Maxwell, MX-modifseringer og Stereo+

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

calaf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Antall liker
    216
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Hm...Mulig jeg bare er utrolig treg, men jeg skjønner ikke hva R.E.S (eller noen andre for den saks skyld) har av erfaring betyr for om ett produkt er modifisert eller ikke.

Kan du forklare meg det LaO?

Er ikke dette bare ett ja/nei spørsmål? Enten er reklamen og påstandene sanne, eller så er de det ikke.
    sikkert like treg jeg med. Stiller meg akkurat samme spørsmålene.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.366
    Torget vurderinger
    12
    Jeg synes reell udiskutabel dokumentasjon er vesentlig enklere å vurdere enn offerretorikk. Hvis S+ vrir sannheten er førstnevnte virkemiddelet og kun det. Dette handler om troverdighet.

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    @ Høvdingen: Vil Maxwells produkter på Torget bli fjernet, da de nå strider i mot forumreglene?
    Sett i lys av informasjonen som har dukket opp så ser jeg ingen annen løsning enn å utestenge Maxwell fra forumet. Jeg synes ikke språkbruken var grunnlag nok, men når det nå fremkommer at ingen av produsentene kjenner til den såkalte MX-modifikasjonen, så fremstår alt dette som svært tvilsomt, og vi kan ikke la brukere bli "lurt" til å kjøpe slike produkter.
    Vet ikke om det er en riktig avgjørelse å utestenge Maxwell fra forumet. Så lenge et oppgradert produkt låter bedre enn standardvaren, uansett om kun en sikring er skiftet, tror jeg han har sitt på det rene.
    Takker !
    - Jeg har en visshet om at du vil bli overrasket over hvor lite som er kommet frem så langt. Dette har såvidt begynt!
    Mvh. Lyden av Opplevelser som kommer...

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Og løsningen er??? 5 g-punkt og jesus?

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Antall liker
    42
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Å oppgradere til audiofile sikringer i en komponent kan løfte lyden på samme måte som et kabelbytte. Mange som driver med DIY vet at man kan forbedre lyden med å bytte f.eks sikringer, internkabling, kondensatorer, rør, strømforsyning osv.

Vet å sammenligne et standard produkt med det oppgraderte, kan man selv høre forskjellene.

Hvis man opplever det som et lydmessig løft, er det helt klart verdt å betale ekstra for det.

Har dreier det seg ikke om håndspålegging, men komponentbytte som LAO anbefaler at man selv bør oppleve hos han.

Skjønner godt at han ikke ville oppgi bedriftshemmelighetene på hvordan han fikk bedre lyd, siden det kan være lett for andre å kopiere det.

I denne tråden har netttrollene vist seg fra sin beste side..
    Da gjenstår det bare å bortforklare hvorfor han ikke har betalt moms/skatt, så er han praktisk talt en helgen.
    Tusen Hjertelig, DER var der også noe som den "gravende journalistikken" sakset helt bort i "sitatene" !?
    Mvh. Lyden av Opplevelser som for kort siden har vært døds-syk...

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Antall liker
    42
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Jeg oppfordrer Lyden av Opplevelser å komme med sin versjon av saken, evt. motsvar
    Tusen Takk ..- nesten utrolig at jeg fikk anledning til dette, siden dette er MYE større enn dette synes !!!
    Mvh. Lyden av Opplevelser ....- med en hviskende beskjed så langt tilbake som til 1987.
    men den muligheten tok du altså ikke?
    - Joda, men det var spill for meg alene. Roy Ervin Solstad, som gravende journalist, ble invitert til selvsyn - men avslo. Han fikk utfyllende tilsvar i.h.t. ham selv - men der tilsvarende ble sakset og underminert til det motsatte - noe som også blir dokumentert.
    Mvh. Lyden av Opplevelser av mer enn sensurering ...

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Antall liker
    42
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Sist redigert:

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Antall liker
    42
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Hvis han går i retten og kommer med den innsigelsen der, så blir han i hvert fall garantert slått konkurs med mindre han kan betale på veldig kort sikt. Retten skal kun ta stilling til om det foreligger insolvens.
    - Der er ganske så streng hjemling i Norsk Lov mot slike ryktespredninger...
    Mvh. Lyden av Opplevelser av stoisk ro.
    LaO - Jeg antar du sitter med hele kommunikasjonen og tilsvarene du har hatt med Stereo+, for det gjør vi. Jeg foreslår at du legger ut alt du har slik at det kan ryddes opp i eventuelle misforståelser, de avklipte utledningene dine, alt som er snudd på hodet, og våre påståtte feilsiteringer.

Mvh
    Håvard Holmedal
    Stereo+
    - JA - Håvard. Det blir der - og jeg håper på Deres Referense-produktlister som som viser mandatet ?
    Mvh. Lyden av Opplevelser av produktlister ???

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    1.792
    Torget vurderinger
    29
    lAo!

Nå har du i det minste kommet på banen her...
    Men, vær så snill, svar på de konkrete spørsmålene du får!!!!
    Du svarer kun på det som passer deg best!

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    1.792
    Torget vurderinger
    29
    Et enkelt spørsmål.
    Kablene dine har jo noe...........uvanlig ( er det rette ordet?) spesifikasjoner.
    F.eks. hva betyr dette?
    [h=3]MX-D-Flow = 0 - 100[/h][h=3]- Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333+@@@@@@@[/h]

D

Dåbbel J

Gjest
    Leser meg raskt igjennom nattens hendelser, og finner det hele veldig trist. Det forekommer meg at det meste er sagt og at det bør settes en grense på hvor hardt en skal sparke en som ligger nede. Etter mitt snevre skjønn så er det lite som tyder på annet enn svindel, tror likevel ikke at LaO har hatt det som et mål i seg elv, men har i beste fall vært naiv og i bestefall vært svært å fargerik i tankegangen. Jeg er for at det er full åpenhet om hva som faktisk har skjedd, men som tiden har vist oss så har ikke LaO grepet noen som helst sjanse til og komme sine fakta. Nattes formuleringer og svar har hatt samme retorikk, eller mangel på sådan. Ei heller noen form for klare svar.

Håper virkelig at Høvdigen stenger denne tråden og at videre kommunikasjon går imellom han før det evnt blir lagt ut her.

/JR

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.011
    Det er noe jeg ikke har fått med meg. Setter ordlyden og dokumentasjon til side. Hvor på sidene til Maxwell står det at modifikasjonene er gjort av produsentene og ikke av han selv?
    Er det ikke butikken som står for garantien for produktene som selges?

Tar ikke parti i saken, men synes det kommer ut av proporsjoner nå. Skulle også ønske Steropluss hadde ventet til en senere utgivelse med å poste denne artikkelen.

NasseNoff

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Antall liker
    58
    Skogrand Cables

Stereo+ sitt nye mål ?
    Meget potensiell vil jeg si..
    Joda, for all del.

Men - kablene er meget estetisk pene og kommer med nøyaktige eletriske egenskaper spesifisert. Spesielt det siste liker jeg.

At de er unødig dyre og så bortetter betyr ikke så mye egentlig. Jeg kan bare la være å kjøpe.

Men applauderer Skogrand at de oppgir så nøyaktige egenskaper - det er noe NordOst aaaaaaaldri kommer til å tørre å gjøre. Og for ordens skyld - det er også miiiiiiiiiiilevis fra hva Lyden av Opplevelser har gjort mtp hans kabler og "oppgraderinger".

PS: Med så nøyaktige egenskaper oppgitt er det bare å begynne å lete etter kabler med lignende spesifikasjoner (de finnes).

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.027
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hej Atle

Jag tittade snabbt på hemsidan till Maxwell nu och där står detta om Music Hall

image.jpg

Music Hall MX

Detta tolkar jag som att det är producenten Music Hall som utför åt Maxwell, noe Music Hall ju säger de inte gör i artikelen till Stereo+?

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.011
    Hej Atle

Vis vedlegget 334341

Music Hall MX

Detta tolkar jag som att det är producenten Music Hall som utför åt Maxwell, noe Music Hall ju säger de inte gör i artikelen till Stereo+?
    Hei Cross

Er enig at det er det som tolkes når man leser det og burde nok vært skrevet anderledes for å være tydeligere, men mitt poeng er at det ikke står at det er Music hall som har utfører versjonen. Det står det samme på alle produktene på hele siden og da tolker jeg at Maxwell lager sine egne versjoner.

En slik sak bør ikke bygge på tolkning synes jeg.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    38.850
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Skogrand Cables

Stereo+ sitt nye mål ?
    Meget potensiell vil jeg si..
    Joda, for all del.

Men - kablene er meget estetisk pene og kommer med nøyaktige eletriske egenskaper spesifisert. Spesielt det siste liker jeg.

At de er unødig dyre og så bortetter betyr ikke så mye egentlig. Jeg kan bare la være å kjøpe.

Men applauderer Skogrand at de oppgir så nøyaktige egenskaper - det er noe NordOst aaaaaaaldri kommer til å tørre å gjøre. Og for ordens skyld - det er også miiiiiiiiiiilevis fra hva Lyden av Opplevelser har gjort mtp hans kabler og "oppgraderinger".

PS: Med så nøyaktige egenskaper oppgitt er det bare å begynne å lete etter kabler med lignende spesifikasjoner (de finnes).
    Tror du de oppgitte tallene stemmer? Hint: Signalhastigheten avhenger av induktans og kapasitans. Henger de tre tallene på samme greip?

Nordost oppgir tilsvarende egenskaper, med tall som ser noenlunde riktige ut. (Eksempel: Nordost |Valhalla Speaker Cable Specs)

Edit: Jeg kontrollregnet, for ordens skyld. Skogrands tall passer sammen hvis man tar hensyn til at C og L er oppgitt pr fot og antar at den oppgitte signalhastigheten skal være i km/s heller enn km/t som det står. Det kan også være en oppnåelig hastighet med den oppbygningen av kablene. Men hva signalhastighet har med lydkvalitet å gjøre er en annen sak.

Sist redigert:

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.027
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hej Atle

Vis vedlegget 334341

Music Hall MX

Hei Cross

Er enig at det er det som tolkes når man leser det og burde nok vært skrevet anderledes for å være tydeligere, men mitt poeng er at det ikke står at det er Music hall som har utfører versjonen. Det står det samme på alle produktene på hele siden og da tolker jeg at Maxwell lager sine egne versjoner.

Enig med dig där, men för å vara helt ärlig förstår jag lite av vad som står under de flesta produktomtalelserna på hemsidan och en precisering för att undvika feltolkning och vara tydligare i texten är helt klart noe alla har tjänt med.

"Denne Fabrikanten Spesial-Tilpasser også produkter til meg."- i tillfället Music Hall, menar jag är ganska klar och felaktig da Music Hall kontant avviser att de gør/har gjort detta och heller inte tillåter Maxwell att göra några egna modifikationer?

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Hei Cross

jo, det står det.

det står at "Denne fabrikanten spesial-tilpasser også", mao en av flere fabrikanter, "produkter for meg", altså er det noen andre enn ham som spesialtilpasser for ham. han avslutter også med at "disse produktene er spesial-laget", altså ikke modifisert, men spesiallaget, "for" (ikke av) "maxwell sound systems og fåes kun kjøpt hos maxwell hifi as".
    synes det er dumt å gripe til semantikk, men det kan være nødvendig for å avdekke motivasjonen bak det som skrives. her synes jeg det er rimelig opplagt hva som forsøkes kommunisert, og det er at music hall spesiallager produkter for maxwell sound systems som kun er tilgjengelig via maxwell hifi as.

maxwell sound systems virker å være et forsøk på eget brand som omfavner alle spesialtilpassede enheter, som utelukkende selges gjennom maxwell hifi. det er med andre ord ikke snakk om at maxwell sound systems modifiserer produktet for maxwell hifi.

denne gangen er vi uenige atle :)

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    38.850
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

Tolkning? "Denne Fabrikanten Spesial-Tilpasser også produkter til meg", og "Disse produktene er SPESIAL-LAGET for Maxwell Sound System - og fås kun kjøpt hos MAXWELL"
    Det er omtrent så klart uttrykt som noe på de sidene kan få blitt.

Music Hall er minst like krystallklare på at de ikke gjør slike tilpasninger:
    Roy Hall, president i Music Hall, skriver i en epost til Stereo+ at de ikke lager MX-produkter for Maxwell.
    - Hvis han hadde spurt om å få modifisere våre produkter, hadde han fått nei. Han har heller ikke lov til å selge modifiserte Music Hall-produkter med vår logo og navn på, understreker han.
    Det er ikke mye rom for "tolkninger" her. Jeg ser heller ingen grunn til å smøre på med velvillige fortolkninger av at Maxwell må ha ment noe annet enn hva som vitterlig står skrevet i reklamen. Noen er tatt med buksene nede, og jeg tror ikke den "noen" er Roy Hall.

Sist redigert:

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.230
    Torget vurderinger
    32
    Hei, og god morgen godtfolk

Stereo+ oppfordret i går Maxwell ved Sveinung Vindheim/Lyden av Opplevelser til å legge ut kommunikasjonen vi har hatt, siden han mener at artikkelen vi har publisert har feilsitert ham.

Først vil jeg minne om det regelverket pressen opererer etter som er nedfelt i Vær Varsom-plakaten. Når det gjelder sitering av kilder, står det følgende å lese i paragraf 3.7. (Klikk gjerne på linken for å se at jeg ikke feilsiterer)

Pressen har plikt til å gjengi meningsinnholdet i det som brukes av intervjuobjektets uttalelser. Direkte sitater skal gjengis presist.
    Den 6. august tok jeg kontakt med Sintron, selskapet bak Vincent og stilte følgende spørsmål:

q_vincent.jpg

To dager senere, den 8. august, får jeg denne eposten fra Sveinung Vindheim:

r1_vindheim.jpg

Jeg svarer ham den 10. august:

r1_roy.jpg

Ganske raskt får jeg svar fra Vindheim:

q2_vindheim.jpg

Rett etter får jeg en ny epost, som et slags haleheng til den mailen han akkurat sendte:

Hei - igjen-igjen Roy

- Og det samme gjelder jo for Music Hall-MX ...- også ! Dette kan du jo også lese om på min hjemmeside, MEN jeg savner fortsatt forespørsel om å komme over for å få en SKIKKELIG TEST av dette ....- !

Mvh. Sveinung Vindheim
    Jeg sender ham dette svaret, ganske så umiddelbart.

q2_roy.jpg

Så får jeg en epost fra German Maestro, og jeg sender følgende epost til Sveinung den 11. august:

q3_roy.jpg

Deretter går det en hel uke uten at Vindheim sender noe svar. I denne perioden legger Maxwell ut flere nye annonser på HFS med MX-modifiserte annonser. Den 18. august får jeg en epost fra den samme epostadressen som Vindheim bruker, men denne er det visstnok en annen som skriver, uten at vedkommende presenterer seg som annet enn "hjelpende hender" for Sveinung.

q3_vindheim.jpg

Jeg sender denne eposten i retur:

q4_roy.jpg

Samme kveld får jeg et nytt svar fra "hjelpende hender"

Hei

Team-Wiever ...er fine saker.Og god bedring er formidlet.

Jeg hadde sett fram til ei ordentlig utstyrsliste med ikke bare navn, men også modell-betegnelse ? Litt mye å etterlyse rett før offentlig-gjøringen ?
    Kanskje over helga - eller ?

Fin kveld til deg også
    HH
    Det neste svaret mitt blir så langt, at jeg limer det inn i en quote her i stedet for å legge det ut som et bilde.

Hei

Bladet med tester etc. kommer uansett ikke ut før første uka i september, men her er etter hukommelsen.

NAD 3020, 302, 502
    Audiolab 8000A
    Vincent SV-233, CD-S3
    DK Design Reference mk3
    Krell EVO 222, EVO 302
    Muse Model Ten
    Audionet Pre 1G2, AMP III, ART V2
    Tannoy Glenair 10
    Magnepan MG12, MG1,6, MG3,6
    Von Scweikert VR4jr
    Dali 104, Euphonia 5, Menuetd
    Kef iQ3
    Marantz SA7000 + det jeg har nå
    Rega Planar 3, P3, P5

Klispsh RB-61
    B&W DM302
    Montana XPS Signature
    Audio Aero Capitoe

Bladelius Embla
    Consonance Reference sacd-spiller (husker ikke modellbetegnelsen), det samme med forforsterker og riaa-trinn.
    Antique Sound Lab 1000T rørmonoblokker (husker ikke helt modellbetegnelsen)
    Rotel RCD-965BX
    Epos ES-14
    Pioneer PL-L1000
    Beogram 4000
    VPI Scoutmaster
    Plinius Koru
    Plinius Hiato
    Audio Research PH5
    JVC QL-Y5 (eller hva den nå heter)
    Linn Classic Movie
    Isotek GII Titan, GII Sigmas, Minisub
    Trafomatic Classic 3000
    Auralic Taurus
    Doge (headamp, husker ikke modellbetegnelsen)
    Systemdek IX/E 900
    Musical Fidelity X-LPS, XPSU
    Holfi Elipse
    Conrad Johnson Premier 17LS2, Premier 350

(Fritt etter hukommelsen, og sikkert en del jeg har glemt)

Utstyret er ikke ramset opp kronologisk eller etter i hvilket anlegg det har stått.

I tillegg har jeg jo hatt ekstremt mye utstyr til test i kortere og lengre perioder.

Jeg er glad i stort lydbilde og homogen lydgjengivelse. Om det ikke skal være helt klangnøytralt, bør det vippe i favør av en litt mørkere klang enn lysere, da sistnevnte etter min erfaring ofte fører til lyttetretthet over tid. Her er et bilde med utsikt fra lyttestolen en søndags morgen (derfor det ligger bretta tøy på hifi-benken :) )

anlegg2.jpg

Håper dette var til hjelp.

Roy

Resten av dokumentasjonen på kommunikasjonen mellom Sveinung Vindheim/Maxwell og meg kommer så fort jeg har spist frokost.

Roy

• Liker
    Reaksjoner: TT.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.469
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Marve Fleksnes sa at «Det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder». Skulle tro han hadde lest denne tråden.

Sist redigert:

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.609
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hej Atle

Vis vedlegget 334341

Music Hall MX

Hei Cross

Trenger jo ikke tolke. Det står produsert for Maxwell, og ikke av Maxwell.
    Det står jo i grønn tekst at produsenten (Music Hall) tilpasser produkter til meg.

Mulig han mener no annet, men han skriver i alle fall at Music Hall lager MX-utgavene

superclementz

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2013
    Antall liker
    62
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hej Atle

Vis vedlegget 334341

Music Hall MX

Hei Cross

Selv har jeg ønsket å ta avstand fra forhåndsdømmingen, men etter hva jeg har lest kan jeg se at Music Hall ikke har produsert modifisert utstyr for Maxwell. Da er det rimelig å anta at slik modifikasjon er utført av Maxwell uten produsentens samtykke (hvis noen er utført), som også bekreftes av Music Hall i artikkelen skrevet av Stereo+.

Det eneste jeg syntes virker stuerent slik saken står nå med Maxwell er slagordet lyden av opplevelser, da det definitivt må være litt av en opplevelse å handle med denne forhandleren.

Jeg beklager om dette virker noe krast, men med tanke på de kundene som har handlet eksempelvis Music Hall i butikken i god tro er det ikke en urimelig tilbakemelding da de står uten garanti fra fabrikk.

Syntes det er spesielt at denne forhandleren som står bak de mest høytsvevende annonsene jeg noen gang har lest er så opptatt av konkret dokumentasjon fra alle andre parter, uten at han selv byr på noe konkret dokumentasjon relatert til de modifiserte produktene hverken til Stereo+ eller i sine besvarelser i denne tråden.

Vi er alle tjent med engasjerte og fargerike personer som står litt i kontrast til alle andre, men en ærlig og åpen fremtreden bør også være en del av ballasten på linje med hva en forventer fra alle forhandlere.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.230
    Torget vurderinger
    32
    Den 19. august, to dager før deadline, kommer heldigvis svaret fra Sveinung på mine spørsmål.

q4_vindheim.jpg

Mailen er ganske lang så jeg limer i stedet teksten inn her. For å gjøre det litt lettere å skille, så legger jeg det jeg skriver i svart og det Vindheim/LaO skriver i grønt

Hei Roy

- da kan du lese tilsvarene under hvert spørsmål

[HR][/HR]Date: Tue, 18 Aug 2015 17:30:39 +0200
    Subject: Fwd: Spørsmål angående MX-oppgraderinger
    From: roy@stereopluss.no
    To: sveinungvindheim@hotmail.com

Hei

Som du er kjent med har jeg vært i kontakt med flere av produsentene som du har agentur på i Norge. Spørsmålene mine til dem var ganske enkle og gikk på om de kjente til MX-modifiseringene på produktene du selger, om det var fabrikkene som foretok dem, og om disse modifiseringene i tilfelle de ikke stod bak dem, ville påvirke garantien.

** Garanti og Reklamasjon på produkter solgt fra Maxwell Hi-Fi AS - er det Firmaet med Forsikrings-Selkap som står ansvarlig for i.h.t. hjemlet i Norsk Lov. I tillegg gir Maxwell Hi-Fi AS en utvidet Garanti på inntil 2 år på produkter som er kjøpt for mer enn 10.000,-. På Maxwell Sound System Kabler så gir Firma 5 års garanti utenom vanlig slitasje.

Stereo+ kommer til å publisere en artikkel på stereopluss.no, trolig på fredag (når nettsiden lanseres) der vi kommer til å offentliggjøre de svarene vi har fått. Av den grunn ønsker vi å gi deg mulighet til å komme med tilsvar til disse opplysningene før vi publiserer dem, slik at dine kommentarer kan publiseres samtidig og som en del av artikkelen.

Til nå har fem produsenter uavhengig av hverandre svart på mine henvendelser. Ingen av dem har kjent til disse modifiseringene før jeg tok kontakt.

Chario sier de avsluttet samarbeidet med deg for mer enn et år siden. De har aldri produsert noen MX-serie verken for det norske eller noe annet marked. Han har ikke sagt noe om garanti på produktene. På dine nettsider opplyser du at de er spesiallaget for Maxwell. Hvem har spesiallaget dem for deg, og burde ikke produsentene få beskjed om at du modifiserer deres høyttalere før de selges i Norge?
    ** For Chario sin del så er det nok svært vanskelig å stå frem og vise til spesialproduksjon for Maxwell Hi-Fi AS - siden der er andre distributører som følger med. Når samarbeidet i tillegg er avsluttet, fra begge sider, så vil jeg holde salget av mine spesialmodeller gående til disse er utsolgt - og luke vekk de som viser seg å ikke holde mål. Chario skal ha gjort en vesentlig produksjonsforbedring på mine høyttaler-kasser for å møte det norske markedet. Forskjellen jeg gjør selv vil være at mine modeller gjennomgår ei varmebehandling og modifisering av membraner. Alle mine endringer vil jeg selvsagt så inne for med lovpålagte garantier og reklamasjoner - og med mine utvidede ved salg av nye produkter.

Når det gjelder Music Hall, hevder du at fabrikanten spesiallager produktene til deg. I en tråd på Hifisentralen skriver du at du snakker med Roy Hall selv og hans administrasjon, hvor du ramser opp valg av invendige delkomponenter, fem år reklamasjonsrett, service etc. Jeg har også snakket med Roy Hall. Han sier følgende: Music Hall lager ikke MX-produkter slik du hevder. Han sier også at du kjøper produktene via den europeiske distributøren Phonar, ikke direkte fra dem. I tillegg ville han nektet deg å modifisere produktene om du hadde spurt om det, og han sier du ikke har rett til å selge produktene med Music Hall sin logo og navn når de er modifisert. Produktene vil verken omfattes av garanti eller service-ansvar fra Music Hall når er modifisert.
    ** Når det gjelder Roy Hall ( 75+), så har det kanskje med alder og dagsform og gjøre? Jeg har hatt Trond Seland til å ta den direkte kommunikasjonen med Roy Hall - hvorpå der har vært direkte utviklingsarbeide med bl.a. DAC-25.2/3 der jeg selv har sett denne kommunikasjonen foregå. Roy Hall selv overførte meg til den europeiske distributøren ( Phonar GmbH ) som da vil være en del av hans administrasjon - for distribusjonen av Music Hall i Norge. Jeg tar Music Hall videre med -MX for å gjøre det klart at produktet jeg selger er tunet/modifisert til det norske markedet. Disse forskjellene vil være endringer som ikke påvirker CE-godkjenningen og jeg står fullstendig ansvarlig for dem. Disse endringene består i
    endring i enkelte komponent-tåleranser, elektroeffektiviteten i kretser, sikringer, sikringsholdere, kabler og termineringer. Ellers tar jeg dine udokumenterte påstander om hans kommentarer til etterretning.

Dere kan neppe begge to ha rett, så hva er din kommentar på svarene fra Roy Hall?

Heller ikke German Maestro var kjent med at deres høyttalere ble solgt i modifisert utgave av Maxwell. I utgangspunktet kalte han dette svært uprofesjonelt og ønsket å bryte alt samarbeid med Maxwell, men etter en prat med deg på telefon, fortalte han at German Maestro likevel ikke ville bryte samarbeidet, og heller ikke hadde noe i mot at du modifiserte høyttalerne. Det ville heller ikke gå ut over garanti og service.
    ** Thomas Sauer var til for et års tid siden Direktør og 40% eier av German Maestro GmbH. En godt voksen kar i slutten av 50-årene med Svært god teknisk - og elektronisk innsikt med en empatisk tilstedeværelse av de sjeldne. Dette direktør-skifte gikk vel ikke helt smertefritt - og en ny direktør i begynnelsen av 30-årene vil ikke ha oversikt over alle prosjekter til enhver tid. German Maestro er i første rekke størst på utstyr til bil, så kommer Headsett - og til slutt etpar divisjoner av stuehøyttalere. Det som er endret i forhold til den tyske modellen er alt utenom selve høyttalerkassen. Elementene har en annen underleverandør og der bygges derfor andre delefilter-samlinger. Jeg viderefører dette i Norge med å tilføre eksternkabling og bygger da dette om til en komplett FULLFREKVENT 2-kanalt høyttalerpakke. Jeg viderefører oppgradering av kabler og delefilter. I tillegg får pakken en varmebehandling og elementene gjennomgår ei re-coating.
    Disse pakke-produktene vil ha min utvidede garanti med 2 år på høyttalerne og 5 år på eksternkablingen.
    **Se over:
    Likevel hevdet du på dine nettsider at produsenten lagde noen unike elementer til deg, altså stikk i strid med opplysningene fra German Maestro som avviste at de lagde spesialprodukter til Maxwell. Hva er grunnen til dette?

Legacy forteller meg at du ikke har bestilt varer fram dem siden 2011, og de var heller ikke kjent med noen MX-oppgraderinger. De hadde i hvert fall ikke foretatt dem. Slike uautoristerte modifiseringer vil også frata Legacy for garanti og serviceansvar, sier Legacy.
    ** Dette er en ganske ny prosess, slik at jeg selvfølgelig er ansvarlig for å bistå med 5 års reklamasjonsrett. Men jeg kjører også her på med 2 års garanti i begynnelsen. Pr. d.d. har jeg 3-4 modeller i utstilling fra Legacy med -MX - med helt nødvendige modifiseringer før salg i Norge. Uten disse modifiseringene hadde jeg fått både høyttalere og mine/andres forsterkeri i retur - med betydelige "sjokkskader" i det elektroniske.

Sintron har nettopp svart meg og heller ikke de kjente til modifiseringene dine før de snakket med deg i dag. Han forteller at du har forklart at du blant annet har byttet internkabling og sikringer i apparatene i MX-versjonene, men at disse modifikasjonene ikke endrer CE-merking og garanti. Gjør du andre endringer også, eller er det de samme modifikasjonene som blir gjort på alle Vincent-produktene du selger med MX-merking?
    ** Vincent har vært et merke jeg kjenner tilbake til midten av 90-tallet, slik at produktene har vært kjent for meg helt fra oppstarten av produksjonen. Jeg har hatt besøk fra produsenten i forkant av produksjonen med utbroderte definisjoner av ønsket tunet lydsignatur. ( - Uten dette - så hadde det vært uaktuelt å begynne med import av standard Vincent-produkter ). Hva - og hvordan Sintron konfigurerer dette er Deres interne teknologi, som jeg ikke har tilgang til. Hvis jeg hadde hatt et enda litt større produksjonantall så ville dette kommet frem på frontskriften på apparatene ( - noe som vil komme om litt ) Jeg selv gjør i tillegg en del modifiseringer med kablinger, sikringer, og valg av delkomponenter innenfor CE-godkjenningen. I tillegg benytter jeg varmebehandling av aktive og passive del-komponenter ( - som f.eks. elektrocompaniet bruker nedkjølingsteknologi på komponenter - har snakket en del med han som har dette patentet )

Til slutt så kan du lese i tidligere Fidelity hva som skjedde med Unison Research - Secondo (- og dette ble -MX produkter
    med vesentlige ombygninger i Power) Forøvrig oppgraderinger av kabling og varmebehandling.

Advance Acoustic - MX elektronikk så er dette ganske så likt med Vincent-MX, men i mindre grad foreløpig.

TEAC - MX er ganske så likt til Vincent-MX, men er ikke fult ut så langt kommet i videreutviklingsfasen. Her ble hele det tyske Europa-kontoret lagt ned i Juli 2013. Jeg fikk selv den siste leveringen langt utpå høsten med -MX produkter. Disse kostet ca 30-35% mer i innkjøpspris og har en helt annen stabilitet enn originale Teac-produkter - som Soundgarden solgte før meg. Jeg ble selv tilbudt deres reklamasjonsprodukter ( ca.30% av salget). Jeg takket NEI. Selv har eg hatt 1 reklamasjon pr. 130 solgte enheter pr. 5 år. Så kan jeg legge til at de produktene vi begge solgte har jeg hat NULL FEIL så langt. Der er bare noen helt få av disse igjen. I eget eie finnes Distinction CD-3000-MX S.nr. 000001 som du kan inspisere baksiden av på nettsiden min.... og AI-3000-MX.

Maxwell Sound System - Kabler er egenproduserte kabler med komponenter som inneholder en påfallende FLYT-Energi, men dette kan kun oppleves. Fortrinnsvis er all råvare-produksjon lagt til Europa.
    Coral-MX så er dette snakk om re-coating av membraner og enkelte varmebehandlinger av filter og kabler.
    Leema - MX Høyttalere -------------------------------------------------------------"-----------------------------------------------
    Advance Acoustic - MX Høyttalere ---------------------------------------"------------------------------------------------------
    Phonar - MX Høyttalere så er det bruk av Maxwell Sound System - Kabler innvendig og utvendig, SEAS, Scan Speak og Peerless elementering - og også med re-coating av membraner og varmebehandling av filter og kabler.
    Chord Cables - MX er bygget i Norge med autorisasjon fra Chord i UK. Her har jeg tatt konseptet videre og brukt WBT sitt Sølv-loddetinn og kjørt kablene igjennom varmebehandling med annerledes termineringer.
    Dual - MX er likt som Vincent-MX.
    Dynavox - MX er likt som Vincent-MX.
    Synthesis - MX er ganske så likt som Vincent-MX.
    Adcom-MX er likt som Vincent-MX, men kun egne oppgraderinger av delkomponenter
    J.E.Sugden-MX er likt som Vincent-MX, men kun egne oppgraderinger av mekanikk og delkomponenter. ( - de originale CD-drivverkene holder svært dårlig og forsterkerne ender med å knekke typisk den ene utgangen ).
    Custom Design er bygd til egne høyttalere med egen spesial-spesifisert Harbet-Series.
    MjAcoustic er svært annerledes enn originalen.......- her kommer bilder. Dette var jo utstilt for 7-8 år siden... i lange tider med sammeligningsmoduler!
    Acoustic Solid - MX er egenkomponerte og sammensatte Platespiller-rigger
    Origin - Live-MX -----------------------------------------------"----------------------------
    Triangel er der ingen endring på
    Spendor --------------"---------------
    Leema elektronikk -------"---------
    ProJect----------------------"---------
    Marantz--------------------"----------
    Quad------------------------"----------
    Arcam----------------------"-----------

I tillegg til de ovenstående spørsmålene ønsker jeg svar på følgende:
    1. Du har hevdet at du ikke kunne fortelle om hvilke modifiseringer som ble gjort, på grunn av avtaler med produsentene, men siden produsentene ikke har kjent til modifiseringene, er tydeligvis ingenting i veien for å forteller hva du har gjort. Kan du i grove trekk forklare hvordan de ulike MX-produktene dine er modifisert?
    ** Generelt så er produsenter veldig avvisende/tilbakeholdende med slike opplysninger, men litt svar håper jeg du har fått over?
    ** Det jeg gjør har du også fått en del svar på over, og hvis jeg skal ta for meg alle modellene her - så tror jeg selv du hadde blitt lei av lesestoffet ? MEN - det jeg kan love er at Hjemmesiden og annonsene vil utdype disse tingene på hver eneste modell !

2. Elektronikk som modifiseres og skal selges må CE-merkes på nytt, og da er det den som har foretatt modifiseringen som må dokumentere at produktet følger de retningslinjene som kreves for CE-merkede produkter. Er dette blitt gjort for de merkene som ikke har gitt tilbakemelding om at det er OK?

** Dette er solid innenfor alle retningslinjer for CE-godkjente produkter. ( - jeg kunne ikke lagt meg en eneste kveld uten å være FULLSTENDIG SIKKER PÅ at dette er i orden - jeg kunne aldri ha levd videre med å undres på om en kunde med familie ble tatt av flammene ? !!! )

3. Du har også skrevet at garanti og service er det Maxwell som står for. Hva skjer med garantiansvaret der ikke fabrikantene tar på seg ansvaret, dersom Maxwell blir slått konkurs? Jeg vet at Skatt Vest har begjært Skatt Vest konkurs, og at det er satt av tid i tingretten konkursbehandlingen den 16. september i år.
    ** Jeg tror at der er et vakum etter å overta mine agenturer i markedet - ihvertfall så får jeg til stadighet beskjed om det fra mine produsenter - som da mener at jeg gjør noe svært riktig ( - noe som også viser seg i sammenlikning med Neby sine omsetningstall - eller Soundgarden ). Det har seg jo også slik at ett av mine kriterier for å selge mine -MX produkter er at jeg ikke aksepterer mer enn 1 reklamasjon pr. 150 solgte enheter over en 5-års periode. Dette vil jo være mye enklere enn flytende vann å ta på seg som en ny distributør - etter min død - skulle jeg tro ?

** At Skatt Vest har begjært Skatt Vest konkurs - er interessant. Det er derfor mine tall fra min regnskapsfører viser nettopp akkurat DET du har skrevet. Min erfaring er at Skatt Vest ikke liker særlig å treffe meg på kontoret eller i resepsjonen eller på gata eller i rettsapparatet. ( - de skylder meg vel kanskje over 500.000 )

På kundene dine sine vegne, må jeg si at jeg er veldig glad for at Vincent og German Maestro aksepterer modifiseringene du gjør, og ikke minst at de fremdeles står for garanti og service om noe skulle gå galt. Med det som bakteppe hadde det vært veldig interessant om vi kunne fått en umodifisert og en modifisert Vincent-forsterker til test i Stereo+, så kan jo vi også sjekke direkte hvor mye bedre din versjon er en originalen. Det kan jo være gunstig overfor potensielle kunder som eventuelt vurderer å kjøpe en originalversjon på nettet i et av våre naboland, f.eks. ( - Der var jo en som prøvde nettopp å kjøpe en Vincent SV-237 i Stockholm - som ligger på HFS. Jeg hadde nede denne for å kontrollsjekke for kunde - og fikk en SOLID bekreftelse på AKKURAT det som jeg fikk ei gjentatt bekreftelse på. De kan rett og slett ikke sammenliknes.)
    ** Normalt så vil "mannen i gata" ganske så umiddelbart deflektere og stå og svaie ( - nesten litt halvfull, som det er blitt uttalt i over 9 av 10 demonstrasjoner......- nå har jeg vel passert 200-250 demonstrasjoner ).
    ** Når det gjelder kjøp av originalversjoner på nettet - så vil jeg utfordre Deg til å undersøke juridisk hva som ligger i kortene med LOV-hjemlet mulighet for service og deletilgang i import-landet ! ?
    **
    - Jeg håper dette var enda litt mer opplysende i verbal-formidlingen av LYD-Opplevelser.
    **
    - Litt forundret... ved kontaktinvitasjonen og i formidlingen av følelsen av å bli hoppet på med stålsko mens jeg kanskje er forsiktig på vei ut av "ME-Helvetet" med langtids sykemelding... - ?

- Du må ha en fin dag Roy

Mvh. Hilsen Sveinung
    Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    41.762
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Varme behandling av komponenter og elementer? kan du forklare det nærmere?

mvh

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.230
    Torget vurderinger
    32
    Da er det bare å sammenligne med hvordan Sveinung Vindheim er sitert i artikkelen.

Legg merke til at jeg har en trykkleif i spørsmålene til Sveinung. Jeg ber om kommentar på at Skatt Vest har begjært Skatt Vest konkurs, ikke at det er Maxwell som er begjært konkurs. Når jeg siterer han tar jeg derfor høye for at jeg har skrevet det feil, og kun tatt med den delen der Vindheim sier at det er Skatt Vest som skylder ham 500.000 kroner.

Her er svaret jeg sendte Sveinung da jeg hadde fått den lange mailen av ham:

q5_roy.jpg

Jeg følger så opp med et spørsmål om hva denne varmebehandlingen han snakker om består av og hvordan den gjøres.

Sveinung svarer ganske så raskt.

q5_vindheim.jpg

Jeg sender deretter kopi av det jeg har sitert ham på, samt at jeg opplyser om at Trond Seland ikke har diskutert Music Hall-oppgraderinger, slik Vindheim selv har hevdet.

Da får jeg dette svaret.

Hei - igjen Roy

- Ja, - jeg reagerer (kraftig) når der klippes og limes i slike dokumentasjoner som nettopp skal være opplysende og dokumenterende! ??? Oppe i det hele totalt fravær av noen som helst fremlagte beviser ( - eller beskrivelser av beviser ), som jeg derimot har tilbudt Deg å komme å inspisere.

Mvh. Litt... forundret, men ikke overrasket - Sveinung
    Den 20. august, dagen før publisering, sender jeg en siste mail til Vindheim.

q6_roy.jpg

Så kommer saken på trykk, og Vindheim anklager Stereo+ for sitatfeil. Han sier samtidig han vil komme med grundig dokumentasjon på at det vi har skrevet er feil. Det er en dokumentasjon vi ser fram til å se.

Roy Ervin Solstad
    Stereo+

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.230
    Torget vurderinger
    32
    Her er skjermdump fra eposten jeg sendte ut til de ulike produsentene den 14. august.

epost_qs.jpg

og her er er skjermdumper fra svarene jeg fikk fra Legacy, Sintron, German Maestro og Chario

epost-germanmaestro.jpg

epost-sintron.jpg

epost-legacy.jpg

epost-chario.jpg

epost-musichall.jpg

Der har dere dokumentasjonen til Stereo+.

Roy Ervin Solstad
    Stereo+

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg unner selvsagt ingen å bli alvorlig syk, ei heller innehaveren av Maxwell. Men jeg begynner nok å bli litt lei Lyden Av Tomme Tønner. Alle disse henvisningene til det som synes å være noe i retning av Armageddon bør snart resultere i noe!

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    saken er trist, men nødvendig.

sveinung, jeg håper du endrer kurs, bygger opp tillit og fortsetter med de fantastiske subjektive skriveriene rundt opplevelsen du har med utstyr. engasjementet ditt har jeg satt stor pris på, men rundt dette med modifiseringer er det ganske opplagt at du har strukket strikken altfor langt og nå har den røket.

ville selv lagt alle kort på bordet, håpet at kundene er fornøyd med det de har fått tross påstander og vært mer åpen om hva som sitter under topplokket fremover - i komponentene du selger altså ;)

i beste mening.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Da er det bare å sammenligne med hvordan Sveinung Vindheim er sitert i artikkelen.

Legg merke til at jeg har en trykkleif i spørsmålene til Sveinung. Jeg ber om kommentar på at Skatt Vest har begjært Skatt Vest konkurs, ikke at det er Maxwell som er begjært konkurs. Når jeg siterer han tar jeg derfor høye for at jeg har skrevet det feil, og kun tatt med den delen der Vindheim sier at det er Skatt Vest som skylder ham 500.000 kroner.

Her er svaret jeg sendte Sveinung da jeg hadde fått den lange mailen av ham:

Vis vedlegget 334354

Jeg følger så opp med et spørsmål om hva denne varmebehandlingen han snakker om består av og hvordan den gjøres.

Sveinung svarer ganske så raskt.

Vis vedlegget 334355

Jeg sender deretter kopi av det jeg har sitert ham på, samt at jeg opplyser om at Trond Seland ikke har diskutert Music Hall-oppgraderinger, slik Vindheim selv har hevdet.

Da får jeg dette svaret.

Hei - igjen Roy

- Ja, - jeg reagerer (kraftig) når der klippes og limes i slike dokumentasjoner som nettopp skal være opplysende og dokumenterende! ??? Oppe i det hele totalt fravær av noen som helst fremlagte beviser ( - eller beskrivelser av beviser ), som jeg derimot har tilbudt Deg å komme å inspisere.

Mvh. Litt... forundret, men ikke overrasket - Sveinung
    Den 20. august, dagen før publisering, sender jeg en siste mail til Vindheim.

Vis vedlegget 334356

Så kommer saken på trykk, og Vindheim anklager Stereo+ for sitatfeil. Han sier samtidig han vil komme med grundig dokumentasjon på at det vi har skrevet er feil. Det er en dokumentasjon vi ser fram til å se.

Roy Ervin Solstad
    Stereo+
    Du Roy og di andre i stero + har gjort en fabelaktig jobb , det har jo vert mistenksom om Maxwell lenge , og nå fikk vi vite at alt ikke var på stell , ikke bare det når han skriver selv også så ser du at han har ingenting og komme med. Jeg er glad dette kom ut , og lao bør fjerne alt av produkter han selger og legge nede nett siden sin. igjen god jobb.

Imagine

Virgo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Vet ikke om det er en riktig avgjørelse å utestenge Maxwell fra forumet. Så lenge et oppgradert produkt låter bedre enn standardvaren, uansett om kun en sikring er skiftet, tror jeg han har sitt på det rene.
    Synes du at å skifte en sikring kan kalles en oppgradering?

mvh
    Å oppgradere til audiofile sikringer i en komponent kan løfte lyden på samme måte som et kabelbytte. Mange som driver med DIY vet at man kan forbedre lyden med å bytte f.eks sikringer, internkabling, kondensatorer, rør, strømforsyning osv.

Vet å sammenligne et standard produkt med det oppgraderte, kan man selv høre forskjellene.

Hvis man opplever det som et lydmessig løft, er det helt klart verdt å betale ekstra for det.

Har dreier det seg ikke om håndspålegging, men komponentbytte som LAO anbefaler at man selv bør oppleve hos han.

Skjønner godt at han ikke ville oppgi bedriftshemmelighetene på hvordan han fikk bedre lyd, siden det kan være lett for andre å kopiere det.

Ta deg en tur på ett diyforum og se hvor mange som tror på det der, for meg virker det som de fleste i Diy miljøet er godt nok opplyste til å bruke pengene på andre ting enn kabling og sikringer.
    Mulig det, men jeg vet om flere i hifimiljøet både her i Stavanger og andre steder som har byttet sikringer. Vi har, meg inkl, holdt på me denne gøyale hobbyen siden tidlig 90tallet. Men dem som skriver det ikke har noe for seg, er de samme fordomsfulle og forhåndsdømmende personer som har gått igjen i denne tråden, de viker ikke tilbake for hverken persontrakassering og/ellermobbing og har antagelig selv aldri skiftet intern sikring. ASR Emitter designer og produsent, har selv skrevet på sine hjemmesider om sikringbytte, og anbefaler det. Prøv/test selv, før de neanderthalske ytringer kjører på uten like her. Fortsett med å sparke dem som ligger nede, dere høster hva dere sår

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.230
    Torget vurderinger
    32
    Jeg håper også det framkommer i epostkorrespondansen både med produsenter og Maxwell som Stereo+ har hatt, at påstandene om at Stereo+ allerede hadde bestemt seg for hva utfallet av undersøkelsene våre ville ende med, ikke er riktige.

Vi ønsket kun å få dokumentert om påstandene fra Maxwell var korrekte. Det har vi gjort både gjennom kontakt med produsentene og med Maxwell/LaO/Sveinung Vindheim.

Dessverre lyktes vi ikke en gang med å fremskaffe dokumentasjon på noe så konkret som en påstand om at fabrikantene lagde spesialprodukter for Maxwell.

Det vi IKKE har dokumentert er om MX-produktene er blitt modifisert eller ikke. Det håper jeg vi skal kunne klare. Derfor oppfordrer jeg som vi gjorde i artikkelen, kunder som allerede har kjøpt MX-modifiserte produkter av Maxwell om å ta bilder og sende oss på redaksjonen@stereopluss.no

Det vil være fryktelig trist om kunder har betalt ekstra for MX-modifiserte produkter om det viser seg at de ikke avviker stort fra originalen.

Omsetningen til Maxwell de siste årene viser jo at det er en del som har handlet hos ham, selv om resultatet før skatt i siste godkjente regnskapsperiode (2013) var negativt.

Roy

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3

Ta deg en tur på ett diyforum og se hvor mange som tror på det der, for meg virker det som de fleste i Diy miljøet er godt nok opplyste til å bruke pengene på andre ting enn kabling og sikringer.
    Mulig det, men jeg vet om flere i hifimiljøet både her i Stavanger og andre steder som har byttet sikringer. Vi har, meg inkl, holdt på me denne gøyale hobbyen siden tidlig 90tallet. Men dem som skriver det ikke har noe for seg, er de samme fordomsfulle og forhåndsdømmende personer som har gått igjen i denne tråden, de viker ikke tilbake for hverken persontrakassering og/ellermobbing og har antagelig selv aldri skiftet intern sikring. ASR Emitter designer og produsent, har selv skrevet på sine hjemmesider om sikringbytte, og anbefaler det. Prøv/test selv, før de neanderthalske ytringer kjører på uten like her. Fortsett med å sparke dem som ligger nede, dere høster hva dere sår
    Obs! Obs! Hørt om å sitte i et glasshus?

qbit

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Selvsagt er hele historien trist. Men, til tross for hva enkelte her inne ser ut til å mene, så er det ikke trist at den blir fortalt.
    Det var definitivt ikke det jeg mente nei, slikt MÅ komme ut i dagslyset, men trist er det jo uansett...
    - Helt enig i at hele sannheten må frem! Og det kan faktisk gå tilbake til 1987.
    Mvh. Lyden av Opplevelser av at sannheten alltid vinner frem...

Jeg kan også levere en ark som jeg skrev selv som sier at jeg var stats minister i 1987, men det gjør ikke at det var sant. Hele saken gjelder de nye modifiseringene. Du har løyet og lurte dine kunder. Det er fakta. Selv om du kommer med dokumentasjon du har fortsatt offentlig påstått at PRODUSENTENE OG IKKE DU har modifiserte utsyret. noe som har blitt bekreftet og dem anner ikke noe om.

Virgo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10

Obs! Obs! Hørt om å sitte i et glasshus?
    vel, ja..ble litt engasjert..Jeg dømmer ikke alle her, men den rene mobbingen som har vært mot maxvell, det er ikke slik en tråd bør være. Vi bør, meg inkld her, kunne opptre saklig og høflig

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn