ganilsen
Bransjeaktør
Spoilsport!lars_erik skrev:Vær for all del forsiktig med å dra på keramikk-elementene før du har spilt minst 200 timer. Minst!
Geir Arne
Spoilsport!lars_erik skrev:Vær for all del forsiktig med å dra på keramikk-elementene før du har spilt minst 200 timer. Minst!
De spiller ok til å begynne med, men svært bassfattig. Men det er fantastiske elementer, som vokser for hver dag. Mine har nå snart 1000 timer, men blir fortsatt bedreganilsen skrev:Burde vel klare greit volum vel?
Håper i allefall ikke det blir en gedigen nedtur fra Scorpio i allefall. For da forsvinner de fort er jeg redd.
De elementene koster nok endel ja. Men jeg håper man får et lite forvarsel før det går galt.
Geir Arne
Bruk litt tid og bli vant med lyden, om lyden er noe lignende som mine Bird HT så forvvent deg ekstrem oppløsning uten å i det hele tatt å lyde hardt. Ser flere diskuterer bass på Marten,- Bassen på mine Bird er ekspansjonsvillig til tusen samtidlig som det er trykk og detaljer jeg ikke har opplevd tidligere. Ingen festkul her men nøytral og god noe som passer meg meget bra til min musikksmak. Har hatt HT med "morro" bass intergrert men det låter raskt kunstig og svulmende.ganilsen skrev:Skjønner ikke hvorfor disse skal ha så lang innspilling når følsomheten ikke er spesielt høy.
At de kan forandre seg er jo greit, men mekanisk sett burde innspillingen være ferdig etter 50-100t. Men jeg har tatt feil før.
Geir Arne
Det er vel nettopp det du ikke for slik jeg har skjønt det, de spiller bare høyere og høyere helt til de sprenger uten å få den vanlige klippingen/forvrengingen forvarselet vanlige elementer vil gi.ganilsen skrev:Burde vel klare greit volum vel?
De elementene koster nok endel ja. Men jeg håper man får et lite forvarsel før det går galt.
Geir Arne
Slik det er nå ser det ikke ut til at det kommer inn før helgen dessverre. Har tatt fryktelig lang til å transportere disse. Ikke minst fra sverige. Får heldigvis en liten forsmak på ceramiske elementer i dag uansett, begynner å bli desperat iom at høyttalerne er kjøpt uhørt.gismo skrev:Nå har du fått mange gode hint om innspilling og "griseinnspilling" så dette fikser du sikkert bra ganilsen ;D
Men jeg venter på bilder jeg da kommer de til helga eller 8)
Blir artig å se disse "live in Norway" lissom ;D
gismo
Jeg synes å ha lest et sted her at du har kjøpt deg en T+A V10? Stemmer det? Og hvordan spiller den i så fall sammen med fuglene dine?johnnygrandis skrev:Gratulerer, du har mye godt i vente. Disse vokser på deg. Jeg slutter enda ikke å overraskes hva disse Birdene mine klarer av. I fare for at det er noe jeg ikke har fått med meg men hvilket utstyr skal du kople disse imot ?
Nei, ingen T+A hos meg, jeg spiller med ett Moon oppsett, det fungerer meget bra syntes jeg.Hinzel skrev:Jeg synes å ha lest et sted her at du har kjøpt deg en T+A V10? Stemmer det? Og hvordan spiller den i så fall sammen med fuglene dine?johnnygrandis skrev:Gratulerer, du har mye godt i vente. Disse vokser på deg. Jeg slutter enda ikke å overraskes hva disse Birdene mine klarer av. I fare for at det er noe jeg ikke har fått med meg men hvilket utstyr skal du kople disse imot ?
Mvh Truls
Jeg ville gitt systemet litt tid slik at du blir vant med lyden, lyden vil mest sannsynlig virke litt lukket i begynnelsen før ting begynner virke på en skikkelig måte.ganilsen skrev:Johnnygrandis, jeg valgte å gå for full "AudioRoyal-pakke" med Perreaux éloquence 250i(integrert m/dac) og CDt (drivverk). En litt mørk kombo med godt med detaljer og krefter. Har brukt disse på APene en periode og det låter bra, men er redd det kan bli litt for dempet i toppen på Marten for disse var MYE mørkere enn jeg hadde fryktet og regnet med.