NYDELIG OPPSETT ;Djohnnygrandis skrev:Marten og Cary
|
NYDELIG OPPSETT ;Djohnnygrandis skrev:Marten og Cary
Takk for det ! - gjelder bare for kona å innse at rør er fine saker ;Dtdbil skrev:NYDELIG OPPSETT ;Djohnnygrandis skrev:Marten og Cary
Takk for det Elektron !Elektron skrev:Gratulerer med flotte forsterkere johnnygrandis. Kanskje vi kan utveksle litt erfaringer med tiden?
Mvh Elektron
ganilsen skrev:Får bare "active content removed".
Kunne du skrevet noen ord om rør kontra transistor, og hva du opplevde i ditt oppsett.
Lurer på å teste Marten igjen med rør i nytt rom. For det Marten gjør bra, gjør de sinnsykt bra. Men hos meg var det ett eller annet som klikket. Lurer på om rør kan hjelpe til å glatte ut noen "skarpe" overganger. Er bare ikke interessert i å ofre for mye dynamikk og driv i bassen.
Om noen litt mer konkret har testet Marten og Einstein tar jeg gledelig imot erfaringer.
Geir Arne
Funker fint her ...Får bare "active content removed".![]()
Dynamikken og drivet i bassen er faktisk blitt bedre her hos meg mer Cary blokkene. (selv om rommet lager noen problemer her nå)Lurer på å teste Marten igjen med rør i nytt rom. For det Marten gjør bra, gjør de sinnsykt bra. Men hos meg var det ett eller annet som klikket. Lurer på om rør kan hjelpe til å glatte ut noen "skarpe" overganger. Er bare ikke interessert i å ofre for mye dynamikk og driv i bassen.
Jeg skal også ned mot 20 tallet men det blir nok når jeg flytter anlegget ned i kjelleren.Sikter mot en ganske ukonvensjonell løsning her hjemme fremover. Om det blir fiasko eller nytelse gjenstår å se. Skal i allefall prøve å lure Getz til å bli virklig fullrange, mao flatt ned til 20hz.
Jeg innbilte meg at det var Geir Arne sine Getz som stod hos Audioroyal her i Trondheim tidligere i vår, men det kan ha vært et annet Getz-par. Siden Audioroyal har stengt butikken blir jeg ikke så fristet til å kjøpe det paret lenger uansett hvor de nå har havnetjohnnygrandis skrev:Høres ut som du har planen klar Geir Arne men er det slik at du tenker bygge deg videre rundt Getzene ?
Ja, det regner jeg også med, i alle fall hvis han vil opprettholde kjøpelysten blant lokale kundertore_v1 skrev:De stenger bare butikklokalet - ikke driften. Regner med at Odder fortsetter med demoer hjemme hos seg selv![]()
Det stemmer det. Det ble ganske stor mismatch med rommet, så han prøver å selge de for meg. Men nå har jeg noen andre jern i ilden, og jeg holder på å bygge et nytt og større lytterom i stuen. Da kan Getzene igjen komme til nytte. Planen er rør, eq og aktiv deling. Målet er å spille jevnt fra 20 til 20 og få et skikkelig godt demorom.torem skrev:Jeg innbilte meg at det var Geir Arne sine Getz som stod hos Audioroyal her i Trondheim tidligere i vår, men det kan ha vært et annet Getz-par.
Høres bra ut.johnnygrandis skrev:Opplever ingen skarpe/harde kanter med Cary settet,- selv vokal toppene til Eva Cassidy oppleves bare som herlig oppløst og naturlig. Moon hadde nok skarpere kanter men det bikket aldri over heller her.
Ja.johnnygrandis skrev:Høres ut som du har planen klar Geir Arne men er det slik at du tenker bygge deg videre rundt Getzene ?
Fikk faktisk med meg den prisen jeg også - virket snodig.johnnygrandis skrev:Altfor billig Marten Bird tilsalgs hos Acoustic Tuning ! Kan de være i strøken tilstand da ?![]()
Pr stk !?cybervision_ skrev:Fikk faktisk med meg den prisen jeg også - virket snodig.johnnygrandis skrev:Altfor billig Marten Bird tilsalgs hos Acoustic Tuning ! Kan de være i strøken tilstand da ?![]()
Trenger noe lyd i garasjen... Neida! Men billig er det om de er i god stand og ellers toppers.Birdman skrev:Billig, ja! Kanskje jeg skal kjøpe dem og sette de oppå de jeg har fra før ;D.
BakHT til surrerundt lyd ;DBirdman skrev:Billig, ja! Kanskje jeg skal kjøpe dem og sette de oppå de jeg har fra før ;D.
Bruke de som senter i hjemmekinoen Johnny!johnnygrandis skrev:BakHT til surrerundt lyd ;DBirdman skrev:Billig, ja! Kanskje jeg skal kjøpe dem og sette de oppå de jeg har fra før ;D.
Siden du har nesten eksakt likt lytterom som meg er det morsomt at du har plassert de slik som jeg også gjorde. Jeg hadde medium toe-in på de. Midt i mellom paralelt med frontvegg og direkte mot lyttepos. Ca der utsiden står paralelt med sideveggen egentlig. Å dempe litt kan nok hjelpe deg som Johnnygrandis sier.Nusse skrev:Jeg tar forøvrig gjerne i mot forslag til plassering i rommet. Mitt lytterom er ca 15 kvm. Bredde ca 3,60 og lengde
4,20. høyttalerene spiller i lengderetningen. Pt. står de ca 50 cm fra bakvegg (baksiden) og 50-60 cm fra sidevegg.
Noen andre forslag??????
Ok, jeg er litt sent ut her, men gratulere med fantastiske høytalere. Er vel litt for enkelt å si at rør er best, tror gode transistor kan fungere bra det også, i alle fall hvis du unngår de mest analytiske av sorten. Det blir nok litt personlige preferanser og strengt talt også litt musikksmak. Men Marten krever sin forsterker, så har du vedvarende "skarp" lyd og tendenser til lyttetretthet KAN det skyldes forsterkeren. Det går vel å prøve litt forskjellig på forsterkerfronten hvis du har mulighet for hjemlån.Nusse skrev:Ja, da får jeg meldemeg inn i Martens venner jeg også. Har kjøpt et par Getz. Det har tidligere vært diskutert om Getz passer best med rør- eller transistorforsterkere.
Hvis bassene er 8", hvor stor er da mellomtonen?doxa skrev:Keramiska element från Thiel&Partner i topp o mellomtone plus 3x8´Seas bass element. Jag lyssnade på dem idag ;D
Pris: ca.10 000 Euro.
Bra! som forventet av Marten, spennende med ASR elektronikk også det var en vellydende kombinasjon..ganilsen skrev:Og ikke minst, hvordan spillte den?doxa skrev:Keramiska element från Thiel&Partner i topp o mellomtone plus 3x8´Seas bass element. Jag lyssnade på dem idag ;D
Geir Arne
Marten Django, var visst navnet...ganilsen skrev:De var frekke.
Betegnelse?
Geir Arne
Flere som har hørt/sett de forstår jegmusicus skrev:Bra! som forventet av Marten, spennende med ASR elektronikk også det var en vellydende kombinasjon..ganilsen skrev:Og ikke minst, hvordan spillte den?doxa skrev:Keramiska element från Thiel&Partner i topp o mellomtone plus 3x8´Seas bass element. Jag lyssnade på dem idag ;D
Geir Arne
mvh
De er nok større en det. Basselementene er rundt 22cm i diameter så bredden er nok rundt 28 cmgismo skrev:Flere som har hørt/sett de forstår jegmusicus skrev:Bra! som forventet av Marten, spennende med ASR elektronikk også det var en vellydende kombinasjon..ganilsen skrev:Og ikke minst, hvordan spillte den?doxa skrev:Keramiska element från Thiel&Partner i topp o mellomtone plus 3x8´Seas bass element. Jag lyssnade på dem idag ;D
Geir Arne
mvh
Ut i fra bilder, kan de være drøye 20cm i bredde, ca. 40cm dype og en drøy meter høye disse da eller?
Sikkert en god match du refererer til der musicus
gismo
Jeg synes de ser ganske store ut på bildet, men vanskelig å si. Formfloor er 22cm i bredde og 110 cm høye, og noe sier meg et par Formfloor blir en smule små i direkte sammenligning her. Ser også ut som disse nye er litt mere "kasse-aktig" enn dagens Marten, og ruver kanskje litt mere i rommet totalt sett.gismo skrev:Ut i fra bilder, kan de være drøye 20cm i bredde, ca. 40cm dype og en drøy meter høye disse da eller?
Jeg vil det jeg vil det jeg vil det jeg vil det jeg vil det jeg vil det.torem skrev:Antar disse nye er laget for å tekke de som vil ha en litt mere "tradisjonell" bass (hvis en kan si det slik) enn dagens Marten ht.
Det finnes sikkert mange kunder som deg, så Marten vet nok hva de gjørganilsen skrev:Jeg vil det jeg vil det jeg vil det jeg vil det jeg vil det jeg vil det.torem skrev:Antar disse nye er laget for å tekke de som vil ha en litt mere "tradisjonell" bass (hvis en kan si det slik) enn dagens Marten ht.![]()