RES, redaktør i STEREO + har jo 3.7. Bytta dem til fordel for Wilson Sophia, så helt umulig kan det da ikke være?
Magneplanar selger vel så mange de klarer lage.
Norge/skandinavia er uansett et lite marked.
Selger seg sjøl, men passer ikke for alle.
Det sies så ja. Man får selvsagt også andre fordeler med større paneler enn bare dypere frekvenstespons som man gjør på andre høyttalere i samme serie med fler/større elementer.^
Mener du modellene spiller likt, med unntak av frekvens nedover?
Har merket meg omtale av 1.7i og er nysgjerrig på dem. Rommet er ca 27-28 m2 der jeg spiller mot langveggen, rett i underkant av 6m. Ca 4,5m andre veien. Klassisk, jazz og annen fin musikk spilles Noen innspill?
jeg har hatt 1.7 hos meg i et rom på 17m2, men pga lav takhøyde ( 207 ) synes jeg de ble litt dominerende. Jeg tror faktisk at du kunne gått opp til 3.7 størrelsesmessig.Bump som det heter på Nynorsk
Har merket meg omtale av 1.7i og er nysgjerrig på dem. Rommet er ca 27-28 m2 der jeg spiller mot langveggen, rett i underkant av 6m. Ca 4,5m andre veien. Klassisk, jazz og annen fin musikk spilles Noen innspill?
Hadde lydbildet i tillegg dratt mot H. el V så kunne jeg ha mistenkt tørre kondiser. ( den er fra 2007 og spraker lett v påslag ) Det var noe slikt jeg opplevde med en eldre Naim forsterker før jeg sendte den til recapping.Har hørt mye bra om Bryston men når det blir "skarpere" og i tillegg mister dybde så er jeg litt skeptisk. Jeg har aldri hørt .7 men jeg har hatt 1.6 i 10 år nå og blir enda slått av lydbildet som de greier å skape.Jeg regner med at .7 er forbedring på mange områder
1.7 vil passe godt inn i ditt rom på 27-28m2 men jeg ville også vurdert 3.7 som Griffenfeldt nevner. Jeg vurderte selv 3.7 og i den forbindelse forhørte meg med importøren mht anbefalt romstørrelse. Hans svar var minimum 3.6m X 5.6m - ditt rom vil med andre ord være godt egnet for 3.7 (eller 3.7i). En kamerat oppgraderte en tid tilbake fra 1.7 til 3.7 og sistnevnte er en bedre høytaler etter min mening.
1.7 vil passe godt inn i ditt rom på 27-28m2 men jeg ville også vurdert 3.7 som Griffenfeldt nevner. Jeg vurderte selv 3.7 og i den forbindelse forhørte meg med importøren mht anbefalt romstørrelse. Hans svar var minimum 3.6m X 5.6m - ditt rom vil med andre ord være godt egnet for 3.7 (eller 3.7i). En kamerat oppgraderte en tid tilbake fra 1.7 til 3.7 og sistnevnte er en bedre høytaler etter min mening.
Veldig uenig i dette med romstørrelse. Her finnes det ingen fasit og man er nødt til å prøve. Jeg hadde veldig bra lyd med 3.6 i et veldig lite rom på rundt 15 m2, men det hadde div skråvegger og var dempet med tepper og filt på vegger etc. 3D kunne ikke vært bedre og knallbra bass. Jeg hadde også små stativhøyttalere, samt gulvstående vanlige høyttalere i dette rommet, men ingen spilte i nærheten av MG, så jeg tviler på at det hadde blitt bedre lyd med en mindre modell av MG i dette rommet.
Bruker nå 3,7 i ei stue på over 50 m2 men har på langt nær like bra lyd.
Jeg er enig i at det ikke finnes noen fasit. Noen generelle hovedregler finnes det derimot som at panelhøytalere og elektrostater trenger avstand til vegg for å kunne puste. Når det gjelder romstørrelsene jeg nevte tidligere så er det hentet fra en som har importert, solgt og installert Magnepan i over tyve år. Det reflekterer hans erfaring men det finnes selvsagt unntak.1.7 vil passe godt inn i ditt rom på 27-28m2 men jeg ville også vurdert 3.7 som Griffenfeldt nevner. Jeg vurderte selv 3.7 og i den forbindelse forhørte meg med importøren mht anbefalt romstørrelse. Hans svar var minimum 3.6m X 5.6m - ditt rom vil med andre ord være godt egnet for 3.7 (eller 3.7i). En kamerat oppgraderte en tid tilbake fra 1.7 til 3.7 og sistnevnte er en bedre høytaler etter min mening.
Veldig uenig i dette med romstørrelse. Her finnes det ingen fasit og man er nødt til å prøve. Jeg hadde veldig bra lyd med 3.6 i et veldig lite rom på rundt 15 m2, men det hadde div skråvegger og var dempet med tepper og filt på vegger etc. 3D kunne ikke vært bedre og knallbra bass. Jeg hadde også små stativhøyttalere, samt gulvstående vanlige høyttalere i dette rommet, men ingen spilte i nærheten av MG, så jeg tviler på at det hadde blitt bedre lyd med en mindre modell av MG i dette rommet.
Bruker nå 3,7 i ei stue på over 50 m2 men har på langt nær like bra lyd.
Ja de er helt supre, spesielt når de får litt plass rundt seg.Herlig bilde. Ikke tvil om hva jeg skal ha i hus når mine høyttalere takker for seg. 1.7 blir nok neste par inn. Men det haster ikke...
Ja. Klarer meg knapt uten room perfect nå som jeg er vant med det. Kjører ny måling med monoblokkene på fredag.Ja der har du nok mer enn nok trøkk! Bruker du Lyngdorfen som pre da?