Mahler - generelt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Morten S

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2015
    Antall liker
    549
    Lytter nå til Kubelik og Bayerischen Rundfunk fra 1968. Utgitt på vinyl på nytt i 1985. Fantastisk lyd, perfekt dynamisk cutting og ikke minst strålende orkester i mine ører.

Messing på høyre side, triangel, dybden i orkester og raus panorering gjør lytteopplevelsen intens.

Særdeles godt opptak.

17275892404876886886303373232898.jpg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.252
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En eller annen, Hurwich eller Duggan, anbefalte Ozawa og Saito Kinen sin "Resurrection" for et par tiår siden. Husker den var både dyr og litt kinkig å få tak på, og for en skuffelse. Seriøst, i "march of the dead", som jeg kaller det, tar han fullstendig av, og legger ut i et tempo som ville passet i en Tom og Jerry cartoon. Mahler skriver "maestoso", og, som du sier, overlater da til dirigenten å tolke. Igjen er det bare Klemperer som gjør dette viktige partiet "korrekt".
    (Min uthevning)
    Det går ordentlig unna. Ikke mye majestetisk nei. Det er mer som de dødes sjeler slik de kommer flyvende for å drepe orker i Ringenes Herre - Atter en konge.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.252
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kinopremiere på Gardner og Bergen FO i Mahler 8 fra årets festspill den 28/10. På fjesboka melder Lillehammer kino «one night only». Man må muligens kjenne sin besøkelsestid.
    1729690836947.png

Sist redigert:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.252
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Æh. Jeg skal ikke påstå at jeg ikke var advart.
    IMG_5218.jpeg

Fuglene må vite hva Otto tenkte da han satte tempoet i første sats av M7. Jeg presser meg igjennom og håper at nattmusikkene er givende.
    - -
    Jeez. Nå kan også jeg snart si at jeg har hørt Klemperers M7. Det holder med én gang. Nå kan jeg glede meg til Oppstandelse og Jordens Sang.
    De skal begge være eksepsjonelt gode.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn