Hei, og god morgen godtfolk
Stereo+ oppfordret i går Maxwell ved Sveinung Vindheim/Lyden av Opplevelser til å legge ut kommunikasjonen vi har hatt, siden han mener at artikkelen vi har publisert har feilsitert ham.
Først vil jeg minne om det regelverket pressen opererer etter som er nedfelt i
Vær Varsom-plakaten. Når det gjelder sitering av kilder, står det følgende å lese i paragraf 3.7. (Klikk gjerne på linken for å se at jeg ikke feilsiterer)
Pressen har plikt til å gjengi meningsinnholdet i det som brukes av intervjuobjektets uttalelser. Direkte sitater skal gjengis presist.
Den 6. august tok jeg kontakt med Sintron, selskapet bak Vincent og stilte følgende spørsmål:
To dager senere, den 8. august, får jeg denne eposten fra Sveinung Vindheim:
Jeg svarer ham den 10. august:
Ganske raskt får jeg svar fra Vindheim:
Rett etter får jeg en ny epost, som et slags haleheng til den mailen han akkurat sendte:
Hei - igjen-igjen Roy
- Og det samme gjelder jo for Music Hall-MX ...- også ! Dette kan du jo også lese om på min hjemmeside, MEN jeg savner fortsatt forespørsel om å komme over for å få en SKIKKELIG TEST av dette ....- !
Mvh. Sveinung Vindheim
Jeg sender ham dette svaret, ganske så umiddelbart.
Så får jeg en epost fra German Maestro, og jeg sender følgende epost til Sveinung den 11. august:
Deretter går det en hel uke uten at Vindheim sender noe svar. I denne perioden legger Maxwell ut flere nye annonser på HFS med MX-modifiserte annonser. Den 18. august får jeg en epost fra den samme epostadressen som Vindheim bruker, men denne er det visstnok en annen som skriver, uten at vedkommende presenterer seg som annet enn "hjelpende hender" for Sveinung.
Jeg sender denne eposten i retur:
Samme kveld får jeg et nytt svar fra "hjelpende hender"
Hei
Team-Wiever ...er fine saker.Og god bedring er formidlet.
Jeg hadde sett fram til ei ordentlig utstyrsliste med ikke bare navn, men også modell-betegnelse ? Litt mye å etterlyse rett før offentlig-gjøringen ?
Kanskje over helga - eller ?
Fin kveld til deg også
HH
Det neste svaret mitt blir så langt, at jeg limer det inn i en quote her i stedet for å legge det ut som et bilde.
Hei
Bladet med tester etc. kommer uansett ikke ut før første uka i september, men her er etter hukommelsen.
NAD 3020, 302, 502
Audiolab 8000A
Vincent SV-233, CD-S3
DK Design Reference mk3
Krell EVO 222, EVO 302
Muse Model Ten
Audionet Pre 1G2, AMP III, ART V2
Tannoy Glenair 10
Magnepan MG12, MG1,6, MG3,6
Von Scweikert VR4jr
Dali 104, Euphonia 5, Menuetd
Kef iQ3
Marantz SA7000 + det jeg har nå
Rega Planar 3, P3, P5
Klispsh RB-61
B&W DM302
Montana XPS Signature
Audio Aero Capitoe
Bladelius Embla
Consonance Reference sacd-spiller (husker ikke modellbetegnelsen), det samme med forforsterker og riaa-trinn.
Antique Sound Lab 1000T rørmonoblokker (husker ikke helt modellbetegnelsen)
Rotel RCD-965BX
Epos ES-14
Pioneer PL-L1000
Beogram 4000
VPI Scoutmaster
Plinius Koru
Plinius Hiato
Audio Research PH5
JVC QL-Y5 (eller hva den nå heter)
Linn Classic Movie
Isotek GII Titan, GII Sigmas, Minisub
Trafomatic Classic 3000
Auralic Taurus
Doge (headamp, husker ikke modellbetegnelsen)
Systemdek IX/E 900
Musical Fidelity X-LPS, XPSU
Holfi Elipse
Conrad Johnson Premier 17LS2, Premier 350
(Fritt etter hukommelsen, og sikkert en del jeg har glemt)
Utstyret er ikke ramset opp kronologisk eller etter i hvilket anlegg det har stått.
I tillegg har jeg jo hatt ekstremt mye utstyr til test i kortere og lengre perioder.
Jeg er glad i stort lydbilde og homogen lydgjengivelse. Om det ikke skal være helt klangnøytralt, bør det vippe i favør av en litt mørkere klang enn lysere, da sistnevnte etter min erfaring ofte fører til lyttetretthet over tid. Her er et bilde med utsikt fra lyttestolen en søndags morgen (derfor det ligger bretta tøy på hifi-benken )
Håper dette var til hjelp.
Roy
Resten av dokumentasjonen på kommunikasjonen mellom Sveinung Vindheim/Maxwell og meg kommer så fort jeg har spist frokost.
Roy