Så har Fairytales på vinyl ankommet casa Trane.
På hype sticker og innercover kan man lese i det vide og det brede om alt som er gjort og alle som har vært involvert i dette prosjektet, MQA, om 180g Audiophile Pressing.
Så hvorfor i svarte helvete kan de ikke også sørge for kvalitet i den siste delen av jobben ?
Det kan være 180g Audiofile Pressing så mye de bare jævla vil, men det hjelper ikke dersom de 180 grammene ikke ankommer kunden i jomfruelig perfekt tilstand.
Mitt eksemplar minner i hvert fall mer om en lett sliten noenogførtiåring på vei hjem fra byen etter sin andre skilsmisse. Slett ikke som jomfruelig velpresset vinyl.
En skikkelig ripe over de første par låtene på side 1, masse hairlines all over og generelt mer spraking og kakling enn en velbrukt Sonny Terry fra 1961 som kom i hus forleden.
At den med grei margin er det laveste nivået av de skivene jeg har fått i hus til nå borger jo normalt for bra rom for dynamikk, men det gjør også at hvert klikk og pop blir mer fremtredende, hvilket er nettopp hva denne musikken ikke trenger.
Bortsett fra det virker lyden endelig å være på plass. Den kommer bare ikke til sin rett.
Mulig det bare er jeg som har vært uheldig, men dette prosjektet skuffer meg nok en gang med dårlig kvalitetskontroll.
Kjenner på at jeg er skikkelig pedantisk bitter grinete middelaldrende gubbe nå.