Magnepans venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Er stofftrekket bra er det nok panelene ok.
    det er jo ingen bevegelige deler på en magnepan og man må først skade trekket for og skade panelet.

McLaren

A

Audio Optimum

Gjest
    Ser mange henviser til "litt" problemer vedr. integrering med sub... Finnes det noen heldige eksempler ? Ser for meg at minimum må være trykk-kammer basert løsning.

Eller vil god nok kvalitet på forsterker være tilfredstillende ?

mvh
    KP

T

tst

Gjest
    Jeg mener det er bedre med god forsterker og biamping, og glemme sub. Jeg har 2-300t innsp. igjen på mine før de "løsner" ;D.

frodes00

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2009
    Antall liker
    254
    Jeg har faktisk aldri hørt noen som har rapportert en vellykket kombinasjon av sub med Magnepan. De fleste sier at det ikke er nødvendig. God forsterker er selvsagt, kanskje også biamping. Men hvis man tar en titt bak dekslet bak på høyttalerne, vil de fleste forstå at det som hjelper best, er en oppgradering av innmaten. Det er også den billigste veien til grom lyd.

Arcturus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.04.2006
    Antall liker
    28
    Sted
    Vestfold
    frodes00 skrev:
    Hmmm... Tror nok at du er litt for bastant her. Ta en titt på denne artikkelen: http://www.integracoustics.com/MUG/MUG/tweaks/peter_gunn/repair.html Personlig ville jeg ikke satset på noe alt for gammelt.

McLaren skrev:
    det er jo ingen bevegelige deler på en magnepan og man må først skade trekket for og skade panelet.

McLaren
    Jeg kan legge til min reparasjon av MG 0.5QR fra begynnelsen av 90-tallet.
    Det var enkelt å reparere og resultatet holder.
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=36054.0

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    frodes00 skrev:
    Hmmm... Tror nok at du er litt for bastant her. Ta en titt på denne artikkelen: http://www.integracoustics.com/MUG/MUG/tweaks/peter_gunn/repair.html Personlig ville jeg ikke satset på noe alt for gammelt.

McLaren skrev:

McLaren
    Den erfaringen jeg fortalte om i mitt første innlegg var et sett som så helt fint ut på utsiden. Trekket var helt, men innsiden var ikke helt topp. Råtten kan man si. Nå er det sikkert veldig sjelden at noen bruker Magnepan som tørkestativ, men det er som sagt ikke all skade som er synlig på utsiden. Trekk kan jo også skiftes.

Men forstår jeg det slik at det ikke er noen spesielle svakheter å kikke etter da?

Hvor billig kan man få et godt eksemplar av den minste modellen. Det må nesten bli den av plasshensyn.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.783
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dipol og kassesub funker om man lar suben være sub. Delefrekvens ved 40 Hz virker bra. Skal man dele stort høyere bør suben være dipol den også.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.663
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Valentino skrev:
    Dipol og kassesub funker om man lar suben være sub. Delefrekvens ved 40 Hz virker bra. Skal man dele stort høyere bør suben være dipol den også.
    Tja, da får en den plagsome overgangen fra åpen-baffel bass og over til sub-bass. Da blir jo helhelten like dårlig som på en Martin Logan, og det vil vi jo ikke ha.

A

Audio Optimum

Gjest
    så regelen er styr unna.... :)

Å blande 2 vidt forskjellige prinsipper er vel sjelden heldig...

Men måtte høre likevel, med fasitten..... :)

mvh
    KP

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.783
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Den plagsomme overgangen er ikke plagsom i det hele tatt når man deler så lavt som 40Hz. Det hører jeg daglig. Skal man dele høyere bør suben være dipol som magnestatene.
    Siegfried skrev:
    Room modes cannot exist when 1/2 of a sound wavelength exceeds the longest room dimension. If this is 7.5 m (24.6 ft), then a wavelength will be 15 m and the lowest mode frequency is 343 m/s / 15 m = 23 Hz. Below this frequency bass response may increase due to room gain, if the woofer is a monopole. For a dipole woofer the response may stay flat or drop off, depending on the rigidity of room surfaces and lack of any openings. Thus, there will be situations where the addition of a monopole woofer below 40 Hz or so, in a range where there are few room resonances, can add to the realism of sound reproduction.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.663
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Neste sub inn hos meg til test er to dipoler - åpen-baffel.. Gir tilbakemelding når jeg har fått de i hus.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.783
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Interessant, HoJ. Ser fram til rapport.

Hvilke delefrekvenser har dere brukt mot kassesuber?

A

Audio Optimum

Gjest
    Valentino skrev:
    Den plagsomme overgangen er ikke plagsom i det hele tatt når man deler så lavt som 40Hz. Det hører jeg daglig. Skal man dele høyere bør suben være dipol som magnestatene.
    Siegfried skrev:
    Room modes cannot exist when 1/2 of a sound wavelength exceeds the longest room dimension. If this is 7.5 m (24.6 ft), then a wavelength will be 15 m and the lowest mode frequency is 343 m/s / 15 m = 23 Hz. Below this frequency bass response may increase due to room gain, if the woofer is a monopole. For a dipole woofer the response may stay flat or drop off, depending on the rigidity of room surfaces and lack of any openings. Thus, there will be situations where the addition of a monopole woofer below 40 Hz or so, in a range where there are few room resonances, can add to the realism of sound reproduction.
    Tenkte/trodde man var avhengig av å dele over absolutt nedre grensefrekvens..for å få en mest mulig sømløs overgang..
    Hvis den er 40hz deler man på 45hz.. det er selvfølgelig romavhengig..

mvh
    KP.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.663
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Audio Optimum skrev:
    Tenkte/trodde man var avhengig av å dele over absolutt nedre grensefrekvens..for å få en mest mulig sømløs overgang..
    Hvis den er 40hz deler man på 45hz.. det er selvfølgelig romavhengig..

mvh
    KP.
    Det er slik jeg har pleid å gjort det.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.783
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    For hva det er verd: Linkwitz lar kassesuben fylle inn under nedre grensefrekvens på Orion+, som han lar rulle av akustisk som når suben ikke er med. Men han har selvfølgelig stålkontroll på avrulling og slikt, halve Linkwitz-Riley som han jo er.

Rettelse: Når kassesuben Thor brukes sammen med Orion+ brukes et 4.ordens L-R-filter. Bemerkelsesverdig likt overgangen mellom mine dD og Ragnarok. Fornuftig mann han Siegfried.

Arcturus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.04.2006
    Antall liker
    28
    Sted
    Vestfold
    Valentino skrev:
    Det tror jeg på og jeg er enig i at det kan fungere bra så lenge høyttaleren får lov til å jobbe uten deling i hele sitt område og at sub'en kun jobber i frekvensområdet under. Delefrekvens under 40 Hz, vil jeg ikke være så kategorisk på. Det varierer nok fra modell til modell, hva som er den riktige frekvensen.

Jo større høyttaleren er, dess dypere går den og da må sub'en deles ved en lavere frekvens.
    Mine Magnepaner i mitt rom har en dip ved 50Hz og deretter en resonanstopp på 40Hz som er på nivå med resten av lavfrekvensområdet fra 80Hz og oppover.

Det kan hende det ville være lurt å dempe denne resonansen, men det har jeg ikke prøvd ennå.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.663
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Arcturus skrev:
    Valentino skrev:
    Det tror jeg på og jeg er enig i at det kan fungere bra så lenge høyttaleren får lov til å jobbe uten delign i hele sitt område åg at sub'en kun jobber i frekvensområdet under. Delefrekvens under 40 Hz, vil jeg ikke være så kategorisk på. Det varierer nok fra modell til modell, hva som er den riktige frekvensen.

Jo større høyttaleren er, dess dypere går den og da må sub'en deles ved en lavere frekvens.
    Mine Magnepaner i mitt rom har en dip ved 50Hz og deretter en resonanstopp på 40Hz som er på nivå med resten av lavfrekvensområdet fra 80Hz og oppover.

Det kan hende det ville være lurt å dempe denne resonansen, men det har jeg ikke prøvd ennå.
    Ikke enig, jeg synes bassen som kasse-sub "spyr ut" er så ulik bassen fra magnepanene, at jeg slett ikke klarer tanken på et forsøk til med vanlig sub. Dempe resonasen KAN være bra, men litt skumelt å herje med slike ting også - jeg har hørt nok hifi i overdempede rom.

Arcturus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.04.2006
    Antall liker
    28
    Sted
    Vestfold
    HoJ skrev:
    Ikke enig, jeg synes bassen som kasse-sub "spyr ut" er så ulik bassen fra magnepanene, at jeg slett ikke klarer tanken på et forsøk til med vanlig sub. Dempe resonasen KAN være bra, men litt skumelt å herje med slike ting også - jeg har hørt nok hifi i overdempede rom.
    Slik er det, to personer kan høre på det samme og komme til forskjellig konklusjon. Det har vel noe med hvilke preferanser man har.
    Uansett så må man ikke overdrive lydtrykket fra sub'en da går det helt galt.
    Det kan også være at hvor vellykket dette er, avhenger av hvilken modell av magnepan man har og hva man kobler opp som sub og hvordan. Men en stor Magnepan vil uansett ikke ha særlig behov for hjelp i de laveste frekvensene.

Resonansdemping kan gi gode resultater, men kan også ødelegge mer enn det rydder opp i. Jeg har erfart begge deler, men jeg har stort sett kun prøvd å løse problemet via elektronikk.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    HoJ skrev:
    Valentino skrev:
    Tja, da får en den plagsome overgangen fra åpen-baffel bass og over til sub-bass. Da blir jo helhelten like dårlig som på en Martin Logan, og det vil vi jo ikke ha.
    Hehehe.... Jeg har eid både Magnepan 3.6 og nyere større ML.. Såvidt jeg vet er det vel ML som de siste årene har hanket inn tester bla nye CLX.. Så hvilke ML har du hørt i en vanlig stue over tid og ved hvilken frekvens har du slitt med helheten sub kontra panel?? Konkret svar her nå :) . Jeg er glad i Magnepan, men i valget mellom det og ML må maggiene gi tapt..I denne omgang.. ;)

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.663
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    HCS skrev:
    Hehehe.... Jeg har eid både Magnepan 3.6 og nyere større ML.. Såvidt jeg vet er det vel ML som de siste årene har hanket inn tester bla nye CLX.. Så hvilke ML har du hørt i en vanlig stue over tid og ved hvilken frekvens har du slitt med helheten sub kontra panel?? Konkret svar her nå :) . Jeg er glad i Magnepan, men i valget mellom det og ML må maggiene gi tapt..I denne omgang.. ;)
    Hvilke frekvenser jeg har hørt - tja si det, jeg har lyttet ikke studert grafer osv. Men det er bass-mellomtone som jeg har hørt det problemet i. Jeg har hørt både Vista, Purity og Summit X.. Mulig jeg hører for dårlig, må si jeg liker ML sitt utsende, men i lyd da må nok ML gi tapt.. ;D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    HoJ skrev:
    HCS skrev:
    Hvilke frekvenser jeg har hørt - tja si det, jeg har lyttet ikke studert grafer osv. Men det er bass-mellomtone som jeg har hørt det problemet i. Jeg har hørt både Vista, Purity og Summit X.. Mulig jeg hører for dårlig, må si jeg liker ML sitt utsende, men i lyd da må nok ML gi tapt.. ;D
    Tviler sterkt på at du hører for dårlig :)... Men ja, kan skjønne at det KAN være et prob der hos ML...Det har jeg selv hørt og. Få lytta til CLX, de er imponerende... Og ja, jeg er ennå stor fan av magnepan :)

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.663
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    HCS skrev:
    HoJ skrev:
    HCS skrev:
    Tviler sterkt på at du hører for dårlig :)... Men ja, kan skjønne at det KAN være et prob der hos ML...Det har jeg selv hørt og. Få lytta til CLX, de er imponerende... Og ja, jeg er ennå stor fan av magnepan :)
    Jeg tviler ikke på at CLX låter mer "rett" i mine ører - får se om jeg kommer over de en gang.

T

tst

Gjest
    Jeg hadde ML CLS i en liten periode og disse var bedre en Magnepan på mange punkter. Men de var dessverre utslitte og nye statorer kostet det samme som nye 1,6 Maggies. Og de er jeg kjempe fornøyd med.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.663
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    En venn av meg har Martin Logan CLS, første gang han kom til meg for å lytte til MG12 så sa han, "oi! for en herlig diskant!" - Jeg har vært hos han også, og jeg bytter ikke ut mine MG12 vs hans CLS. Men jeg synes at CLS'n er det beste jeg har hørt fra ML hittil.

T

tst

Gjest
    Det er nok ikke mange som har hørt de ennå, de kommer til landet i Mai. Men skal være en god forbedring fra 1,6 etter tester jeg har lest.

topspin

Medlem
    Ble medlem
    31.10.2004
    Antall liker
    0
    Erdal Stereo i bergensområdet og Acousic Tuning i Trondheim er pr. i dag
    forhandlere av Magnepans prod.

Mvh.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.422
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet.
    Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne.

men jeg er sikker på at jeg vil skrive et svar!

har for flere år siden blitt imponert over Petter Dales blodtrimmede maggie 3.6, og over mbares 1.2 som også har vært moddet på. har nok vært venn en stund jeg, men vennskapet er inne i en litt mer aktiv fase nå. har vært så heldig at jeg har fått låne et par 1.7 som står å spilles inn og på for tiden. de drives av hver sin brokoblede modwright kwa-150 (450w 8 ohm) så det er krefter nok. står ca 130 cm ut fra vegg, og har ca 95 cm klaring til sidene. jeg har diskantene inn mot midten og de har toe-in så jeg lytter ca on-axis. selv sitter jeg drøyt 3 meter unna og de har den samme avstanden mellom seg. bak meg igjen er det 3 m før man møter veggen. eneste innvendinger er størrelsen, disse skjermbrettene er godt synlige i rommet de står i, ulike fra quad 2905, men like dominerende på sitt vis. termineringen er litt tungvint, må stramme med hjelp av en medfølgende umbraconøkkel som er litt kronglete å komme til med. på den annen side virker det som de har god kontakt da.

jeg liker lyden av panelhøyttalere og dipoler godt fra før og har ikke endret mening etter å ha fått disse i hus. detaljerte, oppløste og hurtige nok for min smak, kan spile både høyt og lavt (lavere enn jeg har hørt av maggies før) uten å miste "livet". De spiller etter måten bra med bass også, men her har ting forandret seg undervegs de første 80 timene. Til å begynne med spilte de bra, men med en påfallende (opplevd) bråstopp mot grensefrekvensen, etterhvert virker det som om bassen har blitt mer "naturlig" men også mer dominerende etterhvert. for øyeblikket stikker den seg ut på en måte som går ut over opplevelsen av rom/dybde. mere fornuftige inntrykk av lyden har jeg ikke, bortsett fra at jeg synes de er nærmere ML enn quad.

Gleder meg til å fortsette dette bekjentskapet en stund til, og er spent på utviklingen. jeg har fått påstand om at de trenger nærmere 600 timer for å bli ferdig innspilt. jeg håper det er en overdrivelse, men kan godt ha de i mist 600 timer for å sjekke da ;D

mvh

venn

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.422
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    vet ikke om det er jeg eller maggiene som begynner å bli spilt inn, men etter ca 120 timer begynner bassen å falle på plass også, har ikke lenger noen opplevelse av "bråstopp" og heller ikke av at bassen stikker seg ut. kan for eksempel kose meg med Dave Brubeck live at carnegie hall, men også "gladiator" fx. rommet begynner å falle på plass, men er ikke like dypt som mine gradienter, (gir ikke nok lavfrekvent info til å gjengi "luften i lokalet", men er likevel svært presist opptegnet. (bedre oppløsning i toppen?)
    dette er en svært homogen høyttaler, får ingen følelse av at denne er treveis, lyden henger sammen fra bunn til topp, fram til jeg spiller for høyt, er de helt fantastiske i toppen, luft, detaljer, hurtige transienter, og nok av det enkelte her oppe kaller englestøv (som i tingeling, ikke pcp), bortsett fra noen ekstra hz i bassen (og kvaliteten på disse hz) er disse høyttalerne bedre enn mine egne på alle parameter jeg bryr meg om, bortsett fra størrelse, utseende (kona gir de en lav waf, men de står på stua likevel ;)) og plasseringsvennlighet. (disse er mer kresne på plassering).

Er det noen av dere som har "fått til" subwoofer sammen med maggies?

edit: et par skrivefeil.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er gøy når ht begynner å bli innspilt. Jeg hadde ikke trodd at det er så hørbart på maggies, men der trodde jeg åpenbart feil. Grattis, du har det sikkert gøy nå. Jeg er også en som liker maggies, selv om jeg ikke har erfaring med mer enn en modell. Tror det var SMG jeg hadde hjemme noen uker for omtrent 15 år siden.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.422
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    skjer nok under innspilling til at det som hørtes ut som en ok plassering når jeg startet ikke fungerer lenger. men så skal det ikke mange millimeter til i endring før du hører forandring heller

AB1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.05.2010
    Antall liker
    1
    Sub til Magnepan har jeg ikke fått til før nå med Avantgarde subber. Disse er veldig raske og var lette å integrere med MG3,6 . MG 1,7 har jeg ennå ikke hørt, men har lest noen tester hvor de har blitt rost opp i skyene. Jeg har hatt MG SE, MG 12 og MG 1,6 og prøvd mange forskjellige subber uten hell. Jeg fant ut at plassering og riktig forsterker ga bra nok bass uten sub.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.663
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    AB1 skrev:
    Sub til Magnepan har jeg ikke fått til før nå med Avantgarde subber. Disse er veldig raske og var lette å integrere med MG3,6 . MG 1,7 har jeg ennå ikke hørt, men har lest noen tester hvor de har blitt rost opp i skyene. Jeg har hatt MG SE, MG 12 og MG 1,6 og prøvd mange forskjellige subber uten hell. Jeg fant ut at plassering og riktig forsterker ga bra nok bass uten sub.
    Pris på slike? Hvem selger de?

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    Jeg får vel melde meg inn i Magnepanvenneklubben jeg også selv om jeg ikke har Magnepan lenger.

Kjøpte PD sine blodtrimmede og var svært fornøyd med de! Stort lydbilde, dynamisk hele veien oppover og normale høyttalere med en diskantdome og liten mellomtone blir veldig puslete etter å ha blitt vant til disse! Bassen er også ekstremt bra, selv om det var her jeg også savna litt mer fysisk trykk. Om/når jeg skal ha neste utgave av 3.6 (3.7) skal jeg vurdere et basstårn på hver side fra ca 150 Hz og nedover.

Har aldri hatt bedre 3D, plassering av instrumenter og artister enn MG, de forsvant fullstendig!

Burnt_Island skrev:
    Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet.
    Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne.

men jeg er sikker på at jeg vil skrive et svar!

har for flere år siden blitt imponert over Petter Dales blodtrimmede maggie 3.6, og over mbares 1.2 som også har vært moddet på. har nok vært venn en stund jeg, men vennskapet er inne i en litt mer aktiv fase nå. har vært så heldig at jeg har fått låne et par 1.7 som står å spilles inn og på for tiden. de drives av hver sin brokoblede modwright kwa-150 (450w 8 ohm) så det er krefter nok. står ca 130 cm ut fra vegg, og har ca 95 cm klaring til sidene. jeg har diskantene inn mot midten og de har toe-in så jeg lytter ca on-axis. selv sitter jeg drøyt 3 meter unna og de har den samme avstanden mellom seg. bak meg igjen er det 3 m før man møter veggen. eneste innvendinger er størrelsen, disse skjermbrettene er godt synlige i rommet de står i, ulike fra quad 2905, men like dominerende på sitt vis. termineringen er litt tungvint, må stramme med hjelp av en medfølgende umbraconøkkel som er litt kronglete å komme til med. på den annen side virker det som de har god kontakt da.

jeg liker lyden av panelhøyttalere og dipoler godt fra før og har ikke endret mening etter å ha fått disse i hus. detaljerte, oppløste og hurtige nok for min smak, kan spile både høyt og lavt (lavere enn jeg har hørt av maggies før) uten å miste "livet". De spiller etter måten bra med bass også, men her har ting forandret seg undervegs de første 80 timene. Til å begynne med spilte de bra, men med en påfallende (opplevd) bråstopp mot grensefrekvensen, etterhvert virker det som om bassen har blitt mer "naturlig" men også mer dominerende etterhvert. for øyeblikket stikker den seg ut på en måte som går ut over opplevelsen av rom/dybde. mere fornuftige inntrykk av lyden har jeg ikke, bortsett fra at jeg synes de er nærmere ML enn quad.

Gleder meg til å fortsette dette bekjentskapet en stund til, og er spent på utviklingen. jeg har fått påstand om at de trenger nærmere 600 timer for å bli ferdig innspilt. jeg håper det er en overdrivelse, men kan godt ha de i mist 600 timer for å sjekke da ;D

mvh

venn

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    HoJ skrev:
    AB1 skrev:
    Pris på slike? Hvem selger de?
    Tor Aamot / Lyric hifi

Jeg hadde tidligere Avantgarde, og det var subbene på disse jeg var minst fornøyd med, de klarte ikke å henge med horna i det hele tatt!

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.422
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    jeg kunne nok leve med disse uten sub, men når man har vent seg til noen få ekstra hz i bunnen (og det er ikke så mange hz fler jeg er vant til), så er det vanskelig å gå tilbake, kanskje ML sine som jeg har lest er brukt med hell mot CLX kan være noe? hifi+ brukte "ballen" til B&W med quad 2805 med hell

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    ville forsøkt JL Audio med 13 tommer eller DIY med 15-18 PA element

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn