Maxwell, MX-modifseringer og Stereo+

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    C

    cruiser

    Gjest
    Hvis han går i retten og kommer med den innsigelsen der, så blir han i hvert fall garantert slått konkurs med mindre han kan betale på veldig kort sikt. Retten skal kun ta stilling til om det foreligger insolvens.
    - Der er ganske så streng hjemling i Norsk Lov mot slike ryktespredninger...
    Mvh. Lyden av Opplevelser av stoisk ro.
    LaO - Jeg antar du sitter med hele kommunikasjonen og tilsvarene du har hatt med Stereo+, for det gjør vi. Jeg foreslår at du legger ut alt du har slik at det kan ryddes opp i eventuelle misforståelser, de avklipte utledningene dine, alt som er snudd på hodet, og våre påståtte feilsiteringer.

    Mvh
    Håvard Holmedal
    Stereo+
    Hva slags dokumentasjon er det dere har avslått å motta?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.232
    Antall liker
    92.330
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    I løpet av de siste 10 årene hvor jeg begynte å kjøpe dyrere og dyrere utstyr, så er det KUN Morten på Norsk Audioteknikk og gutta på Stereofil som ikke har pratet dritt ovenfor andre forhandleres produkter eller satt mine egne produkter i skammekroken.
    De andre forhanlerene i oslo området har sakt mye stygt om andres produkter og rakket ned på mitt oppsett, som en del av sin salgsteknikk.
    Flott at Stereo+ tok et dykk i miljøet, men det finnes dårligere sjeler der ute enn LaO, som burde vært filleristet pga respektløs oppførsel, villedende priser og useriøsitet med elendig eller INGEN kunde service på def produkter!

    Denne saken har blitt en heksejakt med lynsje stemning lik den med Roysen (R.I.P). Som med musikk og lyd preferanser må vi akseptere at det ikke finnes en fasit som er best for alle, men akseptere at ulikhetene er der, så også vi menneskers personligheter. Vis respekt og vent med steinkastingen til tilltalte er dømt skyldig.
    her er hverken heksejakt (hvor er heksen) eller lynsjestemning, kun en unison etterspørsel av fakta fra Maxwell
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Dette er ikke ment til noen spesielle, men foreslår at vi roer ned litt her. Offentlig halshugging er lite sympatisk uannsett rett eller galt.
    Jeg har tatt meg fri et par dager, og jeg ble litt sjokkert når jeg så hvordan denne tråden har utviklet seg. Det er vel forståelig at kunder ønsker å vite hva en modifikasjon består av, men kanskje greit å vente til Stereo+ har skrevet sin artikkel.
    Greit å vente noen timer så man vet litt mer om hva man diskuterer.

    - DER er det første hovedpoenget !!! Men - der kommer noen flere, helt garantert
    Mvh. Lyden av Opplevelser som vil grave MYE dypere - enn noen kanskje aner
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.232
    Antall liker
    92.330
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Dette er ikke ment til noen spesielle, men foreslår at vi roer ned litt her. Offentlig halshugging er lite sympatisk uannsett rett eller galt.
    Jeg har tatt meg fri et par dager, og jeg ble litt sjokkert når jeg så hvordan denne tråden har utviklet seg. Det er vel forståelig at kunder ønsker å vite hva en modifikasjon består av, men kanskje greit å vente til Stereo+ har skrevet sin artikkel.
    Greit å vente noen timer så man vet litt mer om hva man diskuterer.

    - DER er det første hovedpoenget !!! Men - der kommer noen flere, helt garantert
    Mvh. Lyden av Opplevelser som vil grave MYE dypere - enn noen kanskje aner
    ja, vi venter!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det kan bli spennende å følge med på gravearbeidet. Hvor dypt snakker vi?

