Hei og takk for mange flotte kommentarer, godt å se at det er liv i hifisentralen.
Jeg kan i denne stund si at jeg har gjort noe som mange ikke ville gjort, i dag kjøpte jeg martin logan clarity.
Denne ht kommer til å glede meg masse i fremtiden når elektronikken er på plass.
Så at han ene av dere som har lagt innlegg, lurte litt på min forhistorie i.o.m at jeg ville muligens velge ML ht Det er en ting jeg kan si, og det er at cerwin vega kom inn i stua kun av en grunn "super billig pakke" kun for å få lyd i stua, underholdning for filmtitt. I den tiden med CV har det ikke vært lytting av musikk.
Kan si at jeg har hatt masse hifi, de 2 beste oppsett var Gallo ref 3.1 med tilhørende amp, EC aw180 blokker, ec 4.8, emc 1 up, ec dac. på den tiden hadde jeg nick navn ECKONGEN, etter utskifte av EC komponenter ble det en 40 kg Ayon Triton rør forsterker og Ayon CD1, med galloene og tilhørende amp. på den tiden hadde jeg nick AYONKONGEN.
I dag sitter jeg med en gammel harman kardon dvd 30 spiller, pioneer lx 51 surroundreciver til å drive mine Martin Logan Clarity, så her er det masse å gå på når det gjelder elektronikk, og en ting kan jeg love "det blir det". Men hva det ender på er jeg ikke sikker på, men det blir spiller og forsterker som spiller mot det varme.
Så Hegel rølp blir det ikke hehe, rør har jeg hatt. Jeg kan gjerne komme tilbake til EC.
Det jeg ihvertfall kan si med min dritt elektronikk er at jeg er positivt overasket over ML til nå, og ja jeg kan flytte hode til side uten å miste helt lydbilde, de spiller ikke kaldt, men godt og luftig samtidig som jeg synes de går noe mot det varme.
Jeg bare gleder meg over alle innleggene dere har gitt meg og håper på flere kommentarer videre nå. Det som er så gøy i denne hobbyen er å høre alle sine meninger og erfaringer, og smaken er som baken delt i 2, jeg satser nå elektrostat og min neste oppgradering vil være effekt trinn så MLène får nok Power.
I dag er mitt nick som dere ser hifikongen og mere universalt, og dere vil se mere av meg igjen og jeg vil takke for velkomsten. I am back to high end liga hehe.
Kan også legge til at jeg har cerwin vega V-12F ;-) for salg.
Hilsen hifikongen
Morten