Vedlegg
-
62.3 KB Visninger: 1.191
-
66.8 KB Visninger: 1.178
Er det noen som tør mene noe om hva som kan passe av forsterkeri på Django?johnnygrandis skrev:
Hvis du tenker transistor bør kanskje gode 250 Watt holde ;D Generelt synes jeg Marten med keramikkelementer trenger litt krefter for å skape det lille ekstra "trøkket" i stua (nåvel, det gjelder vel de fleste høytalere). Keramikkelementene synes jeg blir litt "glatt/pen" i lyden hvis for lite krefter. MEN Django har jo SEAS bass-elementer, så mulig den ikke trenger de samme kreftene som de andre Marten-modellene. Med SEAS burde vel slike ting som Naim også fungere (jeg ville dog ha sjekket om "overgangen" mellom SEAS og keramikkelementene skaper problemer) Men jeg vil understreke at jeg ikke har hørt Django enda.stingrayV skrev:Er det noen som tør mene noe om hva som kan passe av forsterkeri på Django?
Educated guesses, og rene spekulasjoner mottas med stor takk.
Ser ut til å være storslåtte høytalere ja - jeg liker utseende bedre jo flere bilder jeg ser. Ser at de har det karakteristiske "metallgitteret" foran på SEAS-elementene også. Så da ser det ut som de elementene er like kostbare som keramikk-elementene. Smartambiance skrev:Django skulle jeg mer en gjerne lånt et øre til. Majestetisk.
Helt sant Torem; det får man ikke.torem skrev:Ser ut til å være storslåtte høytalere ja - jeg liker utseende bedre jo flere bilder jeg ser. Ser at de har det karakteristiske "metallgitteret" foran på SEAS-elementene også. Så da ser det ut som de elementene er like kostbare som keramikk-elementene. Smartambiance skrev:Django skulle jeg mer en gjerne lånt et øre til. Majestetisk.
Men en ting får du ikke på Django; Martens fantastiske valnøtt finish. Jeg har et par Marten i valnøtt på prøve i stua nå, og de blir nok stående ;D Maken til finish tror jeg ikke jeg har sett, og i alle fall ikke eid selv. Skal se om jeg får tatt et bilde i morgen hvis det blir sollys.
Her er det Sol ;Dtorem skrev:Skal prøve, selv om jeg ikke er noen fotograf. Jeg har strengt talt ikke sett dem i skikkelig dagslys enda. De ble bært opp (4 eta. uten heis!) av importøren en kveld for noen dager siden.
Hei,johnnygrandis skrev:Flotte HT og finish, litt trist at Formfloor blir forvist til ett hjørne - syntes også de er meget stilige !
Ser ut som du har en lignende oppstilling lik mine Bird, litt kraftig toe -in med ca 2,5 meter imellom høytalerene ?
He, he, ja de tar seg bra ut. I følge importør er valnøtt den mest populære finishen for Miles, med svart på 2.plass (og andre finish har han visst solgt lite av).Ekorrefaen skrev:Lekre høyttalere! Prikk like mine Hvor lang avstand har du mellom høyttalerne/lytteposisjon?
Hei, var selvsagt flåsete sagt av meg dette med 250w. Det er nok som johnnygrandis sier heller et spørsmål om kvaliteten til forsterkeren. Det er ikke mye du trenger for å få kontroll eller spille høyt. Det er kanskje heller det at hvis du først bærer inn et par Django så kan lysten på litt mere eksotisk elektronikk komme snikende Men EC kan sikkert være en grei start om ikke annet. Husk også at hvis du pakker ut et par Marten direkte fra fabrikken trenger de uker/måneder(!) før de kommer ut i full blomst (high-end er en tålmodighets-hobby!). Så det kan være litt skummelt å trekke veldig raske konklusjoner rundt elektronikk den første tiden.stingrayV skrev:Kan ec aw250r være noe, eller vil det være ønskelig med noe klarere elektronikk mon tro?
StingrayV
En god påminnelse du kommer med.torem skrev:Hei, var selvsagt flåsete sagt av meg dette med 250w. Det er nok som johnnygrandis sier heller et spørsmål om kvaliteten til forsterkeren. Det er ikke mye du trenger for å få kontroll eller spille høyt. Det er kanskje heller det at hvis du først bærer inn et par Django så kan lysten på litt mere eksotisk elektronikk komme snikende Men EC kan sikkert være en grei start om ikke annet. Husk også at hvis du pakker ut et par Marten direkte fra fabrikken trenger de uker/måneder(!) før de kommer ut i full blomst (high-end er en tålmodighets-hobby!). Så det kan være litt skummelt å trekke veldig raske konklusjoner rundt elektronikk den første tiden.stingrayV skrev:Kan ec aw250r være noe, eller vil det være ønskelig med noe klarere elektronikk mon tro?
StingrayV
Jeg klarer meg fortsatt med Holfi 150w. Da jeg begynte å lytte til Miles 3 for noen dager siden synes jeg det låt litt "pent" og som et lite slør jeg ikke hadde lagt merke til med Formfloor. Men etter noen dagers lytting høres lyden klarere ut. Men jeg har nok fortsatt en god del å gå på når det gjelder dynamikk, og det kan sikkert spille enda litt renere enn nå. Har uansett tenkt å bruke litt tid på å bestemme meg for evt. ny forsterker.
Django blir nok knallbra! Nå er det vel ingen som har erfaring med Django enda, så her må du nok høste egne erfaringer. Men at det er en bra høytaler er det neppe noen tvil om!stingrayV skrev:En god påminnelse du kommer med.
Det kommer nok til å bli gjort en bestilling førstkommende virkedag.
Regner med de fortjener å prøve litt forskjellig før en slår seg til ro.
StingrayV
Den er ikke klar på bilder, men jeg har fått fargekoden fra pantone skalaen, og undersøkt litt på nettet.torem skrev:Django blir nok knallbra! Nå er det vel ingen som har erfaring med Django enda, så her må du nok høste egne erfaringer. Men at det er en bra høytaler er det neppe noen tvil om!stingrayV skrev:En god påminnelse du kommer med.
StingrayV
Fikk du sjekket silver finish? Jeg kan ikke huske at jeg har sett den på bilder enda.
Det som jeg syntes er så flott med mine mine Bird er at de er så nøytral- så om du liker rør vil du garantert få rørenes kvaliteter, liker du klasse D sin dynamiske spillestil vil du få det i bøtter og spann klasse A o.s.v...torem skrev:Django blir nok knallbra! Nå er det vel ingen som har erfaring med Django enda, så her må du nok høste egne erfaringer. Men at det er en bra høytaler er det neppe noen tvil om!stingrayV skrev:En god påminnelse du kommer med.
StingrayV
Fikk du sjekket silver finish? Jeg kan ikke huske at jeg har sett den på bilder enda.
Da tenker jeg at å bruke hundretusener på Coltrane 1 eventult 2 må jo være bortkastet :johnnygrandis skrev:Django; 90% av lyden til Coltrane 2,......................-
hmmm... og mine Bird har da 90% av lyden til Coltrane 1 da ;D
Miles 3 er noe mer lettdreven enn Django. Den har også mer kostbare elementer. Django er skal være litt mer konvensjonell, og mister nok noe av stramheten i bunn til de dyrere familiemedlemmene. Til gjengjeld går den dypere og har mer trøkk nedover. Forhåpentligvis henger ikke Django mye etter de andre, og med skryten som har kommet får jeg inntrykk av at den er temmelig nær.Ekorrefaen skrev:Noen som har noen synspunkter på Miles 3 vs Django. Evt coltrane soprano. Hva er hovedforskjellene?
Er det et par av disse på vei Geir Arne??ganilsen skrev:Det skal bli spennende å få den i hus.
Geir Arne
Jaha... ;Dganilsen skrev:Det skal bli spennende å få den i hus.
Geir Arne
johnnygrandis skrev:Jaha... ;Dganilsen skrev:Det skal bli spennende å få den i hus.
Geir Arne
Prosentregningen min har blitt litt rusten med åra, men det riktige her må være at Django er 90% av lyden til Bird, og Bird er 90 % av Coltrane 1 som du sier. Da burde vel Django bli 81% av lyden til Coltrane 1.johnnygrandis skrev:Django; 90% av lyden til Coltrane 2,......................-
hmmm... og mine Bird har da 90% av lyden til Coltrane 1 da ;D
Da får jeg forhåndgratulere så mye, det blir spennende å høre meninger om disseganilsen skrev:Det kan virke slik.
Såvidt jeg vet blir de produsert denne eller neste uke.
Grunnet litt lang ventetid på Getz i sort piano fant jeg ut at det bare var snakk om noen uker forskjell. Etter alle gode tilbakemeldinger av Django var det vanskelig å ikke prøve denne isteden.
Geir Arne
Da jeg er i ferd med å bli bransjeaktør for bl.a. nevnte merke er jeg nok på kant med regelverket om jeg uttaler meg subjektivt om høyttaleren.gismo skrev:Da får jeg forhåndgratulere så mye, det blir spennende å høre meninger om disseganilsen skrev:Det kan virke slik.
Såvidt jeg vet blir de produsert denne eller neste uke.
Grunnet litt lang ventetid på Getz i sort piano fant jeg ut at det bare var snakk om noen uker forskjell. Etter alle gode tilbakemeldinger av Django var det vanskelig å ikke prøve denne isteden.
Geir Arne
fra deg (du har referanser fra tidligere ht som jeg iallefall kjenner litt til )
gismo