MakkinTosken
Who, me?
Jeg har ikke lyst på 1.25 så blir sittende å vente. Angrer som en bikkje på at jeg ikke slo til på et par trinn for to år siden. Vet jeg har et luksusproblem. Men et problem er et problem!
Gratulerer med flott preampMin trofaste C47 viker plass for storebror C52
Vis vedlegget 574661
Nå trenger ikke MP1100 lenger være alene om å lyse opp den mørke hylla
Vis vedlegget 574665
Takk min venn!Gratulerer med flott preampMin trofaste C47 viker plass for storebror C52
Vis vedlegget 574661
Nå trenger ikke MP1100 lenger være alene om å lyse opp den mørke hylla
Vis vedlegget 574665
O
Takk! Ja, det er den virkelig - og ikke bare har den et smellkult design, den låter også ut av denne verden! Jeg "nedgraderte" jo fra Mc2kw og har hatt 7-8 Mc-poweamper. Men denne tar kaka. Den gjengir en helt ubestemmelig "magi" i lydbildet (for å bruke et vitenskapelig uttrykk ), som ingen annen forsterker jeg har hørt. Litt som en 300b single ended, men med mye mer baller (nok en strengt vitenskapelig beskrivelse).
Nå er du på jobb, Tosken! Nydelig bilde!
Hei!
Nytt medlem her på sentralen og fint å kunne debutere i denne tråden.
Er i oppstartsfasen når det kommer til anlegg, men så langt er det kommet ett par SF Olympica 1 i stuen og kabler samt en Bluesound Node er på vei i posten.
Den forsterkeren jeg hadde sett for meg til å begynne med er MA252, men ett eller annet sted i hode er det en stemme som sier at stativhøytalere med så lav følsomhet trenger mer krutt.
Søker da råd hos dere og lurer på om noen kan bekrefte/avkrefte min usikkerhet.
MA252 har kommet i hus og stemmen i bakhodet har stilnet. Har blitt svært glad i hvordan oppsettet låter og føler ikke at noe mangler verken på dypbass eller effekt fra forsterkeren.Heisann, nydelige høyttalere du har fått deg. Skulle likt å hørt hvordan dem låter for jeg tror dem spiller veldig bra
Angående den forsterkeren så er jo den 100w og Olympica 1 er jo relativt tungdrevne med sine 87db. Så her kommer egentlig alt an på hvordan du tenker å bruke anlegget tenker jeg? Skal du veldig ofte dra på skikkelig å spille livekonserter på nær livenivåer (sansynligvis ikke) eller skal du mer spille på moderat volum og skru opp littegrann en gang i blant?
Hvis du stort sett spiller normale lyttenivåer og ikke tyner høytaleren veldig ofte, vil jeg tro at MA252 holder i lange baner. Tror du får veldig mye kvalitetslyd for relativt lite penger med den forsterkeren. Og 100w er jo ikke direkte lite heller, mange som kjører betydelig mindre effekt og enda er fornøyd.
Hvis du da føler at du mangler draget i dypet, så kunne kanskje en liten snerten og musikalsk sub være ett alternativ? Da avlaster du forsterkeren på de hardeste lastene der nede i bunnen?
Ja var det jeg regnet med, at MA252 skulle holde i lange baner selv om Olympica 1 tross alt er ganske tungdrevne. Litt misunnelig på det oppsettet ditt, tror det spiller himla bra Men på hvilken måte vil du beskrive lyden da?MA252 har kommet i hus og stemmen i bakhodet har stilnet. Har blitt svært glad i hvordan oppsettet låter og føler ikke at noe mangler verken på dypbass eller effekt fra forsterkeren.Heisann, nydelige høyttalere du har fått deg. Skulle likt å hørt hvordan dem låter for jeg tror dem spiller veldig bra
Angående den forsterkeren så er jo den 100w og Olympica 1 er jo relativt tungdrevne med sine 87db. Så her kommer egentlig alt an på hvordan du tenker å bruke anlegget tenker jeg? Skal du veldig ofte dra på skikkelig å spille livekonserter på nær livenivåer (sansynligvis ikke) eller skal du mer spille på moderat volum og skru opp littegrann en gang i blant?
Hvis du stort sett spiller normale lyttenivåer og ikke tyner høytaleren veldig ofte, vil jeg tro at MA252 holder i lange baner. Tror du får veldig mye kvalitetslyd for relativt lite penger med den forsterkeren. Og 100w er jo ikke direkte lite heller, mange som kjører betydelig mindre effekt og enda er fornøyd.
Hvis du da føler at du mangler draget i dypet, så kunne kanskje en liten snerten og musikalsk sub være ett alternativ? Da avlaster du forsterkeren på de hardeste lastene der nede i bunnen?
Gratulerer med flotte høyttalere og en super forsterker. Litt forenklet kan man godt si at jeg har samme oppsett. Og det duger i lange baner. Og med McIntosh er det jo bare å mate på hvis promillen er god og naboene er borte . Lyden er behagelig uansettMA252 har kommet i hus og stemmen i bakhodet har stilnet. Har blitt svært glad i hvordan oppsettet låter og føler ikke at noe mangler verken på dypbass eller effekt fra forsterkeren.Heisann, nydelige høyttalere du har fått deg. Skulle likt å hørt hvordan dem låter for jeg tror dem spiller veldig bra
Markerte du opprinnelig plassering?Har lenge tenkt å gjøre dette, og i disse tider så passet det bra å mekke litt. Eller mekke og mekke fru blom, 8 skruer pr blokk,så er det bare å trekke opp dekselet bak VU-metrene. Her finner en 4 justerbare «potter». Disse justerer henholdsvis styrken på blåfargen og den totale lysstyrken en ønsker. Jeg har brukt å slå av lysene i VU-meterene helt, da de har lyst opp for mye. Men noen ganger er det kjekt med litt MC lys, og etter denne justeringen så blir det nok brukt mer, me fe sjå...
Hadde vært kjekt med noe så enkelt som en dimmebryter på baksiden.
På min gamle mc2102 var det gammeldagse smålamper med et litt varmere lys, så der gikk det fint med lyset påslått.
Et også selv allergisk mot for mye lys som stjeler oppmerksomheten fra musikken/ ell tv'en..
Send gjerne bilder av blokkene dine, med korrigerte Vu-metere når rommet er avblendet..
Øyvind
Markerte du opprinnelig plassering?Har lenge tenkt å gjøre dette, og i disse tider så passet det bra å mekke litt. Eller mekke og mekke fru blom, 8 skruer pr blokk,så er det bare å trekke opp dekselet bak VU-metrene. Her finner en 4 justerbare «potter». Disse justerer henholdsvis styrken på blåfargen og den totale lysstyrken en ønsker. Jeg har brukt å slå av lysene i VU-meterene helt, da de har lyst opp for mye. Men noen ganger er det kjekt med litt MC lys, og etter denne justeringen så blir det nok brukt mer, me fe sjå...
Er ikke så god på å beskrive lyd, men vil si den er fyldig uten å bli svulstig. Oppløst og definert, men kanskje litt dempet i toppen og maler med litt tykkere pensel enn mange mer påkostede anlegg jeg har hørt. Alt i alt så passer oppsettet min smak meget godt.Heisann, nydelige høyttalere du har fått deg. Skulle likt å hørt hvordan dem låter for jeg tror dem spiller veldig bra
Angående deJa var det jeg regnet med, at MA252 skulle holde i lange baner selv om Olympica 1 tross alt er ganske tungdrevne. Litt misunnelig på det oppsettet ditt, tror det spiller himla bra Men på hvilken måte vil du beskrive lyden da?
Hadde vært kjekt med noe så enkelt som en dimmebryter på baksiden.
På min gamle mc2102 var det gammeldagse smålamper med et litt varmere lys, så der gikk det fint med lyset påslått.
Et også selv allergisk mot for mye lys som stjeler oppmerksomheten fra musikken/ ell tv'en..
Send gjerne bilder av blokkene dine, med korrigerte Vu-metere når rommet er avblendet..
Øyvind
Enig, det burde være dimme bryter på utsiden. Nå er det enten lys eller ingenting. Er spent på om de lyser likt nå, sjekker i kveld.
Jan Thomas og Erlend Elias ville gått bananas om de så dette her.
Hadde storebror MT10 hjemme på prøve noen uker for noen år siden, gjorde en god jobb. Synes nok den du har tar seg bedre ut og har en mer naturlig formfaktor.
Hadde en mc275 for noe år siden.Dere som har greie på rør, hvordan er de originale rørene til McIntosh? Jeg fikk nylig tak i en C22/MC75 kombo og kjøpte akkurat et sett med originale rør fra Neby. Jeg hadde tenkt å vente litt, men det ser ut som at det er mye som stiger i pris pga. svak krone.
Haha, det er rimelig harry ja, men jeg synes det er kult!Jan Thomas og Erlend Elias ville gått bananas om de så dette her.
Ja, MT10 har jeg aldri helt forstått designet på. Sikkert fin platespiller, men den ser vitterlig litt rar ut.Hadde storebror MT10 hjemme på prøve noen uker for noen år siden, gjorde en god jobb. Synes nok den du har tar seg bedre ut og har en mer naturlig formfaktor.
Vis vedlegget 578114
Det som er enda rarere er at den virkelig vokste på meg de ukene jeg hadde den. Kommer man over det første sjokket sklir den ikke så verst inn altså. Var på nippet, men hadde allerede bestemt meg for noe helt annet.Ja, MT10 har jeg aldri helt forstått designet på. Sikkert fin platespiller, men den ser vitterlig litt rar ut.
Joda, Mc er heftige saker det.Haha, det er rimelig harry ja, men jeg synes det er kult!Jan Thomas og Erlend Elias ville gått bananas om de så dette her.
Nå skal det sies at jeg normalt ikke har skrudd på de grønne lysene på røra, det hjelper jo betydelig å få bort dem. Og så blir det jo enda mer juletre enn i virkeligheten med mørkt rom og dårlig mobilkamera.
Jeg synes det låter bra i hvert fall!
Ja, MT10 har jeg aldri helt forstått designet på. Sikkert fin platespiller, men den ser vitterlig litt rar ut.Hadde storebror MT10 hjemme på prøve noen uker for noen år siden, gjorde en god jobb. Synes nok den du har tar seg bedre ut og har en mer naturlig formfaktor.
Vis vedlegget 578114
Wow! Da har min fått en bror! Så gøy.På tirsdag hentet jeg denne
Vis vedlegget 578093
Vis vedlegget 578094
Vis vedlegget 578095
Vis vedlegget 578096
Jeg innrømmer at jeg er en smule misunnelig. Skjønner jeg må følge med bedre om jeg skal snappe slikt.Wow! Da har min fått en bror! Så gøy.På tirsdag hentet jeg denne
Vis vedlegget 578093
Vis vedlegget 578094
Vis vedlegget 578095
Vis vedlegget 578096
Gled deg. Dette er den beste Macen jeg har hatt. Kjøpt i Norge?