    HjRoHTO.jpg
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    1.239
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Jeg aksepterer at vi tolker trådens tone ulikt :rolleyes:

    I løpet av de siste 10 årene hvor jeg begynte å kjøpe dyrere og dyrere utstyr, så er det KUN Morten på Norsk Audioteknikk og gutta på Stereofil som ikke har pratet dritt ovenfor andre forhandleres produkter eller satt mine egne produkter i skammekroken.
    De andre forhanlerene i oslo området har sakt mye stygt om andres produkter og rakket ned på mitt oppsett, som en del av sin salgsteknikk.
    Flott at Stereo+ tok et dykk i miljøet, men det finnes dårligere sjeler der ute enn LaO, som burde vært filleristet pga respektløs oppførsel, villedende priser og useriøsitet med elendig eller INGEN kunde service på def produkter!

    Denne saken har blitt en heksejakt med lynsje stemning lik den med Roysen (R.I.P). Som med musikk og lyd preferanser må vi akseptere at det ikke finnes en fasit som er best for alle, men akseptere at ulikhetene er der, så også vi menneskers personligheter. Vis respekt og vent med steinkastingen til tilltalte er dømt skyldig.
    her er hverken heksejakt (hvor er heksen) eller lynsjestemning, kun en unison etterspørsel av fakta fra Maxwell
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Jo men vedkommende har selv bidratt med hvilken vei dette har tatt. I 6 dager har folk ventet på at han skulle komme på banen og forklare seg om disse produktene sine. Og når han først kommer på banen en uke etter at tråden ble startet så er det for å stille krav til Stereopluss redaksjonen. Og folk reagerer. Helt normalt.
    - Jeg spør om HVEM som egentlig stiller spørsmål, og jeg kan ikke svare før jeg vet hva artikkelen faktisk påstår - siden utfallet var gitt på forhånd, altså iscenesatt.
    Dette skal jeg dokumentere - og grave mye dypere.
    Mvh. Lyden av Opplevelser av store dybder...
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Det er rørende å se at selv om "saken" lar vente på seg, avtar ikke lynsjestemningen. Minner om steining i Midtøsten. Men vi har vel kommet videre. Eller?
    - Takker
    Det blir en kraftig strøm av masse spennende dokumentasjon fremover - helt tilbake til en hviskene stemme i 1987
    Mvh. Lyden av Opplevelser som kommer
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jo men vedkommende har selv bidratt med hvilken vei dette har tatt. I 6 dager har folk ventet på at han skulle komme på banen og forklare seg om disse produktene sine. Og når han først kommer på banen en uke etter at tråden ble startet så er det for å stille krav til Stereopluss redaksjonen. Og folk reagerer. Helt normalt.
    - Jeg spør om HVEM som egentlig stiller spørsmål, og jeg kan ikke svare før jeg vet hva artikkelen faktisk påstår - siden utfallet var gitt på forhånd, altså iscenesatt.
    Dette skal jeg dokumentere - og grave mye dypere.
    Mvh. Lyden av Opplevelser av store dybder...
    Que ?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.240
    Torget vurderinger
    32
    Hvis han går i retten og kommer med den innsigelsen der, så blir han i hvert fall garantert slått konkurs med mindre han kan betale på veldig kort sikt. Retten skal kun ta stilling til om det foreligger insolvens.
    - Der er ganske så streng hjemling i Norsk Lov mot slike ryktespredninger...
    Mvh. Lyden av Opplevelser av stoisk ro.
    LaO - Jeg antar du sitter med hele kommunikasjonen og tilsvarene du har hatt med Stereo+, for det gjør vi. Jeg foreslår at du legger ut alt du har slik at det kan ryddes opp i eventuelle misforståelser, de avklipte utledningene dine, alt som er snudd på hodet, og våre påståtte feilsiteringer.

    Mvh
    Håvard Holmedal
    Stereo+
    Hva slags dokumentasjon er det dere har avslått å motta?
    Ingen, men vi avslo tilbudet om å komme til Stavanger for å høre på de produktene som det påstås er modifisert. Årsaken til at vi avslo det var at vi verken kjente rommet, det øvrige utstyret, eller kunne få høre på MX-produkter og originale produkter i en AB-test.

    Vi har ikke bedt om dokumentasjon på lyden, men hva modifiseringene har bestått i. Det hadde også vært en smal sak for Maxwell å dokumentere modifiseringene sine med bilder som kunne vært sendt oss.

    Har vi fått noe slikt? Nei, dessverre.

    Legg også merke til at i artikkelen, så beskylder vi ikke Maxwell for å selge umodifiserte produkter. Det kan vi ikke gjøre, da vi ikke har dokumentasjon som kan bekrefte eller avkrefte det. Ennå. Det vi har fått dokumentert er at påstandene fra Maxwell om fabrikkenes delaktighet i modifiseringene ikke stemmer for samtlige av de fabrikkene og produsentene vi har vært i kontakt med. Selv de fabrikantene som sier de ikke vil bryte samarbeidet med Maxwell, bekrefter jo at disse modifiseringene er Maxwell sitt ansvar og at det er Vindheim som utfører dem.

    Vi tar gjerne imot dokumentasjon på at våre funn ikke er riktige, men et tilbud om å høre MX-produkter i ukontrollerte omgivelser (for oss), har absolutt ingen dokumentasjonsverdi overhodet.

    Stereo+ har også bedt om å få MX-modifiserte produkter og umodifiserte produkter til test, uten positiv respons på det forslaget.

    Vi registrerer at LaO hevder at utfallet var gitt på forhånd. Det må i tilfelle bero på at LaO visste hva vi ville finne når vi varslet at vi kom til å kontakte produsentene. Vi i Stereo+ visste det nemlig ikke, og hadde svarene vært annerledes, hadde vi likevel skrevet en artikkel. Da ville i stedet fokuset vært at "norsk importør får spesiallaget hifi-produkter fra utenlandske hifi-produsenter". Det ville vært en fantastisk gladsak å lansere Stereo+ sine nettsider med. Det ble det dessverre ikke, siden produsentene og Maxwell har hatt svært forskjellig oppfatning av virkeligheten.

    Roy Ervin Solstad
    Stereo+
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.232
    Antall liker
    92.330
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    ^gjelder motsvar til innlegg #535: du har hatt god tid til å dokumentere dine egne utsagn, men de har desverre uteblitt (aner ikke hvorfor) Når nå Stereo+ går Maxwell hifi i sømmene og kommer med en konklusjon, da burde det ikke komme som noen overraskelse på deg om resultatet av reportasjen. Å spille overrasket i dette tilfellet gjør bare at du graver din grav enda dypere
     

    qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Jo men vedkommende har selv bidratt med hvilken vei dette har tatt. I 6 dager har folk ventet på at han skulle komme på banen og forklare seg om disse produktene sine. Og når han først kommer på banen en uke etter at tråden ble startet så er det for å stille krav til Stereopluss redaksjonen. Og folk reagerer. Helt normalt.
    - Jeg spør om HVEM som egentlig stiller spørsmål, og jeg kan ikke svare før jeg vet hva artikkelen faktisk påstår - siden utfallet var gitt på forhånd, altså iscenesatt.
    Dette skal jeg dokumentere - og grave mye dypere.
    Mvh. Lyden av Opplevelser av store dybder...
    Lol nå må du slutte å tøyse. Du har hatt din sjanse, 6 dager siden tråd ble startet og mange andre tråder før det, men du valgte å gi dine Lyden av Utrolige Ut av den Verden Forklaringer uten å si noe fornuftig eller dokumentere hva som faktisk du har gjørt, for tydeligvis ingen av produsentene har endret noe på sine produkter på grunn av avtaler med deg som du påstår. Gjør deg selv en tjeneste å slutt å bli en aktør, vi fortjener ikke å bli lurt, bruk ellers din tid for å lytte på musikk det er det som hele hobbyen består av.
     

    Stereo+Tom

    Utgiver Stereo+
    Ble medlem
    15.08.2015
    Innlegg
    157
    Antall liker
    854
    Sted
    Oslo
    Skjermbilde 2015-08-22 00.45.54.jpg


    Ja, LaO, skal vi kikke litt på sannheten?
    Maxwell by music hall, leser vi på internettsidene dine (bilde fra internettsiden din).

