O
omholt
Gjest
OK. Men kan jeg bruke Marantz CD spilleren som signalkilde i et slikt oppsett? Og ikke bare som drivverk, det ser jeg på som borkastet. Den har ikke digitale innganger.
Ja. Du kan plugge den i analoge innganger på FF800. Imidlertid tror jeg dette er en mindre god løsning enn å bruke et drivverk med digital utgang, siden du vil få tre konverteringer mellom det analoge og digitale domenet. Med digital kilde får du bare en konvertering.omholt skrev:OK. Men kan jeg bruke Marantz CD spilleren som signalkilde i et slikt oppsett? Og ikke bare som drivverk, det ser jeg på som borkastet. Den har ikke digitale innganger.
Hehe, den var fin.Valentino skrev:Så bruker du digitalutgangen og en spesiell Marantzklang-EQ i PC-en når du vil høre CD...
Fordi jeg har flere hundre LP'er....omholt skrev:Hva gjør at du bruker vinyl på den måten Stig? I og med at det blir digitalt, så skjønner jeg ikke helt vitsen. Er det fordi noen innspillinger er bedre på vinyl?
Har testet den mot Benchmark DAC-1, og jeg foretrakk klart FF800 for sin mer musikalske spillestil, og bedre oppløsning. Et tips til de som har RME er å modde utgangene med bedre kondensatorer, det er et solid løft.omholt skrev:Hehe, den var fin.Valentino skrev:Så bruker du digitalutgangen og en spesiell Marantzklang-EQ i PC-en når du vil høre CD...
Hvordan står FF800 som DAC i forhold til andre godsaker? Noen som har testet andre ting? Audio Note sin DAC får jo mye skryt. Jeg har et Creative lydkort (04040) som ifølge mange skal ha en veldig bra DAC. Men den er ikke i nærheten av Marantz SA-11.
Dette synes jeg faktisk er helt genialt! Ettersom jeg har skjønt, så kan jeg enkelt koble på en platespiller og korrigere riaa digitalt (tune lyden (mulig jeg tar feil, du får korrigere meg theStig)). Dette hvis jeg arver et par hundre LP'er. ;DtheStig skrev:Fordi jeg har flere hundre LP'er....omholt skrev:Hva gjør at du bruker vinyl på den måten Stig? I og med at det blir digitalt, så skjønner jeg ikke helt vitsen. Er det fordi noen innspillinger er bedre på vinyl?
Vinylen låter fortsatt svært som vinyl, selv om den blir digital underveis. Ingen av vinylens gode egenskaper går tapt, og takk for det.
Det er helt korrekt. Du kan plugger spilleren inn foran på inngang 9/10 eller 7/8, drar opp gain på potmetrene så det holder. Så ruter du det inn i digital RIAA EQ i delefilteret i CONSOLE.pks skrev:Dette synes jeg faktisk er helt genialt! Ettersom jeg har skjønt, så kan jeg enkelt koble på en platespiller og korrigere riaa digitalt (tune lyden (mulig jeg tar feil, du får korrigere meg theStig)). Dette hvis jeg arver et par hundre LP'er. ;D
PK
Utrulig hva je får med meg! Men jeg må arve plater først... Gidder ikke bruke penger på vinyl :theStig skrev:Det er helt korrekt. Du kan plugger spilleren inn foran på inngang 9/10 eller 7/8, drar opp gain på potmetrene så det holder. Så ruter du det inn i digital RIAA EQ i delefilteret i CONSOLE.pks skrev:Dette synes jeg faktisk er helt genialt! Ettersom jeg har skjønt, så kan jeg enkelt koble på en platespiller og korrigere riaa digitalt (tune lyden (mulig jeg tar feil, du får korrigere meg theStig)). Dette hvis jeg arver et par hundre LP'er. ;D
PK
Følger du ikke med i utviklingen eller.theStig skrev:Aktiv deling av alle kanaler i surround er selvsagt en drøm. Jeg er ikke der selv.... det vil kreve svært mange forsterkere i hvertfall. En god start kan være å kjøre frontene og sub aktivt, og senter og side/bak passivt.
Mene du seriøst at je skar pine meg gjennom ei plate med abba? *grøss*Valentino skrev:(pks i fullt firsprang til Hifiklubben på Hamar, der han kan få en sånn fin NAD-spiller, og så ned til Hifi-Guiden, som har brukt sort gull; ABBA Arrival f.eks.)
kommer i egen tråd når ånden kommer over meg ;Del_mariachi skrev:Bilder da PK?
Får jeg ikke lov å kjøpe nad? den kosta da 3.500.. Syns det var nok for å snurre knitreplater :x Trur nok jeg bruker penger på den fenomenale cd-mediet gitt...Valentino skrev:Du får ikke LOV å kjøpe NAD-spiller, PK!
Det bør nok en bruktslegge til; SOTA (seff), VPI, en gammel japse, eller noe DIY på en klassisk Thorens dersom anlegget du har nå skal ytes bittelitt rettferdighet.
Vinyl låter godt på en bra spiller, men du er nok inne på noe med ideen om å ha et brukende bibliotek. Du får ganske mange sølvskiver for 10-15kkr, som en god brukt grammofon gjerne koster.
Jaja, noen plages med mordesnegler i hagen mens andre har latmakk.... Noe som går i området...?pks skrev:kommer i egen tråd når ånden kommer over meg ;D
Har du vært borti LynxTwo? Tok nok litt feil da jeg nevnte at man ikke fikk tilgang til alle utgangene med LynxTwo. Problemet oppstår først når man skal bruke to lydkort (aktiv deling på mange høyttalere).theStig skrev:Jeg vil anbefale å se på eksterne lydkort og/eller DAC's. Utvalget er brukbart når man ser på proff-utstyr.