JeppDette blir helt sheriff. Besitter du nå både et ARC sett og et Mcintosh sett??![]()
O
|
JeppDette blir helt sheriff. Besitter du nå både et ARC sett og et Mcintosh sett??![]()
Ja det skadet ikke det,makan til stereoperspektiv og headrom har jeg ikke hadt her før på AmatieneFy flate så spennende. 2 forskjellige oppsett, men alt ifra samme eiere
. Har veldig troa på kraftig forsterkerkraft på SF altså
.
Hvor er det du vil kompis?https://www.youtube.com/watch?v=RxQaH5Lqxj8
Her er en video med overraskende god lyd for alle McIntoshere. Skru høyt opp og sett anlegget på prøve.![]()
Eg vil te Bergen, vil te Bergen med det samme, der har vi det som....Hvor er det du vil kompis?https://www.youtube.com/watch?v=RxQaH5Lqxj8
Her er en video med overraskende god lyd for alle McIntoshere. Skru høyt opp og sett anlegget på prøve.![]()
Med fare for å gjenta meg selv; dust!Eg vil te Bergen, vil te Bergen med det samme, der har vi det som....Hvor er det du vil kompis?https://www.youtube.com/watch?v=RxQaH5Lqxj8
Kalle Klovn, Kalle Klovn,
-er en artig liten pode som har mye rart i hodet
ja Kalle Klovn, ja Kalle Klovn. ;D
morsomme de bergenserneMed fare for å gjenta meg selv; dust!Eg vil te Bergen, vil te Bergen med det samme, der har vi det som....Hvor er det du vil kompis?https://www.youtube.com/watch?v=RxQaH5Lqxj8
ja Kalle Klovn, ja Kalle Klovn. ;D![]()
Hehehe.Med fare for å gjenta meg selv; dust!Eg vil te Bergen, vil te Bergen med det samme, der har vi det som....Hvor er det du vil kompis?https://www.youtube.com/watch?v=RxQaH5Lqxj8
ja Kalle Klovn, ja Kalle Klovn. ;D![]()
Tror ingen vil lese om mine store helter; Lindesnes Trekkspillklubb, dessverre... :-(Om du bare vil fortelle om musikken du liker AOC har man jo egen avdeling for det.
Bare ser hvor kul den til høyre så ut med svarte håndtak.Fikk plutselig veldig lyst på mc igjen...
Bare ser hvor kul den til høyre så ut med svarte håndtak.Fikk plutselig veldig lyst på mc igjen...
Verdt å tenke på faktisk...Det lar seg enkelt gjøre med blokkene dine også.. Tipper de ville bli nokså sobre og elegante med sorte pulverlakkerte "håndtak/bøyler"..
Det så jeg ikke før du sa det, men det så kult ut jaBare ser hvor kul den til høyre så ut med svarte håndtak.Fikk plutselig veldig lyst på mc igjen...
Mine har sort ramme, så er det bare å kjøre på om jeg får innfallet, for visst var det kult! Har ingen kvaler med reverserbarhet, i verstefall går det sikkert å bestille et nytt sett fra Binghampton.Nå ser jeg at rammen som går rundt nede også er sortlakkert. Håndtakene kunne man fått til på en grei og reverserbar måte (foliere?), men rammen rundt er verre. Den må man nesten demontere for å få det skikkelig utført. Førsteinntrykket mitt er i alle fall at det var mye penere med sort. Skulle helst ikke sett disse bildene...![]()
For meg så ser det ut som at denne rammen er original blank på MC1.2KW i likhet med de fleste andre MC'ene?Mine har sort ramme, så er det bare å kjøre på om jeg får innfallet, for visst var det kult! Har ingen kvaler med reverserbarhet, i verstefall går det sikkert å bestille et nytt sett fra Binghampton.Nå ser jeg at rammen som går rundt nede også er sortlakkert. Håndtakene kunne man fått til på en grei og reverserbar måte (foliere?), men rammen rundt er verre. Den må man nesten demontere for å få det skikkelig utført. Førsteinntrykket mitt er i alle fall at det var mye penere med sort. Skulle helst ikke sett disse bildene...![]()
Tenker du på bunnrammen? Den bryr jeg meg ikke noe om, den kan være som den er.For meg så ser det ut som at denne rammen er original blank på MC1.2KW i likhet med de fleste andre MC'ene?Mine har sort ramme, så er det bare å kjøre på om jeg får innfallet, for visst var det kult! Har ingen kvaler med reverserbarhet, i verstefall går det sikkert å bestille et nytt sett fra Binghampton.Nå ser jeg at rammen som går rundt nede også er sortlakkert. Håndtakene kunne man fått til på en grei og reverserbar måte (foliere?), men rammen rundt er verre. Den må man nesten demontere for å få det skikkelig utført. Førsteinntrykket mitt er i alle fall at det var mye penere med sort. Skulle helst ikke sett disse bildene...![]()
https://www.mcintoshlabs.com/products/amplifiers/MC12KW
Som sagt ser ingen problemer, men hver mann får gjøre som han vil.Ja jeg tenker på bunnrammen. Jeg syns det var mer helhetlig med den også i svart. Hvis forsterkerne står inni et rack så betyr det jo ingen ting, men står de åpne så syns jeg som sagt at det ble mer helhetlig.
Om du har en platespiller vil jeg ubetinget anbefale den todelte løsningen. Selv om RIAA trinnet i MA9000 tilsynelatende er bedre, lider den av å være i samme chassis som et effekttrinn.Lurte på om dere kunne hjulpet meg med en sak. Om man går for en kombinasjon av C49/MC312 eller en MA9000, hvilke fordeler har får man for å gå for en todelt løsning kontra en integrert forsterker. Skjønner det med fleksibilitet, men tenker mer på det lydmessige.
Har ikke platespiller, men man vet jo aldri. Ser fordelen med at det er enklere om effektbehovet skulle melde seg. Planen er å bytte ut Olympica 1 med Olympica Nova 3 eller 5 når det blir anledning og MA252 med noe med litt mere dreiemoment og DAC.Om du har en platespiller vil jeg ubetinget anbefale den todelte løsningen. Selv om RIAA trinnet i MA9000 tilsynelatende er bedre, lider den av å være i samme chassis som et effekttrinn.Lurte på om dere kunne hjulpet meg med en sak. Om man går for en kombinasjon av C49/MC312 eller en MA9000, hvilke fordeler har får man for å gå for en todelt løsning kontra en integrert forsterker. Skjønner det med fleksibilitet, men tenker mer på det lydmessige.
Med tanke på fremtidige oppgraderinger vil jeg også anbefale den delte løsningen. Selv om C49 vil være egnet i minst 20 år til, vil kanskje behovet for effekt endre seg underveis.
Skjønner jeg godt. Har litt vansker med å se hva man får igjen for å gå opp til C53, med unntak av 2 wattmålere og DA2-modulen.Jeg bruker C49 og er veldig fornøyd, lyd, volum- og tonekontrollene er førsteklasses vare. Eiergleden er så til de grader tilstede. Selger den aldri![]()
Da skal du jo ikke kjøpe den. For noen er knotter og VU en del av opplevelsen, så da gir C50, 52, 53 plutselig mening.Skjønner jeg godt. Har litt vansker med å se hva man får igjen for å gå opp til C53, med unntak av 2 wattmålere og DA2-modulen.Jeg bruker C49 og er veldig fornøyd, lyd, volum- og tonekontrollene er førsteklasses vare. Eiergleden er så til de grader tilstede. Selger den aldri![]()
Skal ikke kimse av VU og knotter, så det var ikke ment som kritikk til de som strekker seg litt ekstra.Da skal du jo ikke kjøpe den. For noen er knotter og VU en del av opplevelsen, så da gir C50, 52, 53 plutselig mening.
MA9000 er veldig kul, så om ikke platespiller er en prioritet er det noe jeg ville vurdert.