Magico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.317
    Antall liker
    9.557
    Torget vurderinger
    2
    ...og jeg som synes at innsiden så Frognersk ut;), også pga "radiatorskjulerne". Men så feil kan man ta.. er det radiatorskjuler eller skap?? Bra akustsisk design uansett...
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.629
    Antall liker
    3.753
    ...og jeg som synes at innsiden så Frognersk ut;), også pga "radiatorskjulerne". Men så feil kan man ta.. er det radiatorskjuler eller skap?? Bra akustsisk design uansett...
    radiatorskjuler, ja. (Skjuler også en helsikes mengde kabler :)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Heisan Big
    Dette hadde jeg ikke fått med meg. Frode sa han skulle eller hadde levert noen V3 i Oslo da han leverte en svart klump her. Måtte være deg det da.
    Gratulerer og toppers at du er så fornøyd. Litt av et rom du har også. Skjønner veldig godt at du koser deg der inne.

    RBN
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.597
    Antall liker
    103.114
    Torget vurderinger
    23
    Riktig stuk men håpløs bass, fullt forståelig ut i fra et kommersielt standpunkt dog.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Riktig stuk men håpløs bass, fullt forståelig ut i fra et kommersielt standpunkt dog.
    Bare å supplere med Qsub, om man går den kommersielle ruten. Har du råd til U3 så fikser man sikkert 2-4 av de også :)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.426
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ser hifipuristen har redigerat sitt inlägg #1689. Det var alltså inte det som stod där i utgångspunktet och som jag svarade på. Mitt svar till hifipuristen framstår nu som noe märkligt.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.597
    Antall liker
    103.114
    Torget vurderinger
    23
    Fega pojkar får inte kyssa vackra brudar.......
     

    Master Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.07.2006
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    1.442
    Sted
    Trondheim
    ""White is a color of protection and encouragement, offering a sense of peace and calm, comfort and hope, helping alleviate emotional upsets.....""

    http://www.empower-yourself-with-color-psychology.com/color-white.html

    Mvh.




     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.597
    Antall liker
    103.114
    Torget vurderinger
    23
    "White is a coøor tempting Young grandchildren and their Crayons...." (c) Sluket
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    ^ Er disse mkII testet ennå? URL?

    I mine øyne ser Q-serien penere ut, men det er jo selvfølgelig subjektivt.

    Cheers!
     

    Master Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.07.2006
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    1.442
    Sted
    Trondheim
    Skandinavisk lansering av S1mk2 og S5mk2 I Norge ila de neste 100dagene.
    Vi har nå sett under produksjon.

    Mvh.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Ser ut som Q serien også får sin etterlengtede oppdatering nå. Her vises vel Q3 med avrundet kabinett og topp som S serien. Antageligvis med den nye diamant/beryllium diskanten og graphen elementer.

    Flott design synes jeg :) !

    image.jpeg
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Synes mange sa det ikke vil komme oppgraderinger som mk 2 og slik , men hele så si magico serien har fått dette. Jeg synes magico s 7 serien er ganske fin har ikke sagt nei takk for noen i blå farge.

    Imagine
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Tror jaggu det der er en M Pro mini. Ser den har karbon sider også.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.735
    Antall liker
    3.338
    untitled.jpg


    Here is the official release about the all new Magico M3 loudspeakers, new State of the Art Loudspeaker, Floor standing, 3-way (Five Driver) Design...


    Magico, the leader in high performance loudspeaker design and manufacture, is pleased to announce the new M3.


    The 2014 release of the M-Project provided a glimpse of the innovative designs and advanced technologies that were being developed at Magico. Since then, we have continued to develop and refine the concepts and vision introduced by the M-Project. The new Magico M3, picks up where the M-Project left off, and not only builds upon its legacy, but takes it several steps further. A new Carbon-fiber side panel design, an all- graphene midrange and bass driver design, a new driver coupling system and the phenomenal 28mm diamond coated beryllium tweeter, previously found only in the M-Project, all come together in what is the most sophisticated loudspeaker we have ever created.


    Magico is the world’s first manufacturer to utilize graphene in the development of a leading-edge loudspeaker cone design. Graphene has many extraordinary properties and is approximately 100 times stronger than the toughest steel. The newly designed Magico six-inch midrange and seven-inch bass driver cones found in the M3 are both manufactured from Multi-Wall carbon XG Nanographene and a new proprietary ultra-stiff carbon weave which is 20% lighter and 300% stiffer than the cone material used in previous Magico loudspeaker offerings. The underhung neodymium base motor system provides an ultra-stabilized magnetic field for the pure Titanium voice coil to operate within. This radical new driver design offers the lowest THD in the industry and sets the performance benchmark for others to aspire to.


    The M3 midrange driver operates in a purpose built sub-enclosure made of a proprietary polymer that enhances midrange control and articulation. This sub-enclosure concept was first used in the S3 and is now applied to our more recent 3-way speaker designs. Three seven-inch M3 bass drivers are vertically aligned to achieve ideal room integration and reproduce the lowest registers of bass frequency with speed and accuracy. A solid copper gasket is applied between the driver’s chassis and enclosure to maximize the coupling effect and diffuse resonances between the two surfaces. The M3 bass drivers are optimized for minimal music related distortions in the frequency and time domain using the latest state-of-the-art FEA simulation of acoustics, mechanics, electromagnetic and thermal behavior. The testing process is now completed on a single platform allowing optimization levels to be taken to a higher level.


    The M3 incorporates the diamond coated beryllium diaphragm tweeter (28-mm) used in the M-Project. The optimized geometry and the diamond coating on the beryllium aligns the acoustical properties closer to perfection without adding the extra weight of a full Diamond dome. This revolutionary tweeter design offers a near perfect weight to stiffness ratio that is unmatched in the industry. The new tweeter provides extra-long excursion movement and uses a neodymium based motor system that is customized to match the sensitivity and power handling capabilities of the M3 while maintaining ultra- wide dispersion characteristics and ultra-low distortion measurements.


    An internal three-axis matrix framework encapsulated in a sandwich Carbon-fiber skin, contributes to an extremely rigid yet damped enclosure and eliminates unwanted resonances and colorations, allowing all drivers to perform with stunning resolution and dynamics. All five drivers in the M3 are acoustically integrated using Magico’s exclusive Elliptical Symmetry Crossover topology.


    Driver Complement


    1 1” MBD28 Tweeter
    1 6” MAG6004RTC Graphene Nano-Tec Midrange
    3 7” MAG7012RTC Graphene Nano-Tec Bass


    Specifications


    Sensitivity: 91dB
    Impedance: 4 Ohms
    Frequency Response: 24 Hz – 50 KHz
    Recommended Power: 20–500 Watts
    Dimensions: 48”H x 19”D x 13”W (120cm x 49cm x 34cm)
    Weight: 320 lbs. (145Kg)


    SRP US $ 75,000.00 /pair. Ship date – 3rd Quarter 2016
     

    Cato G.

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2008
    Innlegg
    87
    Antall liker
    83
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    4
    (Sikle, sikle...) Da er det bare å spare i vei. Har dessverre ingen fet arv jeg kan tære på......
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ikke så galen pris dette.
    Hvis virkelig finish ikke er langt bak 3D rendering så ser de forseggjordte ut.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Ikke så galen pris dette.
    Hvis virkelig finish ikke er langt bak 3D rendering så ser de forseggjordte ut.
    De blir spennende å se i live! Render av M Pro var "spot on" i forhold til mine. Eneste forskjell var at de satte på støttebein på produksjonsmodellen.

    Er det noen som forresten har sett eller så M3 i Munchen? Leste på WBF at en kar hadde hørt de der....
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ikke så galen pris dette.
    Hvis virkelig finish ikke er langt bak 3D rendering så ser de forseggjordte ut.
    De blir spennende å se i live! Render av M Pro var "spot on" i forhold til mine. Eneste forskjell var at de satte på støttebein på produksjonsmodellen.

    Er det noen som forresten har sett eller så M3 i Munchen? Leste på WBF at en kar hadde hørt de der....
    Jeg tenkte ikke bare designmessig, men også finish/tekstur.
    Det blir ofte en nedtur når man så et dandert bilde først og deretter tenker - fanken, var det sånn det ble....
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Ikke så galen pris dette.
    Hvis virkelig finish ikke er langt bak 3D rendering så ser de forseggjordte ut.
    De blir spennende å se i live! Render av M Pro var "spot on" i forhold til mine. Eneste forskjell var at de satte på støttebein på produksjonsmodellen.

    Er det noen som forresten har sett eller så M3 i Munchen? Leste på WBF at en kar hadde hørt de der....
    Jeg tenkte ikke bare designmessig, men også finish/tekstur.
    Det blir ofte en nedtur når man så et dandert bilde først og deretter tenker - fanken, var det sånn det ble....
    Sant, tipper det er sånn de blir seende ut. Veldig sjelden de avviker særlig fra Render er min erfaring.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    1.002
    Antall liker
    1.046
    Sted
    Porsgrunn
    Ikke så galen pris dette.
    Hvis virkelig finish ikke er langt bak 3D rendering så ser de forseggjordte ut.
    De blir spennende å se i live! Render av M Pro var "spot on" i forhold til mine. Eneste forskjell var at de satte på støttebein på produksjonsmodellen.

    Er det noen som forresten har sett eller så M3 i Munchen? Leste på WBF at en kar hadde hørt de der....
    Det ble spilt på S1 mk2, S5 mk2 og M project. M3 var kun med som bilde på veggen.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Bare litt over 1,1 million å oppgradere Q7 til Mk2 utgaven :-/ Herrejemini, de vet å ta betalt
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn