S
Syncrolux
Gjest
Går fint an å vinkle med de originale føttene også, om enn ikke like sexy.
"Stoffsokk" får du tak i via forhandler vil jeg tro.Det burde vel finnes en i Norge med meget i metall-sløyd som kunn leget en liten serie med slike? ...eller noe lignende.De må jo ikke være i krom heller. Sort og messing hadde vært kult. Dessuten er det vel ikke noe førstevalg for parkettgulv med spikes rett på.... Men de var kule. Jeg har et større. "problem" med at frontstoffet på mine 1,7 er svart. Noen som vill bytte mot hvitt/Offwhite ?
Ja forhandle kan skaffe sokk , men til en pris som er latterlig. De sendes ifølge dem flatpakket i lik lengde som høyttaler. Jeg fikk pris på 7000++. Det er heller ikke lett å få kjøpt det i USA. Hvis noen har gode tips på billige orginaltrekk så hører jeg gjerne på det."Stoffsokk" får du tak i via forhandler vil jeg tro.
Hvis noen vil prøve å lage slike ben som de svarte i posten over til en mer overkommelig pris, så stiller jeg meg i kundekø.
Ikke overraskende melding fra Sonus Faber fanboy nr1.«Balkan» versjonen er vel det nærmeste Magnepan kommer et delikat og lekkert ytre Flott i min bok
gismo
Tullete pris selvsagt. Verre enn først viste ben fra V-accord.Ja forhandle kan skaffe sokk , men til en pris som er latterlig. De sendes ifølge dem flatpakket i lik lengde som høyttaler. Jeg fikk pris på 7000++. Det er heller ikke lett å få kjøpt det i USA. Hvis noen har gode tips på billige orginaltrekk så hører jeg gjerne på det.
Dyrt? Jeg mener dem er rimelige. Stålprisene har hatt en ekstrem økning. Krav til finish før kromatering er meget høye og selve kromateringen er svært kostbar. Her hjemme er timeprisen nå fra 900 til 1100 + mva. Materiell, fortjeneste... Jeg tror man skal lete lenge etter noen som kan matche produktet på finish og pris med mindre man har et verksted full av ulovlige meksikanere.Absolutt kostbare - og utrolig fine.
Ja, hva er galt med de orginale? Det er mye « kosmetikk» i hifi verdenen men gjør kanskje lite med det lydmessige.Hva er galt med de originale føttene egentlig .... ? I mitt hode passer de utseendemessig helt fint, og de gjør det de skal.
Er det mulig å få til en Atmos-løsning, med paneler i taket?Jeg kjøpte mine første Magnepan for temmelig nøyaktig 3 år sida - det var et par veldig fine 1.5. Disse ble solgt og kjøpt tilbake igjen, og pryder lyttekroken min i stua. Siden da har jeg hamstret for å bygge opp et 7.1.4 surround-oppsett. Det siste paret ble kjøpt forrige helg, og da ble det komplett.
Strålespredere...Åj. Stråling? Best jeg tar på meg foliehatt når jeg skal høre på grammofonplater da.
Beklager Jeg mente sirkulært spredningsmønster! Noe som også påvirker måleresultatet . Og nivå ved målemic!Sirkulær strålingsmønster?
[/QUOT
Kan du vise oss link angående dette?Da har du ikke lest om det da!
Ja.Duh! Selvfølgelig. D’Appolito er han med MTM, ikke sant?
Ja, Joseph D'appolito. Selv mange lærde kan lære noe av hanDuh! Selvfølgelig. D’Appolito er han med MTM, ikke sant?
Hvis du har Magnepan, så trenger man ikke å bry seg med MTM"Alle" kan lære noe av "alle" - så jeg velger å stå over D'appolito (Var han en av De tre musketerer)?
Så veldig tøft ut på bildene! Står senterhøyttaleren bak lerretet? Ser ut som det også er god kontroll på akustikktiltak. Hadde vært gøy å høre dette en gang. Jeg har en kompis med fire stk gamle Magnepaner fra åttitallet. Han bruker to foran og to bak lyttestolen. Han kjører en enkel form for surround (4.1) på film, og lytter også på musikk med alle fire.Ja det går hvis man har nok takhøyde. Jeg har fire paneler. Noe mer går ikke i rommet mitt. Takhøyde på ca 3 meter.