av Q7 MKII (etter Jonathan Valin sin omtale av M Project blir det som å hoppe etter Wirkola).
    Takk for det EiK.

    Ikke lett å overgå Jonathan Valins skrivekunst, han er dyktig!

    De flytter vesentlig mer luft enn Q3 og Q5 men jeg har løst det med å bruke romkorreksjon gjennom Mac mini og da Amarra Symphony med iRC. IRC er vel i grunn Dirac Live om jeg forstår det rett.

    Etterhvert så skal jeg begynne å jobbe med rommet, og få inn bassfeller, diffusorer og absorbenter. Inntil videre så er bassen temmet til lineær gjengivelse i rommet med en økning fra 20 hz - 20 kHz på cs 6-8 db. Men jeg tror det blir bedre å ta rommet først og så DSP etterpå.
     
    Sist redigert:

    MG

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2004
    Innlegg
    30
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    8
    Hei alle sammen! På tide å slå følge i tråden. Med et sett ferske S3 i systemet står jeg foran en spennende tid med innspilling. Er også på jakt etter synspunkter på høyttalerkabling til Magico. Hva slags erfaringer har dere? Setter stor pris på tilbakemeldinger:)
    Gratulerer og velkommen til klubben:)! Bra med power har du også ser jeg (Devialet 800). Mange her inne som har Synergistic Research. Jeg har Galileo LE serien selv og er veldig fornøyd med det. Magico er såpass avslørende at du hører godt kvaliteten oppover i kjeden. Hva slags kilde har du?

    Jeg spiller hovedsakelig med Tidal HIFI som kilde via hjemmenettet og Devialet Air men Vinyl er også flittig i bruk. En deilig mix av moderne og klassisk teknikk:)
     

    MG

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2004
    Innlegg
    30
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer MG, flotte høyttalere. Bilder?

    Synergistic kabler høres fornuftig ut. Jeg synes det er litt mye energi i øvre mellomtone i systemet mitt med V3 akkurat nå. Men skal jobbe litt med dette i helgen. Tror ikke det er verre enn at det kan løses med kabler....

    Gratulerer så mye med V3 32bit!;) Gratulerer så mye med M Project Tand!;) Det hagler på med flotte bilder her av det ene etter det andre Magico-smykke. Den bærejobben ga meg noen stygge flashbacks Tand:p. S3 er kommet i god jord her hos meg og jeg har startet med et sett Doxa S-3 høyttalerkabler. På sidelinjen ligger et sett Paradox Audio Singularity og venter spent på sin debut i systemet. Håper å få flere muligheter til å høre Synergistic Research i systemet på et senere tidspunkt. Strakk seg utenfor kabelbudsjett denne gangen:)


    2015-10-15 23.52.23.jpg
    2015-10-15 23.58.53.jpg
     

    janke

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.10.2009
    Innlegg
    56
    Antall liker
    17
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    14
    Stort grattis med de nye høytalerne Tand!

    Det må være en deilig følelse å vite at det som strømmer ut av de alltid er 100% av det systemet og rommet ditt kan makte og tillate. Har en liten sleng av en slik følelse selv med S3, at det er ikke der man trenger å søke når lyden ikke er som forventet.

    Så må jeg takke deg for ditt internasjonale engasjement, der dine seneste råd og tips på CA-Forum gjorde at jeg i dag kunne lande prosjekt "Jordsløyfefjerning" ved å bestille et par Black Box Ethernet Isolators for å fjerne de to siste av i alt fem uønskede jordingspunkter som jeg hadde. Det er helt sprøtt hvor mye bedre lyden blir når denne type RF støy minimeres - og Magico høytalerne takker og tar imot.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Til Karmana. Du etterlyste ett actionbilde fra trappa…. no pain no gain! ;)
    Haha, vakkert!
    Hvor mange kilo brutto pr kasse, og hvor mange etasjer?
    Det føles godt å se det bildet nå i ettertid, det kjentes etter de to øktene:). De veier ca 250 kg pr stk og det er 3 etasjer opp. Måtte sage av bjelkene som fungerer som "føtter" for å få de inn døra til boden så det var rimelig trang også i trappa.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Gratulerer MG, flotte høyttalere. Bilder?

    Synergistic kabler høres fornuftig ut. Jeg synes det er litt mye energi i øvre mellomtone i systemet mitt med V3 akkurat nå. Men skal jobbe litt med dette i helgen. Tror ikke det er verre enn at det kan løses med kabler....

    Gratulerer så mye med V3 32bit!;) Gratulerer så mye med M Project Tand!;) Det hagler på med flotte bilder her av det ene etter det andre Magico-smykke. Den bærejobben ga meg noen stygge flashbacks Tand:p. S3 er kommet i god jord her hos meg og jeg har startet med et sett Doxa S-3 høyttalerkabler. På sidelinjen ligger et sett Paradox Audio Singularity og venter spent på sin debut i systemet. Håper å få flere muligheter til å høre Synergistic Research i systemet på et senere tidspunkt. Strakk seg utenfor kabelbudsjett denne gangen:)


    Vis vedlegget 345055 Vis vedlegget 345056
    Flotte bilder og ett virkelig heftig anlegg du har. Bruker du SAM på S3 dine? Ser de da går ned til 11,6 hz, det må være heftig med Devialeten din! Sam Ready Speakers
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Stort grattis med de nye høytalerne Tand!

    Det må være en deilig følelse å vite at det som strømmer ut av de alltid er 100% av det systemet og rommet ditt kan makte og tillate. Har en liten sleng av en slik følelse selv med S3, at det er ikke der man trenger å søke når lyden ikke er som forventet.

    Så må jeg takke deg for ditt internasjonale engasjement, der dine seneste råd og tips på CA-Forum gjorde at jeg i dag kunne lande prosjekt "Jordsløyfefjerning" ved å bestille et par Black Box Ethernet Isolators for å fjerne de to siste av i alt fem uønskede jordingspunkter som jeg hadde. Det er helt sprøtt hvor mye bedre lyden blir når denne type RF støy minimeres - og Magico høytalerne takker og tar imot.
    Takk for det Janke. Ja, jeg er veldig fornøyd nå. Man får en ro i kroppen av å få noe man har jobbet for og drømt om i hus. Nå er det bare å sette seg tilbake og nyte!:)

    Bare hyggelig det Janke, tenkte du da på de optiske nettverks boksene? Enig, en annen ting som har hjulet meg for å eliminere støy er Grounding Block fra Synergistic Research men å få galvanisert skille på Mac minien min gjorde ett godt løft og helt klart verdt de 900 kr for 2 bokser og en optisk kabel.
     

    janke

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.10.2009
    Innlegg
    56
    Antall liker
    17
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    14
    Ja, det er disse nettverksboksene som isolerer mot jord jeg bestilte. Har selv et par av SR Grounding Blocks, men det var ikke nok å bare bruke denne stjernejorden for å eliminere støyen fra 4 ulike strømkurser og to eksterne coax TV/internett kabler som var knyttet opp mot anlegget på forskjellige steder.

    Jeg spiller fra en MacBook som går på Paul Hynes LPS. Kunne du tenke deg å linke til de galvaniske skillene du bruker på MacMini´n din? Slikt må jeg bare prøve.

    Forøvrig bruker jeg nå SR Atmosphere Level 4 høytalerkabler til S3. En vesentlig oppgradering i forhold til Element CTS, men nok ikke i forhold til dine Galileo.
     
    Sist redigert:

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Har hørt mye bra om Atmosphere kablene og nå har de også kommet med AC kabler som virker veldig spennende!

    Ser du også har Curious USB kabel, bruker du den korte Regen versjonen da? Hadde vært interessant å byttet den faste pluggen som følger med til noe bedre.

    Det du trenger er

    2 stk sånne TP-LINK NETWORK MC110CS FAST ETHERNET MEDIA CONVERTER 10 100M 20KM RETAIL / MULTICOM
    1 stk 1 meter (finnes andre lengder også) Snor SC-SC duplex Single Mode 9/125 (OS2), 1m gul
    2 stk nettverks kabler

    Jeg bruker også en Y-kabel for å splitte den ene utgangen fra JS-2 mellom Regen og den siste MC110.

    Tommy
     

    MG

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2004
    Innlegg
    30
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer MG, flotte høyttalere. Bilder?

    Synergistic kabler høres fornuftig ut. Jeg synes det er litt mye energi i øvre mellomtone i systemet mitt med V3 akkurat nå. Men skal jobbe litt med dette i helgen. Tror ikke det er verre enn at det kan løses med kabler....

    Gratulerer så mye med V3 32bit!;) Gratulerer så mye med M Project Tand!;) Det hagler på med flotte bilder her av det ene etter det andre Magico-smykke. Den bærejobben ga meg noen stygge flashbacks Tand:p. S3 er kommet i god jord her hos meg og jeg har startet med et sett Doxa S-3 høyttalerkabler. På sidelinjen ligger et sett Paradox Audio Singularity og venter spent på sin debut i systemet. Håper å få flere muligheter til å høre Synergistic Research i systemet på et senere tidspunkt. Strakk seg utenfor kabelbudsjett denne gangen:)


    Vis vedlegget 345055 Vis vedlegget 345056
    Flotte bilder og ett virkelig heftig anlegg du har. Bruker du SAM på S3 dine? Ser de da går ned til 11,6 hz, det må være heftig med Devialeten din! Sam Ready Speakers

    Takker for det Tand. Det går virkelig an å trives for tiden som du også bekrefter. Det er bare å nyte.

    SAM er som regel alltid aktiv hos meg, den holder rett og slett ting skikkelig på plass i rommet. Mht frekvensgang så gleder det meg virkelig å høre at de også gjør kinolyden komplett. Du opplever nok også for tiden rikelig med følelsen av at høyttaleren "henger sammen" delemessig og evner å forsvinne.

    Jeg har også fått anbefalt å forsøke grounding-block med SR. Blir spennende å høre om deres erfaringer fremover:)
     

    janke

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.10.2009
    Innlegg
    56
    Antall liker
    17
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    14
    Har hørt mye bra om Atmosphere kablene og nå har de også kommet med AC kabler som virker veldig spennende!

    Ser du også har Curious USB kabel, bruker du den korte Regen versjonen da? Hadde vært interessant å byttet den faste pluggen som følger med til noe bedre.

    Det du trenger er

    2 stk sånne TP-LINK NETWORK MC110CS FAST ETHERNET MEDIA CONVERTER 10 100M 20KM RETAIL / MULTICOM
    1 stk 1 meter (finnes andre lengder også) Snor SC-SC duplex Single Mode 9/125 (OS2), 1m gul
    2 stk nettverks kabler

    Jeg bruker også en Y-kabel for å splitte den ene utgangen fra JS-2 mellom Regen og den siste MC110.

    Tommy
    Takk for linkene Tommy,

    Men jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg kan bruke konverteren. Mac´en står ved lytteposisjonen og signalet går ut via USB (med Aqvox 5V LPS) til en Icron USB forlenger med 10 meter Cat6 til mottakerboksen i systemet (også den med LPS) og deretter USB igjen. Ditt opplegg høres ut som en annen, men muligens bedre måte å sende signalet på.

    Du tok meg på fersken med Curious kabelen som jeg satte inn i signaturen i dag. Den kommer ikke før til uken. Men jeg har dobble Regen Amber, og bruker nå to 12cm Aqvox USB istedenfor de faste pluggene. Det er mye bedre. En kort Curious skal testes på den siste biten mellom Regen og DAC. I påvente av UpTone´s Add-On i februar bruker jeg SBooster 6V og El Cheapo 9.5V (Breeze) til Regen. Det får holde så lenge.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.115
    Antall liker
    20.463
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er nok en smart fremgangsmåte. Akustiske tiltak først. Prøv å få det til helt ned til Schrøder slik at du kan unngå eq oppe i mellombassen og oppover. Er lettere å høre feil ved korrigeringer der enn nede i bassen. Selv om dsp er langt mer gjennomsiktig nå i 2015 enn for bare noen få år siden.

    Og gratulerer med mesterverk av noen høyttalere. Har aldri hørt de høyttalerene eller deres mindre brødre, men de ser aldeles praktfulle ut.

    Å leke med rommet, vil nok hente ut enda mer go'lyd. Pass bare på å dempe tykt og på store nok områder.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Har hørt mye bra om Atmosphere kablene og nå har de også kommet med AC kabler som virker veldig spennende!

    Ser du også har Curious USB kabel, bruker du den korte Regen versjonen da? Hadde vært interessant å byttet den faste pluggen som følger med til noe bedre.

    Det du trenger er

    2 stk sånne TP-LINK NETWORK MC110CS FAST ETHERNET MEDIA CONVERTER 10 100M 20KM RETAIL / MULTICOM
    1 stk 1 meter (finnes andre lengder også) Snor SC-SC duplex Single Mode 9/125 (OS2), 1m gul
    2 stk nettverks kabler

    Jeg bruker også en Y-kabel for å splitte den ene utgangen fra JS-2 mellom Regen og den siste MC110.

    Tommy
    Takk for linkene Tommy,

    Men jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg kan bruke konverteren. Mac´en står ved lytteposisjonen og signalet går ut via USB (med Aqvox 5V LPS) til en Icron USB forlenger med 10 meter Cat6 til mottakerboksen i systemet (også den med LPS) og deretter USB igjen. Ditt opplegg høres ut som en annen, men muligens bedre måte å sende signalet på.

    Du tok meg på fersken med Curious kabelen som jeg satte inn i signaturen i dag. Den kommer ikke før til uken. Men jeg har dobble Regen Amber, og bruker nå to 12cm Aqvox USB istedenfor de faste pluggene. Det er mye bedre. En kort Curious skal testes på den siste biten mellom Regen og DAC. I påvente av UpTone´s Add-On i februar bruker jeg SBooster 6V og El Cheapo 9.5V (Breeze) til Regen. Det får holde så lenge.

    Det høres veldig gjennomført og ut det du har Janke. Du bruker rett og slett Macen din som avspiller i lytteposisjon som er litt annerledes enn hva jeg gjør. Jeg har 2 stk Mac minier stående i racket, hvor den ene står for server funksjonen med 1 tb SSD disk internt og den andre er en dedikert avspiller med OSX, Amarra Symphony og iRC på SD kort . Denne har kun tre kabler koblet til: 1) Inn nettverkskabel fra Mac server 2) Totaldac D1 USB kabel ut 3) strømkabel fra JS-2.

    Det TP-Linken gjør er å sørge for galvanisert skille mellom server og avspiller, altså 1). Det finnes flere typer av TP-Link, hovedsaklig skilles det på hastighet - min er på 100 mbit som holder når jeg kun streamer musikk.

    Det hadde vært interessant å høre hva du synes om Curious kabelen når den kommer inn, legg gjerne ut noen tilbakemeldinger.

    PS Janke, har du noen bilder av anlegget ditt? Bilder er flott!!
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Er nok en smart fremgangsmåte. Akustiske tiltak først. Prøv å få det til helt ned til Schrøder slik at du kan unngå eq oppe i mellombassen og oppover. Er lettere å høre feil ved korrigeringer der enn nede i bassen. Selv om dsp er langt mer gjennomsiktig nå i 2015 enn for bare noen få år siden.

    Og gratulerer med mesterverk av noen høyttalere. Har aldri hørt de høyttalerene eller deres mindre brødre, men de ser aldeles praktfulle ut.

    Å leke med rommet, vil nok hente ut enda mer go'lyd. Pass bare på å dempe tykt og på store nok områder.
    Takk for det Retep. Akustikk tiltak kommer etterhvert, det er helt sikkert!
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Jeg tror heller jeg hadde gått for en alternativ modell av TPLink tranceiveren.
    Hei

    Tenkte du fordi den kun er på 100 Mbps eller var det en annen grunn?
    Nei, jeg tenkte ikke først og fremst på GB.
    Jeg mener at man bør vurdere følgende momenter når man først går for en industriell tilnærming;
    - Gå for multimode fiber (62.5/125um) istedenfor monomode (kort distanse)
    - Hvis man går over til GB, vurdere 850nm istedenfor 1310nm
    - Bruke en patch cord som er minst 2m lang
    - Bruke LC istedenfor SC (mindre footprint)
    - Bruke en tranceiver som støtter sfp for større fleksibilitet
    - Vurdere en PoE (802.11af) utgave som powrer enhetene (evt. gjennom en PoE injector)
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Jeg tror heller jeg hadde gått for en alternativ modell av TPLink tranceiveren.
    Hei

    Tenkte du fordi den kun er på 100 Mbps eller var det en annen grunn?
    Nei, jeg tenkte ikke først og fremst på GB.
    Jeg mener at man bør vurdere følgende momenter når man først går for en industriell tilnærming;
    - Gå for multimode fiber (62.5/125um) istedenfor monomode (kort distanse)
    - Hvis man går over til GB, vurdere 850nm istedenfor 1310nm
    - Bruke en patch cord som er minst 2m lang
    - Bruke LC istedenfor SC (mindre footprint)
    - Bruke en tranceiver som støtter sfp for større fleksibilitet
    - Vurdere en PoE (802.11af) utgave som powrer enhetene (evt. gjennom en PoE injector)
    Uten å gjøre ett større tema av optisk nettverk i Magicos vennetråd så fungerer det jeg har satt opp helt utmerket i daglig drift hos meg selv og er en enkel måte å teste om optisk nettverk med sitt galvaniske skille har noe for seg uten at man må være dataekspert. Ett kjapt spørsmål bare, hvorfor bør kabelen/patch cord være minst 2 meter?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Lengden på kabelen var på basis av en anbefaling fra Perle 'The minimum fiber cable distance for all converters listed is 2 meters'
    Vi bruker disse samt Blackbox, Moxa, mfl. på jobben.
    Her er en utgave som powres fra 230VAC (IEC C14 apparatkontakt) direkte:

    http://www.bb-elec.com/Products/Datasheets/McBasic-10-100-Mbps_5013ds-pdf.pdf

    PS:
    Skal ikke hijacke tråden med OT.
    Er klar over at dette stoffet er kompromissløst, for de spesielt interesserte.....
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Lengden på kabelen var på basis av en anbefaling fra Perle 'The minimum fiber cable distance for all converters listed is 2 meters'
    Vi bruker disse samt Blackbox, Moxa, mfl. på jobben.
    Her er en utgave som powres fra 230VAC (IEC C14 apparatkontakt) direkte:

    http://www.bb-elec.com/Products/Datasheets/McBasic-10-100-Mbps_5013ds-pdf.pdf

    PS:
    Skal ikke hijacke tråden med OT.
    Er klar over at dette stoffet er kompromissløst, for de spesielt interesserte.....
    Helt enig. Men det er veldig interessant, jeg liker å lære og prøve i praksis. Jeg skal prøve en to meter SC-SC kabel ved senere anledning. Sånn, OT off :)
     
    Sist redigert:

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.617
    Antall liker
    3.292
    Sted
    Oslo
    Jeg tror heller jeg hadde gått for en alternativ modell av TPLink tranceiveren.
    Hei

    Tenkte du fordi den kun er på 100 Mbps eller var det en annen grunn?
    Nei, jeg tenkte ikke først og fremst på GB.
    Jeg mener at man bør vurdere følgende momenter når man først går for en industriell tilnærming;
    - Gå for multimode fiber (62.5/125um) istedenfor monomode (kort distanse)
    - Hvis man går over til GB, vurdere 850nm istedenfor 1310nm
    - Bruke en patch cord som er minst 2m lang
    - Bruke LC istedenfor SC (mindre footprint)
    - Bruke en tranceiver som støtter sfp for større fleksibilitet
    - Vurdere en PoE (802.11af) utgave som powrer enhetene (evt. gjennom en PoE injector)
    Uten å gjøre ett større tema av optisk nettverk i Magicos vennetråd så fungerer det jeg har satt opp helt utmerket i daglig drift hos meg selv og er en enkel måte å teste om optisk nettverk med sitt galvaniske skille har noe for seg uten at man må være dataekspert. Ett kjapt spørsmål bare, hvorfor bør kabelen/patch cord være minst 2 meter?
    Sannsynligvis for å unngå interferens på grunn av multiple refleksjoner mellom fiberendene. En annen løsning er å bruke dioder i stedet for lasere og/eller bruke plastfiber med mye dispersjon. Altså Toslink.

    Ellers er det generelt sånn at multimodefiber er dårligere enn singelmodus, 850nm er dårligere enn 1310nm som er dårligere enn 1550nm, men som det merker du først med veldig store avstander.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.115
    Antall liker
    20.463
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skulle du ha lysst på besøk Tand, så tar jeg gjerne med målekofferten. Så kan du se litt på hva og hvor du har utfordringer i rommet. Send meg da en pm.

    Hadde vert morro å hørt hvordan dette låter.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Det kan vi få til Retep og Alpha :). Gi meg litt tid til uti neste måned. Da bør spikes være montert og mye av innspillingen gjort :)

    Tommy
     

    Cato G.

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2008
    Innlegg
    87
    Antall liker
    84
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    4
    Tand sine tre kyr (Q3).

    Hvis noen lurer på hvor Tand sine Q3 har tatt veien, så har de tatt veien hit:

    WP_20151028_16_32_14_Pro.jpg
    WP_20151028_16_24_51_Pro.jpg


    Får besøk av Frode Olsen om en drøy uke, da skal vi justere oppsettet med spikes m.v. Oppsettet er foreløpig (som dere kan se), men det låter foreløpig forbausende bra.

    Magico Q3; Audio Research REF 5SE og REF 150; dCS Puccini + U-Clock; Oracle Delphi Mk IV, SME V, Shelter 501; PS Audio GCPH RIAA
     
    Sist redigert:

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Hvis noen lurer på hvor Tand sine Q3 har tatt veien, så har de tatt veien hit:

    Vis vedlegget 345748 Vis vedlegget 345749

    Får besøk av Frode Olsen om en drøy uke, da skal vi justere oppsettet med spikes m.v. Oppsettet er foreløpig (som dere kan se), men det låter foreløpig forbuasende bra.
    Se der ja, gamle kjente det! :) Gratulerer så mye med lydformidlere av rang! Hva består resten av anlegget dit av?

    Tommy
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    Hvis noen lurer på hvor Tand sine Q3 har tatt veien, så har de tatt veien hit:

    Vis vedlegget 345748 Vis vedlegget 345749

    Får besøk av Frode Olsen om en drøy uke, da skal vi justere oppsettet med spikes m.v. Oppsettet er foreløpig (som dere kan se), men det låter foreløpig forbausende bra.

    Magico Q3; Audio Research REF 5SE og REF 150; dCS Puccini + U-Clock; Oracle Delphi Mk IV, SME V, Shelter 501; PS Audio GCPH RIAA
    Gratulerer og velkommen til Magico-klubben :)
    Ut fra upstream-produktene ser det ut til at Q3 har kommet til et godt "møblert" hjem; det fortjener de - gitt gode kvalitetsprodukter kan Q3 spille som en sann drøm!

    Cheers!
     

    Cato G.

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2008
    Innlegg
    87
    Antall liker
    84
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    4
    Hei!

    Takk for hyggelige ord! For ordens skyld: Det er faktisk mitt andre par Magico-høyttalere. Hadde inntil nylig et par V3 som jeg likte svært bra, men så var det dette oppgraderingsspøkelset, da....
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Hei!

    Takk for hyggelige ord! For ordens skyld: Det er faktisk mitt andre par Magico-høyttalere. Hadde inntil nylig et par V3 som jeg likte svært bra, men så var det dette oppgraderingsspøkelset, da....
    Har du fått spilt de "inn" nå :) . Hvordan spiller Q3 i forhold til dine gamle V3?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn