fantastic oppsett du har nå jeg har testet en del rør på min mc og har opplevd at 6550 gir mere av mellomtone/diskant og en noe roligere bunn, kan kanskje være verdt å teste ?H.R skrev:Nå har jeg hatt min mc275 en stund og er godt fornøyd med tingenes tilstand. Den er tyst og spiller bortimot slik jeg foretrekker at den skal gjøre. Jeg synes dog at mellomtonen er litt mer tilbaketrukket i forhold til mine 845 blokker og lurer litt på hva som regnes som de rørene som gir et totalt løft. I tillegg så lurer jeg jo på hvordan den reagerer på bytte av smårør og hvilke som burde prioriteres. Noen som har prøvd ut litt forskjellig og har noe vettug å komme med her?
Sånn ser det ut i stuen vår med Mcintosh med på laget.
har testa to varianter, svetlana og tung sol re, og tung sol er mer på hugget og rocka enn svetalan hos meg
har dog ikke mc275 så hvor mye mitt svar hjelper deg vet jeg ikke
edit a2900 fra gec, nos er de beste ecc81 rør jeg har testet, har egentlig opplevd at det finnes mange gode ecc81 varianter men færre veldig gode
ecc83 så liker jeg godt mullard, telefunkis,rca,sylvania bp og amperex , føler det er flere varianter her å velge i
enn i ecc81 klassen, motron skal etter sigende ha noen engelske rør au brimar std produserte som skal være veldig bra, men disse har jeg ikke testet