Derfor har heller ikke denne
http://www.hifisentralen.no/forumet...ne-ha-avsla-re-forskjeller-mellom-kabler.html noen mening, siden det er brukt elektronikk fra Hypex,som etter Asbjørns påstand er imun hva kabler angår.Den tråden gjelder kun for Hypex.
Har spurt flere ganger,hvordan ser audio elektronikken ut utenfor Hypex miljøet,men ingen svar enda.
Har du virkelig ikke lest tråden? Det er ingen simuleringer der av Hypex-forsterkere eller som forutsetter Hypex-forsterkere. De er altfor kompliserte å modellere.
De eneste forsterkermodellene i den tråden er noen enkle, konvensjonelle inngangs- og utgangstrinn. Stort sett modellerer jeg utgangstrinnet på effektforsterkere som en spenningskilde med en resistiv impedans, som er en enkel og noenlunde presis modell av en effektforsterker uansett teknologi. Da har jeg satt den utgangsimpedansen til forskjellige verdier som representerer alt fra svære transistorbeist med mye negativ tilbakekobling til single ended rørforsterkere uten tilbakekobling.
Noen steder har jeg brukt tall for inngangs- og utgangsimpedans hentet fra databladet på Hypex, men forsterkere med helt annen teknologi kan ha tilsvarende tall for de parametrene. Modellene jeg har brukt i den tråden er nok en bedre match med tradisjonelle klasse A/B-forsterkere enn med klasse D, siden Hypexene har store induktive utgangsfiltre og formodentlig ikke en rent resistiv utgangsimpedans.
Jeg har også gjort noen simuleringer av enkle klasse A-forsterkere og fått omtrent samme resultater, uten å skrive noe om det i tråden. Forskjellene mellom den enkle forsterkermodellen (spenningskilde + motstand) og en mer detaljert modell med transistorer og dioder er så små at det ikke var noe å skrive om.
Så, hvis bakgrunnen for det gjentatte spørsmålet ditt virkelig er at du ikke har lest hva jeg har skrevet eller kanskje ikke har forstått hva jeg har skrevet, kan du få svaret nå: Utenfor Hypex-verdenen ser det nøyaktig ut som jeg viser i den tråden. Det står ingen ting der om klasse D-forsterkere, bare enkle betraktninger om størrelsen på inngangs- og utgangsimpedanser og hvilke konsekvenser dette har. De beregningene tyder på at forsterkere med inngangs- og utgangsimpedanser
tilsvarende Hypexene, uansett teknologi, vil være nokså kabel-immune. Det stemmer også godt med min praktiske erfaring.
Vel,når du nå de siste årene hevder at uansett kabel,så låter det "klin likt hos meg".Da formodenlig på Hypex.
Når jeg f.eks. da nevner Halcro så kommer en forklaring på hvorfor det høres forskjeller der,som og er helt ok.
Electrocompaniet har du selv prøvd.I en annen tråd her nevnes Doxa og som "kilne"
http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/76576-kvalitet-pa-eldre-doxa-effekt.html
Med flere lignendes erfaringer.
Så har vi utgangstrinn og samspill med høyttaler.Det finnest utrolig mange varianter av høyttaler impedanser.
Så da å treffe den sluttning at da det nå ikke er slik hos meg,må det være noe galt med elektronikken hos andre,
er både dogmatisk og arogant ovenfor mange store konstuktører og vellydende produkter.(selv om de kan være litt sært konstuert)
At som du selv formulerer det ,"jeg vil ikke ha det sånn",og hele tiden da henvise til denne tråden din som
bevis for den absolute sannhet.Dersom forskjeller oppleves,er produktet deffekt eller feilkonstuert.
Så for å bruke et mye brukt uttykk skeptikerne bruker."I`v been there" og henvise til innlegg #2 i den tråden din.
Har deres bruk av uttrykket større sanhet en om andre bruker det,eller har skeptikerne krav på den absolute sanhet.
De fleste audiophile hevder at de er i mål med integrering av høyttaler/rom,men allikevel er variasjonene mangslungne
på hva som erfares rundt om kring i de tusen hjem.
Så derfor:
Det er for mange variabler i de tusner audiophile hjem.
Som I-L har nevnt noen ganger.Det finnest ingen standard i audio verden.
Så ut i fra din retorikk:
Fra Watt sin side vil det vere en fordel å bruke elektronikk som er følsom ovenfor kabler,
Da kan de fortsette med å anmelde kabler dersom testen blir til deres fordel.
Eller de kan velge elektronikk ala Hypex og dermed lettere få til ,"ingen forskjell" resultat.
Benytter anledingen til å repetre resten av et tidligere innlegg.
Er høyttaler/lytterom opptimalt intergrert slik at forskjeller lar seg avsløre,for hvilken audiophil vil vel ikke hevde at "mitt" oppsett er det?(Hos Watt)
Støykilder?Er det mange eller få støykilder i nærområdet.Er tilførsel over eller under bakken.Dette er vel viktig da RFIs påvirkning
er avhengig av slike spørsmål,spesielt med tanke på de tekniske løsninger en nettkabel er bygget på.
Vil en slik test vere overførbar til andre støymiljøer der støybildet ikke er som på teststedet?
Spenningsanalyse?For en vil vel ikke rent "tilfeldig" komme ut for dette?
Hjemme hos Knut Vadseth fra Fidelity, med Espen L, SAL og ganilsen
Som sagt,det er for mange variabler.