Kalle Klovn
Hi-Fi freak
Er det noen som har hørt disse McIntosh høyttalerne? De ser en smule amerikanske ut...
tviler ikke et sekund på det 8)BigSwifty skrev:...hei fingers! Long time...
Jeg har hørt de største McSpeakers i demorommet hos McIntosh i Binghampton, NY, riktignok diskret understøttet av 12 subber, og det låt overbevisende - for å bruke Sentralen jargong.
bjornendrestad skrev:what the hell
+ audiocircuit.comJ.Rasmussen skrev:Jeg har div Mcintosh service manualer i pdf format.. får desverre ikke til å laste de opp her
Dette er hva jeg har, om noen trenger noen av de send meg en pm
MDA1000
MC501
MC2301
MR85
MS750
MVP871
C220
MCD301
MCD1000
MC402
MC275
MC252
+ div andre manualer
Velkommen i klubben Hvordan er er følelsen med McIntosh i huset, og hva byttet du den med? Første inntrykk?Tor skrev:Hmm.. må vel melde meg inn i klubben med min MC252
Nei. Det der har jeg aldri sett. Ikke i Mc. boken til Ken Kessler heller. Dægen for et oppsett.trym skrev:Regener med de fleste har sett dette oppsettet før, men skader vel ikke med gjensyn av gamle Mcintosh annlegg
berømt oppsett ja, uten kabler... ??? ;Doct skrev:Nei. Det der har jeg aldri sett. Ikke i Mc. boken til Ken Kessler heller. Dægen for et oppsett.trym skrev:Regener med de fleste har sett dette oppsettet før, men skader vel ikke med gjensyn av gamle Mcintosh annlegg
Grattis , jeg har en tilsvarende forsterker , som brukes sammen med c2300 preamp , og Lowter-horn. spiller med godt trøkk og dynamikk , når jeg truer ut 25 watt i peak... ;DTor skrev:Hmm.. må vel melde meg inn i klubben med min MC252
Mc. 601 koster 119.000- NOK. for et par. Ikke så ille som jeg hadde fryktet. Får masse skryt pga. korte signal-veier etc. Tenker å kjøpe dem selv. Da faller mitt forrige innlegg om Rockport HT. bort. Mc. 452 er vel arvtager til 402, som jeg selv har hatt. Og den var j.. god. Mc. 501 er j.. gode de og. Egentlig kun på høyt volum at Mc. 501 er bedre. Har desverre ikke hørt Mc. 452, men er av den nye generasjon Mc., som 601. Har spurt på Soundgarden , som nu har flyttet til Frognerveien, men de vet svært lite efter bytte av butiksjef .maxmekker skrev:Noen her som har erfaring med MC452? Har pr dags dato en ma7000 som jeg er serdeles fornøyd med. Men tanken på mer har begynt og plage meg.
Så derfor lurer jeg på om noen har testet mc452, eller har den? Stor forskjell lydmessig fra den gamle mc402, eller 501 osv. Har lyst på mc601, men det ønsker ikke lommebok. Eller noen som har mc501 de ønsker og selge billig?
Har inntrykk av at det ikke er så mange i bartebyen heller som har så veldig god greie på disse sakene.oct skrev:Mc. 601 koster 119.000- NOK. for et par. Ikke så ille som jeg hadde fryktet. Får masse skryt pga. korte signal-veier etc. Tenker å kjøpe dem selv. Da faller mitt forrige innlegg om Rockport HT. bort. Mc. 452 er vel arvtager til 402, som jeg selv har hatt. Og den var j.. god. Mc. 501 er j.. gode de og. Egentlig kun på høyt volum at Mc. 501 er bedre. Har desverre ikke hørt Mc. 452, men er av den nye generasjon Mc., som 601. Har spurt på Soundgarden , som nu har flyttet til Frognerveien, men de vet svært lite efter bytte av butiksjef .maxmekker skrev:Noen her som har erfaring med MC452? Har pr dags dato en ma7000 som jeg er serdeles fornøyd med. Men tanken på mer har begynt og plage meg.
Så derfor lurer jeg på om noen har testet mc452, eller har den? Stor forskjell lydmessig fra den gamle mc402, eller 501 osv. Har lyst på mc601, men det ønsker ikke lommebok. Eller noen som har mc501 de ønsker og selge billig?
Merkelig.... Synes jeg kjenner igjen vegtapeten ?leifen skrev:Bilde av innmaten.
Inngangskortet er nederst til høyre.
Du har en pm.up skrev:Merkelig.... Synes jeg kjenner igjen vegtapeten ???leifen skrev:Bilde av innmaten.
Up
Er ikke helt ukjent med McIntosh da jeg har hatt MC252 i 2,5 år og MC275 i to år før det.trym skrev:Velkommen i klubben Hvordan er er følelsen med McIntosh i huset, og hva byttet du den med? Første inntrykk?Tor skrev:Hmm.. må vel melde meg inn i klubben med min MC252
leifen skrev:up skrev:Merkelig.... Synes jeg kjenner igjen vegtapeten ???leifen skrev:Bilde av innmaten.
Up
Du har en pm.
Melder meg også inn, selv om jeg liker både Krell & VTL .eposhansen skrev:melder meg inn med en stk mc275 mk iv (ca 2000mod?) Den med trangsyn og håpløse høytalerterminaler....kjøres i Golden Dragon(kt-88 pos) samt div forskjellig i smårørs kombo..
oct skrev:Melder meg også inn, selv om jeg liker både Krell & VTL .eposhansen skrev:melder meg inn med en stk mc275 mk iv (ca 2000mod?) Den med trangsyn og håpløse høytalerterminaler....kjøres i Golden Dragon(kt-88 pos) samt div forskjellig i smårørs kombo..
Eg e blitt ein samlar eg å......oct skrev:Har også en del annet utstyr, som ikke kommer frem av profilen min. Nevner jo bare det som gir god lyd for øyeblikket .
Nord -tromsoct skrev:Vakkert. Møre og Romsdal et sted? Fjellene er for lave, muligens Trøndelag? Kanskje OT.
sff O.Toct skrev:Har vært der i militæret. Maukstadmoen. Da må fjellene være Lyngs-alpene .Meget vakkert der. O.T. i en Mc. vennetråd seffers .