    Merkelig at Music Hall ved presidenten selv, Roy Hall, svarer dette til Stereo+ da (se bilde av eposten på www.stereopluss.no):

    Roy Hall, president i Music Hall, skriver i en epost til Stereo+ at de ikke lager MX-produkter for Maxwell.
    - Hvis han hadde spurt om å få modifisere våre produkter, hadde han fått nei. Han har heller ikke lov til å selge modifiserte Music Hall-produkter med vår logo og navn på, understreker han.
    Music Hall-presidenten har nå bedt den europeiske distributøren stoppe all forsyning av Music Hall-produkter til Maxwell.
    - Vi tar selvsagt ikke ansvar for garanti og service på modifiserte produkter, påpeker Roy Hall.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Vis vedlegget 334329

    Ja, LaO, skal vi kikke litt på sannheten?
    Maxwell by music hall, leser vi på internettsidene dine (bilde fra internettsiden din).

    Merkelig at Music Hall ved presidenten selv, Roy Hall, svarer dette til Stereo+ da (se bilde av eposten på www.stereopluss.no):

    Roy Hall, president i Music Hall, skriver i en epost til Stereo+ at de ikke lager MX-produkter for Maxwell.
    - Hvis han hadde spurt om å få modifisere våre produkter, hadde han fått nei. Han har heller ikke lov til å selge modifiserte Music Hall-produkter med vår logo og navn på, understreker han.
    Music Hall-presidenten har nå bedt den europeiske distributøren stoppe all forsyning av Music Hall-produkter til Maxwell.
    - Vi tar selvsagt ikke ansvar for garanti og service på modifiserte produkter, påpeker Roy Hall.
    Dette er jo selvsagt iscenesatt og fabrikert fra stereo+ sin side :D
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.240
    Torget vurderinger
    32
    Vis vedlegget 334329

    Ja, LaO, skal vi kikke litt på sannheten?
    Maxwell by music hall, leser vi på internettsidene dine (bilde fra internettsiden din).

    Merkelig at Music Hall ved presidenten selv, Roy Hall, svarer dette til Stereo+ da (se bilde av eposten på www.stereopluss.no):

    Roy Hall, president i Music Hall, skriver i en epost til Stereo+ at de ikke lager MX-produkter for Maxwell.
    - Hvis han hadde spurt om å få modifisere våre produkter, hadde han fått nei. Han har heller ikke lov til å selge modifiserte Music Hall-produkter med vår logo og navn på, understreker han.
    Music Hall-presidenten har nå bedt den europeiske distributøren stoppe all forsyning av Music Hall-produkter til Maxwell.
    - Vi tar selvsagt ikke ansvar for garanti og service på modifiserte produkter, påpeker Roy Hall.
    Tror det er noe feil med linken din, bildet er uansett her.

    skjermdump-epost-Roy-Hall.jpg
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.240
    Torget vurderinger
    32
    Svindel og bedrag kaller jeg dette,takk til R.E.S som har tatt tak i dette og opplyst brukere om denne saken :)

    mvh
    - akkurat hva jeg med dokumentert belegg skal bevise, siden journalisten er påfallende svært lite interessert i dokumentasjonen !
    Mvh.
    Lyden av Opplevelser
    Les innlegg nr. 538 (tredje siste innlegg på side 27 i denne tråden), så kan du se hvor lite interessert Stereo+ er i dokumentasjon. Med mindre vi har helt ulike oppfatninger av hva som kan regnes som dokumentasjon, selvsagt.

    Roy
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.232
    Antall liker
    92.330
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Vis vedlegget 334329

    Ja, LaO, skal vi kikke litt på sannheten?
    Maxwell by music hall, leser vi på internettsidene dine (bilde fra internettsiden din).

    Merkelig at Music Hall ved presidenten selv, Roy Hall, svarer dette til Stereo+ da (se bilde av eposten på www.stereopluss.no):

    Roy Hall, president i Music Hall, skriver i en epost til Stereo+ at de ikke lager MX-produkter for Maxwell.
    - Hvis han hadde spurt om å få modifisere våre produkter, hadde han fått nei. Han har heller ikke lov til å selge modifiserte Music Hall-produkter med vår logo og navn på, understreker han.
    Music Hall-presidenten har nå bedt den europeiske distributøren stoppe all forsyning av Music Hall-produkter til Maxwell.
    - Vi tar selvsagt ikke ansvar for garanti og service på modifiserte produkter, påpeker Roy Hall.
    Dette er jo selvsagt iscenesatt og fabrikert fra stereo+ sin side :D
    ja selvfølgelig for å få minst to abbonenter til...
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    @ Høvdingen: Vil Maxwells produkter på Torget bli fjernet, da de nå strider i mot forumreglene?
    Sett i lys av informasjonen som har dukket opp så ser jeg ingen annen løsning enn å utestenge Maxwell fra forumet. Jeg synes ikke språkbruken var grunnlag nok, men når det nå fremkommer at ingen av produsentene kjenner til den såkalte MX-modifikasjonen, så fremstår alt dette som svært tvilsomt, og vi kan ikke la brukere bli "lurt" til å kjøpe slike produkter.
    - Der blir en svært inngående dokumentasjon på det motsatte av disse påstandene. Der vil også komme en del opplysninger til Deg som er unntatt offentligheten.
    Mvh. Lyden av Opplevelser
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Svindel og bedrag kaller jeg dette,takk til R.E.S som har tatt tak i dette og opplyst brukere om denne saken :)

    mvh
    - akkurat hva jeg med dokumentert belegg skal bevise, siden journalisten er påfallende svært lite interessert i dokumentasjonen !
    Mvh.
    Lyden av Opplevelser
    Les innlegg nr. 538 (tredje siste innlegg på side 27 i denne tråden), så kan du se hvor lite interessert Stereo+ er i dokumentasjon. Med mindre vi har helt ulike oppfatninger av hva som kan regnes som dokumentasjon, selvsagt.

    Roy
    Uansett så er jo ikke din hifi cv de siste 40 årene tilstrekkelig for å bedømme/vurdere denne dokumentasjonen :)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.232
    Antall liker
    92.330
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    @ Høvdingen: Vil Maxwells produkter på Torget bli fjernet, da de nå strider i mot forumreglene?
    Sett i lys av informasjonen som har dukket opp så ser jeg ingen annen løsning enn å utestenge Maxwell fra forumet. Jeg synes ikke språkbruken var grunnlag nok, men når det nå fremkommer at ingen av produsentene kjenner til den såkalte MX-modifikasjonen, så fremstår alt dette som svært tvilsomt, og vi kan ikke la brukere bli "lurt" til å kjøpe slike produkter.
    - Der blir en svært inngående dokumentasjon på det motsatte av disse påstandene. Der vil også komme en del opplysninger til Deg som er unntatt offentligheten.
    Mvh. Lyden av Opplevelser
    jeg ser frem til å motta denne dokumentasjonen. Trenger du min adresse?
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Hva med oss som har produkter kjøpt fra Maxwell? Nå kjøpte jeg mine brukt fra en hyggelig herremann, som hadde kjøpt de nye fra Maxwell. Jeg har nesten helt sikkert kvittering på begge forsterkerene, men er usikker på det står nevnt noe om MX på de.

    Er det bare å glemme evt. reklamasjon / garanti?

    Edit: Jeg skal i løpet av helgen knipse noen bilder av innmaten av begge mine Teac-forsterkere, samt kvittering (hvis jeg finner de). Så får vi se om Stereo+, meg selv, eller andre brukere her klarer å finne noen forskjeller i forhold til original innmat.
    - Min servicefrekvens på TEAC-MX ligger på ca. 1 reklamasjon pr. 150 stk. solgte produkter over siste 5 års-periode. Normalen på Teac er at der har vært 2-3 reklamasjonsrep. pr. 10 solgte produkter siste 5 års-periode.
    - Jeg er helt overbevist om at også dine produkter er på lik linje. Mine kontakter med Europa-kontoret går direkte til sjefen selv, som er svært service-minded.
    Mvh. Lyden av Opplevelser
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.240
    Torget vurderinger
    32
    Maxwell hadde alle muligheter til å komme med dokumentasjon som kunne bekrefte at produktene var spesiallaget for Maxwell, i mange tilfeller delvis gjort av fabrikken.

    Den 8. august skriver LaO en epost til undertegnede. Der kunne han kommet med slik dokumentasjon, men alt som kom var påstander om hva som ble gjort med produktene, hvor fantastisk lyden er, og at Stereo+ var hjertelig velkommen til Stavanger for å høre.

    For tre dager siden fikk jeg en ny epost fra LaO med svar på mine spørsmål som ble stilt etter at jeg hadde fått svar fra fem ulike produsenter i Europa og USA. Selv ikke da kom det noen dokumentasjon, men nye udokumenterte påstander.

    Hvorfor kom du ikke med dokumentasjonen til oss i de nesten to ukene som gikk fra du fikk den første henvendelsen til artikkelen ble publisert, LaO?

    Og hvorfor publiserer du ikke bare epostutvekslingen mellom oss, siden du hevder du er feilsitert? Det er helt i orden for oss i Stereo+.

    mvh

    Roy Ervin Solstad
    Stereo+
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    @LaO; Hva er det du gjør som reduserer reklamasjonsreparasjonene så dramatisk da? Det burde jo være en forretningscase å presentere for Teac og absolutt i din egen interesse å dokumentere. Dersom ikke Teac selv har funnet ut av det, bør det ikke være store risikoen for at en avsløring vil gå ut over forretningen din. Tvert imot begynner det vel å brenne litt for den bebudede dokumentasjonen?
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Synes egentlig at hele denne saken er litt tragisk jeg. Har hatt stor glede av å besøke butikken med ujevne mellomrom, for fargeklatten Sveinung har vært verdt turen dit i seg selv. At det nå viser seg at hele hans business har glidd ut de siste årene (for det må jo være det som har skjedd sånn tidsmessig, siden hans tidligere samarbeidspartner er ukjent med forholdene) kan jo vitne om en mann som må ha mistet bakkekontakten mer enn hva undertegnede selv har hatt mistanke om etter runder i lytterommet hos Maxwell.
    Det er virkelig synd at det her tydeligvis har vært urent spill, og jeg skjønner godt om det nå fra tidligere kunder stilles spørsmål om påståtte modifiseringer er reelle eller om de rett og slett har blitt lurt til å betale x-ganger virkelig pris... og på toppen av alt risikerer å ha mistet garanti på produktene.
    Det vil jo bli dokumentert hvem som har urent spill som agenda ! Og - jeg, fremviser ikke med halve sannheter eller sammendrag av sannheten. Følg med i fortsettelsen.
    Mvh. Lyden av Opplevelser - der tilsvar, til Roy Ervin Solstad, Stereo+ ( - som avslo invitasjon til dokumentasjon ) er blitt u-gjenkjennelig avkortet.
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Er Vindheim korrekt sitert i denne artikkelen? Eller er det en autorisert translatør som har oversatt, eller dechiffrert, kommentarene hans til noe som er tilnærmet forståelig?
    Fullstendig feilsitert ! Hele kommunikasjonen blir lagt ut på mine nettsider - se også nye sider.
    Mvh. Lyden av Opplevelser
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    hvis du, lao, mener du sitter på dokumentasjon som renvasker deg, så foreslår jeg å legge den ut her i all offentlighet for peer review. alt annet er bortkastet tid for deg nå.
     

    stereopluss

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.06.2015
    Innlegg
    97
    Antall liker
    446
    Sted
    Fjellhamar
    Synes egentlig at hele denne saken er litt tragisk jeg. Har hatt stor glede av å besøke butikken med ujevne mellomrom, for fargeklatten Sveinung har vært verdt turen dit i seg selv. At det nå viser seg at hele hans business har glidd ut de siste årene (for det må jo være det som har skjedd sånn tidsmessig, siden hans tidligere samarbeidspartner er ukjent med forholdene) kan jo vitne om en mann som må ha mistet bakkekontakten mer enn hva undertegnede selv har hatt mistanke om etter runder i lytterommet hos Maxwell.
    Det er virkelig synd at det her tydeligvis har vært urent spill, og jeg skjønner godt om det nå fra tidligere kunder stilles spørsmål om påståtte modifiseringer er reelle eller om de rett og slett har blitt lurt til å betale x-ganger virkelig pris... og på toppen av alt risikerer å ha mistet garanti på produktene.
    Det vil jo bli dokumentert hvem som har urent spill som agenda ! Og - jeg, fremviser ikke med halve sannheter eller sammendrag av sannheten. Følg med i fortsettelsen.
    Mvh. Lyden av Opplevelser - der tilsvar, til Roy Ervin Solstad, Stereo+ ( - som avslo invitasjon til dokumentasjon ) er blitt u-gjenkjennelig avkortet.
    Vel, LaO - hvis du ikke vil legge ut hele din kommunikasjon med Stereo+ så kommer vi til å gjøre det i løpet av lørdagen. Så kan HFS få sjekke selv hva du egentlig har sagt, og hva slags dokumentasjon vi har avslått. Det er vel rett og rimelig når du mener deg feilsitert.

    Håvard Holmedal
    Stereo+
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Hvorfor i allverden ikke ta dialogen med potensielle kunder og hifi-pressen her inne der debatten foregår?
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Selvsagt er hele historien trist. Men, til tross for hva enkelte her inne ser ut til å mene, så er det ikke trist at den blir fortalt.
    Det var definitivt ikke det jeg mente nei, slikt MÅ komme ut i dagslyset, men trist er det jo uansett...
    - Helt enig i at hele sannheten må frem! Og det kan faktisk gå tilbake til 1987.
    Mvh. Lyden av Opplevelser av at sannheten alltid vinner frem...
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Selvsagt er hele historien trist. Men, til tross for hva enkelte her inne ser ut til å mene, så er det ikke trist at den blir fortalt.
    Det var definitivt ikke det jeg mente nei, slikt MÅ komme ut i dagslyset, men trist er det jo uansett...
    - Helt enig i at hele sannheten må frem! Og det kan faktisk gå tilbake til 1987.
    Mvh. Lyden av Opplevelser av at sannheten alltid vinner frem...
    Er stygt redd for at dette bare blir bensin på bålet (sukk).
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Tråden har vært morsom å lese gjennom, og artikkelen er god. Men som det framgår av artikkelen, er ikke konklusjonen endelig så langt.

    Synes man kan spare lynsjestemningen til saken er mer klarlagt!
    - Dette har såvidt begynt, så bruk din egen gravende journalistikk, men grav mye dypere enn Roy Ervin Solstad var interessert i !!!
    Mvh. Lyden av Opplevelser av at dette endelig kan få begynt...
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    337
    Antall liker
    215
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Synes egentlig at hele denne saken er litt tragisk jeg. Har hatt stor glede av å besøke butikken med ujevne mellomrom, for fargeklatten Sveinung har vært verdt turen dit i seg selv. At det nå viser seg at hele hans business har glidd ut de siste årene (for det må jo være det som har skjedd sånn tidsmessig, siden hans tidligere samarbeidspartner er ukjent med forholdene) kan jo vitne om en mann som må ha mistet bakkekontakten mer enn hva undertegnede selv har hatt mistanke om etter runder i lytterommet hos Maxwell.
    Det er virkelig synd at det her tydeligvis har vært urent spill, og jeg skjønner godt om det nå fra tidligere kunder stilles spørsmål om påståtte modifiseringer er reelle eller om de rett og slett har blitt lurt til å betale x-ganger virkelig pris... og på toppen av alt risikerer å ha mistet garanti på produktene.
    Det vil jo bli dokumentert hvem som har urent spill som agenda ! Og - jeg, fremviser ikke med halve sannheter eller sammendrag av sannheten. Følg med i fortsettelsen.
    Mvh. Lyden av Opplevelser - der tilsvar, til Roy Ervin Solstad, Stereo+ ( - som avslo invitasjon til dokumentasjon ) er blitt u-gjenkjennelig avkortet.
    Urent spill som agenda? Uten at jeg selv har åpnet kjeften for mye, har jeg på lik linje med mange andre lurt på hva som ligger i dine MX versjoner av diverse produkter. Dine svar på spørsmålene er ikke direkte oppklarende. Har lenge tenkt på å skaffe meg en SA T1, og disse florerer det ikke av på brukten. En MX versjon av denne (som er mye dyrere enn standardversjonen) uten at jeg blir noe klokere av hva som skulle være bedre med den, vil jeg rett og slett ikke kjøpe. Jeg vil isåfall vite hva som er gjort med den.
    Synes Stereo+ har vist godt gangsyn i sin reportasje, og kan ikke skjønne hva de skulle vinne på "urent spill"

    calaf
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Tråden har vært morsom å lese gjennom, og artikkelen er god. Men som det framgår av artikkelen, er ikke konklusjonen endelig så langt.

    Synes man kan spare lynsjestemningen til saken er mer klarlagt!
    - Dette har såvidt begynt, så bruk din egen gravende journalistikk, men grav mye dypere enn Roy Ervin Solstad var interessert i !!!
    Mvh. Lyden av Opplevelser av at dette endelig kan få begynt...
    Det jeg ser er en mann som ikke klarer å innse at slaget er tapt. Det virker ikke som du har fått med deg noe av det folk kritiserer deg for. Du bare fortsetter i det samme sporet, om og om igjen.
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Sorry om det endte med å se ut som det var rettet mot deg. Nå har det seg sånn at jeg satt oppe og leste litt i tråden på jobb i natt. Noen av de mest 'fantastiske' innleggene er borte nå, men det er nok av dem som står igjen. Varianter som vanskelig kan tolkes som annet enn at 'det er en god og verdifull erfaring å bli bedratt', eller 'hvis du er fornøyd med varen så er du ikke bedratt, selv om du har fått noe annet enn det selger har fortalt deg', og derfor 'er det galt og umoralsk å gjøre publikum oppmerksom på realitetene'. Ting i den gata.
    Jepp, jeg satt også oppe til litt utpå natta og fikk med meg utviklingen (der noe av det ble slettet), og det blir mer en "litt søkt" å forsvare at en nesten må regne med å bli bedratt i sin søken etter egne erfaringer. Uheldigvis så snakker vi i dette tilfellet om en bransje hvor, av en eller annen årsak, udokumenterte påstander får leve sitt eget liv og til tider til og med applauderes.
    - Og når en egen-oppnevnt "gravende journalist" med udefinert referense-liste( over hifi-utstyr ), bare avviser invitasjon til gjennomgang av dokumentasjon, og samtidig kutter sitatene til det u-gjenkjennelige.
    - Da applauderes der hemningsløst.
    Mvh. Lyden av Opplevelser
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.146
    Antall liker
    8.186
    Torget vurderinger
    12
    Det kan et tenkende menneske selv vurdere når kommunikasjonen blir frigjort. Det fungerer for en kald realist.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Dette blir bare patetisk. Les signaturlinja. Her finnes ingen varme. Over og ut.
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    465
    Sted
    Trondheim
    Hm...Mulig jeg bare er utrolig treg, men jeg skjønner ikke hva R.E.S (eller noen andre for den saks skyld) har av erfaring betyr for om ett produkt er modifisert eller ikke.

    Kan du forklare meg det LaO?

    Er ikke dette bare ett ja/nei spørsmål? Enten er reklamen og påstandene sanne, eller så er de det ikke.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn