McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    Siden tråden liker bilder....

    Mc. C 2300 001.jpg
    C. 2300 "in action". Ser at jeg har vippe brytere i stedet for hjul.


    mvh
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Herregud, oct.

    Du må tørke og pusse frontplata! Kan ikke være fett og drit på slike flotte produkter... :\

    ;)

    Mvh. Ole
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Nydelig. VU-meterne på forforsterker og effektforsterkere rører på seg likt regner jeg med?
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke sånn superfarlig, men det ville sett litt dumt ut syns jeg så håper dem visker likt.
    501 blokkene gjør det hvertfall likt.


    Er det forresten noen her som har den McIntosh Boka? Jeg kunne egentlig tenkt meg den men aner ikke helt hvor jeg skulle hatt den. ha den liggende oppå Racket kanskje.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    Det er ikke sånn superfarlig, men det ville sett litt dumt ut syns jeg så håper dem visker likt.
    501 blokkene gjør det hvertfall likt.


    Er det forresten noen her som har den McIntosh Boka? Jeg kunne egentlig tenkt meg den men aner ikke helt hvor jeg skulle hatt den. ha den liggende oppå Racket kanskje.
    Jeg har den boken. Kjøpt hos Soundgarden i Oslo, mens de stadig holdt til i Cort adlersgt.


    mvh
     
    Sist redigert:

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    @ HoPPe`S: Vu metere beveger seg likt på pre & effekt. Halv times observatio;).


    mvh
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    McIntosh bok av Ken Kessler ser slik ut:

    McIntosh. Bok. Ken kessler 001.jpg
    Støvsamler & dyr. 1,5 k. om jeg ikke husker feil. F.ø. mye bra historikk.


    mvh
     

    dipp

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2008
    Innlegg
    52
    Antall liker
    41
    Hadde vært morro å testet ut MC2102 og brukt den på mellomtone og diskant samt MC501 på bass på mine 802Diamond.
    Jeg kan kjøpe en strøken mc2102 for 27K og røra er blitt byttet ut en gang for ca 2 år siden så hvor lenge røra har igjen er litt usikkert.

    Nye orginale rør hos Neby koster 7500kr, vil jeg gå i veldig tap om jeg kjøper dette?
    Om du vil gå veldig i tap avhenger av hva som betegnes som "originale".
    Bare KT88 fra G.E.C., The General Electric Co. Ltd. kan betegnes som originale. Hvis det de Neby selger bør du ikke nøle til den prisen.

    Mvh
    J.
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har sett i den ett par ganger da Soundgarden Drammen har den inne i butikken som det eneste McIntosh produktet.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    Jeg har sett i den ett par ganger da Soundgarden Drammen har den inne i butikken som det eneste McIntosh produktet.
    Vet at Soundgarden i Drammen ikke prioriterer Mc. Stereofil i Oslo gjør....


    mvh
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    Jeg har sett i den ett par ganger da Soundgarden Drammen har den inne i butikken som det eneste McIntosh produktet.
    Vet at Soundgarden i Drammen ikke prioriterer Mc. Stereofil i Oslo gjør....


    mvh
    Hørte om dette så jeg bestillte C50 hos JFSsoundsystems istedenfor. :) :)
    Blir litt ventetid, da. Hadde flaks, da Stereofil hadde 1,2 kW éne stående. Til og med litt rabatt, men ikke mye.


    mvh
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    På Soundgardens nettsider står det at c50 er på fjernlager som jeg tror er hos importør (Neby), men men.
    Hadde vært kjekt om Stereofil hadde og om dem kunne sendt den til JFSsoundsystems. :)

    Det som JFS sa til meg er at MC skulle begynne å produsere C50 igjen om 1-2 uker og jeg har den om ca 3 uker så den er rimlig fersk når jeg får den i hus.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    @ HoPPe`S: Mener at Stereofil hadde C-50 koblet på mine monoblokker, da jeg kjøpte dem. Skader ikke å ta en tlf.til Marius på nr.22 41 13 20. Tror de har åpent imorgen.


    mvh
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    686
    Antall liker
    328
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har erfaring med McIntosh sine rør pre? Tenker da spesielt på c 2300 eller den nye c 2500. Er veldig fornøyd med lyden jeg har, men spent på hva en kan få med rør kontra transistor?
    Eller er det mer å hente på å bytte fra Mc452 til 601?
    Raymond
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har noen gale tanker som svirrer rundt i hode om å oppgradere CD-spillern til mcd500.

    Noen her som vet om det er forkjell på MCD301 og mcd500? Lydkvalitet altså.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    @ maxmekker: Har hatt C 2300 i noen år. Den gir god og varm lyd og jeg har brukt den på Mc. 402 , Mc. 501 & bruker den fortsatt på Mc.1,2 kW. En markant forbedring fra Hegel P. 4, som jeg brukte før. Det eneste som er å kritisere, er RIAA delen. Her fikk jeg utrolig mye bedre lyd m. dedikert rør RIAA.

    @ HoPPe`S: salamander her i tråden har en slik, og tror han byttet fra mcd 301.


    mvh
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    Tillegg til maxmekker: Det er veldig vanskelig å gi noe definitivt lydbilde/signatur av C-2300, da denne pre`en har fulgt meg gjenom 3 effektforsterkere. Stikkord er varm lyd. Dynamikk, musikken starter & slutter der den skal på millisekundet. Musikere & stemmer jeg ikke visste om fra før kommer frem. Sistnevnte kan også skyldes vinylrigg, og da særlig P.U. Men her synes jeg det er vanskelig å si hva som er årsak til forbedring. Jeg har f.ø. ingen planer om oppgradering av pre. H.T. står øverst på listen, og da Avalon Indra. Tror de vil gi et løft i lyden i et lite rom.(O.T)


    mvh
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    672
    Antall liker
    476
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    En litt merkelig sak;
    Jeg koblet min Transporter direkte til MC402 og fikk en svak jordingsbrum samt noe høyere-frekvent 'fnitter'.
    Watt-meterne står også å blafrer litt med volum helt av. Jeg forsøkte så med en Benchmark DAC som ble noe
    bedre, men fortsatt noe brum.
    Via preampen C220 er det dønn tyst. Har forsøkt ulike kabler, både XLR og RCA. Samme greie.... :confused:

    Anyone?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Prøv å snu stikkontakten. Hvis ikke det fungerer, dra en skjøteledning fra en annen kurs og prøv den på komponentet som induserer støyet.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg har erfart at hvis man har en lang padde med flere stikk, så kan støy forplante seg fra f.eks. første stikk inn i andre stikk, tredje stikk, ...

    Det kan derfor være en idé å flytte rundt på strømkablene i padden også. Hadde problemer med støy i en rørforsterker blant annet, da jeg dro skjøteledning fra et annet stikk (på samme kurs), så opphørte støyet. Byttet tilbake, og støyet var der igjen.

    Jeg kan ikke mye om elektronikk og hvorfor det er slik, men det viste seg altså å virke. Leste litt om ground loops på nettet, og det var da jeg fant forslagene.
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    672
    Antall liker
    476
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Takk for tips,
    Jeg har et par padder og litt spagetti der bak så det skal sjekkes i morgen.
    I'll be back :)
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.439
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Den 'lille' forskjellen han beskriver er nok ikke så liten i lengden. Det er her Mc har sin styrke. Det kalles vanedannende :cool:
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Og her har BigSwifty sin gamle MCD1100 funnet veien over fjellet. Det blir spennende å prøve den mot MCD301 og NAD M51. Skeptisk som jeg er så er jeg spent på å høre om det blir noe særlig bedre...

    Ble det noe bedre?
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    686
    Antall liker
    328
    Torget vurderinger
    2
    Takker for tilbakemelding. Har mange andre ting som kan gjøres noe med uten att forsterkeren blir det svake ledd. Får se hva tiden og lommeboken bringer.
    @ maxmekker: Har hatt C 2300 i noen år. Den gir god og varm lyd og jeg har brukt den på Mc. 402 , Mc. 501 & bruker den fortsatt på Mc.1,2 kW. En markant forbedring fra Hegel P. 4, som jeg brukte før. Det eneste som er å kritisere, er RIAA delen. Her fikk jeg utrolig mye bedre lyd m. dedikert rør RIAA.

    @ HoPPe`S: salamander her i tråden har en slik, og tror han byttet fra mcd 301.


    mvh
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.695
    Antall liker
    3.338
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Og her har BigSwifty sin gamle MCD1100 funnet veien over fjellet. Det blir spennende å prøve den mot MCD301 og NAD M51. Skeptisk som jeg er så er jeg spent på å høre om det blir noe særlig bedre...

    Ble det noe bedre?
    først litt bakgrunn:
    jeg holder på å bygge nytt hus, men nytt lytterom osv. Det er i dette huset at jeg regner med at mcd1100 får utfolde seg helt. Dagens midlertidige oppsett har en veldig bratt "house curve" med ca 10 dB fall fra 20hz til 20khz. Det gjør dagens oppsett mørkt og tilgivende ift dårlige innspillinger, men samtidig med litt mangel på luft og gjennomsiktighet i de øvre frekvensområder.

    i dagens oppsett virker mcd1100 marginalt bedre enn mcd301. Imidlertid bør det nok sies at jeg nok også ikke er blandt dem som roper høyest om forskjeller mellom andre komponenter enn kanskje høyttalere og plassering/akustikk.
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Offf, hater å vente så får håpe at C-50ien kommer denne uka.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.956
    Antall liker
    27.858
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer ja! Det er ikke mye som slår utpakking av en ny burk som man har ventet på :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.956
    Antall liker
    27.858
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    ÅÅÅÅÅyessss. JFSsoundsystems ringte meg i dag og sa at C-50 er kommet så nå er den i hus, skal pakke den opp nå så får jeg se om det kommer noe bilder i dag eller i morgen.
    Har verden åpnet seg til nye høyder eller ligger den i grus...;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn