R
Roysen
Gjest
Skulle selvsagt stå tape med HVIT.
He-he.
Mvh
Roysen
He-he.
Mvh
Roysen
Ja, jeg gleder meg til litt hjerteslagspenning under denne matchen ...Har på følelsen at Anand har fått noe å tenke på etter dagens parti. Ved å spille så raskt på Anands egen spesialitet og med ny og sannsynlig dødelig variant synes jeg dette var veldig imponerede av Carlsen.
La også merke til at Carlsen under pressekonferansen sa at han i også begynnelsen av kandidatturneringen "lot" svart få en enkel remis som mulig forklaring på gårsdagen.
Synd det er hviledager og kun 12 partier.
Jeg er helt enig i at kritikken for at de spiller på sitt nivå nok ikke hører hjemme. De har nok særdeles velfunderte og gode grunner for sine valg.Anand hadde de hvite brikkene i dag (sikkert det du mente). Carlsen svarte på e4 med c6, en Caro Kann, som er et system Anand kjenner inn og ut. Det var temmelig dristig gjort av Carlsen, og også en invitasjon til dans. De kom godt i gang, og på et kritisk punkt valgte altså Anand å bytte av dronningene, fordi han ikke vågde å gå ut i Carlsens forberedte variant.Som Mesut sier var nok redselen for å tape med sort årsaken til at Anand valgte å bytte dronning og deretter gå for remis.
Mvh
Roysen
Det lover godt for fortsettelsen. Ellers syns jeg det er tøys å kritisere disse spillerne for å spille på sitt nivå - hva ønsker folk, at de skal gå inn i dårligere varianter, så man skal få en enkel avgjørelse? Vi ser på to spillere som dyster om verdensmesterskapet i sjakk, et spill der det å finne nøytraliserende mottrekk er poenget, og der en seier på dette nivået kommer fordi motstanderen begikk en feil.
Uansett - avgjørende partier kommer garantert, og er verdt å se frem til. Carlsen har fått styrket selvtilliten nå.
Legger til noe som kanskje hører best hjemme i DillDall?
Vis vedlegget 226775
Ja, i visshet må jeg ofte tørke pannen!Dette er ein svært spennande idrett....
Ja...er sjakk en idrett, selv om vi svetter? Jeg svetter bøttevis når jeg er på prøver med irsksetter'n. Det er "bare" sport - i beste fall. Dog på relativt høgt nivå...Dette er ein svært spennande idrett....
Sikkert en åpning som hadde holdt mot alle her på sentralenspringer f3 åpning, whaaat
+1 Enten har carlsen ein plan for dette , når han starter med svart i morgen , eller så er anand rett og slett ein bedre sjakk spiller ein magnus. men carlsen har jo vunnet mot anand før , så i morgen blir jeg spent på om carlsen tar han med svart. Har litt på følesen at han gjør det , for meg så ser det ut som carlsen bare har spilt for og se hvordan anand er under press. Og slår inn støtet i morgen.Remis igjen....jeg trodde faktisk en stund at Magnus skulle ta heim dette partiet. Jeg syntes han spilte friskt, mens Annan var ute og kjøre et par ganger.
Magnus carlsen takler press fint , er ikke så bekymret for det. For vente og se til i morgen hvordan dette går , carlsen er like god med svart som hvit.Anand vinner nok denne matchen, tror ikke Carlsen takler dette presset. Dessverre...
Og planen var å spille remis med hvit idag for å vinne med sort imorgen? Hehe+1 Enten har carlsen ein plan for dette , når han starter med svart i morgen , eller så er anand rett og slett ein bedre sjakk spiller ein magnus. men carlsen har jo vunnet mot anand før , så i morgen blir jeg spent på om carlsen tar han med svart. Har litt på følesen at han gjør det , for meg så ser det ut som carlsen bare har spilt for og se hvordan anand er under press. Og slår inn støtet i morgen.Remis igjen....jeg trodde faktisk en stund at Magnus skulle ta heim dette partiet. Jeg syntes han spilte friskt, mens Annan var ute og kjøre et par ganger.
Så fint at du ser dette annerledes, da...carlsen nærmest seier idag?
det må være en vits, eller total uvitenhet.
TO dårlige trekk, noe Magnus Carlsen sjøl åpent innrømte. Men jeg tror at han er en luring..Og planen var å spille remis med hvit idag for å vinne med sort imorgen? Hehe+1 Enten har carlsen ein plan for dette , når han starter med svart i morgen , eller så er anand rett og slett ein bedre sjakk spiller ein magnus. men carlsen har jo vunnet mot anand før , så i morgen blir jeg spent på om carlsen tar han med svart. Har litt på følesen at han gjør det , for meg så ser det ut som carlsen bare har spilt for og se hvordan anand er under press. Og slår inn støtet i morgen.Remis igjen....jeg trodde faktisk en stund at Magnus skulle ta heim dette partiet. Jeg syntes han spilte friskt, mens Annan var ute og kjøre et par ganger.
Helt opplagt at carlsen spillte for å vinne idag men ble felt av ett skikkelig dårlig trekk.
Tja, var vel ikke noe sjakktrekk det akkurat, men han spillte med sort og var en smule defansiv. Carlsen ødela for seg selv med en veldig dum Sb5Var ikke bare carlsen som tok dårlige trekk i dag , anand gjorde det selv med springeren sin.
For se hvordan dette blir i morgen nå , for håpe på seier selfølgelig.
Forutsetning er vel omtrent de samme som å diskutere crystaller og humbug fysikkInteressant å se en gjeng med "skrotnisser" på et hififorum sitte å diskutere hva to av verdens beste sjakkspillere burde gjøre og ikke gjøre i et vm
Husmannsholdning.Interessant å se en gjeng med "skrotnisser" på et hififorum sitte å diskutere hva to av verdens beste sjakkspillere burde gjøre og ikke gjøre i et vm
Interessant å se en gjeng med "skrotnisser" på et hififorum sitte å diskutere hva to av verdens beste sjakkspillere burde gjøre og ikke gjøre i et vm