Marantz sine venner

• Trådstarter Konrad_Johnsen
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• skinnyboy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Antall liker
    463
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Cinema 50: laster inn med EQ grense på 500hz, men det virker som om roll of i høye frekvenser legges inn likevel? Stemmer dette?
    Mener at jeg leste på Reddit at det var forskjell på kurven om du bruker Reference eller Flat.
    Ved Reference kutter Audyssey på det innstilte kuttet, og på Flat bruker den hele kurven.
    Har ikke fått sjekket det eller bekreftet det.

Zeke1983

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    421
    Bruker app på iPad.
    har ikke brukt på en stund men husker ikke jeg hadde noe problem med det. Man kan jo verifisere om det stemmer med REW.. om
    Du har tilgang til det?

Anbefales også en reset av forsterker, og så legge inn kalibrering på nytt

Roqer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Antall liker
    232
    Jeg lurer på reset. Måtte bare sjekke først.
    På Flat kommer alt i toppen frem, mens altså Ref gjør den mykere i toppen. Og da trodde jeg det skulle være lint når man satte begrensninger til max 500hz. Det ser jo slik ut i appen.

Hb 52

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Antall liker
    730
    Torget vurderinger
    10
    Fornøyd med disse !!
    Og stygge er de definitivt ikke !!

Matcher mine AMP 1 Micropure høyttalere veldig bra !
    Tok en sjanse da jeg kjøpte disse høyttalerene .
    Er visst bare noen få par av disse i Norge.....
    Men ... maken til stativhøyttalere har jeg aldri hørt !!

Vedlegg

Sist redigert:

Zeke1983

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    421
    Jeg lurer på reset. Måtte bare sjekke først.
    På Flat kommer alt i toppen frem, mens altså Ref gjør den mykere i toppen. Og da trodde jeg det skulle være lint når man satte begrensninger til max 500hz. Det ser jo slik ut i appen.
    Men det er nok en mulighet for at høyttalerne dine faller godt av i toppen da…
    Om de gjør dette vil FLAT høres meget klar og lys og spiss ut og REF følge rommet og høyttalernes naturlig avrunding,
    FLAT korrigerer til ja ; FLAT hele veien til 20000hz, så da blir det mest sannsynlig lagt på MYE i toppen

Roqer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Antall liker
    232
    Men det er nok en mulighet for at høyttalerne dine faller godt av i toppen da…
    Om de gjør dette vil FLAT høres meget klar og lys og spiss ut og REF følge rommet og høyttalernes naturlig avrunding,
    FLAT korrigerer til ja ; FLAT hele veien til 20000hz, så da blir det mest sannsynlig lagt på MYE i toppen
    Men: da er det jo ikke vits i å sette begrensning til 500hz i så fall det uansett vil påvirke i toppen. Trodde at kun 0-500hz ble korrigert når jeg satte det som en betingelse jeg?

• Liker
    Reaksjoner: KMR

Zeke1983

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    421
    Men: da er det jo ikke vits i å sette begrensning til 500hz i så fall det uansett vil påvirke i toppen. Trodde at kun 0-500hz ble korrigert når jeg satte det som en betingelse jeg?
    Tror kun dette gjelder REF kurven.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn