- Ble medlem
- 16.09.2003
- Antall liker
- 993
Antakelig enda mere ;D ;D ;D enn du aner også (Fult oppsett testes her nå, dog ikke på Marten menTrondmeg skrev:Oblivion
mvh
Antakelig enda mere ;D ;D ;D enn du aner også (Fult oppsett testes her nå, dog ikke på Marten menTrondmeg skrev:Oblivion
Skulle vær morro å teste ut ett slikt sett i oppsettet mitt en gang.....kwil skrev:Antakelig enda mere ;D ;D ;D enn du aner også (Fult oppsett testes her nå, dog ikke på Marten menTrondmeg skrev:Oblivion)
mvh
Gjør det. Sørg da for å ha penger tilgjengelig. Bare i tilfelle.emotikon skrev:Skulle vær morro å teste ut ett slikt sett i oppsettet mitt en gang.....kwil skrev:Antakelig enda mere ;D ;D ;D enn du aner også (Fult oppsett testes her nå, dog ikke på Marten menTrondmeg skrev:Oblivion)
mvh
Synd med BAT´ene men dette minner meg litt om hvorfor jeg brukte tett på to år før jeg dro Marten Miles hjem på lån, (og nu med ny og annnen elektronikk tilgjengelig) med mine tidligere Audionet blokker hadde det nok blitt noe ála det du her opplever, de har sine krav disse MMéne...Trondmeg skrev:Gjør det. Sørg da for å ha penger tilgjengelig. Bare i tilfelle.emotikon skrev:Skulle vær morro å teste ut ett slikt sett i oppsettet mitt en gang.....kwil skrev:Antakelig enda mere ;D ;D ;D enn du aner også (Fult oppsett testes her nå, dog ikke på Marten menTrondmeg skrev:Oblivion)
mvh
Jeg fikk en kraftig påminnelse om at Marten kun liker å få mat fra glass. I sympati med fellingstillatelse for 2 bjørner i Storelvdal (?) har BAT VK-60 begynt å brumme kraftig i 2 kanaler (tilfeldig? neppe). Derfor satte jeg inn mine reserver Marantz Ma-24 mono klasse A mosfet-trinn. Hvordan dette låt? BUÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆK! BAT'ene må inn igjen snarest. Noen som har skjema til den?
BATen kan repareres så det går nok bra. Med den lyden som er nå vil det nok skje raskt også tenker jeg.musicus skrev:Synd med BAT´ene men dette minner meg litt om hvorfor jeg brukte tett på to år før jeg dro Marten Miles hjem på lån, (og nu med ny og annnen elektronikk tilgjengelig) med mine tidligere Audionet blokker hadde det nok blitt noe ála det du her opplever, de har sine krav disse MMéne...Trondmeg skrev:Gjør det. Sørg da for å ha penger tilgjengelig. Bare i tilfelle.emotikon skrev:Skulle vær morro å teste ut ett slikt sett i oppsettet mitt en gang.....kwil skrev:Antakelig enda mere ;D ;D ;D enn du aner også (Fult oppsett testes her nå, dog ikke på Marten menTrondmeg skrev:Oblivion)
mvh
Jeg fikk en kraftig påminnelse om at Marten kun liker å få mat fra glass. I sympati med fellingstillatelse for 2 bjørner i Storelvdal (?) har BAT VK-60 begynt å brumme kraftig i 2 kanaler (tilfeldig? neppe). Derfor satte jeg inn mine reserver Marantz Ma-24 mono klasse A mosfet-trinn. Hvordan dette låt? BUÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆK! BAT'ene må inn igjen snarest. Noen som har skjema til den?
mvh
Clas-sikringer! My man!Trondmeg skrev:Clas får besøk i morgen
Kort oppsummert!!wizard skrev:
Det "beste" har blitt enda bedre!, og vakrere ;D ....wizard skrev:
Valentino skrev:Clas-sikringer! My man!Trondmeg skrev:Clas får besøk i morgen
Dette var flotte saker!musicus skrev:Det "beste" har blitt enda bedre!, og vakrere ;D ....wizard skrev:
(Coltrane har stått på topp på min wish list en tid nu)
mvh
Takker!! Marten Miles III, se evnt tråden "min" (mitt forrige nick)TAS skrev:Dette var flotte saker!musicus skrev:Det "beste" har blitt enda bedre!, og vakrere ;D ....wizard skrev:
(Coltrane har stått på topp på min wish list en tid nu)
mvh
Gratz med nye høytalere musicus, hvilken modell har du kjøpt?
Du verden! hvor like preferanser vi har, jeg ville nok gjort det samme, tatt en telefon til Marten om Lottoén slo inn her nede og, Coltrane har vært/er en av mine absolutte favoritter på høyttaler siden, som du selv sa det så godt, jeg lever i mellomtiden gjerne (lykkelig), med det jeg har ;D ...emotikon skrev:Velkommen i klubben musicus! ;D
Jeg gleder meg enormt til å høre noen av de fineste høytalerne jeg vet om.
Snart nå ;D
![]()
![]()
Om lottoen skulle slå inn, er en telefon til Odder det første jeg gjør.
Men jeg tar gjerne til takke med de jeg har![]()
![]()
En fantastisk god kabel, som jeg også har hatt æren av å prøve ut da jeg hadde Miles III her hjemme. Utrolig flott oppover i frekvensområdet. Jeg kan allikevel tipse deg om en kabel som spillte bedre på de fleste parameteremusicus skrev:Som en liten oppfølger til Mileséne har de nu fått seg en utvendig kompis, en Jorma høyttalerkabel No1 bi-wire, (samme som intern kablingen men uten filterene) litt tilfeldig dette, men det var vel ikke tilfeldig at jeg fikk hjem ett par som en slags låne kabel etter at Cardasén var solgt, kunne jo ikke få hjem MM III og ikke få spille på de ;D ....
![]()
mvh
Hehe tror deg! snakket om det med noen av de som jobber i produsjonen med Marten på fredags kvelden, skulle vært spennende, men nu er det så tett på andre begivenheter her at jeg tror HiFién bare får nytes i den nærmeste fremtiden, om det blir tid, for nu er musicus fornøyd igjen, med tfk ecc801s/ecc803s i HP200Pén er dette magisk...FallenA skrev:En fantastisk god kabel, som jeg også har hatt æren av å prøve ut da jeg hadde Miles III her hjemme. Utrolig flott oppover i frekvensområdet.musicus skrev:Som en liten oppfølger til Mileséne har de nu fått seg en utvendig kompis, en Jorma høyttalerkabel No1 bi-wire, (samme som intern kablingen men uten filterene) litt tilfeldig dette, men det var vel ikke tilfeldig at jeg fikk hjem ett par som en slags låne kabel etter at Cardasén var solgt, kunne jo ikke få hjem MM III og ikke få spille på de ;D ....
![]()
mvh
Og du..... du skulle bare visst hvor bra det blir med Bybee filtere koblet rett på elementene (bare spør både Leif, og Jorma)
Det lille jeg har hørt av Duke er overbevisende, elektronikken som ble anvendt var vel Bladelius, noe jeg selv kan styre min største begeistring over, men gi de rett kvalitets elektronikk så har du noen meget gode stativere.AKA skrev:Hei alle venner og bekjente av Marten Design. Er i Hi-Fi tenkeboksen angående nye høyttalere, er primært på jakt etter noe smått toveis som skal spille sammen med en sub. I den forbindelse er jeg meget nysgjerrig på Duke, det lille jeg har lest av tester sier meg at denne høyttaleren er noe for meg. Er det noen som har erfaring med denne lille krabaten, da tenker jeg primært på matching av elektronikk og krav til rom. Kommer sannsynligvis til å bli brukt sammen med en lyngdorf DPA-1 forforsterker/ kilde.
Mvh AKA
Nå kjenner jeg ikke impedansen til Duke, men jeg tror det er viktigere å tenke kvalitet fremfor kvantitet, det er min ringe erfaring med Marten og da Miles IIIAKA skrev:Takk for tilbakemelding musicus. Frister fælt dette her . Det eneste jeg er litt redd for er at jeg må ut med uforholdsmessig mye for å få tak i effekt som ikke gjør skam på disse perlene, observerer jo at det er populært å bruke rør på Marten, men håpet eventuelt å slippe unna med noe transistorbasert. Flere erfaringer motas med stor takk.
Mvh
Tenkte meg egentlig det ja. Er relativt innstilt på å bruke denne Lyngdorf forforsterkeren, da den har roomperfect (kan være greit i forhold til integrering av sub), dac og elektronisk delefilter. Gjelder å holde boksene på et minimum når man først satser på minianleggmusicus skrev:Nå kjenner jeg ikke impedansen til Duke, men jeg tror det er viktigere å tenke kvalitet fremfor kvantitet, det er min ringe erfaring med Marten og da Miles IIIAKA skrev:Takk for tilbakemelding musicus. Frister fælt dette her . Det eneste jeg er litt redd for er at jeg må ut med uforholdsmessig mye for å få tak i effekt som ikke gjør skam på disse perlene, observerer jo at det er populært å bruke rør på Marten, men håpet eventuelt å slippe unna med noe transistorbasert. Flere erfaringer motas med stor takk.
Mvh![]()
....
mvh
Takker for anleggs komplimentet! en liten tankevekker er at Marten for tiden bruker en 60W OTL forsterker å drive sine nye Coltrane Momento (ca 1Mill) med, så rør og Marten trives godt, eller som du sier en "varmere" transistor.AKA skrev:Tenkte meg egentlig det ja. Er relativt innstilt på å bruke denne Lyngdorf forforsterkeren, da den har roomperfect (kan være greit i forhold til integrering av sub), dac og elektronisk delefilter. Gjelder å holde boksene på et minimum når man først satser på minianleggmusicus skrev:Nå kjenner jeg ikke impedansen til Duke, men jeg tror det er viktigere å tenke kvalitet fremfor kvantitet, det er min ringe erfaring med Marten og da Miles IIIAKA skrev:Takk for tilbakemelding musicus. Frister fælt dette her . Det eneste jeg er litt redd for er at jeg må ut med uforholdsmessig mye for å få tak i effekt som ikke gjør skam på disse perlene, observerer jo at det er populært å bruke rør på Marten, men håpet eventuelt å slippe unna med noe transistorbasert. Flere erfaringer motas med stor takk.
Mvh![]()
....
mvhDa er det å forske litt etter en transistoreffekt som kanskje heller litt mot det varme i klangen?
For øvrig et fantastisk flott oppsett du har musicus, gratulere så mye med de nye høyttalerne!
@AKAAKA skrev:Tenkte meg egentlig det ja. Er relativt innstilt på å bruke denne Lyngdorf forforsterkeren, da den har roomperfect (kan være greit i forhold til integrering av sub), dac og elektronisk delefilter. Gjelder å holde boksene på et minimum når man først satser på minianleggmusicus skrev:Nå kjenner jeg ikke impedansen til Duke, men jeg tror det er viktigere å tenke kvalitet fremfor kvantitet, det er min ringe erfaring med Marten og da Miles IIIAKA skrev:Takk for tilbakemelding musicus. Frister fælt dette her . Det eneste jeg er litt redd for er at jeg må ut med uforholdsmessig mye for å få tak i effekt som ikke gjør skam på disse perlene, observerer jo at det er populært å bruke rør på Marten, men håpet eventuelt å slippe unna med noe transistorbasert. Flere erfaringer motas med stor takk.
Mvh![]()
....
mvhDa er det å forske litt etter en transistoreffekt som kanskje heller litt mot det varme i klangen?
For øvrig et fantastisk flott oppsett du har musicus, gratulere så mye med de nye høyttalerne!
Ikke helt feil med tanke på valutaen for tiden hellerAKA skrev:Absolutt, tusen takk for tipset, skal ta kontakt med de i morgen. Ikke helt fargen jeg var ute etter, men det skal jeg vel klare å leve med 8)
Tror kanskje, uten å vite, at det kan väre dette paret. Fant bildet i en tråd fra Marten centers innvielse tidligere i år.....AKA skrev:Absolutt, tusen takk for tipset, skal ta kontakt med de i morgen. Ikke helt fargen jeg var ute etter, men det skal jeg vel klare å leve med 8)