Vidar Øierås
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 19.01.2003
- Antall liker
- 341
Noen ganger er det enkleste det mest gale... ;D
Pluss alle de x-ene som er der, men som du altså ikke ser. Jfr. resonnementene ovenfor.
Dette blir da helt forkastelig umoral ! Trekant med en X ?? eller var det slik at X`n kom i tillegg til trekanten ??I tilfelle ville det blitt 3 x'er å finne.
............................pluss x'en på trekanten. Man ville uansett antall x'er aldri finne den siste...
Som du selv sier er jeg en amatør ! Har bare en X og hun er ikke ukjent engang ! ;D ;DJeg ser at du er amatør i dette spiralis.. Det er da en selvfølge at X'en kommer etter trekanten. Det blir altså til slutt en firkant.!
Den siste påstanden din kan jeg gå med på " At man ikke finner den siste x`n kommer av at han/hun ikke er X ennå". Dette er jo også en selvfølge, som du kanskje har erfaring i? :
Hadde du kjent henne så hadde hun vel sansynligvis ikke vært x nå?Som du selv sier er jeg en amatør ! Har bare en X og hun er ikke ukjent engang ! ;D ;D
Dyp, meget dyp ! ;D ;DHadde du kjent henne så hadde hun vel sansynligvis ikke vært x nå?
Må ikke slurve med mulitpliseringen heller da....Synes dere er slurvete her jeg. Det er nok ikke så enkelt. Det står ikke" finn x" , det står "finn x. " og hvor er det, jeg kan ikke se det noe sted.
Når det gjelder matte er det viktig å være veldig nøyaktig, de bruker mye rare symboler, bare en liten prikk kan ha stor betydning. Mulitplisering f.eks, bare en liten prikk, men den må man ikke overse... Divisjon, to prikker, en mer, men en helt annen betydning.
Må ikke slurve med mulitpliseringen heller da....
AVSPORING !Ja uff... der ser du hvor lett det er å slurve... ;D
(Mulitplisering er en litt mer avansert variant av multiplisering...noe nytt de er begynt med... )
Det er viktig å være nøyaktig når man leser norsk også.Synes dere er slurvete her jeg. Det er nok ikke så enkelt. Det står ikke" finn x" , det står "finn x. " og hvor er det, jeg kan ikke se det noe sted.
Når det gjelder matte er det viktig å være veldig nøyaktig, de bruker mye rare symboler, bare en liten prikk kan ha stor betydning. Mulitplisering f.eks, bare en liten prikk, men den må man ikke overse... Divisjon, to prikker, en mer, men en helt annen betydning.
Her:Veldig stor avsporing:
Hvor kan man kjøpe klassisk musikk(stort utvalg og kjapp levering) Når CDON svikter blir jeg stående litt hjelpeløs og lure på, hva gjør jeg nå..?
Veldig stor avsporing slutt.
Matte eller norsk, punktum eller ikke punktum, er ett fett egentlig. Unntatt for dem som skal lage matteoppgaver.Kan nok se ut som et punktum ja Oldboy, men bruker man punktum i matte? Nei, dette fører bare til forvirring, man bør ikke blande inn slikt, matte er matte og norsk er norsk.
På posten kan kjenneren gjøre varp. Hvem orker bla i den tynne platebunken en gang i uka?
Hør på meg for en gangs skyld Komponenten. Det vil du ikke angre på. Hvilke innspillinger av hvilke verker og sånn får du god hjelp til under "musikk". Hvorfor er du der så skjelden forresten?
;D ;D ;DDen kan jeg!
2+2=4-nivået
2+2-4=-nivået
nivået=0
Min erfaring med biblioteks-cd'er tilsier at de neppe egner seg som bursdagspresang, ellers er det jo alltid greit å få tips om hvordan dere skaffer dere musikk.. Mange lure måter blant de drevne forstår jeg .. ;DJeg Googlet den og ser at den skal finnes tilgjengelig hos bibliotekene. Du får "låne-miste-betale erstatning" hvis det ikke går på annen måte ! ;D ;D ;D ;D
.
Ah, enkelt:Skal ha denne, hvor finner jeg den?
http://www.vertavo.com/album.php?ID=6
Fant den ikke på mdt, men søkefunksjonen var llitt vrang...
Nei du er vel en kjempeknupp!!!!Ah, enkelt:
http://www.mdt.co.uk/MDTSite/product/CD/BISSACD1263.htm
Når du skal søke hos MDT trenger du (litt) erfaring. Jeg klikket på cd-fanen, og så skrev jeg Mozart, clarinet, og bis i hvert sitt felt og fikk 3 plater å velge blandt.
Kjekt å være til hjelp!
En udelt glede. Vertavojentene bor til og med i nabolaget.Nei du er vel en kjempeknupp!!!!
Så har ikke dette medlemskapet på hifisentralen vært helt bortkastet..
(Bare tuller ,dere er så kjekke så!)
Tusen takk!! :-* :-*
Nå er det i ferd med å glippe litt for meg."Finn x." er ikke dss "Finn 'x'." Oppgaven etterspør x' ekstensjon og ikke symbolet "x".
"Ekstensjon" er egentlig lånt fra semantikken, og er vel neppe i samsvar med matematikernes terminologi. Poenget er bare at det er vanlig å markere med anførselstegn når man snakker om symbol (eller term), og uten når man snakker om symbolets betydning.Nå er det i ferd med å glippe litt for meg.
Hva betyr "x' ekstensjon"?
Det må vel også være den mest nærliggende tolkningen. Derav spøken "Den er her"Hvis jeg skulle gjette, betyr det "lengden av den avmerkede siden x, underforstått: i trekanten som er vist på figuren", men jeg er altså ikke i nærheten av å være sikker.
Det er vel enten bare at "finne" får en litt annen betydning innen dette fagområdet, eller at matematikerne ikke holder seg for gode til å bruke døde metaforer.I så fall blir i hvert fall oppgaven feil formulert. Man kan ikke "finne" en lengde. Man kan måle den. Man kan beregne den. Man kan anslå den ut fra mer eller mindre holdbare forutsetninger. Eller når fikk du sist i oppgave: "Det ser ut som om vi har mistet en lengde her, kan du ikke gå ut rundt huset og se om du kan finne den?".
Da skaffer jo du Komponenten en signert utgave da ? ;DVertavojentene bor til og med i nabolaget.