Jeg kommer gjerne bort en tur og lytter!Ps dette gjelder for 30.7 i
Eneste nytt vedrørende Magnepan LRS+ er at første forsendelse vil ankomme Europa januar 2023. Prisen er estimert til Kr 14.000.-Noe mer info ang LRS+ ?
Dette må jo være veldig mye høyttaler for pengeneEneste nytt vedrørende Magnepan LRS+ er at første forsendelse vil ankomme Europa januar 2023. Prisen er estimert til Kr 14.000.-
Jeg hadde LRS ,,, og den spiller absolutt fantastisk til både størrelse og pris ,,Dette må jo være veldig mye høyttaler for pengene
mvh
Nå så jeg i en annen tråd at du hadde skaffet deg disse ampene og jeg vet jo at det er et par 30.7 i sirkulasjon i landet - så dette var kanskje litt mer enn hypotetisk.Jeg har et spørsmål.. vil Luxman M 10 x drive disse høytalerne godt? Denne forsterkeren har en meget stor og stabil strømforsyning. Dobler hele veien ned til en ohm. Meninger ?
Det blir nok litt forsjell på å drive panelene elektronisk kontra passivt som er de beregnet forNå så jeg i en annen tråd at du hadde skaffet deg disse ampene og jeg vet jo at det er et par 30.7 i sirkulasjon i landet - så dette var kanskje litt mer enn hypotetisk.
Det er jo gode amper - så de vil helt sikkert funke bra. Men som sagt så leverer de ikke all verden spenning på utgangen - så en enkel Hypex Ncore vil rett og slett kunne spille høyere. Nå er det ikke sikkert du har et ønske om å spille veldig høyt.
Jeg vet faktisk ikke helt hva som skiller 30.7 fra de andre -> den er jo 4 veis, men jeg er vel litt overrasket om diskant/mellomtone er særlig forksjellige fra 20.7/3.7.
Du må gjerne ta en tur bort til meg igjen - selv om mine 20.7 er aktivt delt og spiller en del anerledes enn de originale.
Joda jeg har hatt Maggies to ganger før og vet hva de er gode for Har bare for liten plass slik som jeg bor nåJeg hadde LRS ,,, og den spiller absolutt fantastisk til både størrelse og pris ,,
Ren og ufarvet " lyd og litt av hva de større panelene gir ,,,, fullrange presentering av instrumenter generellt
Spesiellt akustisk instrumenter og live"
Gi dem bare litt space , og en stor amp kombo med god gain som kompenserer for dens lave effektivitet
som genrellt gjelder nesten alle MG
Om du ikke har hatt paneler før er det en fin start eller inngangs billet til det beste av i panelenes verden . )
MVh super førnøyd 1,7i bruker
Effektiviteten er lik på neten alle panelene til MG ,,, 86 dBEn beklagelse! I mitt innlegg ovenfor skrev jeg at høyttalerne det dreier seg om er 30.7i. Dette var feil. 3.7i skal det være…sorry.
Da tenker jeg vel at ampene passer bedre også.En beklagelse! I mitt innlegg ovenfor skrev jeg at høyttalerne det dreier seg om er 30.7i. Dette var feil. 3.7i skal det være…sorry.
Så morsomt å lese og jeg tror deg gjerne, disse LRS+ imponerte meg ved en kort lytt i Asker må messen der! Og til den prisen kan jeg umulig forstå at det er mulig å få bedre lydJeg bare Må legge inn bilde av disse små og lekkert lydende LRS + ene som ramlet inn her forleden. Duverden som de passer inn i hula her, og så bra som de spiller. Mer behagelig og mer detaljert enn de originale LRS ene som forsvant for en liten stund siden. Og mer kontroll over det hele her enn med 1.7i. Jaja, man vet ikke før man har prøvd. Vis vedlegget 935837
Magnepan er bare veldig mye lydkvalitet for pengene bare de får rette omgivelsene.Så morsomt å lese og jeg tror deg gjerne, disse LRS+ imponerte meg ved en kort lytt i Asker må messen der! Og til den prisen kan jeg umulig forstå at det er mulig å få bedre lyd
At du også har gjort noe med akustikk (frontvegg) bidrar meget positivt mener jeg. Som mine Diptique spiller jo disse «begge» veier
gismo
Har ikke hatt noen av de som nevnes, men har hatt LRS , .7 og 3.7. MG er vel mer følsomme mtp amper og rom , men hos meg låt 3.7 størst og mektigst med godt trøkk ved høytspilling, LRS spillte bedre i mitt rom enn det .7 gjorde, med samme forsterkeri. På LRS hang alt mer sammen og leverte "silkelyd" , men hadde selvfølgelig begrensing når en skulle spille høyt. LRS , nå i +utgave, er i mine ører ett kupp ,selv nå etter prisstigningen...Magnepan 12qr vs 1.7 vs 1.7i...?
Noe nytt på vei?sommer oppsettet mitt er en stor tripath og 1.7i
Den gjør ikke mye feil , men gleder meg til å fyre med linear power amping
Har hatt Audio Research dsi200 på mine tideligere Maggie 1.7.Noen som har brukt eller bruker Magnepan med klasse-d-forsterker?
Ja, jeg bruker PS Audio Stella M1200 monoblokker på MG20.7. Det funker veldig bra, og et annet sted i Norge brukes de samme forsterkerne på MG30.7Noen som har brukt eller bruker Magnepan med klasse-d-forsterker?
Takker for svar, da burde 2000as fungere godt også.Ja, jeg bruker PS Audio Stella M1200 monoblokker på MG20.7. Det funker veldig bra, og et annet sted i Norge brukes de samme forsterkerne på MG30.7
In my dreams aw 800, men nei jeg får ta til takke med borbely ribbon ampene mine som er brokoblet . De har poweren som trenges til MGNoe nytt på vei?
Fra å gå fra super effektive JBL til MG er det klinkende klart, MG trenger effekt og spenning sving .Min amp nominellt 400w nominellt 8 ohm og dobbling nedoverHar hatt Audio Research dsi200 på mine tideligere Maggie 1.7.
Det var slappe greier.
Til tross for nokså stor effekt og bra kvalitet på ampen.
Jeg er langt ifra noen ingeniør, men har forstått det slik at switchmode forsterkere ikke helt er tingen på lavohmige høyttalere.
Mulig at det ligger noe der.
Min erfaring er at strømforsyning i forsterkeren er svært viktig.
Snodig.... jeg har valgt kl.D til bass duty her (1,7 Ohm) nettopp fordi de er i stand til å håndtere denne lavohmige lasten .Har hatt Audio Research dsi200 på mine tideligere Maggie 1.7.
Det var slappe greier.
Til tross for nokså stor effekt og bra kvalitet på ampen.
Jeg er langt ifra noen ingeniør, men har forstått det slik at switchmode forsterkere ikke helt er tingen på lavohmige høyttalere.
Mulig at det ligger noe der.
Min erfaring er at strømforsyning i forsterkeren er svært viktig.
Kan ikke tenke meg til. Hvis det er for lite, så er det vel ikke så mange forsterkere som passer. Jeg bruker en 1200AS2 på MG 12QR, men vet ikke om det kan sammenlignes. Har brukt de på AB forsterkere mellom 70 og 200 Watt (Audiolab, Parasound, NAD og Cayin) tidligere. Synes Icepower er bedre.Så da blir muligens min Icepower 2000as2 for liten til 1.7?
Jeg ser at flere går i mot meg her, og jeg skal ikke være påståelig eller kategorisk. Det er mulig at jeg tar feil. Jeg har aldri målt noe som helst, så det jeg mener om Magnepan er kun basert på egne brukererfaringer og ting jeg leser på Magnepan-forum.Snodig.... jeg har valgt kl.D til bass duty her (1,7 Ohm) nettopp fordi de er i stand til å håndtere denne lavohmige lasten .
Håper ikke jeg har gjort noe dumt..
Bedre å prøve enn å tenke tror jeg.Hm... Jeg vurderer sterkt en 1.7, men forstår at det er delte meninger om det fungerer på klasse-d...
Må tenke lit.
Nei, ikke direkte, men har hørt begge.Noen som har testet 1.7 kontra mg12?