McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.787
    Antall liker
    26.795
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da var mc402 nr 2 på plass :)
    Kjører de nå som monoblokker på b&w 802 diamond,
    Ifht til kun en 402 må jeg si at førsteinntrykket lover godt! ;-)
    Mc1,2 SKAL inn om ikke så lenge, men i mellomtiden tror jeg at jeg skal klare meg med dette og..
    Jeg vil jo tro at dette må være bra selv om du alt har bestemt deg for å bytte ;)

    Kjøpte du den 402'en som har ligget ute på Finn en stund?
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Dette er bare en liten mellomlanding frem til sommeren tenker jeg.
    1201 har jeg jo hatt før og vet hva jeg går til. :)
    Det ble den som lå på finn ja.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.123
    Antall liker
    4.625
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    MC1.2kw'en til min venn er ankommet (fikk bildet tilsendt)
    D100 er desverre 2 uker forsinket, og da er jeg reist på jobb :( Men er bare ute 2 uker så blir ikke lenge å vente med å få hørt dette her! Gleder meg!
    Er Hegel P30 pre amp, og ifølge eier spiller det helt rått! ;)

    image_1363805902922287.jpg

    578976_10152655781125431_658043970_n.jpg
     
    Sist redigert:

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.261
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    @ Spissoy: Har best. 1,2 kW. jeg og. Og sannelig har jeg også samme H.T. som deg:cool:.


    mvh
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.123
    Antall liker
    4.625
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    @ Spissoy: Har best. 1,2 kW. jeg og. Og sannelig har jeg også samme H.T. som deg:cool:.


    mvh
    Hehe det er IKKE mitt anlegg! (ser det står litt upresist i innlegget over, beklager det! dette tilhører en av mine bedre venner! :)

    Det er utentvil ett heftigt anlegg oct! :cool:
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.261
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    @ Spissoy: Har best. 1,2 kW. jeg og. Og sannelig har jeg også samme H.T. som deg:cool:.


    mvh
    Hehe det er IKKE mitt anlegg! (ser det står litt upresist i innlegget over, beklager det! dette tilhører en av mine bedre venner! :)

    Det er utentvil ett heftigt anlegg oct! :cool:
    Ser du har uthevet at det er anlegget til en venn. Heftige saker uansett (desverre tom for liker):cool:
    :);).


    mvh
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.787
    Antall liker
    26.795
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det var da mange som skulle ha 1.2KW nå!. Selges de gunstig siden det kommer nye modeller?
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    246
    Antall liker
    96
    Sted
    Leknes
    Nå er MA7900 i hus. O lykke!
    Må si det er en enorm følelse å spille med denne. Trenger litt tid på å spille seg helt inn regner jeg med, men føler det har hjulpet veldig de tre-fire dagene jeg har hatt den. Har gjort endel endringer i oppsettet mitt. Tidligere spilte jeg fra Pc og Sonos via Hegel HD20 til Rotel RB-1090. Videre via Kimber 4PR til Klipsch RF82.
    I første omgang byttet jeg Rotel med Mc'en. Ble ikke helt overbevist. Mye detaljer, men men manglet trøkk og bunndrag fra Rotel. Tenkte da at det bare var snakk om innspilling. Men valgte å koble vekk Hegel DAC'en, samt bytte fra Kimber til Silspeak kabel. Det var som å koble til en sub! Fikk hakeslepp der gitt... Skal prøve å kable inn igjen Hegel DAC'en senere, bare for å høre forskjellen den veien.
    Videre har jeg kjøpt en RipNPlay fra Ava Media, spiller nå FLAC fra denne via Sonos. Må si det fungerer meget bra. Bruker en MIT coax fra Sonos til Mc'en.
    Har byttet de medfølgende laskene fra pre out/power inn til en MIT rca kabel.

    Har etpar Klipsch CF4 som skal testes etterhvert, kan bli skikkelig gøy. Men de er litt store for leiligheten, det er grunnen til RF82 i utgangspunktet.
    Føler det er litt overkill med en så dyr forsterker på såpass billige høyttalere, men får ta en ting av gangen.
    Litt sugen på å sjekke ut JBL s3900 når disse engang dukker opp i Norge. Blir sikkert svindyre, men men...
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.261
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    Det var da mange som skulle ha 1.2KW nå!. Selges de gunstig siden det kommer nye modeller?
    Tror ikke det. Men kan nevne det for Soundgarden. Hadde vært greit m. litt uforutsett rabatt;).


    mvh
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    HMMMMMM, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

    Jeg driver å vurdere å oppgradere forforsterker eller DAC, jeg ser det ligger en MX 136 prossesor til 28K for demomodll på nett og syns dette er ett syklig godt tilbud og vurdere å slå til.
    Noen som har noe erfaring med denne på stereo? eventuelt mot C2300 og C48?
    Eller skal jeg bare beholde min c220 og kjøpe D100 dacen?

    Det er sikkert bortkastet å bruke MX 136 til kunn stereo, men skal ikke se bort ifra at jeg kommer til å kjøpe inn surround igjen senere.
    Eller så får jeg kjøpe MX 136/C2300 og D100 litt senere.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.698
    Antall liker
    3.346
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    HMMMMMM, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

    Jeg driver å vurdere å oppgradere forforsterker eller DAC, jeg ser det ligger en MX 136 prossesor til 28K for demomodll på nett og syns dette er ett syklig godt tilbud og vurdere å slå til.
    Noen som har noe erfaring med denne på stereo? eventuelt mot C2300 og C48?
    Eller skal jeg bare beholde min c220 og kjøpe D100 dacen?

    Det er sikkert bortkastet å bruke MX 136 til kunn stereo, men skal ikke se bort ifra at jeg kommer til å kjøpe inn surround igjen senere.
    Eller så får jeg kjøpe MX 136/C2300 og D100 litt senere.
    Hoppe's - du trenger en C2500. Har du sett på den?
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    HMMMMMM, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

    Jeg driver å vurdere å oppgradere forforsterker eller DAC, jeg ser det ligger en MX 136 prossesor til 28K for demomodll på nett og syns dette er ett syklig godt tilbud og vurdere å slå til.
    Noen som har noe erfaring med denne på stereo? eventuelt mot C2300 og C48?
    Eller skal jeg bare beholde min c220 og kjøpe D100 dacen?

    Det er sikkert bortkastet å bruke MX 136 til kunn stereo, men skal ikke se bort ifra at jeg kommer til å kjøpe inn surround igjen senere.
    Eller så får jeg kjøpe MX 136/C2300 og D100 litt senere.
    Hoppe's - du trenger en C2500. Har du sett på den?
    Litt,men vil helst handle brukt forforsterker og det vil ta en god stund før den er på brukten.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    684
    Antall liker
    327
    Torget vurderinger
    2
    HMMMMMM, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
    Jeg driv vurdere å oppgradere forforsterker eller DAC, jeg ser det ligger en MX 136 prossesor til 28K for demomodll på nett og syns dette er ett syklig godt tilbud og vurdere å slå til.
    Noen som har noe erfaring med denne på stereo? eventuelt mot C2300 og C48?
    Eller skal jeg bare beholde min c220 og kjøpe D100 dacen?

    Det er sikkert bortkastet å bruke MX 136 til kunn stereo, men skal ikke se bort ifra at jeg kommer til å kjøpe inn surround igjen senere.
    Eller så får jeg kjøpe MX 136/C2300 og D100 litt senere.
    Hoppe's - du trenger en C2500. Har du sett på den?
    Litt,men vil helst handle brukt forforsterker og det vil ta en god stund før den er på brukten.
    C2500 er vel nesten den samme som C2300, bare med dac. Er veldig fornøyd med min C48. Bruker dac delen utrolig mye. Liker lyden veldig godt. Tror den står seg godt mot andre og dyre dacer. Har
    selv Lavry da11 også, men foretrekker dacen i C48 kontra lavry. Men det var lang innspillingstid på C48. Føler først nå at lyden virkelig har satt seg. Fått litt mer varme og sødme i lyden. Deilig å kunne
    høre musikk time etter time uten å bli lytte trett.
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Offentliggjøres medio juni måned!
    427 kilo rå kraft!

    Artig. Tar med Tor H og stikker innom deg i juni da H.. :)
    haha, ikke 1. april enda, men jeg ligger som vanlig i forkant;););)
    Ingen vet riktig hva som kommer, men heftig blir det:).


    mvh
    tja, det blir jo råere og råere, så 5KW spøken min blir kanskje realitet?
    Uansett, skikkelig misunnelig på de med STORE mc oppsett!
    Lottokupongen leveres hver uke:)
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Offentliggjøres medio juni måned!
    427 kilo rå kraft!

    Artig. Tar med Tor H og stikker innom deg i juni da H.. :)
    Ok, ikke forvent d mc'ene;)
    men vil du høre Snellene så er du/dere hjertelig velkomne!
    Gjorde forresten et dypdykk i gammel hifilektyre, og jammen meg! i hifiklubbens jubileumsavis dukket mine sneller opp. Litt artig lesning siden hifikl den gang oppga pris pr høytt.!Snellene var jo importert for å hjelpe fabrikk og importør med salget, og hadde en pris på 40.000.- pr høytt. altså 80.000.- for settet, som var nærmest innkjøpspris, da de kostet 19.000.-usd i USA!
    En artig sammenligning: B&W 801s3 kostet i samme blekke den nette sum av 13.500.- altså 27.000.- pr sett.
    Selv med gammel og dårlig elektronikk, så spiller Snell A Reference fletta av d meste idag også....
    Du hadde vel B-minor en stund el?
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    501 blokkene har fått seg ett par utfordrere, nemlig Parasound JC-1.
    Jeg hadde ikkenoe planer om å bytte ut 501 men slo til på disse JC-1 da jeg fikk godt tilbud så kunne ikke la det gå fra meg. :D
    Nå skal det også sies at jeg ikke har parasound forforsterker så bruker c220, men jeg syns 501 låter mye bedre på 802Diamond enn det som JC-1 gjør, selger av JC-1 hadde 802D og der passet JC-1 faktisk bedre enn på Diamond.

    136.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.787
    Antall liker
    26.795
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    501 blokkene har fått seg ett par utfordrere, nemlig Parasound JC-1.
    Jeg hadde ikkenoe planer om å bytte ut 501 men slo til på disse JC-1 da jeg fikk godt tilbud så kunne ikke la det gå fra meg. :D
    Nå skal det også sies at jeg ikke har parasound forforsterker så bruker c220, men jeg syns 501 låter mye bedre på 802Diamond enn det som JC-1 gjør, selger av JC-1 hadde 802D og der passet JC-1 faktisk bedre enn på Diamond.
    Så da beholder du 501 og selger JC-1 igjen?
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    501 blokkene har fått seg ett par utfordrere, nemlig Parasound JC-1.
    Jeg hadde ikkenoe planer om å bytte ut 501 men slo til på disse JC-1 da jeg fikk godt tilbud så kunne ikke la det gå fra meg. :D
    Nå skal det også sies at jeg ikke har parasound forforsterker så bruker c220, men jeg syns 501 låter mye bedre på 802Diamond enn det som JC-1 gjør, selger av JC-1 hadde 802D og der passet JC-1 faktisk bedre enn på Diamond.
    Så da beholder du 501 og selger JC-1 igjen?
    Jepp.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.698
    Antall liker
    3.346
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Og her har BigSwifty sin gamle MCD1100 funnet veien over fjellet. Det blir spennende å prøve den mot MCD301 og NAD M51. Skeptisk som jeg er så er jeg spent på å høre om det blir noe særlig bedre...
     

    Vedlegg

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.787
    Antall liker
    26.795
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Og her har BigSwifty sin gamle MCD1100 funnet veien over fjellet. Det blir spennende å prøve den mot MCD301 og NAD M51. Skeptisk som jeg er så er jeg spent på å høre om det blir noe særlig bedre...
    Gratulerer, det er ikke mange som sitter på den spilleren :)
     

    Deep Purple

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    55
    Sted
    Mosjøen
    Torget vurderinger
    3
    Bytta fra Golden Dragon til Tesla ECC803S EKTE utgaver, ikke JJ på min C220 i dag.
    Pinne klar lyd uten antydning til å lyde hardt eller skarpt,og med klart bedre definisjon i bassen.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.123
    Antall liker
    4.625
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Skal til Bergen på Kurs denne uken, og skal da sove hjå min venn, og endelig få oppleve Mc1.2kw og D100, samt C48 som han har på lån, (vs Hegel P30)

    OM jeg gleder meg? JA! :cool:
    image_1366059753994233.jpg

    image_1366059798299354.jpg


    Med Hegel P30

    image_1366059772922810.jpg


    Smykker!
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    684
    Antall liker
    327
    Torget vurderinger
    2
    Mye flott utstyr. Kan bli en dyr tur på kurs. Først fått smaken er det ingen vei tilbake. Litt spent er jeg hvordan dere oppfatter P30 vs C48 sammen med resten av oppsettet?
    Skal til Bergen på Kurs denne uken, og skal da sove hjå min venn, og endelig få oppleve Mc1.2kw og D100, samt C48 som han har på lån, (vs Hegel P30)

    OM jeg gleder meg? JA! :cool:
    Vis vedlegget 194476
    Vis vedlegget 194477

    Med Hegel P30

    Vis vedlegget 194478

    Smykker!
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    684
    Antall liker
    327
    Torget vurderinger
    2
    Det hår du absolutt rett i. Spør du meg er det få ting som er så pent som McIntosh. Disse produktene er enten elsket eller hatet for utsende. Det er noe med blandingen av retro og nytt. Nå er det da lyden som er viktigst. Men det hjellerper da på at dem er flotte å ha i hus.
    Det SER hvertfall bedre ut med C48!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn